Tage bilen med ved flytning til udlandet?
Fra : casicadk@hotmail.com

Dato : 19-10-08 18:31

Hej!

Hvis man nu flytter til udlandet og vil tage bilen med sig, hvad sker
der så? Får man noget af registreringsafgiften med sig, eller hvordan
er det?

Jeg har en VW Golf 2.0 fra 2000, der har ca. 150.000km på klokken og
jeg købte den for for 1½ år siden for ca. 90.000kr - og jeg er meget
glad for bilen.

Landet jeg påtænker at flytte til er ikke et EU-land, hvis det har
noget at sige - men transport af bilen er ikke et problem.

På forhånd tak :)

/ Klaus

Fra : Bo

Dato : 20-10-08 03:50

On 20 Okt., 03:31, casic...@hotmail.com wrote:
> [...]
>
> Landet jeg påtænker at flytte til er ikke et EU-land, hvis det har
> noget at sige - men transport af bilen er ikke et problem.

For ikke at komme galt afsted (som jeg) henvend dig til pågældende
lands Ambassade i København eller Stockholm og spørg om reglerne.
Gule nr.plader og pappergøje-biler vil ingen have, bilerne SKAL bygges
tilbage til personbiler. Når du har svar fra Ambassaden, er det SKAT
du
skal henvende dig til om refusion af reg.afg. Der skal du huske
kvittering for afmelding af dig selv ved Folkeregisteret og aflevering
af nr.plader.
Du skal derefter bruge prøvenr. plader eller grænse nr. plader indtil
pg. lands toldmyndigheder har givet dig landets nr.plader. vh Bo

Fra : casicadk@hotmail.com

Dato : 20-10-08 05:38

On Oct 20, 9:50 am, Bo <solfran...@gmail.com> wrote:
> For ikke at komme galt afsted (som jeg) henvend dig til pågældende
> lands Ambassade i København eller Stockholm og spørg om reglerne.

Tak for de gode råd. Min bil er heldigvis på hvide plader, så det er
ikke et problem.

Jeg har ikke rigtig nogen fornemmelse af, hvad vi snakker om af penge
her, som jeg kan forvente at få refunderet? Det er vel ikke bare 2/3
af bilens nuværende værdi, eller hvad?

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 20-10-08 15:13

<casicadk@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Jeg har ikke rigtig nogen fornemmelse af, hvad vi snakker om af penge
her, som jeg kan forvente at få refunderet? Det er vel ikke bare 2/3

Bilen bliver vurderet og så får du afgiften retur. Dog med et fradrag af 15
%.
Jeg gad godt nok ikke alt det bøvl det giver.
Sælg bilen og køb en i det nye land.
Hilsen Matthias

Fra : casicadk@hotmail.com

Dato : 22-10-08 10:43

On Oct 20, 2:13 pm, " Matthias H Matthiessen" <matthies...@dioder.dk>
wrote:
> Jeg gad godt nok ikke alt det bøvl det giver.
> Sælg bilen og køb en i det nye land.

Jeg tror du har ret. Min elskede Golf må sælges.

Fra : Mogens

Dato : 25-10-08 08:28

<casicadk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror du har ret. Min elskede Golf må sælges.

Byt den evt. til en ny / nyere uden afgift hos en VAG-forhandler