Case/Switch statement: Print forskellig te~
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-10-08 09:04

Hejsa

Jeg har brug for et "skelet" så jeg kan printe forskellige beskeder på en
webside afhængig af hvilket hostnavn der bruges

Jeg har et eksisterende phpBB3 forum der "smelter" sammen med andet (drupal)
forum
Så jeg vil lige smide er kort forklaring på forsiden når "drupal" brugerne
pludselig ser en helt anden webside

pseudo kode:
Hvis hostname er lig med "someforum.dk" skriv "someforum.dk er nedlagt og
flyttet hertil", ellers skriv "velkommen til someforum.nu"

tpf/Peter

Fra : Dan Storm

Dato : 23-10-08 09:57

Peter Lykkegaard skrev:
> pseudo kode:
> Hvis hostname er lig med "someforum.dk" skriv "someforum.dk er nedlagt
> og flyttet hertil", ellers skriv "velkommen til someforum.nu"

$host = split(".", $_SERVER["HTTP_HOST"]);

switch($host)
{
   case "someforum.dk":
   case "www.someforum.dk":
      $welcome = "someforum.dk er nedlagt og flyttet hertil";
      break;
   default:
      $welcome = "velkommen til someforum.nu";
}

Du kan sikkert finde andre alternativer men, nu fik det som ønsket - en
switch.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-10-08 10:15

"Dan Storm" skrev

> Du kan sikkert finde andre alternativer men, nu fik det som ønsket - en
> switch.

Og tak for det :)

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-10-08 09:36

"Dan Storm" skrev

> $host = split(".", $_SERVER["HTTP_HOST"]);

Hmm den split ting returnerer jo et array
Hvad er formålet?
Som jeg lige kan gennemskue så indeholder variablen $_SERVER["HTTP_HOST"]
det hostnavn der skal bruges i min sammenligning

Som koden er lige nu så står der "array" i min velkomst blok (hvilket giver
mening ved review af koden)

- Peter

Fra : Dan Storm

Dato : 24-10-08 09:55

Peter Lykkegaard skrev:
> [...]
> $_SERVER["HTTP_HOST"] det hostnavn der skal bruges i min sammenligning
>
> Som koden er lige nu så står der "array" i min velkomst blok (hvilket

Du kan med rimelighed også antage at jeg nok ikke havde spist nok
morgenmad da jeg sendte det svar... :p Min idé ændrede sig derefter, men
jeg glemte at rette den... :)

$host = split(".", $_SERVER["HTTP_HOST"]);
skal være
$host = $_SERVER["HTTP_HOST"];

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-10-08 09:57

"Peter Lykkegaard" skrev

> Som jeg lige kan gennemskue så indeholder variablen $_SERVER["HTTP_HOST"]
> det hostnavn der skal bruges i min sammenligning

Anyways jeg har fundet frem til dette med lidt trail'n'error

   $host .= $_SERVER["HTTP_HOST"];
   switch($host)
   {
      case "someforum.dk":
      case "www.someforum.dk":
         $portal_welcome_intro = $host . ' er nedlagt og flyttet hertil';
         break;
      default:
         $portal_welcome_intro = $host . ': ' . $portal_welcome_intro;
   }

Så skal jeg bare lige have snittet det lidt til så jeg får de rigtige
meddelser etc :)

- Peter

Fra : Dan Storm

Dato : 24-10-08 10:04

Peter Lykkegaard skrev:
> "Peter Lykkegaard" skrev

> Anyways jeg har fundet frem til dette med lidt trail'n'error
>
> $host .= $_SERVER["HTTP_HOST"];

Du skal lige fjerne punktummet - ikke fordi jeg tror det betyder noget,
men man bruger det kun til at tilføje til en tidligere oprettet variabel.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-10-08 10:38

"Dan Storm" skrev

> Du skal lige fjerne punktummet

Jeg tjekker det lige igen senere i dag :)
Men umiddelbart får jeg værdien 0 (første indeks i array?) i stedet for den
forventede string værdi?

- Peter

Fra : Dan Storm

Dato : 24-10-08 10:49

Peter Lykkegaard skrev:
> "Dan Storm" skrev

> Jeg tjekker det lige igen senere i dag :)
> Men umiddelbart får jeg værdien 0 (første indeks i array?) i stedet for
> den forventede string værdi?

Lyder mærkeligt...
$host = $_SERVER["HTTP_HOST"];
echo $host; //bør ikke give dig 0

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Arne Feldborg

Dato : 24-10-08 12:52

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev Fri, 24 Oct 2008
10:56:45 +0200

> [...]
>         break;
>      default:
>         $portal_welcome_intro = $host . ': ' . $portal_welcome_intro;

Er der nogen særlig grund til at bruge switch, når der kun er to
muligheder?

Hvorfor ikke bare:

$portal_welcome_intro = $standard_velkomst;

if (betingelse){
   $portal_welcome_intro = $special_velkomst;
}

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-10-08 13:20

"Arne Feldborg" skrev

> Er der nogen særlig grund til at bruge switch, når der kun er to
> muligheder?

På et tidspunkt (sandsynligvis) kommer der flere muligheder :)

- Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-08 10:22

Peter Lykkegaard skrev:

> pseudo kode:
> Hvis hostname er lig med "someforum.dk" skriv "someforum.dk er nedlagt og
> flyttet hertil", ellers skriv "velkommen til someforum.nu"

Er someforum.dk et aktivt domæne der kører på en server?

Kører someforum.nu på samme server? Samme fysiske placering?

Hvis de to domæner kører på hver sin server, behøver du ikke
teste noget som helst. Så skal du bare lave en omstilling. Det
kan gøres på (mindst) to måder, med HTML eller med PHP. Jeg
venter med at vise eksempler til jeg ved hvad du har brug for.

--
Bertel

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-10-08 17:03

"Bertel Lund Hansen" skrev

> Er someforum.dk et aktivt domæne der kører på en server?

Ja, men det skal redelegeres så det får samme fysiske placering, samtidig
skal jeg lave det lille stunt på someforum.nu, så brugerne på someforum.dk
for lidt ekstra tekst/forklaring på hvad der er sket - ren luksus :)

> Kører someforum.nu på samme server? Samme fysiske placering?

Ikke i dag

> Hvis de to domæner kører på hver sin server, behøver du ikke
> teste noget som helst. Så skal du bare lave en omstilling.

Jeg har ikke adgang til someforum.dk, men jeg er registrant på begge domæner
(someforum.dk er blevet overdraget for et par dage siden)

- Peter