Telefon sælger / hvem må man ringe til ?
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 19-10-08 19:48

Snakkede med en tømmer den anden dag han var ved at få knald i låget af
alle de her tlf. sælger der ringede i arbejdes tiden og ville sælge det ene
og det andet ...der går dyrebar arbejdes tid med det

jeg tænkte på om der findes noget i loven om man ikke uopfordret må ringe
til folk ?

kan man evt. sende dem en regning for den tid der bliver brugt/spildt på det
?

Mv.
BMM

signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : Jesper Brock

Dato : 19-10-08 19:55

Bo Mørch Mogensen skrev:
> jeg tænkte på om der findes noget i loven om man ikke uopfordret må ringe
> til folk ?

Ikke når det er erhverv. Dørsalgsloven gælder kun for private.

> kan man evt. sende dem en regning for den tid der bliver brugt/spildt på det

Det kan man godt, men man skal ikke forvente, at den bliver betalt.

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 19-10-08 22:49

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke når det er erhverv. Dørsalgsloven gælder kun for private.

Gælder den også telefoni ? Hvad står der i den ? har du et paragraf nr på
den ?

er der slet inge grænser for hvad man kan ringe til folk om ?

Fra : Jesper Brock

Dato : 20-10-08 08:52

Bo Mørch Mogensen skrev:

> Gælder den også telefoni ? Hvad står der i den ? har du et paragraf nr på
> den ?

Dørsalgsloven er den lov, der hedder lov om visse forbrugeraftaler.

Se §6, men bemærk at forbuddet mod telefonisk henvendelse kun gælder
FORBRUGERE, og altså ikke erhvervsdrivende.

> er der slet inge grænser for hvad man kan ringe til folk om ?

Næh, faktisk ikke. Kun hvis der er tale om chikane-opkald, men en
erhvervsmæssig henvendelse kan vel dårligt betegnes som chikane...

Fra : Henning

Dato : 19-10-08 20:14

On Sun, 19 Oct 2008 20:48:15 +0200, "Bo Mørch Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:

>Snakkede med en tømmer den anden dag han var ved at få knald i låget af
>alle de her tlf. sælger der ringede i arbejdes tiden og ville sælge det ene
>og det andet ...der går dyrebar arbejdes tid med det

Hvad gjorde man for 10-15 år siden, før mobiltelefon blev hvermands
eje? Han kan jo bare lade være med at tage telefonen mens han
arbejder. Lade den ligge i bilen og blot aflytte telefonsvarer i
kaffepauserne

Fra : Daniel P

Dato : 19-10-08 20:40

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Snakkede med en tømmer den anden dag han var ved at få knald i låget af
> alle de her tlf. sælger der ringede i arbejdes tiden og ville sælge det
> ene og det andet ...der går dyrebar arbejdes tid med det

Helt uden for gruppen... så kan man jo altid lave lidt sjov ud af det
http://www.vibrugerikke.dk/

Mvh Daniel

Fra : dw

Dato : 19-10-08 21:08

Bo Mørch Mogensen skrev:
> [...]
> til folk ?
>
> kan man evt. sende dem en regning for den tid der bliver brugt/spildt på det

Der er også et par stykker sælgere og sidst amnesti international som
gerne ville fortælle om deres arbejde.
Kan ikke se det store problem i at sige "beklager du spilder tiden. tak
for din opringning *klik*(hvis man vil være venlig)"

Fra : J

Dato : 19-10-08 21:17

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> til folk ?
>
> kan man evt. sende dem en regning for den tid der bliver brugt/spildt på

Min VVS-mand har fået en spærring på telefonen, så kun opkald, der viser
nummer, slippes igennem.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 20-10-08 09:30

"J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse

> Min VVS-mand har fået en spærring på telefonen, så kun opkald, der viser
> nummer, slippes igennem.

Hvordan kan man drive en forretning på den måde? Han sorterer i hvert fald
en helt del kunder fra også.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 30-10-08 19:10

Allan Soerensen wrote:
> "J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse
>
> Hvordan kan man drive en forretning på den måde? Han sorterer i hvert fald
> en helt del kunder fra også.

Tja, men måske er det ikke helt skidt at det er den type mennesker som
ikke viser deres nummer når de ringer, som man sorterer fra... Har i
hvert fald erfaring med at den type mennesker ofte var nogen man ikke
helt vidste hvor man havde,

Fra : Bo

Dato : 20-10-08 04:36

On 19 Okt., 21:48, "Bo Mørch Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:
> [...]
> til folk ?
>
> kan man evt. sende dem en regning for den tid der bliver brugt/spildt på det

Hvad med alle dem der ringer forgæves "tastet forkert" - det sker hos
mig 2-3 g ugenligt og er ALTID de samme mennesker, (kan følges på
displayet) det er ca. 20 mennesker der endnu ikke har lært at taste
korrekt ? vh.Bo

PS! jeg har 66 i enden og de skal have 67

Fra : /Peter

Dato : 20-10-08 15:50

> [...]
> ringe til folk ?
>
> kan man evt. sende dem en regning for den tid der bliver brugt/spildt

Her kan man få nogle gode ideer:
http://www.vibrugerikke.dk/

Fra : dk_sz

Dato : 21-10-08 14:28

> jeg tænkte på om der findes noget i loven om man ikke uopfordret må ringe
> til folk ?

Det morer mig ofte hvordan en fejl email til
en tidligere kunde i et fima man har overtaget
kan koste 100 kr pr stk... Men tlf. samtaler der
er uendeligt meget mere forstyrrende er okay...
(Fra en sag ivrigt diskuteret her der involverede Saxo AFAIK)

Men sådan er verdenen! du kan prøve
www.vibrugerikke.dk når du afviser tlf.
sælgere. Ellers bare smæk røret på hvis
de ikke fatter hintet :)