Hvorfor ? ..................... skal ~
Fra : Ukendt

Dato : 18-10-08 16:31

Hej i hytterne

som subj. siger :

Hvorfor ? ..................... skal folk absolut køre så tæt, at
man gang på gang er ved at få en bil i måsen når man f.eks skal svinge
ind på en bensintank

Eller svinge ned af en vej, eller noget andet

Jeg har nogengange utroligt svært ved at se om der skulel komme en
cyklist på cykelstien, når en kassevogn eller lignende holder tæt
bagved - Tænker folk med .... øehhhhh .. nåeh ja - det er vist
godt dokumenteret efterhånden ;(

Eller - når man skal ud af en rundkørsel - Så er der også altid et
tossehoved lige bag.

Goshhhhh !!

--
Jan_stevns

Fra : Ivan Madsen

Dato : 18-10-08 16:52

On Sat, 18 Oct 2008 17:31:16 +0200, jan_stevns wrote:

> [...]
>
>Hvorfor ? ..................... skal folk absolut køre så tæt, at
>man gang på gang er ved at få en bil i måsen når man f.eks skal svinge

troede ikke du frekventerede den lokale grillbar ) (du har jo så
ofte harceleret over dem, så jeg egentlig forventede du havde en tank
i haven, der blev fyldt med jævne mellemrum )

> [...]
>cyklist på cykelstien, når en kassevogn eller lignende holder tæt
>bagved - Tænker folk med .... øehhhhh .. nåeh ja - det er vist

men du har fuldstændig ret - der er mange der kører alt for forbandet
tæt, desværre - hvilket af og til giver situationer som ved Ølby
forleden hvor 8-10 blikpotter fik testet blikkets kvalitet. Heldigvis
uden alvorlige skrammer.

>Eller - når man skal ud af en rundkørsel - Så er der også altid et
>tossehoved lige bag.
>
>Goshhhhh !!

jow.

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-08 17:10

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

>troede ikke du frekventerede den lokale grillbar ) (du har jo så
>ofte harceleret over dem, så jeg egentlig forventede du havde en tank
>i haven, der blev fyldt med jævne mellemrum )

Det har jeg så ikke ......

Et af de sjove steder, at svinge ind til højre er jo Statoil tanken
overfor Hotel Hvide Hus i Køge -

Man sætter igang fra lyskrydset, og bremser med det samme ned, for at
svinge ind på tanken

Cyklister der kører samme vej, vil man jo ikke pande ned, ergo man
kigger sig godt tilbage på cykelstien, og kan ikke se en skid, pga den
bil, der med 100% sikkerhed holder der

Hvorfor så ikke blinke til højre allerede når man holder og venter for
rødt ? Fordi man ikke skal til højre i krydset !

>jow.

Tjaehhh - fik så lige set en baldre sin forlygte på min anhænger
idag ;) Så kan de lære det, kan de ;)
--
Jan_stevns

Fra : Klaus G.

Dato : 18-10-08 18:28

> Cyklister der kører samme vej, vil man jo ikke pande ned, ergo man
> kigger sig godt tilbage på cykelstien, og kan ikke se en skid, pga den
> bil, der med 100% sikkerhed holder der
Jeg plejer altid at kigge, mens jeg triller hen til sidevejen om der er
cykellister, så jeg bare kan dreje når jeg kommer derhen. Dette kunne jo
være en løsning. Altså holde så meget til højre når du holder for rødt at du
hele tiden kan se bagud efter cykellister. Når du så sætter igang, ved du jo
at der ikke er nogen cykelister og du kan snildt dreje.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-08 18:43

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev :

>Altså holde så meget til højre når du holder for rødt at du
>hele tiden kan se bagud efter cykellister. Når du så sætter igang, ved du jo
>at der ikke er nogen cykelister og du kan snildt dreje.

Du kender åbenbart ikke stedet ;)

lige inden krydset er der en bakke, hvorfra cyklister kommer enddog
ganske hurtigt.... Når krydset skifter til grønt kan der sagtens
komme et par cyklister susende, som du ikke kan se
--
Jan_stevns

Fra : nille

Dato : 18-10-08 20:50

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> [...]
> ganske hurtigt.... Når krydset skifter til grønt kan der sagtens
> komme et par cyklister susende, som du ikke kan se

Hej
Hva med højre sidespejl ?

nille

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-08 20:54

"nille" <fam-egeberg@FJERNstofanet.dk> skrev :

>Hva med højre sidespejl ?

Har ikke noget på den bil
--
Jan_stevns

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-10-08 21:44

"nille" skrev

> Hva med højre sidespejl ?

