Få plast hvidt igen?
Fra : Jens

Dato : 19-10-08 18:45

Findes der er måde at få plast hvidt igen?
Vi har nogle rumtermostater som hænger på væggene i de forskellige rum

Oprindeligt er de hvide, men er blevet lidt gullige i farven
Vi ryger ikke, så det må være noget andet der går i plasten.

Vi skal til at male hvidt, hvorfor det ser lidt gustent ud med sådan nogle
gullige ting på væggene.

Kan jeg smide plastskjoldet i en spand med f.eks. slamiakspiritus eller
lignende?
/Jens

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 19-10-08 19:44

"Jens" <Skriv_i_gruppen@eller_spørg_efter_min_mail.dk> wrote in

> Kan jeg smide plastskjoldet i en spand med f.eks. slamiakspiritus
> eller lignende?

Har du overvejet at male dem?

--
vh, Erik BH

Fra : TJ

Dato : 19-10-08 19:57

"Jens" <Skriv_i_gruppen@eller_spørg_efter_min_mail.dk> skrev i meddelelsen

> Kan jeg smide plastskjoldet i en spand med f.eks. slamiakspiritus eller
> lignende?

Wienerkalk: http://www.handyman.dk/goderaad/goderaad_raad.asp?id=26

mvh TJ

Fra : TJ

Dato : 19-10-08 19:57

Det UV lys der gør det.

Der er et trick med hvide havesstol, det kan købes i Matas ......
....men jeg kan ikke huske hvad det hedder, dohh

Jeg burde ellers vide det

mvh TJ

Fra : Emil

Dato : 19-10-08 22:02

"TJ" wrote:

>Der er et trick med hvide havesstol, det kan købes i Matas ......
> ....men jeg kan ikke huske hvad det hedder, dohh

BORUP Plast-rens (Plastmøbel-Rens)?
<http://www.svendaage.dk/borupkemi.htm>

Måske.

m.v.h. Emil

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-08 20:00

Jens wrote:
> [...]
> nogle gullige ting på væggene.
>
> Kan jeg smide plastskjoldet i en spand med f.eks. slamiakspiritus

Madolie og vandrevet kridt

Fra : Jens

Dato : 19-10-08 20:22

"Jens" <Skriv_i_gruppen@eller_spørg_efter_min_mail.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der er måde at få plast hvidt igen?

Tak for jeres råd, jeg søgte på Matas's side
http://www.matas.dk/hus+have/rengoering+husholdning/inde/natriumperborat+175+g.aspx?CategoryId=165&ProductId=3599

Natriumperborat kalder de det, er det sådan noget jeg skal have fat i ?

Det med at male dem er selvfølgelig en mulighed, men jeg tror det bliver
svært at få rigtig pænt
De hænger jo lige i øjenhøjde
/Jens

Fra : Emil

Dato : 19-10-08 21:53

"Jens" wrote:

>Natriumperborat kalder de det, er det sådan noget jeg skal have fat i ?

Det anbefales til plastikservice og teflon.
Oxalsyre er en anden mulighed, da det anbefales til glasfiber.

Men ellers skal du læse om de forskellige stoffer her: