Film vi ikke må se
Fra : Sonny Lahey

Dato : 24-07-01 21:38

Jeg så et par gode film sidste år i Amerika, som vi stort set ikke har hørt
om her i landet. Jeg opfordrer de, der HAR set dem til at give deres mening
til kende!
Det drejer sig om den kinesiske "The Emperor and the Assassin"
(USA-titel)http://us.imdb.com/Title?0162866 af Kaige Chen, som bla. lavede
"Farvel min konkubine" og hvis nye film "Killing Me Softly" tilsyneladende
har Ulrich Thomsen på rollelisten. Nå, men filmen var absolut storslået!!
Den blev vist på Nat Film festivalen i år men kommer ellers ikke i de danske
biografer.
Det er en forbrydelse at Tim Robbins' film "The Cradle Will Rock"
http://us.imdb.com/Title?0150216 ikke er kommet til Danmark. Filmen byder på
en historisk interessant men aldrig uvekommende handling, sjov og
intelligent dialog, et stjernespækket cast (Danmark snydes endnu engang for
en fantastisk Bill Murray)!!
At film som disse (og f.eks. Darren Aronofskys "Requiem for a Dream", som
blev nævnt i et andet indlæg) ikke får en chance på det danske marked (ikke
engang på video!!) er en skandale!!
Heldigvis kan vi få dem på Reg.1 dvd!!
Hilsner
--