Telia Homerun på iPhone i Kastrup lufth
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 20-10-08 09:33

Hej,

Jeg ser en del til Kastrup lufthavn (nærmere Terminal 1) og har forgæves
forsøgt at komme på deres WLAN (SSID: cph).

Jeg kan godt tilslutte til netværket, men jeg kan ikke logge ind med mit
Homerun login fra Telia (inkluderet som en service i iOn abonnementet,
der følger med iPhone).

Ved nogen om dette burde virker? Evt. om det kun bør virke med
dedikerede Homerun hotspots (jeg har ikke prøvet endnu, for jeg er endnu
ikke faldet over et). På login sitet kan man vælge 'Homerum' som 'type',
hvilket får mig til at tro/håbe, at det er muligt at logge på, selvom
der ikke er tale om et dedikeret hot spot.

Har nogen erfaring hermed?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 20-10-08 11:43

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> writes:

> Jeg kan godt tilslutte til netværket, men jeg kan ikke logge ind med
> mit Homerun login fra Telia (inkluderet som en service i iOn
> abonnementet, der følger med iPhone).

Du kan finde listen over understøttede operatører på:

http://www.cph.dk/CPH/DK/MAIN/Faciliteter/Internet+og+telefoni/Traadloest+internet.htm

Jeg kan ikke umiddelbart se Telia. SAS Lounge i Transit-området
samarbejder med Telia, men det hjælper dig nok ikke meget, hvis du er
ovre i T1

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 20-10-08 14:08

On 20/10/08 12.42, Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Du kan finde listen over understøttede operatører på:
>
> http://www.cph.dk/CPH/DK/MAIN/Faciliteter/Internet+og+telefoni/Traadloest+internet.htm

Arh. Der har jeg slet ikke overvejet at kigge.

> Jeg kan ikke umiddelbart se Telia. SAS Lounge i Transit-området
> samarbejder med Telia, men det hjælper dig nok ikke meget, hvis du er
> ovre i T1

Nej ;)

Det er bare underligt, at man kan vælge 'Homerun' som kontotype, hvis de
ikke samarbejder med Telia. Jeg må nok prøve at gi' dem et kald og høre
ad...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 20-10-08 16:03

On 20/10/08 15.07, Peter Farsinsen wrote:

> Nej ;)
>
> Det er bare underligt, at man kan vælge 'Homerun' som kontotype, hvis de
> ikke samarbejder med Telia. Jeg må nok prøve at gi' dem et kald og høre
> ad...

Nu har jeg snakket med supporten for Københavns lufthavn og Telias
kundeservice. Førstnævnte kendte ikke noget til Homerun, men Teila
insisterede på at det burde virke.

Jeg prøver igen næste gang og vil stadig gerne høre fra folk, der kan
af- eller bekræfte at det virker.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 29-10-08 11:30

On 20/10/08 10.32, Peter Farsinsen wrote:
> Jeg ser en del til Kastrup lufthavn (nærmere Terminal 1) og har forgæves
> forsøgt at komme på deres WLAN (SSID: cph).

Til info/glæde for andre, kan jeg oplyse at det (nu) virker :)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-10-08 19:09

> Til info/glæde for andre, kan jeg oplyse at det (nu) virker :)

Hvad skal man gøre for at komme på? Skal man have en adgangskode?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 29-10-08 19:17

On 29/10/08 19.09, Henrik Münster wrote:

> Hvad skal man gøre for at komme på? Skal man have en adgangskode?

Ja. Send en sms med teksten 'homerun' til 667, så får du en sms retur
med dit brugernavn og adgangskode.

Når du tilslutter netværket 'cph' i lufthavnen, åbner du Safari, som
viderestilles til et login site. Her vælger du, i nederste venstre
hjørne, 'Telia Homerun' som partner og indtaster din brugernavn samt
password.

Første gang jeg prøvede, virkede det ikke, men det kan formentlig
skyldes, at jeg netop havde 'bestilt' og fået adgangskoden.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-10-08 01:46

> [...]
>
> Første gang jeg prøvede, virkede det ikke, men det kan formentlig
> skyldes, at jeg netop havde 'bestilt' og fået adgangskoden.

Er det blot en midlertidig adgangskode, eller skal man huske den som ens
personlige adgangskode fremover? Virker den også med en computer, eller
er den bare til iPhone?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-10-08 01:51

> Er det blot en midlertidig adgangskode, eller skal man huske den som ens
> personlige adgangskode fremover? Virker den også med en computer, eller
> er den bare til iPhone?

