Film -> harddiskrecorder
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 25-10-08 14:10

Jeg har lige hittet ud af hvordan jeg kan sende hjemmevideoer fra min
MacBook over firewire til min sippede harddiskrecorder uden at brænde en
DVD med det på.

Man henter iMovie 06 HD fra Apple (fulgte med i iLife 06, men ikke i 08)
og heri bygger man sin film. NÃ¥r det er gjort, monterer man
firewirekablet i hhv Mac og harddiskrecorder, vælger DV som indgang i
harddiskrecorderen, vælger "Del -> Videokamera"i iMovie HD (hvor
harddiskrecorderen gerne skulle være opdaget), og trykker "Optag" på
harddiskrecorderen. Filmen overføres nu i sand tid. Når det er slut,
trykker man "Stop optagelse" på harddiskrecorderen.

Hvor svært kan det være??

Fra : Morten Lind

Dato : 25-10-08 15:51

> [...]
> harddiskrecorderen. Filmen overføres nu i sand tid. Når det er slut,
> trykker man "Stop optagelse" på harddiskrecorderen.

Svært, store Guru, når man ingen harddiskoptager har, uhu hu hu.....

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 25-10-08 16:03

Morten Lind skrev:

> Svært, store Guru, når man ingen harddiskoptager har, uhu hu hu.....

Gå i fængsel. Gå direkte i fængsel. Selvom du passerer start,
inkasserer du ikke 4000.

Pyt, du var jo også efterhånden så dårligt seende at det ville være en
overflødig investering!

Fra : Morten Lind

Dato : 25-10-08 16:20

> Gå i fængsel. Gå direkte i fængsel. Selvom du passerer start,
> inkasserer du ikke 4000.
>
> Pyt, du var jo også efterhånden så dårligt seende at det ville være en
> overflødig investering!

Hov, hov, hvad kender bønder til sligt og agurkesalat?

Men måske véd de, at man måske har hardiskoptagere i gefängis?

Og det ville jo så sige mere om bønder, end om undertegnede

Desuden er jeg - som tidligere nævnt - ikke dårligt seende, blot
fjernsynet

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 25-10-08 16:40

Morten Lind skrev:

> Hov, hov, hvad kender bønder til sligt og agurkesalat?
>
> Men måske véd de, at man måske har hardiskoptagere i gefängis?

Måske. Endda nok billigt! Rent røverkøb.

> Og det ville jo så sige mere om bønder, end om undertegnede
>
> Desuden er jeg - som tidligere nævnt - ikke dårligt seende, blot
> fjernsynet

Jamen, er du fjernsynet kan der vel sluttes en harddiskrecorder til dig.
Alle er glade.

Så kan du se indre film i stedet for at følge med i trafikken.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 25-10-08 23:46

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Svært, store Guru, når man ingen harddiskoptager har, uhu hu hu.....

Har du til gengæld firewire på din nye MacBook, da?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH