forrude nasset - intet hjælper
Fra : Lindstroem

Dato : 20-10-08 06:34

Netop hjemkommet fra en tur til Belgien i efterårsferien, som forløb godt
bortset fra en frontrude, som ikke lod sig rense af hverken vaskemiddel
eller nye viskerblade, vil jeg udbede mig et godt råd fra gruppen angående
ruderens.
Det er sådan et tyndt lag film, der er virkelig irriterende i regnvejr, som
jeg ikke kan slippe af med. Jeg har prøvet med rude-rens, sprit,
opvaskemiddel osv. Intet hjælper.
Der er et eller andet, der har taget bolig på forruden, som ikke sådan lader
sig fjerne.
Nogen gode råd vedr. krasse midler, som kan hjælpe?

Lindstroem

Fra : Per*

Dato : 20-10-08 06:50

"Lindstroem"

> Nogen gode råd vedr. krasse midler, som kan hjælpe?

Gnubning med sammenkrøllede aviser (seriøst)

Per*

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-10-08 09:40

Per* wrote:
> "Lindstroem"

> Gnubning med sammenkrøllede aviser (seriøst)

Faktisk et sjovt råd der stammer fra dengang der var bly i tryksværten
(der sikkert kunne hjælpe lidt på en "sandblæst" rude). Det er der ikke
mere, men det ru og sugende papir fungerer åbenbart godt til at slibe
trafikfilmen af stadigvæk.

--
vh
Torben

Fra : Ivan, Århus

Dato : 20-10-08 07:04

"Lindstroem" <lindstroem@newmail.dk> skrev i en meddelelse

Skær et æble i 2 dele, og gnid ruden ind i det overskårne.
Osse seriøst.

Ivan, Århus

Fra : Ralph Køster

Dato : 20-10-08 07:23

Coca cola tager også det meste.
Pga syren.

Ralph.

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-10-08 18:30

"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i meddelelsen
> Coca cola tager også det meste.
> Pga syren.

Og så er ruden klistret ind i sukker....

- Martin

Fra : Henning

Dato : 20-10-08 21:10

Cloa Zero må så være modsvaret

Fra : Peter

Dato : 20-10-08 14:26

> Nogen gode råd vedr. krasse midler, som kan hjælpe?

Polering med wienerkalk/sprit.
(nærmere instruktion står på bøtten med wienerkalk)

MVH Peter

Fra : John T.

Dato : 20-10-08 20:04

Rådet med æblet er et godt råd !!
Hilsen John T.

Fra : Lindstroem

Dato : 20-10-08 21:19

Tusind tak for de mange råd.

Wienerkalk var indtil i dag et ukendt produkt for mig. Jeg har googlet lidt
og det produkt kan muligvis gøre jobbet. Det skal i hvert fald forsøges.
Jeg prøver indledningsvis æble- og avismetoden. Colaen tror jeg i første
omgang går til indvortes brug

mvh
Lindstroem

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 20-10-08 17:38

On Mon, 20 Oct 2008 10:40:25 +0200, Torben Scheel wrote:

> [...]
> (der sikkert kunne hjælpe lidt på en "sandblæst" rude). Det er der ikke
> mere, men det ru og sugende papir fungerer åbenbart godt til at slibe

Bare pas på der ikke ryger et sandskorn e.l. med ind under papiret. Det
kan gøre et ganske uudsletteligt indtryk. Eller rettere: indgravering.

(Vi der har boet i gl.dags andelsforening med fællesarbejde ved den
slags.)

Fra : Niels Munk

Dato : 21-10-08 12:02

"Lindstroem" <lindstroem@newmail.dk> wrote in message

> Det er sådan et tyndt lag film, der er virkelig irriterende i regnvejr,
> som jeg ikke kan slippe af med. Jeg har prøvet med rude-rens, sprit,
> opvaskemiddel osv. Intet hjælper.

Du er sikker på at det ikke sidder på indersiden? Der opbygges nemlig også
et lag, som man sjældent tænker over, før en finger eller lign. har værepå
ruden. Det bevirker bl.a. at ruden dugger meget hurtigt i regnvejr.

/Niels Munk