Automatgearkasse - Hyundai
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-10-08 13:34

Skulle der være en menneske herinde, der har lidt forstand på et
apparat som nævnt i headeren?

Hos min aut. forhandler af mærket påstår de, at sådan en pløreturbine
er vedligeholdelsesfri, bortset fra et olieskift i ny og næ.

Har det nogen sandhedsværdi?

Jeg tror, at det er Hyundai's eget produkt, men er ikke sikker.

Det ville i hvert fald komme bag på mig, hvis det er en ZF.

Og nej. Jeg har ikke umiddelbart mulighed for at komme under bilen.

Hvem véd noget?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : F.Syndergaard

Dato : 18-10-08 14:56

> [...]
>
> Det ville i hvert fald komme bag på mig, hvis det er en ZF.
>
> Og nej. Jeg har ikke umiddelbart mulighed for at komme under bilen.

Hej Folmer.

Jeg ved ikke noget, men jeg har den erfaring efter at have ejet tre biler af
dette mærke gennem flere år:
Det kører bare. Ingen speciel vedligeholdelse fra min side. Vi har aldrig
haft problemer med det.

--
MVH.
Finni

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-10-08 16:34

On Sat, 18 Oct 2008 15:55:53 +0200, "F.Syndergaard"
<finnis@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>dette mærke gennem flere år:
>Det kører bare. Ingen speciel vedligeholdelse fra min side. Vi har aldrig

Det glæder mig. Så er det jo som resten af bilen. Ingen problemer.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Claus U

Dato : 18-10-08 17:29

Folmer Rasmussen skrev:

> Det glæder mig. Så er det jo som resten af bilen. Ingen problemer.

Helt korrekt - hvis jeg ellers bare kunne presse nogle ekstra kilometer
pr. liter ud af den Men nu falder benzinprisen jo - så er smilet
tilbage!

--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 18-10-08 14:59

> Hvem véd noget?
Jamen plejer der overhovedet at være nogen form for vedligeholdelse på aut.
kasser, udover at skifte olie?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-10-08 15:14

Hej!

Klaus G. wrote:

> Jamen plejer der overhovedet at være nogen form for vedligeholdelse på aut.
> kasser, udover at skifte olie?

Der er da bremsebånd på traditionelle gearkasser. Og så skiftes der vel
også olie-si sammen med olien.

Gad saftsuseme godt have tomatkasse i min næste bil :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-10-08 16:33

On Sat, 18 Oct 2008 16:14:04 +0200, Kim Voss Schrader
<usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

>Hej!

>Der er da bremsebånd på traditionelle gearkasser. Og så skiftes der vel
> også olie-si sammen med olien.

>--

Det er lige netop sådan én de påstår der ikke er monteret.

>--

>Gad saftsuseme godt have tomatkasse i min næste bil :)

>--

Jeg skal ikke have andet, det er helt sikkert.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-08 16:36

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Det er lige netop sådan én de påstår der ikke er monteret.

Påstår de der ikke er en "olie si" i deres automat-kasser ?

me think they don't have a clue !

>Jeg skal ikke have andet, det er helt sikkert.

Nøehhh ... man blive jo magelig med aldren ;)

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-08 18:28

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Nøehhh ... man blive jo magelig med aldren ;)

Og benene er ikke længere hvad de har været.

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-08 18:41

"Eque" <-> skrev :

>Og benene er ikke længere hvad de har været.

Åeh - bentøjet fejler nu ikke noget - jeg vader jo dagligt adskillige
km med gø-dyret
--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-08 18:44

> Åeh - bentøjet fejler nu ikke noget - jeg vader jo dagligt adskillige
> km med gø-dyret

Nu var det mere generelt end personspecifikt *S*.
Men stakkels dem med både 5-6-7 manuelle gear.
Næh du. 4 fremadgående er rigelig i en moderne bil
da den har kræfterne, men problemet er nok mere,
de ikke kan holde = underdimensionerede.
7 gear i en bil er jo vildt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-10-08 17:20

Folmer Rasmussen skriver:

> Det er lige netop sådan én de påstår der ikke er monteret.

