Stephen King film
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 05:06

Hej jeg har lige kørt en stephen king marton 17 film 3 dyner en pude
ryggen kaffe osv tænd projektor begynd - jeg har ikke alt men nok det
meste der er udgivet over bøger noveller manuskripter - jeg er king
fan - men der er godt nok udgivet meget l o r t og det undre mig at
han giver tomlen op til fordi han er jo ikke lige frem brød flov -
f.eks "IT" er plaget af skuespilerne i det store hele ( de voksne ) er
tæt på talenløse også det andet problem når rædslen / the horror skal
gengives så er det noget med f.eks en kugle med 88+ øjne ... men jeg
har lige gjort status og hvis der er nogen der har en go en i tankerne
som jeg glemt så nævn den lige og jeg vil se den :

De suverene :
The Green Mile
Dolores Claiborne
Apt Pupil
Kingdom Hospital"
Hearts in Atlantis

de gode:

Golden Years ( frotrækker tv versionen der er lidt over 1 time længer
ind bio/dvd versionen )

The Langoliers
The Dead Zone
Carrie
Christine
The Lawnmower Man
The Stand
Cujo

Dem jeg ikke tør se :) :
Misery
The Shining

MvH Bo M Mogensen
--
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/

Fra : Holst

Dato : 18-10-08 08:29

Bo M. Mogensen wrote:

> Dem jeg ikke tør se :) :
> Misery

Misery er en god film, synes jeg. Den er som sådan ikke voldsomt
uhyggelig. Har set den et par gange.

> The Shining

Tusind år siden jeg så den film, så jeg husker den egentlig ikke rigtig.

Fra : Kim2000

Dato : 18-10-08 08:33

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Misery er en god film, synes jeg. Den er som sådan ikke voldsomt
> uhyggelig. Har set den et par gange.

Men da hun brækker hans fødder.... Den scene er slem.

> Tusind år siden jeg så den film, så jeg husker den egentlig ikke rigtig.

Så uhyggelig synes jeg nu heller ikke den er.

Fra : Holst

Dato : 18-10-08 08:49

Kim2000 wrote:

> Men da hun brækker hans fødder.... Den scene er slem.

Ja, den er grum. Ingen tvivl om det. Misery er en god og velspillet film
efter min mening, men den er på mange måder ikke værre end tv-avisen.

> Så uhyggelig synes jeg nu heller ikke den er.

Nej, jeg husker den heller ikke som voldsomt uhyggelig. Men eftersom det
er 20+ år siden jeg så den, vil jeg ikke sige for meget.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 14:52

On Sat, 18 Oct 2008 09:32:40 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>Men da hun brækker hans fødder.... Den scene er slem.

ja det er selvf grumt men det er ikke det der som sådan skræmmer mig
fra vid og sans - det er sgu nok noget meget personeligt der handler
om at blive fanget/isoleret i sådan en helveds situation med et gal
menneske ...

filmen / bogen handler dybest set om forfaterens dillema når puplikum
låser kunstner fast i en rolle bundet til en genere et tema der går
igen i den mørke halvdel

>Så uhyggelig synes jeg nu heller ikke den er.

en af de fantastiske ting ved at være menneske er at vi er så
forskelig og vi igenem vores forskelighed inspirere hinanden

jeg har nogen gamle canibal film fra 80 erne hvor de æder hinande der
kommer min puls f.eks ikke op :)

MvH Bo M Mogensen

Fra : Holst

Dato : 18-10-08 15:04

Bo M. Mogensen wrote:

> jeg har nogen gamle canibal film fra 80 erne hvor de æder hinande der
> kommer min puls f.eks ikke op :)

Mon det har noget at gøre med ens alder? Film godt med 'gore' var jo
ganske spændende i teenageårene. Den slags film siger mig godt nok ikke
alverdens i dag.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 15:22

On Sat, 18 Oct 2008 16:03:57 +0200, Holst <newsfeb08@shelter.dk>
wrote:

>Mon det har noget at gøre med ens alder? Film godt med 'gore' var jo
>ganske spændende i teenageårene. Den slags film siger mig godt nok ikke
>alverdens i dag.

det er svært at sige hvad det er - men jeg tror det handler meget om
hvordan man er stygget sammen inden i hovedet - overdreven blod
indvolde mider og 1000 vis af insekter der kommer ud af et sår der har
jeg sådan et relæ der bare slår min opmærksomhed fra ...

det som jeg egentligt holder mest af ved King er hans menneske
skildringer af så kaldt helt almindelige mennesker i almindelige
omgivelser ...

og det tilbagevndende tema der kom med invasion of the bodysnatshers i
56 med den uhygge der omkring det man kender der pludseligt er noget
andet men ligner det samme

MvH Bo M Mogensen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 14:45

On Sat, 18 Oct 2008 09:29:00 +0200, Holst <newsfeb08@shelter.dk>
wrote:

>Misery er en god film, synes jeg

bestemt ...

>. Den er som sådan ikke voldsomt
>uhyggelig. Har set den et par gange.

jamen det er det psykiske klima i filmen der går lige under huden på
mig ..jeg har det med at sætte mig selv ind i hvordan det måtte være
at være den ene eller den anden i filem og det må sgu være grumt

brækkede ben indvoldede der flyder ud osv genere mig ikke specilt

men når den psykiske terror er godt lavet så er det jeg synes den er
for uhygelig ....

der er andre film som schindlers list og sophis choise der var jeg i
dårligt humør et par dage efter

>Tusind år siden jeg så den film, så jeg husker den egentlig ikke rigtig.

den er uhygelig den er skide godt lavet det er trods alt kubrick og
Jack Nicholseon...

af en eller anden grund kunne King ikke selv lide filmen

MvH Bo M Mogensen

Fra : Brian Kjeldsen

Dato : 18-10-08 08:47

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hearts in Atlantis
>
> de gode:
>
> Golden Years ( frotrækker tv versionen der er lidt over 1 time længer

Mangler du ikke et nogle...jeg tænker fx på "En verden udenfor" den film er
jo suveræn, og nok den bedste film bygget på en SK bog jeg kender. Så er der
jo også "running man" med selveste Arnold S. Filmen har dog næsten intet med
kings bog, men den er dog baseret på den. Man kan sige Running Man har
ligeså meget med King bogen, som The Lawnmover Man har. Så er der jo også
The Mist, som kan ses, men igen, ikke speciel god. Har faktisk ikke set, kun
læst, Apt Pupil, men den fungerer også på film???

Men jeg forstår det heller ikke helt, King har skrevet rigtig mange virkelig
gode bøger, og også en del dårlige, men filmatiseringer ligger tit på middel
og under, der er MEGET langt mellem snapsene der, synes endag du er sød, når
du lister filmene...

Min liste ville nok være noget i retning af:

GODE:
The Green Mile
En verden udenfor
Carrie
Kingdom Hospital

Så er der et par stykker jeg ikke har set:
The Shining
Hearts in atlantis
Apt Pupil

Tålelige:
The Stand
The Dead Zone

Fra : Holst

Dato : 18-10-08 08:53

Brian Kjeldsen <brauner<punktum>kjeldsen@ wrote:

> Mangler du ikke et nogle...jeg tænker fx på "En verden udenfor" den film er
> jo suveræn, og nok den bedste film bygget på en SK bog jeg kender.

Ja, den film bør man ikke snyde sig selv for.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 15:06

On Sat, 18 Oct 2008 09:52:54 +0200, Holst <newsfeb08@shelter.dk>
wrote:

>Ja, den film bør man ikke snyde sig selv for.

bestemt ikke jeg mener bogen hed noget i retning at Rita heywood ( den
jeg har )

MvH Bo M Mogensen

Fra : Holst

Dato : 18-10-08 15:16

Bo M. Mogensen wrote:

> bestemt ikke jeg mener bogen hed noget i retning at Rita heywood ( den
> jeg har )

Det er en såkaldt novella, og den havde titlen "Rita Hayworth and
Shawshank Redemption".

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 15:04

On Sat, 18 Oct 2008 09:46:34 +0200, "Brian Kjeldsen"
<brauner<punktum>kjeldsen@<FJERN DETTE>mail.dk> wrote:

>Mangler du ikke et nogle...jeg tænker fx på "En verden udenfor" den film er
>jo suveræn

Den havde jeg glem den er suvræn

>, og nok den bedste film bygget på en SK bog jeg kender. Så er der
>jo også "running man" med selveste Arnold S. Filmen har dog næsten intet med
>kings bog, men den er dog baseret på den.

bogen kom først under synonym jeg har dog ikke læst den men filmen
gjorde det ikke rigtigt for mig ...

> Så er der jo også
>The Mist, som kan ses, men igen, ikke speciel god.

nej den gjorde det heller ikke for mig

> Har faktisk ikke set, kun
>læst, Apt Pupil, men den fungerer også på film???

Filmen er suværn

er bogen oversat til Dansk hvad heder den hvis ?

>Men jeg forstår det heller ikke helt, King har skrevet rigtig mange virkelig
>gode bøger, og også en del dårlige

jeg er lidt et vrag og synes de fleste bøger gode på nær søvnløs som
jeg virkeligt kørte død i

>, men filmatiseringer ligger tit på middel
>og under, der er MEGET langt mellem snapsene der

ja desvære problemet er for dårlige skuspiller instruktøre lavet på
små budgeter til tv - jeg forstår ikke king går med til det efter som
han ikke mangler pengene

>, synes endag du er sød, når
>du lister filmene...

jeg har pt ca 400 film der ikke er styr på og jeg har aldrig fået
lavet en ordentlig database men har lige fåe t et nyr program der
skulle være godt .... MovieCollector

>Min liste ville nok være noget i retning af:
>
>GODE:
>The Green Mile
>En verden udenfor
>Carrie
>Kingdom Hospital

enig

>Så er der et par stykker jeg ikke har set:
>The Shining
>Hearts in atlantis
>Apt Pupil

med de 2 sidste har du en gi oplevelse til gode

>Tålelige:
>The Stand

Nahh den er da meget hyggelig på nær slutningen ( og netop slutningen
er der hvor det går galt med mange sk film )

>The Dead Zone

den har jeg lidt en svaghed for sikkert p.gr min store kærlighed til
bogen

MvH Bo M Mogensen

Fra : Brian Kjeldsen

Dato : 18-10-08 15:19

> bogen kom først under synonym jeg har dog ikke læst den men filmen
> gjorde det ikke rigtigt for mig ...

Bogen er noget mere mørk og dyster så vidt jeg husker, og MEGET anderledes
en filmen, dengang jeg læste den var den god, men en atypisk King, men om
den holder i dag er jeg ikke klar over, men har den da på bogen hylden, så
måske den skulle læses igen.

> Filmen er suværn
>
> er bogen oversat til Dansk hvad heder den hvis ?

Ja jeg har læst den på dansk, tror den hed den gode elev, men så vidt jeg
husker, så var det en novelle samling på to stk, hvor "Den Gode Elev" var
den sidste novelle...Men jeg har ihvertfald læst den på dansk.

> jeg er lidt et vrag og synes de fleste bøger gode på nær søvnløs som
> jeg virkeligt kørte død i

Jeg synes fx. Geralds farlige leg og langolinerne var enormt dårlige på bog,
har king ikke også skrevet et eller andet eventyr med en drage, synes jeg
husker at have læst sådan en historie.

> ja desvære problemet er for dårlige skuspiller instruktøre lavet på
> små budgeter til tv - jeg forstår ikke king går med til det efter som
> han ikke mangler pengene

Nej det kunne fx være fedt hvis en af de gode instruktører kunne give sig i
kast med Det Mørke Tårn (mangler lige at læse sidste bog, men bog 4 og 5 er
noget af det bedste fra King)

Et andet problem tror jeg, er at folk tror at når man læser king, så er det
kun horror delen i hans bøger man er interesseret i, og derfor ligger fokus
på det når man filmatiserer. Men King er netop suveræn når han har fået
beskrevet en hel by og dens indbyggere, så man lever sig ind i dem, og
derfor bliver horror delen god, for man er sgu virkelig interesseret i hvad
der sker med personerne, det synes jeg tit filmatiseringerne glemmer. Fx er
det jo sjov at en af de bedste king noveller og filmatiseringer netop er "En
Verden Undefor" uden nogen form for gys...

> jeg har pt ca 400 film der ikke er styr på og jeg har aldrig fået
> lavet en ordentlig database men har lige fåe t et nyr program der
> skulle være godt .... MovieCollector

Jeg mente mere du var sød i din vurdering af filmene, synes der er flere af
filmene der virkelig er gode, og kun interessante fordi man ved det er King
der har skrevet det de er baseret på.

> [...]
> er der hvor det går galt med mange sk film )

> den har jeg lidt en svaghed for sikkert p.gr min store kærlighed til
Ja jeg kan også okay li den, men det er nok mere fordi jeg husker at se den
på tv, da jeg ikke var ret stor og det var sent, og kun min mor og jeg sad
oppe og så den. Da gjorde den enormt indtryk på mig, først langt senere
fandt jeg ud af at det var baseret på King, og langt senere igen at det var
Davin Cronenberg der havde været igang. Men tiden er lidt løbet fra den
synes jeg, da jeg genså den, havde den ikke helt samme kræft over mig...men
ok den ville hellere ikke have en chance for at leve op til mit første
håndsindtryk af den...ÆV, nogle gange er der bare nogle film og serier, man
gerne ville kunne udviske fra hukommelsen og så se igen for første gang.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 15:33

On Sat, 18 Oct 2008 16:18:31 +0200, "Brian Kjeldsen"

> [...]
>den holder i dag er jeg ikke klar over, men har den da på bogen hylden, så

ja jeg har den også men har ikke læst den

>Ja jeg har læst den på dansk, tror den hed den gode elev, men så vidt jeg
>husker, så var det en novelle samling på to stk, hvor "Den Gode Elev" var
>den sidste novelle...Men jeg har ihvertfald læst den på dansk.

Ohh hvis du er rigtig flink så skriv lige hvad den heder gerne med
isbn nr for den må jeg eje ( hvis jeg ikke har den )

jeg har over 150 cm sk bog rygge har dog ikke nær læst dem alle
købte en gang ca sk 30 bøger af en dame der skulle flytte og bare
skulle af med dem så jeg fik den til 75 kr men der er nogen noveller
måske er den i mellem ?

Stephen King var ikke til at betale sig fra da han først blev oversat
jeg ga 600 kr for det onde / It (3 bind )da den blev oversat for MANGE
år siden

skæbnen ville så den kom i en bog klub en måned efter alle 3 bind for
det var vist 99 kr men sådan er der jo så meget

MvH Bo M Mogensen

Fra : Brian Kjeldsen

Dato : 19-10-08 08:28

> [...]
> købte en gang ca sk 30 bøger af en dame der skulle flytte og bare
> skulle af med dem så jeg fik den til 75 kr men der er nogen noveller

Hmmm, nu har jeg været ved at søge løs for at finde den, og det kan jeg
ikke, fandt dog andre king titler ´som jeg helt havde glemt. Men jeg var ret
sikker på jeg havde læst den på dansk, men det kan sgu da også være jeg har
haft fat i den på engelsk så. Synes den var sammen med Rita Hayworth (en
verden udenfor) at den var til sidst i samme "bog"... Men kan ikke finde den
på dansk, så nu bliver jeg itvivl, det er allgievel nogen år siden jeg bare
pløjede alt igennem som King havde rørt ved. Nu da jeg søger på hans navn,
kan jeg se at jeg er ved at være noget bagefter, en del titler er dukket op
som jeg ikke har læst

> Stephen King var ikke til at betale sig fra da han først blev oversat
> jeg ga 600 kr for det onde / It (3 bind )da den blev oversat for MANGE
> år siden

Jeg startede med det Onde som jeg købte billigt i en bogklub

> skæbnen ville så den kom i en bog klub en måned efter alle 3 bind for
> det var vist 99 kr men sådan er der jo så meget

Nemlig

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-10-08 16:14

On Sun, 19 Oct 2008 09:28:01 +0200, "Brian Kjeldsen"

>Hmmm, nu har jeg været ved at søge løs for at finde den

jeg har også googlet efter bedste evne uden resultat :(

> [...]
>haft fat i den på engelsk så. Synes den var sammen med Rita Hayworth (en
>verden udenfor) at den var til sidst i samme "bog".

Nahh den har jeg og det er den ikke ...( altså den gode elev )

> [...]
>kan jeg se at jeg er ved at være noget bagefter, en del titler er dukket op

Man må jo gi ham han er en produktiv mand :)

MvH Bo M Mogensen

Fra : Karina

Dato : 20-10-08 23:35

> [...]
> haft fat i den på engelsk så. Synes den var sammen med Rita Hayworth (en
> verden udenfor) at den var til sidst i samme "bog"...

Du kan i hvert fald sagtens have læst den på engelsk. Bogen, du tænker
på, hedder Different Seasons og indeholder The Body, The Shawshank
Redemption og Apt Pupil. Jeg tror ikke, den findes på dansk.

Og så kan jeg ikke lige huske, om The Dark Half / Mørkets halvdel er
blevet nævnt her i tråden - men den er i hvert fald også både seværdig
og anbefalelsesværdig på bog.

Mvh
Karina

Fra : Holst

Dato : 18-10-08 15:46

> [...]

> husker, så var det en novelle samling på to stk, hvor "Den Gode Elev" var
> den sidste novelle...Men jeg har ihvertfald læst den på dansk.

Hmmm ... lidt research afslører umiddelbart ikke nogen novellesamling,
der har den historie - i hvert fald ikke under den titel. Filmen hedder
vist ganske rigtigt "Den Gode Elev".

> [...]
> det jo sjov at en af de bedste king noveller og filmatiseringer netop er "En
> Verden Undefor" uden nogen form for gys...

Jeg har aldrig læst voldsomt meget King, men han er en god fortæller og
god til at tegne hans karakterer. King og Koontz sætter ofte i samme
bås, men jeg føler, at de er så forskellige. Koontz skriver måske nok
nogle fængende historie, men hans karakterer er ofte hule og livløse (og
det er ikke fordi et monster har suget alt ud af dem).

Fra : Heidi

Dato : 19-10-08 17:38

Brian Kjeldsen skrev:

> har king ikke også skrevet et eller andet eventyr med en
> drage, synes jeg husker at have læst sådan en historie.

Det er nok Dragens Øjne du tænker på (The Eyes of the Dragon). Et
eventyr om en konge og hans to sønner, hvor den ene søn bliver fængslet
for mordet på sin far.
En rigtig god bog, også for voksne, og jeg kunne godt tænke mig at se
den filmatiseret.

--
Heidi

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 18-10-08 18:23

> Tålelige:
> The Stand
> The Dead Zone

The dead zone som kun tålelig??!?!...den med Christopher Walken og Martin
Sheen??!?....

Den er da et mesterværk!.

Silver.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 18:32

On Sat, 18 Oct 2008 19:22:44 +0200, "Michael 'Silver'"
<dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote:

>The dead zone som kun tålelig??!?!...den med Christopher Walken og Martin
>Sheen??!?....
>
>Den er da et mesterværk!.

Nahh ligefrem et mesterværk :) ?
men jeg synes også den er go - har købt den både som whs og dvd og set
den i biffen i sin tid

Det jeg så godt kan li ved den er - det her med at årene er gået og
men hans virklighed er den samme - kærsten fra dagen før er blevet
gift med en anden og har fået barn -

Den siger mig noget om nogen følser uforgængelighed

+ den er en fremragende bog

MvH Bo M Mogensen

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-10-08 19:38

"Michael 'Silver'" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> The dead zone som kun tålelig??!?!...den med Christopher Walken og Martin
> Sheen??!?....
>
> Den er da et mesterværk!.

Du er min ven.

/jima

Fra : Hagar

Dato : 18-10-08 10:19

> [...]
> You got sexually aroused in my body ! (st.voyager s7eps02: seven to doc )
> Til lyset gør mig blind & smerten gør mig skør ( sebastian )

Så er der da en jeg syntes var lidt grum, og det er Pet Sematary, og det
skal så være denne her http://www.imdb.com/title/tt0098084/ og ikke 2'eren,
der er rigtigt dårligt lavet.

Hagar

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 15:09

On Sat, 18 Oct 2008 11:18:34 +0200, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

>Så er der da en jeg syntes var lidt grum, og det er Pet Sematary, og det
>skal så være denne her http://www.imdb.com/title/tt0098084/ og ikke 2'eren,
>der er rigtigt dårligt lavet.

2 eren har jeg aldrig set 1 jeg ved ikke det var faktisk en af de
første film jeg købte - men go synes jeg nu ikke den er bogen er go
synes jeg

MvH Bo M Mogensen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 18-10-08 12:04

Bo M. Mogensen wrote:
[...]
> Golden Years ( frotrækker tv versionen der er lidt over 1 time længer
> ind bio/dvd versionen )
[...]

Den var god, ja. Jeg så serieversionen da den blev vist på dansk TV i
starten af 1990'erne.

Mangler du i øvrigt ikke en af Bachman-filmatiseringerne?

("The Shining" findes både som film, med Jack Nicholson, og også som
miniserie. Sidstnævnte har jeg dog aldrig set.)

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 18-10-08 12:34

"Peter Knutsen" <> skrev i meddelelsen

> ("The Shining" findes både som film, med Jack Nicholson, og også som
> miniserie. Sidstnævnte har jeg dog aldrig set.)

Jeg har set noget af miniserien. Den der sikkert vældig god, hvis man ikke
har set den med Jack Nicholson. Derfor fik jeg ikke set miniserin færdig

mvh
Henning

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 15:11

On Sat, 18 Oct 2008 13:03:46 +0200, Peter Knutsen
<peter@sagatafl.invalid> wrote:

>[...]
>
>Den var god, ja. Jeg så serieversionen da den blev vist på dansk TV i
>starten af 1990'erne.

yep og jeg optog den og har set den mange gange siden

>Mangler du i øvrigt ikke en af Bachman-filmatiseringerne?

hvad er det ?

>("The Shining" findes både som film, med Jack Nicholson, og også som
>miniserie. Sidstnævnte har jeg dog aldrig set.)

har set dem begge serien er ikke så go - den findes som 3 dvdr men jeg
synes ikke den holder ...

>--

MvH Bo M Mogensen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 19-10-08 13:38

Bo M. Mogensen wrote:

> hvad er det ?

"The Running Man", skrevet af en Richard Bachman, og filmatiseret i
1980'erne med en østrigsk bodybuilder i hovedrollen.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Holst

Dato : 19-10-08 13:45

Peter Knutsen wrote:

> "The Running Man", skrevet af en Richard Bachman, og filmatiseret i
> 1980'erne med en østrigsk bodybuilder i hovedrollen.

Den blev nu allerede nævnt i går formiddag.

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-10-08 13:59

In news:48fb2a3d$0$90264$14726298@news.sunsite.dk,
Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> typed:

> "The Running Man", skrevet af en Richard Bachman, og filmatiseret i
> 1980'erne med en østrigsk bodybuilder i hovedrollen.

Nååh, ham der "I'll be back". Den film var nu ikke så tosset endda.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-10-08 16:15

On Sun, 19 Oct 2008 14:38:25 +0200, Peter Knutsen

>"The Running Man", skrevet af en Richard Bachman, og filmatiseret i
>1980'erne med en østrigsk bodybuilder i hovedrollen.

ja ja jeg har skam både film og bog Richard Bachman var et alias som
sk brugte jeg ved ikke om det blev til mere ind den bog ?

MvH Bo M Mogensen

Fra : Holst

Dato : 19-10-08 16:24

Bo M. Mogensen wrote:

> ja ja jeg har skam både film og bog Richard Bachman var et alias som
> sk brugte jeg ved ikke om det blev til mere ind den bog ?

En del faktisk.

Okay, jeg kan se ikke helt så mange, som jeg troede, men op mod en ti
stykker da:

http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Bachman

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-10-08 16:58

On Sun, 19 Oct 2008 17:24:07 +0200, Holst <newsfeb08@shelter.dk>
wrote:

>En del faktisk.
>
>Okay, jeg kan se ikke helt så mange, som jeg troede, men op mod en ti
>stykker da:
>
>http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Bachman

jeg har Thinner ...ikke det bedste han har lavet men den kan da ses
ligesom jeg er heller ikke helt wild med Arnold film ...

men sjovt som det kan gå men måske i grunden ikke så mærkeligt :

"Thinner sold 28,000 copies during its initial run--and then ten times
as many when it was revealed that Bachman was, in fact, King."

MvH Bo M Mogensen

Fra : Holst

Dato : 19-10-08 17:10

Bo M. Mogensen wrote:

> men sjovt som det kan gå men måske i grunden ikke så mærkeligt :
>
> "Thinner sold 28,000 copies during its initial run--and then ten times
> as many when it was revealed that Bachman was, in fact, King."

Sådant er der jo intet nyt i. Kendte sælger mere. Se bare ham Martin fra
der dersens program, som du sikkert har siddet og gloet på. Hvor mange
cd'er tror du han havde solgt, hvis han ikke havde deltaget i det
program, men blot udgivet et album?

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-10-08 18:58

On Sun, 19 Oct 2008 18:09:52 +0200, Holst <newsfeb08@shelter.dk>
wrote:

> [...]
>der dersens program, som du sikkert har siddet og gloet på. Hvor mange
>cd'er tror du han havde solgt, hvis han ikke havde deltaget i det

Tjaa men sådan er det jo åbenbart ...jeg er heller ikke for go - det
musik jeg høre ....jeg tror der er tale om 7 bands / sanger der dækker
90 % af min samling og den sidste nye er fra 1979 :)

men jeg kan huske da Lou Reed kom med en cd sammen med John Cale
( songs for Drella )og jeg læste det i avisen i der boede jeg på
Bornholmd og havde da forholdvis mange penge der fik jeg den sendt i
en Taxa fra Rønne til Lobbæk :) for det kunne kun gå for hurtigt med
at høre den ... men havd der ellers kommer af nyt dvs bands der
starter efter 1980 - så kender min skepsis ingen grænser

MvH Bo M Mogensen

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-10-08 14:20

In news:55oif45meqf0r05rjtm205g5v50d5haci9@4ax.com,
Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> typed:
> [...]
> har lige gjort status og hvis der er nogen der har en go en i tankerne
> som jeg glemt så nævn den lige og jeg vil se den :

Ja, ham mr. King kan virkelig det med at få blodet til at stivne i årerne.

Jeg så for mange år siden "Carrie" (1976 udgaven med Sissy Spacek) Jeg
glemmer aldrig slutscenen. Jeg blev simpelthen så forskrækket at jeg lettede
½ meter fra stolen. Rigtig god film.

"Kingdom Hospital" har jeg ikke set, kun "Riget" på tv, den var da
nogenlunde god, men ikke nok til at jeg vil se den amerikanske udgave.

Jeg glæder mig derimod helt vildt til "Den Grønne Mil". Jeg elsker Tom
Hanks. Jeg har lånt DVD'en af min datter, men har måttet love at jeg venter
med at se den, til hun får tid til at se den sammen mig, så den må godt nok
være god.

Jeg har også set et par af de andre du nævner, bl.a. "Manden Med
Plæneklipperen", men den husker jeg ikke meget af, så den har nok kedet mig.

Du må være *meget* stor fan af King, siden du holdt ud i 17 timer. Vi
holder kun marathon-tv aftener her når vi for gud ved hvilken gang ser
"Matador" - undskyld det er jo ikke en film - men alligevel.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 15:17

On Sat, 18 Oct 2008 15:19:41 +0200, "Tove Krieger" <minimiv@privat.dk>
wrote:

>Ja, ham mr. King kan virkelig det med at få blodet til at stivne i årerne.

betsemt :)

>Jeg så for mange år siden "Carrie" (1976 udgaven med Sissy Spacek) Jeg
>glemmer aldrig slutscenen. Jeg blev simpelthen så forskrækket at jeg lettede
>½ meter fra stolen. Rigtig god film.

Det er faktisk den film King selv til dags dato mener er den bedste

>"Kingdom Hospital" har jeg ikke set, kun "Riget" på tv, den var da
>nogenlunde god, men ikke nok til at jeg vil se den amerikanske udgave.

den er fantastisk Lars Von Trier er med til at lave den

> [...]
>med at se den, til hun får tid til at se den sammen mig, så den må godt nok

måske den bedste der er lavet men ikke en gyser som sådan synes jeg

>Jeg har også set et par af de andre du nævner, bl.a. "Manden Med
>Plæneklipperen", men den husker jeg ikke meget af, så den har nok kedet mig.

stor film er det ikke men go underholdning

>Du må være *meget* stor fan af King, siden du holdt ud i 17 timer. Vi
>holder kun marathon-tv aftener her når vi for gud ved hvilken gang ser
>"Matador" - undskyld det er jo ikke en film - men alligevel.

jamen jeg kan godt lide at køre tema :)

før det så jeg morgan freemann i mange timer

så så jeg hele sæsson 1 af picket fences ud i en køre nahh på 2 dage

MvH Bo M Mogensen

Fra : Brian Kjeldsen

Dato : 18-10-08 15:20

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Hanks. Jeg har lånt DVD'en af min datter, men har måttet love at jeg
> venter med at se den, til hun får tid til at se den sammen mig, så den må

Kan du lide den "Den Grønne Mil" så tror jeg du skal give "En Verden
Udenfor" en chance, den er ligeså god, hvis ikke bedre.

