Dagens ord: Mundharmonika
Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 22-10-08 17:26

Jeg har lige kigget rundt, og set hvad der er sket i dag, men synes
ikke der var noget særligt spændende i nyhederne.

Så kiggede jeg lidt rundt på nettet, og kom bl.a. forbi Gnags side på
MySpace, og så at det seneste nummer de havde lagt ud hed
"Mundharmonika", og da jeg selv har leget lidt med sådan nogle for
nogle år siden, tænkte jeg at det var en god ide, så derfor er dagens
ord: Mundharmonika

Gnags - "Mundharmonika"
http://www.myspace.com/gnags

Brugte ord til dato:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Australien, Autumn,
Away, Bad, Beatles, Beautiful/smuk, Berlin, Bike, Bird, Birthday,
Black, Blue, Boat, Booze, Born, Boy, Bridge, Børn, California, Candy,
Car, Cartoon, Celtic, Children, Cirkus, Companion/følgesvend, Control,
Country, Cowboy, Crazy, Crying, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter,
Desert, Doctor, Dream, Duet, Duo, Dylan, Dør, Earth, Education,
Electricity, England, Eternal, Evil, Explosive, Eyes/Øjne, Face, Fail,
Falling, Fantasi, farver/colors, Fat, Feelings, Fever, Fitness, Floor,
Flyve, Food, Forkortelser, Forlade/leave, Free/Fri, Friend, Fun, Funk,
Garden, Genial, Girls, Gold, Goodnight, Grand Prix, Græsk, Guitar,
Gun, Hammer, Hands, Hawaii, Heart, Heat, Heaven, Heavy, Hello, Help,
Hero, Highway, Hippie, Holiday, Hollywood, Hope, Hot, House, Human,
Hurricane, Ireland, Italiensk, jack, Jungle, Justice, Kangaroo, King,
Kiss, Kitch / Kikset, Klippe, Latin, Legs, Life, Light/lys, Live,
Love, Luft/Ilt, Lyder som navn, Man, MILF., Milk, Mind, Mist, Monday,
Money, Months, Moon, Mother, Mountain, Musical, Nashville, Natural,
Needle, New York, Night, Nobody, Nord, Nordisk, Nothing, Nowhere,
Mundharmonika, Ocean, One, Pain, Party, Peace, Pearl, Pets, Physics,
Pigenavne, Postman, Power, Pray, Queen, Quit, Radio, Rain, Reach,
Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll, Roses/rose/roser, Royal,
Run, Sailing, School, Service, Sex, Sick/syg, Silver, Skov, Sky,
Small, Smile, Smoke, Snow, Sorry, Soundtrack, Speed, Sport, Spring,
Stimulanser, Stone, Storby, Straight, Summer, Sun, Surprice, Sweet,
Swing, Søndag, tal/numbers/0123456789, Teknik, Telegraph, Telephone,
Terapi, Thunder, Time, Tomorrow, Tour de France, Train, Traveller,
Tribute, Tudefilm, Twins, Tysk, Tåreperser, Unknown, Unplugged, Walk,
Water, Weak, Wedding, Weekend, West, Wheel, Whiskey, Wild/vild,
Window, Wine, Wishful, Woman, Wood, Word, Work, World, Write,
Year/årstal, Yesterday, You

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Max

Dato : 22-10-08 18:44

Hej Poul Erik

> ord: Mundharmonika

Så er Toots selvskreven

Toots Thielemans - "What a Wonderful World "
http://www.youtube.com/watch?v=kXfW3r5wFEQ&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 22-10-08 18:53

Hej Poul Erik

> ord: Mundharmonika

Ordet får mig også til at tænke på en af de bedste
vesterns der blev lavet før i tiden.

Once Upon a Time in The West Trailer
http://www.youtube.com/watch?v=MNGQ1hUyx-k&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 22-10-08 19:03

Hej Poul Erik

> ord: Mundharmonika

Den er jo også et sononym for blues musik

Baby Please Don't Go
http://www.youtube.com/watch?v=4PKMQTYPqgQ&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 23-10-08 21:20

On Wed, 22 Oct 2008 20:03:29 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Poul Erik

>Den er jo også et sononym for blues musik
>
>Baby Please Don't Go
>http://www.youtube.com/watch?v=4PKMQTYPqgQ&feature=related

Det bliver dette nummer som giver dig retten til at vælge det næste
ord.

Fra : Max

Dato : 23-10-08 21:34

Hej Poul Erik

> Det bliver dette nummer som giver dig retten til at vælge det næste
> ord.

Jeg takker og finder på noget.

--
Mvh Max

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-10-08 21:24

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i meddelelsen

> [...]
> "Mundharmonika", og da jeg selv har leget lidt med sådan nogle for
> nogle år siden, tænkte jeg at det var en god ide, så derfor er dagens

Jamen så må vi da ha' "The River" med Boss'en
http://www.youtube.com/watch?v=_q3LvjD-eZ8

Og så er der jo manden i sort, Johnny Cash sammen med June carter:
http://www.youtube.com/watch?v=uFOlpa9LHlc

Og til sidst, øhh ja, den her:
http://www.youtube.com/watch?v=cAxoduMt2gU

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : STEEN :-)

Dato : 26-10-08 17:27

On Wed, 22 Oct 2008 18:26:00 +0200, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

> [...]
>"Mundharmonika", og da jeg selv har leget lidt med sådan nogle for
>nogle år siden, tænkte jeg at det var en god ide, så derfor er dagens

Hej
Som svar på det ord er der vist kun en kommentar :

Captain Beefheart - Gimme dat harp boy

http://www.youtube.com/watch?v=HR_fOu19kdw

Desværre ingen video men en fantastisk sang !

Hilsen

STEEN

Fra : Andreas Eibach

Dato : 30-10-08 02:49

> [...]
> MySpace, og så at det seneste nummer de havde lagt ud hed
> "Mundharmonika", og da jeg selv har leget lidt med sådan nogle for

Bernd Cluever - Der Junge mit der Mundharmonika
(gammel tysk slager)

(lol)
-ae-