Nu er det jo også sådan en sparemodel du har

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-08 18:27

> Gad saftsuseme godt have tomatkasse i min næste bil :)
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader

Du går så glip af en masse iforb. med det
at køre bil. Fornemmelsen af samspillet
mellem motor, gear og hastighed og
trafikkens forløb. Man sidder istedet
med fornemmelsen af en elastik
som langsomt strammes og løsnes
og motoren blæses op i omdr. som
en Puch Maxi, uden den flytter sig
"sammen med motorlyden".

Men i byen er det nok en fordel,
og hvor man ellers kører i kø, men
man mister altså noget.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-10-08 18:44

Eque skriver:

> Du går så glip af en masse iforb. med det
> [...]

Hvilke tomatkaser har du prøvet?

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-08 18:45

"Eque" <-> skrev :

>Du går så glip af en masse iforb. med det
>at køre bil. Fornemmelsen af samspillet
>mellem motor, gear og hastighed og
>trafikkens forløb.

hmmm... Når dette eller fine skriv holdes op mod de 2 biler, jeg
mener at huske du kører rundt i - er det som at høre en gammel 78'er
afspillet med en tilspidset bambuspind

>...Man sidder istedet
>med fornemmelsen af en elastik
>som langsomt strammes og løsnes
>og motoren blæses op i omdr. som
>en Puch Maxi, uden den flytter sig
>"sammen med motorlyden".

.... 'kæft noget sludder

>Men i byen er det nok en fordel,
>og hvor man ellers kører i kø, men
>man mister altså noget.

Man mister ikke en skid !

Du trænger vist til at prøve en bil anno 2008 ;)

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-08 22:12

> hmmm... Når dette eller fine skriv holdes op mod de 2 biler, jeg
> mener at huske du kører rundt i - er det som at høre en gammel 78'er
> afspillet med en tilspidset bambuspind

Hvad har det med typen af gearkassen at gøre ?

> ... 'kæft noget sludder

Ja det er jo ikke engang løwn.
Masser af gas - så strammes elastikken -
og ekvipagen lægger diskret fra land.
OG motoren gasser blot op, og så
"følger resten med" sådan lidt efter lidt.
Dêt er da MaxiPuch op af dage..

> Man mister ikke en skid !

Du mister nærmest ALT.
Sidder bare dovent og trykker
på en pedal: "kør!".

> Du trænger vist til at prøve en bil anno 2008 ;)

Princippet er nu den samme omend skiftemønstrene
kan vairere...visse automatkasser kan desuden skifte
på tidspunkter man finder sært, og det gør det vel
ikke mindre eksotisk ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-10-08 23:01

Eque skriver:

> Hvad har det med typen af gearkassen at gøre ?

En hel del. Har du eksempelvis kørt med DSG, ensidige tiptronic ?

> Du mister nærmest ALT.
> Sidder bare dovent og trykker
> på en pedal: "kør!".

Eller man vipper selv med gearstanden, hvis man har lyst til det.

> Princippet er nu den samme omend skiftemønstrene
> kan vairere

Nej, der findes vidst et par kassetyper og en del software du ikke har
prøvet.

Jeg nævner i flæng:
DSG.
Tiptronic.
Multitronic.

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-08 23:36

"Eque" <-> skrev :

>Hvad har det med typen af gearkassen at gøre ?

En hel del - du beskriver jo nærmest en Daffomat

det gamle remtrukne DAF milliongear - hvor motoren netop høvlede op i
max rpm, og bilen så langtsomt satte i gang

>Princippet er nu den samme omend skiftemønstrene
>kan vairere...visse automatkasser kan desuden skifte
>på tidspunkter man finder sært, og det gør det vel
>ikke mindre eksotisk ?

.... hmmmmm Min automat kasser skifter som den skal

med svagt tryk på gassen skifter den tidligt, med klampen i bund
skifter den sent - præcist som man ved manuelt gear vil skifte ved
passende omdrejningstal

--
Jan_stevns

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 19-10-08 00:56

jan_stevns skrev:

> med svagt tryk på gassen skifter den tidligt, med klampen i bund
> skifter den sent - præcist som man ved manuelt gear vil skifte ved
> passende omdrejningstal

For ikke at tale om Hyundai anvender Fuzzy logic teknologi til styring
af deres automatgear. Altså styringen adopterer kørselsmønster.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Claus Frørup

Dato : 19-10-08 14:10

Isang tao pinangalanan, Ib Jakobsen nagsulat:

>For ikke at tale om Hyundai anvender Fuzzy logic teknologi

Det passer vel egentlig også ganske glimragende til Folmer?
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 19-10-08 16:03

Claus Frørup skrev:
> Isang tao pinangalanan, Ib Jakobsen nagsulat:

> Det passer vel egentlig også ganske glimragende til Folmer?

Det vil jeg ikke udtale mig om. Jeg kender ikke hans udseende, ej heller
ikke hans fysiske størrelse. Set man nu rendte ind i ham en dag ved
færgen.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Claus Frørup

Dato : 19-10-08 21:38

> [...]

>Det vil jeg ikke udtale mig om. Jeg kender ikke hans udseende, ej heller
>ikke hans fysiske størrelse. Set man nu rendte ind i ham en dag ved

Så skal du bare snakke Københavnsk til ham....

Det fatter han ikke en brik af.....

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-08 20:33

> En hel del - du beskriver jo nærmest en Daffomat

Seneste eks. var nu en Transporter
og DAF var vidst før min tid.

> det gamle remtrukne DAF milliongear - hvor motoren netop høvlede op i
> max rpm, og bilen så langtsomt satte i gang

Så snakker vi forbi hinanden.
Denne VW 'høvlede' også op, men
ikke til max men godt deropad.

> ... hmmmmm Min automat kasser skifter som den skal

Ellers var den vel også defekt.

> med svagt tryk på gassen skifter den tidligt, med klampen i bund
> skifter den sent - præcist som man ved manuelt gear vil skifte ved
> passende omdrejningstal

Du er inde på noget af det jeg snakker om.
Endten eller princippet, du går glip af
den feeling der er ved selv at håndtere skiftene.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-10-08 20:46

Eque skriver:

> Endten eller princippet, du går glip af
> den feeling der er ved selv at håndtere skiftene.

Nej.

Du vipper abre håndtaget over til manuel, hvis du vil skifte manuelt.

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-08 21:38

"Eque" <-> skrev :

>Du er inde på noget af det jeg snakker om.
>Endten eller princippet, du går glip af
>den feeling der er ved selv at håndtere skiftene.

hvad fedt er der lige ved det ? Sålænge kassen skifter
tilnærmelsesvist optimalt kan den jo gøre det, istedet for jeg skal
røre i olien

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-08 19:50

> hvad fedt er der lige ved det ? Sålænge kassen skifter
> tilnærmelsesvist optimalt kan den jo gøre det, istedet for jeg skal
> røre i olien

Istedet er det magiske ord.
Hvis du ikke gider køre bil,
så tar' du bar en taxa:,o)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 20-10-08 19:53

On Mon, 20 Oct 2008 20:49:44 +0200, "Eque" <-> wrote:

><jan_stevns> skrev i en meddelelse

>Istedet er det magiske ord.
>Hvis du ikke gider køre bil,
>så tar' du bar en taxa:,o)

Når jeg sidder i klumpen på M3 ville jeg da gerne have en pløreturbine
til at klare opgaven - 1., 2., 3., 1. , 2., 1., 2. , 1. bliver ret
træls i længden )

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-08 20:03

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Når jeg sidder i klumpen på M3 ville jeg da gerne have en pløreturbine
> til at klare opgaven - 1., 2., 3., 1. , 2., 1., 2. , 1. bliver ret
> træls i længden )

Der er faktisk nogle pensionister, som med vilje
sætter sig i kø som de gjorde da de arbejdede.
De oplever datidens 'sus' ved det, og gearskiftet
var nok en del af denne rutine.

Fra : alexbo

Dato : 21-10-08 08:36

"Eque" <-> skrev

> Der er faktisk nogle pensionister, som med vilje
> sætter sig i kø som de gjorde da de arbejdede.
> De oplever datidens 'sus' ved det, og gearskiftet
> var nok en del af denne rutine.

Gear skiftet, den manuelle indstilling af tænding, håndsvingsstarten, de
stenhårde bremser og det store rat, ikke alt det elektriske gøgl og
servopjat, det er jo ikke at "køre" bil når alting fungerer ved et tryk på
en knap.

Automatgear er bare een ting i en lang række af tiltag for at tage
køreglæden fra bilisterne, vindskærm og varmeapparat, hvad er det for noget
pylreri.

mvh
Alex Christensen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-10-08 11:28

On Tue, 21 Oct 2008 09:36:27 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>
>Automatgear er bare een ting i en lang række af tiltag for at tage
>køreglæden fra bilisterne, vindskærm og varmeapparat, hvad er det for noget

Det synes mig, at du har glemt glæden ved at klappe hesten på mulen,
når du monterede muleposen.

For ikke at tale om tidligere tiders udstødnings gavnlige indflydelse
på roserne.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 21-10-08 13:18

"Folmer Rasmussen" skrev

> For ikke at tale om tidligere tiders udstødnings gavnlige indflydelse
> på roserne.

Ja nu genbruger man udstødningen i motoren, det var helt sikkert ikke gået i
gamle dage.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 21-10-08 14:01

On Tue, 21 Oct 2008 14:18:26 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" skrev

>Ja nu genbruger man udstødningen i motoren, det var helt sikkert ikke gået i
>gamle dage.

Til gengæld kunne man putte et æble ind foran, og få en pære ud bagved.
Lige som dét at skifte pærer, var noget mere ulækkert den gang.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-08 16:24

"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Til gengæld kunne man putte et æble ind foran, og få en pære ud bagved.
> Lige som dét at skifte pærer, var noget mere ulækkert den gang.

Ja, det næste blir' jo, som jeg sagde på et tidligt tidpunkt,
taxa'en er næste løsning på transportemnet.
Altså..sætte sig på bagsædet og komme fra A-B...

Om chaufføren er et menneske eller noget elektronik
er vel i princippet det samme. Med lidt god vilje.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-10-08 16:10

Folmer Rasmussen skriver:

> For ikke at tale om tidligere tiders udstødnings gavnlige indflydelse
> på roserne.

Sådanne udstødningsgasser kan være farlige
http://www.youtube.com/watch?v=NOdioc1LgCY

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-08 16:25

> [...]
> stenhårde bremser og det store rat, ikke alt det elektriske gøgl og
> servopjat, det er jo ikke at "køre" bil når alting fungerer ved et tryk på

Det komiske er forresten, når der testes 'lækker bil'
i blade og tv, så omtaler de næsten altid det lækre
gearskifte, og ikke sjældent fornøjelsen ved at skifte
gear og samspillet mellem motor og gear.
Altså netop denne fornemmelse, flere i gruppen
ikke aner eksisterer...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-10-08 17:12

Eque skriver:

> [...]
> gearskifte, og ikke sjældent fornøjelsen ved at skifte
> gear og samspillet mellem motor og gear.
> Altså netop denne fornemmelse, flere i gruppen

Du overser fuldstændigt pointen at i mange moderne automatgear kan du

Fra : Klaus G.

Dato : 21-10-08 19:01

> Du overser fuldstændigt pointen at i mange moderne automatgear kan du
> skifte manuelt.
Jeg tror mere det er føelsen ved at mærke den går i gear, hvordan koblingen
slippes blødt så den ikke hugger det mindste osv.. Altså samspillet mellem
mekanik og menneske. Det er væk når man bare prikker en gearstand
frem/tilbage alt efter om man vil op eller ned i i gear jo.

Personligt er jeg også til aut. gear, hvis jeg havde pengene til det, men
det har jeg ikke...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Brian

Dato : 21-10-08 19:02

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Du overser fuldstændigt pointen at i mange moderne automatgear kan du
> skifte manuelt.

Du overser fuldstændig at Olesen gerne vil høre piv'et fra hans gamle
kabeltrukne kobling. Charmen i at røre i en løs gearkulisse med så meget
slup, at man lever i konstant spænding om hvilket gear man nu har valgt. Når
man laver et hurtigt skift fra 2. til 3. gear, og bare ser nålen fræse mod
30km/t, mens man allerede er begyndt at fange ud efter gearskiftet der
lystigt vibrerer i takt med det stigende antal omdrejninger.

Næh du - alt det nymodens pjat, man alligevel ikke finder i en højglansrød
Sierra 1,6 Laser fra ´86, er simpelthen ikke værd at spilde tid på.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-08 21:35

> Du overser fuldstændig at Olesen gerne vil høre piv'et fra hans gamle
> kabeltrukne kobling.

Nej nej...det du overser er blot, at Brian
er en anelse misundelig på en rigtig bil.
En rigtig herrebil uden diller-daller eller
indbygget 'handicaphjælp'. Nemmelig
essensen af, hvad det vil sige at køre en rigtig bil.
Et fænomen, Carl-Mar Møller kan tale længe om
og som Brian gerne vil lytte længe på.

> Charmen i at røre i en løs gearkulisse med så meget slup, at man lever i
> konstant spænding om hvilket gear man nu har valgt.

Det Brian her misforstår, eller kun har ringe indsigt i er,
at afstanden gearstangen skal flyttes er som i alle andre biler,
og præcisionen fejler skam intet trods 402.000 og små
23 år på bagen. Husk på, det er gennemprøvet, solid
herre-kram vi her har med at gøre, ikke eks. et uprøvet
Koreansk eksperiment.

> Når man laver et hurtigt skift fra 2. til 3. gear, og bare ser nålen fræse
> mod 30km/t, mens man allerede er begyndt at fange ud efter gearskiftet der
> lystigt vibrerer i takt med det stigende antal omdrejninger.

Nu kikker jeg sjældent på speedometeret op
gennem gearene, der er jo ikke så mange at holde
øje med, men mener at huske,
4. gear vælges omkring 80.

> Næh du - alt det nymodens pjat, man alligevel ikke finder i en højglansrød
> Sierra 1,6 Laser fra ´86, er simpelthen ikke værd at spilde tid på.

Skønt med et tidløst design som stadig føles frisk,
og trods alderen mangles hverken soltag, elruder,
indefra justerede sidespejle, indfarvede sidespejle,
lys i bagagerum, højdejustêrbr standard (Recaro) sæder,
splitbagsæde, 4 højttalere, tågebaglygter osv.
Og jo. Sierra'en kunne fåes med kørecomputer
fra årgang 1987 hvis du ville ha' "nymodens" pjat..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-10-08 21:53

Eque skriver:

> Nej nej...det du overser er blot, at Brian
> er en anelse misundelig på en rigtig bil.

Korrekt.

Men det bliver aldrig til den Porsche for ham.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 24-10-08 08:10

On Thu, 23 Oct 2008 22:34:44 +0200, "Eque" <-> wrote:

>En rigtig herrebil uden diller-daller...[yadi yadi yadi]

Eque, DFB's svar på Åge Halldorsson.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-10-08 15:11

"Hr. Jensen" skriver:

> Eque, DFB's svar på Åge Halldorsson.

ROFL...

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-08 15:58

> [...]

Hvis du har et problem med Åge bør
du konfrontere ham direkte, istedet
for at lege 'hønsegård' i denne gruppe
og oppiske en stemning.
Men det tør du måske ikke ?

Og dêt du citerer ovenfor er jo ikke
engang løwn, og helt sikkert årsagen
til, du bare måtte reagere.
Et sundhedstegns omend udført
på meget lavt niveau.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-10-08 17:21

Eque skriver:

> Og dêt du citerer ovenfor er jo ikke
> engang løwn, og helt sikkert årsagen
> til, du bare måtte reagere.

"Herrebil" om en gammel udkneppet Sierra?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 25-10-08 08:37

On Fri, 24 Oct 2008 16:58:18 +0200, "Eque" <-> wrote:

>"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Tal pænt, lille frøken.
Der er jo ingen grund til at blive hysterisk, bare fordi at vi andre i
modsætning til dig ikke får tennisalbue af at bladre i instruktionsbogen
til en Fård Sherry...

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Mogens

Dato : 25-10-08 08:40

> Der er jo ingen grund til at blive hysterisk, bare fordi at vi andre i
> modsætning til dig ikke får tennisalbue af at bladre i instruktionsbogen
> til en Fård Sherry...