> [...]
> holder kun marathon-tv aftener her når vi for gud ved hvilken gang ser
> "Matador" - undskyld det er jo ikke en film - men alligevel.

YES....De fire første år min kone (dengang kæreste) og jeg kom sammen, der
så vi matador som julekalender, 24 afsnit...perfekt!!!

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 15:35

On Sat, 18 Oct 2008 16:20:05 +0200, "Brian Kjeldsen"

>YES....De fire første år min kone (dengang kæreste) og jeg kom sammen, der
>så vi matador som julekalender, 24 afsnit...perfekt!!!

Det er skide hyggeligt også fordi man på en eller anden måde presser
hjernen ind i universet og bliver et med det

MvH Bo M Mogensen

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-10-08 16:16

In news:vusjf45ck5l953hsueijiembtlrc309f4i@4ax.com,
Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> typed:

> Det er skide hyggeligt også fordi man på en eller anden måde presser
> hjernen ind i universet og bliver et med det

Det er nemlig helt rigtigt Bo. Jeg var en lille pige på den tid hvor seriens
handling stammer fra, og det er simpelthen ren nostalgi for mit vedkommende.
Det er næsten som at genopleve sin barndom. Men nu er vi vist en hel del
OT, så jeg undskylder endnu en gang.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 17:44

On Sat, 18 Oct 2008 17:15:53 +0200, "Tove Krieger" <minimiv@privat.dk>
wrote:

>Det er nemlig helt rigtigt Bo

ja det der med at se et afsnit om ugen det gider jeg ikke - enten
eller :)

> [...]
>Det er næsten som at genopleve sin barndom. Men nu er vi vist en hel del

Nahh hvordan man oplever film kan da vist ikke blive OT :) ?

>--

MvH Bo M Mogensen

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-10-08 16:10

> Kan du lide den "Den Grønne Mil" så tror jeg du skal give "En Verden
> Udenfor" en chance, den er ligeså god, hvis ikke bedre.

Nu du "siger" det, så har jeg da også "En verden udenfor" liggende. Den har
jeg også lånt af min datter, fordi jeg faktisk har set den for længe siden,
men gerne vil se den igen. Morgan Freeman hører også til mine
yndlingsskuespillere. Han er bare en helt usædvanlig skuespiller. Jeg har
set mange film med ham, og synes ikke at der var én eneste hvor han ikke var
god, men han vælger jo nok også sine roller med omhu, det kan han ligesom
godt tillade sig. Tim Robbins' talent er heller ikke til at komme uden om,
dygtig fyr.

> YES....De fire første år min kone (dengang kæreste) og jeg kom
> sammen, der så vi matador som julekalender, 24 afsnit...perfekt!!!

Ja, den sidder lige i øjet hver gang. Den bedste serie i dansk TV ever. Jeg
tror da at jeg vil tage din julekalenderidé op til overvejelse.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 17:42

On Sat, 18 Oct 2008 17:09:57 +0200, "Tove Krieger" <minimiv@privat.dk>
wrote:

> [...]
>jeg også lånt af min datter, fordi jeg faktisk har set den for længe siden,
>men gerne vil se den igen. Morgan Freeman hører også til mine

ja jeg har den også måske jeg lige skulle se den inden jeg runder min
private stephen king kavlikade af :)
Morgan Freeman er genial - bedst i seven ...

men når vi snakker om de 2 titler og stephen king så synes jeg faktisk
det er der King er bedst når har skriver om såkaldt helt almindelige
mennesker ...i forhold til Gyserne...

> [...]
>godt tillade sig. Tim Robbins' talent er heller ikke til at komme uden om,

yep de gør det godt sammen ...:)

>Ja, den sidder lige i øjet hver gang. Den bedste serie i dansk TV ever. Jeg
>tror da at jeg vil tage din julekalenderidé op til overvejelse.

jeg tror det er vigtigt at være god ved sig selv her i livet - jeg
elsker film så jeg frådser i dem :)

MvH Bo M Mogensen

Fra : Mads

Dato : 18-10-08 17:51

On Sat, 18 Oct 2008 06:05:59 +0200, Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com>
wrote:

> [...]
>har lige gjort status og hvis der er nogen der har en go en i tankerne
>som jeg glemt så nævn den lige og jeg vil se den :

Har ikke lige tjekket samtlige indlæg i tråden, så de kan jo
allerede være foreslået.

Thinner (Manden der blev tyndere)
Ikke noget stor filmkunst, men dog lidt spooky alligevel.

Sleepwalkers. En af mine favoritter, for den har en fantastisk
samling af "cameos".
Der ses bl.a. King selv, forfatteren Clive Barker, Instruktørerne
Joe Dante og John Landis. Og så er den jo med Ron Pearlman
i en af hovedrollerne. Det bliver den ikke ringere af. Feed film.

