OT: Linksys router wrt54g
Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-10-08 00:02

Jeg overvejer om jeg helt skal droppe fastnet telefoni, næppe, eller se
at få en router med der understøtter ip-telefoni.
Faldt lige over denne idé mht. hvad jeg skulle gøre med den gamle.

http://www.altomdata.dk/index.php?module=Pagesetter&func=viewpub&tid=1&p
id=8372

Flemming Rubini

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 23-10-08 08:19

Flemming Rubini wrote:
> [...]
> at få en router med der understøtter ip-telefoni.
> Faldt lige over denne idé mht. hvad jeg skulle gøre med den gamle.

Du går bare i gang, og når du har en version klar, der også kan klare
dørtrin og trapper, kan du så ikke lige poste opskriften

Vær i øvrigt opmærksom på at det ikke er alle af wrt54g, der kan gøre
OpenWrt Linux.

/Lars

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-10-08 12:58

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> [...]
> dørtrin og trapper, kan du så ikke lige poste opskriften
>
> Vær i øvrigt opmærksom på at det ikke er alle af wrt54g, der kan gøre

http://wiki.openwrt.org/Hardware/Linksys

Flemming Rubini

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 23-10-08 15:04

Flemming Rubini wrote:
> http://wiki.openwrt.org/Hardware/Linksys

Den liste ser ret forældet ud, den mangler version 5.0 og opefter (eller
også viser den kun kompaible versioner). Det er vist versionerne 5.0 og
opefter, der ikke er kompatible. Nyere modeller skal helst hedde wrt54gl
for at kunne flashes med linux. Men tjek wikipedia, hvis du er
interesseret, der er forklaret hvordan du finder versionen fra
serienummeret.

/Lars

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-10-08 15:21

> [...]

> for at kunne flashes med linux. Men tjek wikipedia, hvis du er
> interesseret, der er forklaret hvordan du finder versionen fra

Jeg kører selv OpenWrt, og det er stort set alle de nye modeller som
ikke kan flashes med Linux med undt. af de nye L-modeller, derfor er
listen "gammel.".

Flemming Rubini