Jeg kan ikke anbefale at kun bruge højre sidespil til det formål
Det er svært nok i en lastbil med et væld af spejle, imo er det nærmest
umuligt i en lille varebil

- Peter

Fra : Klaus G.

Dato : 18-10-08 21:59

> Jeg kan ikke anbefale at kun bruge højre sidespil til det formål
> Det er svært nok i en lastbil med et væld af spejle, imo er det nærmest
> umuligt i en lille varebil
Jamen hvad så med biler uden bagerste sideruder? :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-10-08 10:23

"Klaus G." skrev
> Jamen hvad så med biler uden bagerste sideruder? :)

Det samme problem som en lille varebil?
Svjv så er spejlene større hvis man ikke har udsyn via sideruder?

- Peter

Fra : Martin Bak

Dato : 18-10-08 21:57

"nille" <fam-egeberg@FJERNstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> <jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Hej
> Hva med højre sidespejl ?

Sjovt nok er der ikke mange højresvingsulykker i England. Mon de simpelthen
har fundet løsningen?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-08 23:37

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev :

>Sjovt nok er der ikke mange højresvingsulykker i England. Mon de simpelthen
>har fundet løsningen?

De kalder dem venstresvingsulykker derovre - så nej !

--
Jan_stevns

Fra : Henning

Dato : 19-10-08 08:27

>Sjovt nok er der ikke mange højresvingsulykker i England. Mon de simpelthen
>har fundet løsningen?
Hvis vi er lidt seriøse, og tror du mener deres pendant til vores
højresvingsulykker, dvs. venstresvingsulykker?
Har du nogensinde været i England? Endsige på cykel i England? Det er
stort set kun i de store universitetsbyer, der er cyklister! Og her er
byerne så gamle og gaderne så snævre, at der kun er plads til enten en
bil eller en cykel. I det øvrige Storbritanien tager bilister absolut
intet hensyn til cyklister, formodentlig på grund af at de ikke er
særlig vant til dem. Kan I huske for 20-30 år siden, da cyklister
kørte med en flag på venstre side af bagagebæreren, for at holde
bilister bare en smule på afstand? Det er på det stade den engelske
trafikkultur er i dag - her bruges flaget stadig i vid udstrækning!

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-08 08:39

Henning <no.mail@all.invalid> skrev :

>Hvis vi er lidt seriøse, og tror du mener deres pendant til vores
>højresvingsulykker, dvs. venstresvingsulykker?

>Har du nogensinde været i England?

Ja !

Nej - er du tosset - de cykler jo også i den forkerte side af vejen

> [...]
>bilister bare en smule på afstand? Det er på det stade den engelske
>trafikkultur er i dag - her bruges flaget stadig i vid udstrækning!

Jeg synes kun det er deres "White Van's" der er problematiske - det er
de til gengæld også i en sådan grad, at de har opnået status som
psykopater.

ok - herhjemme kender vi dem vist også ;(

--
Jan_stevns

Fra : Martin Bak

Dato : 19-10-08 09:02

> [...]
> Har du nogensinde været i England? Endsige på cykel i England? Det er
> stort set kun i de store universitetsbyer, der er cyklister!

Ja, det har jeg af 2 omgange, den ene gang i bil. Mit indlæg var ment som en
morsomhed.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 19-10-08 09:30

Henning skrev:

> [...]
> bilister bare en smule på afstand? Det er på det stade den engelske
> trafikkultur er i dag - her bruges flaget stadig i vid udstrækning!

Jeg har tidligere cyklet af en smutvej i Ã…rhus Nord hvor rigtigt mange
biler kører og med dårlige oversigtsforhold. Der var sådan et flag
faktisk en livredder fordi det mentalt hindrede snævre passager (der er
lige plads til to biler og en cyklist halvt i grøften).

Det er stadig en af de ubehageligste veje at cykle på jeg kender.

Fra : John N. H.

Dato : 19-10-08 10:12

Vi er vist på samme stade som dengang, vimplen var dagligdags udstyr på
cyklen. Mange bilister kører _ufattelig_ tæt på cyklister, cyklen kører
just ikke på skinner, men kan hurtigt slingre lidt pga. sidevind eller
ujævn vej. Hvordan får man egentlig bilister til at holde lidt afstand?
Man kan godt mærke, at den generation, der ikke er vant til at færdes på
cykel, men er blevet kørt af forældrene i tide og utide, nu er ved at
blive bilister.

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> faktisk en livredder fordi det mentalt hindrede snævre passager (der
> er lige plads til to biler og en cyklist halvt i grøften).

Kan disse flag fås i dag? Og hvor?
John, både cyklist og bilist, ser derfor situationen med begge sæt
briller
; -))

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-10-08 20:44

John N. H. wrote:

> [...]
> cyklen. Mange bilister kører _ufattelig_ tæt på cyklister, cyklen kører
> just ikke på skinner, men kan hurtigt slingre lidt pga. sidevind eller

Helt enig - hensyn i trafikken er ikke just blevet mere moderne.

> Hvordan får man egentlig bilister til at holde lidt afstand?

Hold selv afstand til kanten - det øger bilernes afstand til cyklen -
det er ren psykologi. Man kan også småslingre lidt når der kommer biler
bagfra - taktikken virker bedst (sikrest) når man har et spejl, så
søgning mod kanten kan lægges rettidigt.

--
vh
Torben

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 19-10-08 21:58

John N. H. skrev:

> [...]
> just ikke på skinner, men kan hurtigt slingre lidt pga. sidevind eller
> ujævn vej. Hvordan får man egentlig bilister til at holde lidt afstand?

Du sørger bare for at ligne en der vil ridse lakken. Skulle det ikke
være tilstrækkeligt?

Fra : Z

Dato : 19-10-08 00:00

> Når du så sætter igang, ved du jo
> at der ikke er nogen cykelister og du kan snildt dreje.

Medmindre de hopper op på fortovet, som højresvingende kører venstre om
dig og så ind foran dig, osv osv

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 18-10-08 16:52

jan_stevns skrev:
> [...]
> godt dokumenteret efterhånden ;(
>

> Eller - når man skal ud af en rundkørsel - Så er der også altid et

Sådan bliver det med alderen, når du kører (for) forsigtigt.

--
Niels

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 19-10-08 00:00

jan_stevns skrev:
> [...]
>
> Hvorfor ? ..................... skal folk absolut køre så tæt, at
> man gang på gang er ved at få en bil i måsen når man f.eks skal svinge

Fodi man snøvler på vej ind?

> [...]
> cyklist på cykelstien, når en kassevogn eller lignende holder tæt
> bagved - Tænker folk med .... øehhhhh .. nåeh ja - det er vist

...hvis ikke kadetten absolut skulle halvt over i modsatte vejbane for at
gøre et "herresving", men holdt sig tæt til kantstenen, skal varevognen
bagved denondenlynemig tæt på for at tage hele udsigten

> Eller - når man skal ud af en rundkørsel - Så er der også altid et
> tossehoved lige bag.

Kom nu bare ud af den rundkørsel i en ruf, så er der ingen probelmer

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-08 05:31

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> skrev :

>Fodi man snøvler på vej ind?

Nåehhh .... du mener man skal nødig være i vejen for dem der ikke kan
komem afsted hjemmefra i tide ? Er det det der nager ?

>..hvis ikke kadetten absolut skulle halvt over i modsatte vejbane for at
>gøre et "herresving", men holdt sig tæt til kantstenen, skal varevognen
>bagved denondenlynemig tæt på for at tage hele udsigten

Der behøver såmænd ikke være tale om kuskesving eller anden spændende
køreteknik.

Måske du ikke har observeret at folk ofte begynder at sætte igang, når
den gule lampe i lyskurven tænder ?

Hva' har de så skidetravlt efter ?

>Kom nu bare ud af den rundkørsel i en ruf, så er der ingen probelmer

Hvem er det lige der bestemmer hvordan man sætter igang ?
--
Jan_stevns

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-10-08 02:18

On Oct 19, 9:39 am, jan_stevns wrote:
> Jeg synes kun det er deres "White Van's" der er problematiske - det er
> de til gengæld også i en sådan grad,  at de har opnået status som
> psykopater.
>
> ok -  herhjemme kender vi dem vist også ;(

Ja bestemt.
De ses tit nordpå ad E45 om eftermiddagen, og specielt om fredagen.
Der er specielt et stort entrepenør / byggefirma som jeg og flere af
mine kollegaer som kører samme vej har lagt mærke til. Deres logo er
de 2 bogstaver i starten af hvert af de to ord som firmaet hedder, og
deres er netop hvide......
Og derudover er der jo altid gulplade Seat'erne......

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-10-08 02:19

On Oct 19, 11:12 am, "John N. H." <jn...@mailFJERN.dk> wrote:

> [...]
> Man kan godt mærke, at den generation, der ikke er vant til at færdes på
> cykel, men er blevet kørt af forældrene i tide og utide, nu er ved at

Alternativt en tentorhegnspæl på en fjederanordning.....