|
| Autolog Fra : ThomasT |
Dato : 22-10-08 07:41 |
|
Hej,
Min kone har fået job som kørende sælger og skal til at holde
kørselsregnskab. Jeg har fundet et produkt der hedder Autolog, der
skulle kunne gøre det hele automatisk (næsten).
Er der nogen af jer der bruger sådan en? Hvis ja, kan det anbefales?
Med venlig hilsen
Thomas Thomsen
| |
Uffe Bærentsen (22-10-2008)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 22-10-08 22:22 |
|
"ThomasT" <t@vicki-thomas.dk> skrev i en meddelelse
news:ed35280c-f264-4b44-aacd-beb7cf9a67e4@m36g2000hse.googlegroups.com...
Hej,
Min kone har fået job som kørende sælger og skal til at holde
kørselsregnskab. Jeg har fundet et produkt der hedder Autolog, der
skulle kunne gøre det hele automatisk (næsten).
Er der nogen af jer der bruger sådan en? Hvis ja, kan det anbefales?
www.henckel.biz har vist noget.
Hvor brugbart det er vil jeg overlade til andre at vurdere.
--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Tipo 1,6i
| |
ThomasT (23-10-2008)
| Kommentar Fra : ThomasT |
Dato : 23-10-08 00:47 |
|
Det var nu mere produktet www.autolog.dk jeg tænkte på, men eller tak.
Thomas
| |
Peter (23-10-2008)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 23-10-08 08:01 |
|
Min kone har fået job som kørende sælger og skal til at holde
kørselsregnskab. Jeg har fundet et produkt der hedder Autolog, der
skulle kunne gøre det hele automatisk (næsten).
Er der nogen af jer der bruger sådan en? Hvis ja, kan det anbefales?
En af firmaets eksterne konsulenter bruger AutoLog, og roser det i høje
vendinger.
Han er meget imponeret af at den via GPS kender alle besøg han har haft, og
så kan man nemt ved månedens udløb selv pinpointe de ture man har haft i
arbejds-medfør, og fravælge de ture man har kørt privat.
Summasumarum: Lortet virker
MVH Peter
| |
ThomasT (23-10-2008)
| Kommentar Fra : ThomasT |
Dato : 23-10-08 03:30 |
|
On 23 Okt., 09:01, "Peter" <pede...@hotmail.com> wrote:
> Min kone har fået job som kørende sælger og skal til at holde
> kørselsregnskab. Jeg har fundet et produkt der hedder Autolog, der
> skulle kunne gøre det hele automatisk (næsten).
> Er der nogen af jer der bruger sådan en? Hvis ja, kan det anbefales?
>
> En af firmaets eksterne konsulenter bruger AutoLog, og roser det i høje
> vendinger.
> Han er meget imponeret af at den via GPS kender alle besøg han har haft, og
> så kan man nemt ved månedens udløb selv pinpointe de ture man har haft i
> arbejds-medfør, og fravælge de ture man har kørt privat.
>
> Summasumarum: Lortet virker
>
> MVH Peter
Mange tak skal du ha', så må vi ha' sådan en
Hilsen
Thomas
| |
A.Kaup (23-10-2008)
| Kommentar Fra : A.Kaup |
Dato : 23-10-08 10:37 |
|
Som bonus - og en smule motorrelateret - kan jeg nævne, at tage en
AutoLog på et skib betyder at måle bøjningen på krumtapsakslen...
Så ved i det.
Mvh. Akaup
| |
Klaus D. Mikkelsen (23-10-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 23-10-08 17:44 |
|
"A.Kaup" skriver:
>
> Som bonus - og en smule motorrelateret - kan jeg nævne, at tage en
> AutoLog på et skib betyder at måle bøjningen på krumtapsakslen...
Nu hørte jeg lige ordet i tirsdags i forbindelse med motorer i små
lokomotiver.
Kan du fortælle, hvordan man gør ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
A.Kaup (23-10-2008)
| Kommentar Fra : A.Kaup |
Dato : 23-10-08 16:09 |
|
> Nu hørte jeg lige ordet i tirsdags i forbindelse med motorer i små
> lokomotiver.
>
> Kan du fortælle, hvordan man gør ?
Tja - jeg kan da prøve... Lidt billeder havde nok gjort det nemmere at
forstå, men har været arkivet igennem uden held.
Autolog tages både på de helt store skibsmotorer på over 55.000 KW og
også på mindre generator-motorer på f.eks. 3.000 KW.
Autologgen tages/måles med et bestemt tidsinterval, samt hvis der er
mistanke om der kan være sket skade på krumtappen ved f.eks.
grundstødning eller lignende. Desuden tages målingerne lige inden og
lige efter et dokophold.
Apparatet, der bruges består af en lille boks med digitalt display, og
2 stænger pegende ud i hver sin retning. Displayet viser meget præcist
de millimetre som de 2 stænger hives fra hinanden eller skubbes
sammen.
Stængerne anbringes et sted under plejlstangslejesølet, hvor der er
lavet en lille prik til formålet - der er en prik på hver side af
slaget(hedder de vist) og de 2 prikker er selvfølgeligt nøjagtigt ud
for hinanden. Apparat + stænger hænger nu parallelt med lejesølet til
plejlstangen.
Motoren tørnes til hvor apperat + stænger næsten rører sølet, og
nulstilles. Dernæst tørnes motoren modsatte vej, indtil den næsten
rører sølet på den anden side.
Undervejs noteres målinger, og disse sammenlignes med tidligere
målinger samt målinger taget da motoren var ny. Tolerencer ses i
motorens instruktionsbog.
Kan tage en del tid at udføre, da det tager lang tid at tørne motoren
frem og tilbage, samt der kan være op til 14 cylindre...
Hvordan det foregår i et tog, samt hvorfor aner jeg ikke - men hører
gerne nærmere.
Mvh. Akaup
| |
Klaus D. Mikkelsen (24-10-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 24-10-08 05:21 |
|
"A.Kaup" skriver:
>
> Hvordan det foregår i et tog, samt hvorfor aner jeg ikke - men hører
> gerne nærmere.
Det er noget generelt omkring renovering af motorer og måling af
skævheder i krumptap.
Ikke at jeg helt forstod din udredning....men jeg var til foredrag om
Frichs tirsdag aftne i Århus. Her viste MHVJ billeder af motoren fra VNJ
DL 12
( http://www.jernbaner.dk/RollingStockDetail.aspx?unitId=12&catId=DL),
som må have lydt omend _meget_ grimt ud fra de billeder vi så.
Her talte de så med direktørende for det nuværende Frichs omkring
renovering af hovedakslen og det var der autolog blev nævnt.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
A.Kaup (24-10-2008)
| Kommentar Fra : A.Kaup |
Dato : 24-10-08 01:37 |
|
> Det er noget generelt omkring renovering af motorer og måling af
> skævheder i krumptap.
Fair nok - giver jo mening
> Ikke at jeg helt forstod din udredning....
Har gjort et billede: http://www.andreaskaup.dk/crankshaft.jpg
Måske det giver lidt mere mening så...
Mvh. Akaup
| |
Klaus D. Mikkelsen (24-10-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 24-10-08 15:19 |
| | |
|
|