Jeg kom pludselig i tanker om, at jeg havde set det før. Jeg kiggede
tilbage i min iPhone. Den første SMS, jeg fik, og som kom helt af sig
selv, var ntop fra 667 og meddelte mig, at Homerun nu var åbnet, og der
var en adgangskode med. Det var bare ikke noget brugernavn, og så er
10.000,- kroners-spørgsmålet jo: Hvad er mit brugernavn? Er det mit
kundenummer eller sådan noget? Vi var i Billund Lufthavn for ikke så
længe siden, og der kunne jeg heller ikke få det til at virke. Jeg havde
jo ikke noget brugernavn at taste ind.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 30-10-08 02:00

On 30/10/08 01.50, Henrik Münster wrote:
> [...]
> kundenummer eller sådan noget? Vi var i Billund Lufthavn for ikke så
> længe siden, og der kunne jeg heller ikke få det til at virke. Jeg havde

Mit brugernavn er '45<mit telefonnummer>'.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-10-08 01:39

> Mit brugernavn er '45<mit telefonnummer>'.

Tusind tak. Det vil jeg huske til næste gang. Hvad er dit telefonnummer
egentlig?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 31-10-08 10:02

On 31/10/08 01.39, Henrik Münster wrote:

> Tusind tak. Det vil jeg huske til næste gang. Hvad er dit telefonnummer
> egentlig?

Velbekomme. Det er ret smart, men det er lidt træls, at man skal logge
ind på websitet, hver gang.

Mit nummer er +45 23807506. Hvornår ringer du? ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-11-08 00:40

> Velbekomme. Det er ret smart, men det er lidt træls, at man skal logge
> ind på websitet, hver gang.
>
> Mit nummer er +45 23807506. Hvornår ringer du? ;)

Jeg skal nok lade være med at forstyrre dig
Nu kan jeg jo ikke lade være med at putte dit nummer ind i min widget
fra de gule sider, så jeg kan se, at du bor i Aalborg. Min mormor og
morfar boede på Mylius Erichsensvej, og jeg har tilbragt mange
sommerferier der i min barndom i halvfjerdserne. Jeg er altså næsten på
hjemmebane. Nu bor du lidt længere væk, end jeg kunne gå dengang, men vi
kørte da forbi ude på Egensevej, når vi skulle gå tur i Lundby Krat. Jeg
går ud fra, at dit kvarter ikke engang var planlagt dengang.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 01-11-08 14:36

On 01/11/08 00.40, Henrik Münster wrote:

> Jeg skal nok lade være med at forstyrre dig

He he. Jeg studsede bare over det, men selvfølgelig var du bare
nysgerrig - fair nok ;)

> [...]
> kørte da forbi ude på Egensevej, når vi skulle gå tur i Lundby Krat. Jeg
> går ud fra, at dit kvarter ikke engang var planlagt dengang.

Jo, jo det er lige i nabolaget. Jeg kender ikke rigtig kvarteret, men
det ser ret lækkert ud. Grønlænderkvarteret (omkring grønlandstorvet),
der ligger foran, har dog ikke det bedste ry, men sådan var det måske
også i halvfjerdserne?! Nu er jeg ikke 'rigtig' aalborggenser, da jeg er
født og opvokset på Hannæs mellem Thy og Han Herred, så Aalborggensisk
historie er ikke det, jeg kender mest til ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-11-08 21:21

> [...]
> det ser ret lækkert ud. Grønlænderkvarteret (omkring grønlandstorvet),
> der ligger foran, har dog ikke det bedste ry, men sådan var det måske

Min mormor og morfar boede næsten nede i den anden enden af Mylius
Erichsensvej. Det var vist i nr. 40. Jeg gik tit op til biblioteket på
Grønlandstorvet for at læse eller måske låne bøger. Det er jo ikke altid
så spændende at sidde hjemme med bedsteforældrene, når man er 12-14 år.
Det var jo typisk om formiddagen, da det var i sommerferien. På det
tidspunkt så kvarteret såmænd meget pænt ud, men som barn lægger man vel
ikke mærke til den slags.

> Nu er jeg ikke 'rigtig' aalborggenser, da jeg er født og opvokset på
> Hannæs mellem Thy og Han Herred, så Aalborggensisk historie er ikke det,
> jeg kender mest til ;)

Hva' søren? Så er du jo nordenfjords fra!
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 01-11-08 23:40

On 01/11/08 21.21, Henrik Münster wrote:

> Hva' søren? Så er du jo nordenfjords fra!

Det kan jeg ikke løbe fra. Jylland findes næsten ikke mørkere, end der,
hvor jeg er født ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 30-10-08 01:58

On 30/10/08 01.46, Henrik Münster wrote:

> Er det blot en midlertidig adgangskode, eller skal man huske den som ens
> personlige adgangskode fremover? Virker den også med en computer, eller
> er den bare til iPhone?

Nej, koden er ikke midlertidig. Jeg har endnu ikke nået at prøve med
computeren endnu, men jeg vil antage at det virker.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk