Re: Apple Store vs. Humac
Fra : Hanne Hertzog

Dato : 21-10-08 11:25

rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> writes:
>Hej gruppe
>
>Jeg skal inden længe have købt mig en MBP.
>
>Jeg kan se at Humac pt. giver 6% i studierabat, hvilket svarer
>nogenlunde til den studierabat, man får på Apple Store.
>
>På Apple Store kan man konfigurere maskinen, kan man det hos Humac?
>
>Hvis man køber på Apple Store, hvordan fungerer det så med service,
>garanti osv, hvis uheldet skulle være ude?
>
>Og er der andre respektive fordele/ulemper ved de to shops?
>
>--
>De bedste hilsner,
>
>/rt
Nu ved jeg ikke, hvor du bor, men her i København er der flere, der har
haft rigtig god erfaring med Fona, Både Fona på Strøget, der har en
superflot afdeling og en ansat, direkte fra Apple i DK. Det samme i hos
Elgiganten i Gentofte, der ogs har en Apple ansat.

Jeg har hørt om rigtig mange tilfredse, fra medlemmerne i vores forening.

Personlig synes jeg, det er en god idé, at støtte forretnigerne, så de kan
eksistere, så man altid kan gå ind og se og føle, samt tale med Mac
personale. Jeg mener bestemt man kan få sin Mac konfigureret, som man
ønsker, men skal bare være indstillet på at vente på den. Jeg har hørt om
ca. 14 dage, men dette tør jeg ikke udtale mig konkret om.

En forretning bliver aldrig bedre, end det personale, der er ansat og det
er desværre ofte, man støder på nogle, der kun er der får lønnens skyld.

Held og lykke med dit køb

venlig hilsen Hanne

www.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark

Fra : rt

Dato : 21-10-08 13:15

"Hanne Hertzog" <Hanne@enterpol.dk> wrote in

> [...]
> Strøget, der har en superflot afdeling og en ansat, direkte fra
> Apple i DK. Det samme i hos Elgiganten i Gentofte, der ogs har

Jeg bor i Kbh, og ja, jeg har da også set et godt udvalg i Fona på
Strøget. Vidste ikke de havde en Apple-ansat huserende.

> Jeg har hørt om rigtig mange tilfredse, fra medlemmerne i vores
> forening.

Super!

> [...]
> konfigureret, som man ønsker, men skal bare være indstillet på
> at vente på den. Jeg har hørt om ca. 14 dage, men dette tør jeg

Principielt er jeg enig i at støtte forretningerne, og jeg kan da
også godt selv lide, at man kan se maskinerne live, selvom jeg dog
lige i dette tilfælde ikke har det store behov.

Men hvis de ikke tilbyder samme studierabat som fx apple.dk, ja så
er jeg som studerende ligeglad. Jeg handler der hvor det er
billigst - groft sagt, for der er naturligvis andre faktorer, der
spiller ind. Holder mig fx fra steder so Getmore m.v.

> En forretning bliver aldrig bedre, end det personale, der er
> ansat og det er desværre ofte, man støder på nogle, der kun er
> der får lønnens skyld.

Ja, sådan er det desværre.

> Held og lykke med dit køb

Tak :) Det bliver spændende at skifte fra Win til Mac....gys :)

--
De bedste hilsner,

/rt