Holdbarhed stegt røget spæk
Fra : Thomas

Dato : 22-10-08 15:25

Hej

Normalt siger man vist at fødevare kun må være ude i det fri i 4 timer
eller noget

Men hvad med noget som stegt røget spæk ? Kan det holde sig et døgn
ved stue temperatur (bliver jo blødt i køleskabet ) og har en halv
portion tilbage fra i går, fra en omgang "Brændende kærlighed". Jeg har da
før spist chips og peanuts der har stået ude natten over uden problemer ,
men ved ikke om flæsket, som er lidt i samme kategori kan komme under der

Håber en eller anden kan svare

Mvh

Thomas

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 22-10-08 18:13

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> , men ved ikke om flæsket, som er lidt i samme kategori kan komme under

Selvfølgeligt kan det det. Det er da snart for meget med den pyldre holdning
at man skal spørge om alt muligt kan holde sig mere end en time. Du skulle
nok ringe hjem til mor istedet, så slap du for at blive skældt ud for det
tåbelige pjat.

Steen.
Næste gang vil jeg sige søg på Google, det er så populært!

Fra : Hauge

Dato : 22-10-08 18:18

Hej
Steen Jakobsen wrote:
> [...]
> holdning at man skal spørge om alt muligt kan holde sig mere end en
> time. Du skulle nok ringe hjem til mor istedet, så slap du for at

Hold da op, endelig en der turde sige sin mening, det er ellers ikke
populært i grupperne mere, andet end hvis den er den samme som *alle*
andres.

Jeg vil 100% tilslutte mig din holdning.

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 22-10-08 18:39

Hej Steen

> [...]
> holdning at man skal spørge om alt muligt kan holde sig mere end en
> time. Du skulle nok ringe hjem til mor istedet, så slap du for at

Min mor har heldigvis lært mig "lugter det godt, så spis det" :)

(min far talte så noget om "bevæger det sig o.s.v." :)

--
Mvh Max

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 22-10-08 19:59

> Hej Steen

> Min mor har heldigvis lært mig "lugter det godt, så spis det" :)
>
> (min far talte så noget om "bevæger det sig o.s.v." :)

Din sidste bemærkning minder mig om dengang jeg var ca 6 år og min far havde
en gammel ost der var gået orm i. Sikkert spy tænker jeg. Nå men han
fjernede da bare ormene og spiste osten

Steen.

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-08 20:04

Steen Jakobsen wrote:
> [...]

Ja, så længe den ikke render hurtigere end at man ka' følle mæ'

Mvh Ebbe

Fra : Gamle

Dato : 22-10-08 20:23

Steen Jakobsen wrote:
> [...]
> far havde en gammel ost der var gået orm i. Sikkert spy tænker jeg.
> Nå men han fjernede da bare ormene og spiste osten

Min morfar hængte en sådan g a m m e l ost udenfor vinduet i et trådnet.
Her tørrede den godt og grundigt. Derefter blev osten revet og blandet op
med et par snapse og smurt på en rugbrød med andefedt løg og sky samt en
stærk sennep.
Hvis der skulle være noget kryb tilbage blev det druknet med et par drammer
mere.
Han sagde det smagte som himmerrige!!

Mvh.
Torben

Fra : Linde

Dato : 22-10-08 20:34

"Gamle" <torbenth@it.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> stærk sennep.
> Hvis der skulle være noget kryb tilbage blev det druknet med et par

Ak! Det er jo den originale potkäse han har nydt, det kan sagtens være en
herlig oplevelse. Jeg tror dog hans version har været for de hærdede,
moderne potkäse er normalt en lagret eller ekstra lagret danbo, der er rørt
op med rom og eller snaps. Den du nævner lyder som en krasbørstig
satan...men garanteret en oplevelse værd.

Mvh
Linde

Fra : Gert Krabsen

Dato : 22-10-08 21:08

Linde skrev:

> "Gamle" <torbenth@it.dk> skrev i meddelelsen
>
> Ak! Det er jo den originale potkäse han har nydt, det kan sagtens være
> en herlig oplevelse.

Og ja, det smager som regel langt bedre end det lugter..

Jeg har en gang i Kolding bestilt et stykke ristet rugbrød med
gammelost. Svare var "Ja, så gerne, men så vil jeg bede dig flytte ind i
lokalet ved siden af ('slyngelstuen') - af hensyn til øvrige gæster
serverer vi ikke gammelosten her i denne del af restauranten".

Den var helt som forventet

Fra : Linde

Dato : 22-10-08 21:20

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> siden af ('slyngelstuen') - af hensyn til øvrige gæster serverer vi ikke
> gammelosten her i denne del af restauranten".

For fanden så er det noget der river af ammoniak! Det er godt - en gang i
mellem. Hernede ligger Rådhuskroen, der også har gammelost på frokostmenuen.
Det er 4 skiver sprød gammelost på en skive franskbrød, den river også godt
i halskødet. Så er det ligemeget hvad man får at drikke til, bare der er nok
af det.

Mvh
Linde

Fra : Max

Dato : 22-10-08 21:14

Hej Steen

> Din sidste bemærkning minder mig om dengang jeg var ca 6 år og min
> far havde en gammel ost der var gået orm i. Sikkert spy tænker jeg.
> Nå men han fjernede da bare ormene og spiste osten

Nu tænkte min far nok ikke på mad i sammenhængen :), men det minder
mig også om en købmand vi havde her i byen, han var kendt for sine
oste og en af dem var faktisk lænket med en stållænke for den ikke
skulle løbe over gaden hvor der lå en gammel kirkegård :)

--
Mvh Max

Fra : Thomas

Dato : 23-10-08 14:27

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> wrote in message

> [...]
> ud for det tåbelige pjat.
>
> Steen.
> Næste gang vil jeg sige søg på Google, det er så populært!

Hun er desværre død, derfor jeg tillod mig at spørge herinde. Håber ikke
jeg var til for meget ulejlighed

Mvh

Thomas

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-10-08 14:54

In news:490071b8$0$11580$ba624c82@nntp06.dk.telia.net,
Thomas <bambanosFJERN@hotmail.com> typed:
> "Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> wrote in message

> Hun er desværre død, derfor jeg tillod mig at spørge herinde. Håber
> [...]

Selvfølgelig var du da (efter min mening) ikke til ulejlighed.

Jeg så dit spørgsmål for sent til at svare, men du fik da også nogle svar.
At du så ikke kunne bruge dem til noget var vist ikke din skyld. Håber ikke
at flæsket blev blødt, for jeg tror at det er lige meget om man opbevarer
det i køleskab eller ej, hvis det kun er et døgn det drejer sig om. Jeg vil
helst have det samme dag som det er blevet stegt. Jeg synes det bliver tørt
og kedeligt hvis man gemmer det.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats