"Har dine sygeplejersker for travlt?"
Fra : Anders Søe Plougsgaa~

Dato : 22-10-08 07:35

Politiken (http://politiken.dk/erhverv/article586009.ece) beretter at
sygeplejersker over hele landet er oprørte over en reklame fra firmaet Bayer
HealthCare. De har til læger rundt i landet udsendt en reklame for deres
antibiotikabehandling med den kontroversielle indledning "Har dine
sygeplejersker for travlt?".

Det har gjort mange sygeplejersker forargede og oprørte, skriver Politiken.
De kalder reklamen nedgørende og plat fordi den

1. Henvender sig til lægen og omtaler sygeplejerskerne som hans ejendom
2. negligerer sygeplejerskernes faglighed ved at gå ud fra at medicinering
er deres hovedopgave.

Produktchefen hos Bayer beklager at ordvalget kunne misforstås og forsikrer
at det ikke var intentionen. Og selv om man bør tro det værste om
produktchefer så er jeg lige ved at tro ham. Jeg kan også godt se at
formuleringen kan læses på den måde den er blevet det på, men jeg ville ikke
selv have studset over reklamen.

Er den "nedgørende og plat", "provokerende" og udstiller den et
"ligestillingsproblem"? Jeg synes det er store ord den reklame har fået imod
sig.

mvh.
Anders Søe Plougsgaard

Fra : Anders Søe Plougsgaa~

Dato : 22-10-08 07:42

Ups, det var jo den forkerte gruppe det her kom i. Beklager! Hvis indlægget
har vakt jeres interesse kan I gå over i dk.kultur.sprog

mvh.
Anders Søe Plougsgaard