Antal forekomster...
Fra : Frank

Dato : 21-10-08 11:19

Hej,

Hvordan finder jeg antal forekomster af bracket-set {...} i en
tekst?

Jeg skal også bruge indholdet af hver enkelt bracket-set!

Er der noget, der har noget snedigt?

På forhånd tak!

Frank

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Carsten

Dato : 21-10-08 11:37

"Frank" <frank@neergaard.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan finder jeg antal forekomster af bracket-set {...} i en
> tekst?
>
> Jeg skal også bruge indholdet af hver enkelt bracket-set!
>
> Er der noget, der har noget snedigt?

Det lyder som en meget simpel "strpos" opgave. Kan dine bracket-set være
nestede ? as in:

Denne tekst udenfor brackets
{
denne tekst indenfor og..
{
denne tekst inde i en nested bracket...
}
inner bracket er nu slut
}
End of tekst

...og i givet fald at du har nestede brackets hvad skal output så være af din
"Jeg skal også bruge indholdet af hver enkelt bracket-set" ?

Carsten

Fra : Frank

Dato : 21-10-08 12:43

Carsten wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
>
> ...og i givet fald at du har nestede brackets hvad skal output så være af din
> "Jeg skal også bruge indholdet af hver enkelt bracket-set" ?

Du har ret mht strpos! Jeg var ikke lige opmærksom på -offset, som jo giver
mulighed for at søge igen!

Faktisk antog jeg der var en funktion som returnerede antal forekomster af f.eks.
"{". Så ville jeg vide hvormange gange jeg skulle søge for at finde indholdet af
nestede brackets.

Tak

Fra : Martin

Dato : 21-10-08 12:51

Frank wrote:

> [...]
> "{". Så ville jeg vide hvormange gange jeg skulle søge for at finde indholdet af

<?php
$str = '{][{£$€{€[]{[]]}[{[]}}';
echo count(@explode('}', $str))-1;

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 21-10-08 20:32

Carsten wrote:
> [...]
>
> ..og i givet fald at du har nestede brackets hvad skal output så være af din
> "Jeg skal også bruge indholdet af hver enkelt bracket-set" ?

Hvis der ikke må være nestede brackets, så kan følgende bruges til
trække indholdet af brackets ud:

<?php
$str = '{her står en række sætninger}{de står i hver sit sæt
krølle-parenteser}{osv}{og mere tekst}{her er {noget} med flere niveauer}';
preg_match_all('/{.*}/U', $str, $matches);
print_r($matches);
?>

Det kan ikke håndtere den sidste sætning, hvor {noget} står inden i et
sæt brackets.

--
Mvh.
/Thomas

Fra : MooreHojer

Dato : 26-10-08 03:02

> Hvordan finder jeg antal forekomster af bracket-set {...} i en
> tekst?
> Jeg skal også bruge indholdet af hver enkelt bracket-set!

Med med noget i retningen af:

      function getBrackets($myText)
      {
         $offset = 0;
         $array = array("");
         $run = true;

         while($run)
         {
            $start = strpos($myText, '{', $offset);

            if($start === false)
               $run = false;
            else
            {
               $end = findEndBracket($start, $myText)-1;

               $myText_new = substr($myText, $start+1, ($end-$start));
               $array = array_merge($array, array($myText_new));

               $offset = $start+1;
            }

         }

         array_shift($array);
         return $array;

      }

      function findEndBracket($startPos, $myText)
      {
         $stack = 0;
         $array = str_split($myText);

         for($i = $startPos; $i < count($array); $i++)
         {
            if($array[$i] == '{')
               $stack = $stack+1;
            if($array[$i] == '}')
               $stack = $stack-1;

            if($stack == 0)
               return $i;
            if($stack == -1)
               return -1;
         }

         return (-1);
      }

Fra : MooreHojer

Dato : 27-10-08 11:41

> Med med noget i retningen af:
> [SNIP]

lige en lille kommentar til denne mit kodeforslag... det er metoden
getBrackets du skal kalde med din tekst som argument. Den returnere så
et array med indholdet af hver bracket på hver sit index. Antallet af
brackets er så størrelsen på dit array.

--
MooreHojer