Ændret ikon for Seamonkey
Fra : Lars Kongshøj

Dato : 20-10-08 09:05

Her til morgen er mit Seamonkey-ikon ændret. Både i Dock og i
programbjælken man får frem ved cmd-tab.

Det er det sædvanlige ikon, men med en lille grøn cirkel øverste højre
hjørne. I cirklen er der et hvidt 1-tal.

Hvad sker der? Jeg har ikke ændret noget.

/Lars

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 20-10-08 09:24

Lars Kongshøj wrote:
> [...]
> hjørne. I cirklen er der et hvidt 1-tal.
> Hvad sker der? Jeg har ikke ændret noget.

Nå, jeg fandt det på google - det er fordi jeg er begyndt at bruge
seamonkey til email og der er ny post ...

/Lars

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-10-08 10:49

Lars Kongshøj wrote:

> Nå, jeg fandt det på google - det er fordi jeg er begyndt at bruge
> seamonkey til email og der er ny post ...

OK, også det. - Den funktion har jeg slået fra og sat en lydmarkør på
istedet, - så det er så nok begge grunde til, der markeres, dels som jeg
lige har svaret, dels så pga. ny post...

mvh. Erik richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-10-08 10:24

Lars Kongshøj wrote:
> [...]
> hjørne. I cirklen er der et hvidt 1-tal.
>
> Hvad sker der? Jeg har ikke ændret noget.

Har du en backup disk med en klon af din bootdisk? - så kan det godt
være derfor, da du jo så har 2 SeaMonkey liggende - både på bootdisken
og på backup disken. - Det sker dog oftest, hvis der er to forskellige
ver. af samme program på to diske/partitioner, så får den nyeste det
lille 1-tal i cirklen.

Og det vil også ske, hvis du har slået autoupdate + autoinstall til i
SeaMonkey prefs, da den du så har på din bootdisk kan være blevet
opdateret, mens den du har på en anden disk ikke bliver auto-opdateret.
Autoupdate/-install virker kun på den version, der ligger på den
bootbare systemdisk. - Jeg har kun bemærket det en enkelt gang, hvor jeg
brugte den originale ikon. - Jeg har ændret ikonerne, så de ligner små
trykknapper med en højere kontrast. - og så kan jeg bedre lide noget,
der ligner en lille trykknap fremfor de der mere eller mindre pæne
standardikoner.

Det betyder fx., at hvis du sletter den SeaMonkey, du har på din
bootdisk, så kan du blot trække ikonet fra din backup disk til docken på
din bootdisk og stadig starte SeaMonkey.

Jeg kan give dig et andet eksempel på noget lignende. - Jeg har
AppleWorks 6.2.9 liggende på min10.4.11 disk på min Quicksilver, men har
blot trukket ikonet til docken på den 10.5.x disk, der også er på
QS'eren, og AppleWorks starter fint. - Det er ikke alle programmer, der
skal ligge på bootdisken.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 20-10-08 14:37

Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> og på backup disken. - Det sker dog oftest, hvis der er to forskellige
> ver. af samme program på to diske/partitioner, så får den nyeste det

Erik, du ÆVLER! Fy!

(kunne du i det mindste ikke skrive højt og tydeligt at du uhæmmet
gætter )

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 20-10-08 15:24

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Erik, du ÆVLER! Fy!
>
> (kunne du i det mindste ikke skrive højt og tydeligt at du uhæmmet
> gætter )

Jeg hverken ævler eller gætter. Jeg kan da se, at der kommer et nummer i
ikonet, hvis jeg starter en anden version af SeaMonky fra en anden disk
end bootdisken og hvor der endnu ikke er lavet backup!

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 20-10-08 20:23

> [...]
> ikonet, hvis jeg starter en anden version af SeaMonky fra en anden disk
> end bootdisken og hvor der endnu ikke er lavet backup!

Hmmm... Dvs du har en ekstern disk OG en intern disk, hvor du har
SeaMonkey på, og du starter dem begge samtidig.

Er du sikker på det ikke bare er antallet af ulæste breve?

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 21-10-08 01:01

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Hmmm... Dvs du har en ekstern disk OG en intern disk, hvor du har
> SeaMonkey på, og du starter dem begge samtidig.

Nej, jeg starter dem ikke samtidig, men det er ligegyldigt, hvilken af
dem, jeg starter. Er det den på den interne, vises et lille 1-tal og
hvis det er den på den eksterne et 2-tal

> Er du sikker på det ikke bare er antallet af ulæste breve?

ja, for jeg har slået det fra, så ny mail annonceres med lydsignal.

mvh. Erik Richard

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 21-10-08 13:09

Erik Richard Sørensen wrote:
> ja, for jeg har slået det fra, så ny mail annonceres med lydsignal.

Man kan tilsyneladende slet ikke slå det fra, så du har vel dine to
seamonkey til at tjekke forskellige mail-konti.

I hvert fald kan jeg ikke finde andre muligheder end mail-annoncering
ved animeret ikon (som så hopper) eller ved lyd (i min seamonkey 1.1.11).

/Lars

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 21-10-08 13:15

On 21/10/08 14.08, Lars Kongshøj wrote:

> [...]
>
> I hvert fald kan jeg ikke finde andre muligheder end mail-annoncering
> ved animeret ikon (som så hopper) eller ved lyd (i min seamonkey 1.1.11).

Det samme gælder Thunderbird. Man kan slå animation og lyd fra, men
antallet af ulæste mails vises uanset. Gør det noget, hvis du alligevel
bruger programmet til mail?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 21-10-08 15:09

Peter Farsinsen wrote:
> Det samme gælder Thunderbird. Man kan slå animation og lyd fra, men
> antallet af ulæste mails vises uanset. Gør det noget, hvis du alligevel
> bruger programmet til mail?

Næ, det gør ikke noget. Men diskussionen drejede sig om, hvorvidt det
var en indikator af antallet af ulæste mails, eller en markering af
hvilken instans af seamonkey, der var tale om.

/Lars

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 21-10-08 14:27

Lars Kongshøj wrote:

> [...]
>
> I hvert fald kan jeg ikke finde andre muligheder end mail-annoncering
> ved animeret ikon (som så hopper) eller ved lyd (i min seamonkey 1.1.11).

Nej, jeg har dem ikke åbne samtidig... - Men du har da ret, - den
funktion er væk nu i 'Preferences'... kun mulighed for animation, system
new mail og custom wav. file... - Det er så sjælden, jeg kigger i
indstillingerne... - I øvrigt kører jeg ver. 1.1.12 på de to leopard
systemer, og 10.1.11 på Tiger disken...

mvh. Erik Richard