Kammuslinger i Århus
Fra : benneweis

Dato : 21-10-08 15:11

Hej Gruppe
Jeg har tidligere købt nogle pæne store kammuslinger i et asiatisk
supermarked i Aalborg.
Men har ledt forgæves efter nogle lignende her i Århus. Er der nogen
der ved hvor jeg kan få fat i dem?

Fra : Max

Dato : 21-10-08 22:15

Hej

> Men har ledt forgæves efter nogle lignende her i Århus. Er der nogen
> der ved hvor jeg kan få fat i dem?

Mener jeg så nogle i Metro sidst jeg var der, så har du muligheden
kan du jo prøve der.

--
Mvh Max

Fra : Michael Knudsen

Dato : 21-10-08 22:49

On Oct 21, 2:10 pm, benneweis <Bennew...@gmail.com> wrote:

> Men har ledt forgæves efter nogle lignende her i Århus. Er der nogen
> der ved hvor jeg kan få fat i dem?

Jeg har set Irma reklamere med kammuslinger til 100 kroner kiloet, men
jeg ved ikke, om de er hverken pæne eller store. Jeg tror, der var
tale om et knaldtilbud (i Randers må man i hvert fald diske op med 300
kroner per kilo).

--
Michael Knudsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-10-08 11:59

"benneweis" <Benneweis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Men har ledt forgæves efter nogle lignende her i Århus. Er der nogen
> der ved hvor jeg kan få fat i dem?

Vi taler vel frosne kammuslinger?

Føtex har nogle med deres "Princip"-mærke. De er pænt store.

Hvis jeg var dig, vil jeg spørge den lokale fiskemand, om han kan skaffe
friske kammuslinger. Før i tiden - da min SuperBest var en ISO, kunne jeg få
fiskedamen dér til at hjemtage friske og store kammuslinger til mig. Det kan
jeg desværre ikke få dem til længere

Hvis du ender op med at købe frosne kammuslinger, så lad dem for guds skyld
tø laaaangsomt op i køleskabet. Lad dem ligge der i et døgn.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 22-10-08 10:21

On 22 Okt., 12:58, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:

> Før i tiden - da min SuperBest var en ISO, kunne jeg få
> fiskedamen dér til at hjemtage friske og store kammuslinger til mig. Det kan
> jeg desværre ikke få dem til længere

Man kan kun beklage, at det ikke var alle SuperBæsterne, der blev til
ISO. Mit liv blev oprigtigt fattigere den dag, ISO forsvandt :(

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-10-08 17:32

<edelvang@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Man kan kun beklage, at det ikke var alle SuperBæsterne, der blev til
> ISO. Mit liv blev oprigtigt fattigere den dag, ISO forsvandt :(

Enig, men ISO gjorde vist den daværende ejer fattigere.

Nu, hvor jeg har dig: Hvor køber du pancetta i hele stykker? Jeg kan
simpelthen ikke finde det nogen steder. Min forhenværende ISO siger, de skal
købe et kæmpestykke, hvoraf de kun kan sælge til mig. De vil derfor ikke
hjemtage pancetta, og min lokale slagter aner slet ikke, hvad jeg taler om.
Jeg må pt. nøjes med de tynde skiver, man kan købe i Føtex. De fungerer, men
der er jo ikke helt det samme som selv at skære fra et helt stykke.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 22-10-08 16:58

On Oct 22, 9:31 am, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:

> Nu, hvor jeg har dig: Hvor køber du pancetta i hele stykker? Jeg kan
> simpelthen ikke finde det nogen steder.

Du kan købe det hos Funders Delikatesser i Randers, men det er
naturligvis kun aktuelt, hvis du bor i nærheden.

--
Michael Knudsen

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 23-10-08 06:00

On 22 Okt., 18:31, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:

> Nu, hvor jeg har dig: Hvor køber du pancetta i hele stykker?

Når jeg ikke lige selv henter det i Italien eller kan få venner og
bekendte til det, så må jeg i Supermarco, hvor de har god, men dyr
pancetta. Jeg har ikke langt derhen, men selvom jeg havde, ville jeg
nok lægge vejen forbi nu og da og købe den slags, der jo holder sig
meget længe.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-10-08 19:04

> [...]
> pancetta. Jeg har ikke langt derhen, men selvom jeg havde, ville jeg
> nok lægge vejen forbi nu og da og købe den slags, der jo holder sig

Jeg kom tilfældigvis forbi SuperBest i Charlottenlund (Jægersborg Allé), og
måtte lige ind og kigge. Jamen altså! En hel anden verden. Hvordan det kan
være samme kæde som min lokale SuperBest i Friheden/Hvidovre, er mig en
gåde. Kæmpe vareudvalg, massevis af luksusvarer, massevis af lækre vine,
levende hummere osv. osv.

Og selvfølgelig Pancetta i hele stykker. Den flinke slagter gav mig endda
rabat - uopfordret. Og knægten i kassen spurgte tillidsfuldt, hvad den hele
kasse med Amarone Pasqua 2004 kostede (1.000 for 6 - under halv pris). Han
stillede heller ikke spørgsmål til den håndskrevne seddel med varegruppe og
pris på den Amarone Cesari 1995, jeg tilfældigvis opdagede i et aflåst skab,
og som vinmanden ikke havde stregkode til.

Selv kunderne var af højere kvalitet, end jeg er vant til

Se, det kalder jeg en SuperBest. Jeg var lidt i supermarkedshimlen her til
aften!

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 23-10-08 19:13

Jens Bruun skrev:
> [...]
> være samme kæde som min lokale SuperBest i Friheden/Hvidovre, er mig en
> gåde. Kæmpe vareudvalg, massevis af luksusvarer, massevis af lækre vine,

Vel af den enkle grund, at det enkelte supermarked vælger det vareudbud,
som erfaringsmæsigt passer til deres geo- og demografiske placering.

Og det er vel meget fornuftigt

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-10-08 19:27

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev i en
meddelelse news:4900bd74$0$90271$14726298@news.sunsite.dk

> Vel af den enkle grund, at det enkelte supermarked vælger det
> vareudbud, som erfaringsmæsigt passer til deres geo- og demografiske
> placering.

Ja, det aner jeg nok.

> Og det er vel meget fornuftigt

Tja. Friheden er den dyre ende af Hvidovre (husene i Strandmarkskvarteret
starter ved 4,5 mio. for knaldhytter under 100 kvm), og jeg tror, de snobber
den forkerte vej. Hvorom alting er, så forstår jeg ikke, de ikke gider tage
varer hjem, der efterspørges specifikt, og som er standardvarer i nogle af
deres andre butikker.

Og så en "sjov" oplevelse: Jeg fik for noget tid siden min lokale SuperBest
til at hjemtage søkogte, ferske rejer. Jeg havde set, at det var fast
inventar i fiskeafdelingen i deres Østerbro-butik. Da jeg så prisen, var den
det dobbelte af, hvad Østerbro tog for den samme vare. Vi taler altså om to
butikker i samme kæde, hvor den ene butik forlanger det dobbelte for den
samme vare. Og det var endda butikken i det ikke-mondæne Hvidovre, der var
den dyre.

Jaja, jeg ved det... Jeg må flytte til Østerbro eller Charlottenlund.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 23-10-08 20:17

Jens Bruun skrev:
> [...]
> samme vare. Og det var endda butikken i det ikke-mondæne Hvidovre, der var

Formentlig fordi den ene butik har valgt at have det med i
standard-sortimentet og derfor har det indarbejdet i logistik-systemer,
hvorimod den anden har opfattet det som en specialbestilling - disse er
i langt de fleste forretninger forholdsmæssige dyrere end
standardvarerne - fordi de tager ekstra tid at håndtere.

Fra : Max

Dato : 23-10-08 19:10

Hej Jens

> Selv kunderne var af højere kvalitet, end jeg er vant til

Vareudbudet hænger nok sammen med kunderne :)

--
Mvh Max