Er forøvrigt enig med dig i at IT fejler til sidst da monstret endelig
dukker op, men netop den del følger ikke King's bog, så det dårlige
i filmen må tilskrives instruktøren.

mvh Mads

Fra : Jebir

Dato : 18-10-08 19:45

> men jeg
> har lige gjort status og hvis der er nogen der har en go en i tankerne
> som jeg glemt så nævn den lige og jeg vil se den :
>
> De suverene :
> The Green Mile
> Dolores Claiborne
> Apt Pupil
> Kingdom Hospital"
> Hearts in Atlantis
>
> de gode:
>
> Golden Years ( frotrækker tv versionen der er lidt over 1 time længer
> [...]

King er altid god - er helt enig med dig mht. Kingdom Hospital - fantastisk
serie - ligesom The Apt Pupil rangerer højt på listen over fede film
Men jeg synes du mangler en; godt nok i gyserenden, men tag et kig på Rose
Red - http://www.imdb.com/title/tt0259153/ - oprindelig tv-serie, men
klippet sammen til DVD-film (mener den er både i serieudgave og filmudgave
på den udgivelse jeg har liggende, der er vist små forskelle... Men jeg KAN
tage fejl, det er længe siden jeg har set den, hehe)

- Jebir

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 20:24

On Sat, 18 Oct 2008 20:44:54 +0200, "Jebir" <jebir@jebir.dk> wrote:

>King er altid god - er helt enig med dig mht. Kingdom Hospital - fantastisk
>serie -

ja for den ... jeg tror faktisk jeg vil gå ind og se den når jeg her
om lidt for hoved pine af mine kompzer øvelser :) men jeg synes SK og
Lars Von Trier har fået det bedste ud af hinanden i derres samarbejde
med at smelte the kingdom og riget sammen - for det første er det en
fremragende film / min Tv serie ...KIndom er ikke så "syret" som riget
men der er mange ting der går igen der gør det til rigtig go
underholdning

> ligesom The Apt Pupil rangerer højt på listen over fede film

er lige blevet færdig med ....jeg synes det er en af de 5 bedste SK
filmatiseringer - har desvære ikke læst bogen men glæder mig til at
komme til det når jeg for fat i den ..

> [...]
>på den udgivelse jeg har liggende, der er vist små forskelle... Men jeg KAN
>tage fejl, det er længe siden jeg har set den, hehe)

jamen jeg både har set den og ejer den dog kun som film udgivelse på
mellem 3 og 4 timer på 2 dvdr mener jeg ...

jeg husker den også som go ...

MvH Bo M Mogensen

Fra : Brian Kjeldsen

Dato : 19-10-08 08:23

> [...]
> har lige gjort status og hvis der er nogen der har en go en i tankerne
> som jeg glemt så nævn den lige og jeg vil se den :

HEY vi har da glemt endnu en suveræn king filmatisering, tror den hedder
"Sammenhold" på dansk, novellen hedder vist "Liget i skoven" den er rigtig
god, den med en lille gruppe unge der drager afsted for at se et lig.

Mvh: BK

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-10-08 15:12

On Sun, 19 Oct 2008 09:22:59 +0200, "Brian Kjeldsen"
> [...]

>"Sammenhold" på dansk, novellen hedder vist "Liget i skoven" den er rigtig
>god, den med en lille gruppe unge der drager afsted for at se et lig.

Hmmm jaeee jeg kender den godt men jeg tror faktisk kun jeg har den på
whs .. men det er godt nok længe siden jeg har set den .. men jeg må
gemmerne igenem :)

MvH Bo M Mogensen

Fra : Christina Estrup

Dato : 20-10-08 22:27

Så vidt jeg lige kan se, er de her ikke blevet nævnt endnu:

1408
Storm of the Century

Storm of the Century, en miniserie, er helt bestemt seværdig. 1408 er
også ganske udmærket, så vidt jeg husker.

mvh
Christina

Fra : Kim2000

Dato : 20-10-08 22:31

"Christina Estrup" <klawz@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Så vidt jeg lige kan se, er de her ikke blevet nævnt endnu:

I hvert fald er den første første time til at skide i buskerne over, men
slutningen synes jeg halter ganske meget.

Fra : Poul E M

Dato : 26-10-08 11:26

Hejsa
Jeg ved ikke om man kom frem til det men apt pubil og den gode elev er samme
film.
Da jeg så tråden kom jeg med det samme til at tænke på følgende replik fra
mesteren selv:"Honey this machine just called me an acehole" og det er
selvfølgelig i filmen som måske er lidt kult Maximum overdrive, tror faktisk
ikke den ville være god i dag men dengang.
Og så lige til sidst Ondskabens hotel tør jeg edermame heller ikke se, EN
GANG ER NOK søvnløs i en måned puha.

Hilsen Poul E Møller

Fra : Lyrik

Dato : 28-10-08 02:10

--
Hilsen
Jens "Lyrik" Bech
"Poul E M" <dvd@hafnet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> faktisk ikke den ville være god i dag men dengang.
> Og så lige til sidst Ondskabens hotel tør jeg edermame heller ikke se, EN
REDRUM!
Den er ude på Blu-Ray et dejligt gensyn.

Hilsen
Jens