Tennisalbue? - jeg tror nu, det er en anden legemsdel, der sker ændringer
med

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-08 10:57

"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tal pænt, lille frøken.

Hvor føler du dig NU ramt ?

> Der er jo ingen grund til at blive hysterisk,

Der er ingen grund til at blande Aage
ind i en bilgruppe.
Men måske dit eget krudt er let fugtigt
og vil forsøge at skabe en stemning på
andres (Aages) bekostning ??

> bare fordi at vi andre

Hvem ?
Dig og dine ?
Har du ejerfornemmelser over
dine omgivelser ?

> i modsætning til dig ikke får tennisalbue af at bladre i instruktionsbogen
> til en Fård Sherry...

Tennisalbue ?
Instruktionsbog ?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 26-10-08 16:53

On Sun, 26 Oct 2008 10:56:58 +0100, "Eque" <-> wrote:

>Hvor føler du dig NU ramt ?
> [...]

Tak fordi at du med dine dumme spørgsmål selv beviser, at du er dummere
end en tom pakke havregryn.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-08 17:45

> Tak fordi at du med dine dumme spørgsmål selv beviser, at du er dummere
> end en tom pakke havregryn.

Det er først mig som takker,
når du, trods manglende kommunikationsevner
og dårlige forsøg, formår at gi' udtryk for det du egentlig vil sige,
med udgangspunkt i flg. ord:

"instruktionsbog", "Aage",
"lille frøken", "hysterisk", "Fård Sherry",
"tennisalbue".

Jeg afventer et mere konkret spørgsmål
hvis du ellers formår at sammenstykke et,
men du har ikke levnet mig særlig
mange chancer for videre optimisme
hvad dêt angår.

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-08 21:50

"Eque" <-> skrev :

>Istedet er det magiske ord.
>Hvis du ikke gider køre bil,
>så tar' du bar en taxa:,o)

..... gosh ! ... nogengange ....... gosh !!

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-08 22:24

> .... gosh ! ... nogengange ....... gosh !!

Whatever.
Nogen 'driver' blr' du alligevel aldrig..

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-08 22:08

"Eque" <-> skrev :

>Whatever.
>Nogen 'driver' blr' du alligevel aldrig..

Nej - nok ikke .... Jeg bruger madkassen til at komme fra punkt A
til punkt B . på den for mig mest behagelige måde

Skal jeg ud og "køre rigtigt", bliver raketten hevet af stald.

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-08 21:39

> Nej - nok ikke .... Jeg bruger madkassen til at komme fra punkt A
> til punkt B . på den for mig mest behagelige måde

Jamen der ser du.
Du kører bare.
Vi andre lader os transportere
fra A til B, og helst via omvejen C.

> Skal jeg ud og "køre rigtigt", bliver raketten hevet af stald.

En fuser tror jeg.
Så du har lige givet en slags udtryk for,
at når man "kører rigtigt", så vælger man
noget 'andet' end det man mest bruger sin tid i.
Netop derfor blir' du aldrig nogen driver.
Højst en 'lejlighedsdriver'. En wannabe' driver.
Men sådan er vi jo så forskellige.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 25-10-08 10:21

On Sat, 25 Oct 2008 07:40:18 +0000, Mogens wrote:

> "Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tennisalbue? - jeg tror nu, det er en anden legemsdel, der sker
> ændringer med

Det ene følger af det andet...

Men var det ikke netop Hr. Jensen der en gang faldt af Usenet i månedsvis
fordi han havde fået næsten ubegrænset adgang til "moralsk opløftende"
film?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-10-08 13:29

On 25 Oct 2008 09:21:13 GMT, Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk>
wrote:

> [...]
>
>Men var det ikke netop Hr. Jensen der en gang faldt af Usenet i månedsvis
>fordi han havde fået næsten ubegrænset adgang til "moralsk opløftende"

Jeg er ikke sikker på at jeg bryder mig om den drejning "min" tråd har
taget.

Jeg har ualmindeligt svært ved at associere "naturfilm" med
pløreturbinen i min Hyundai.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-10-08 16:00

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har ualmindeligt svært ved at associere "naturfilm" med
> pløreturbinen i min Hyundai.

Begge "kører" bedst, med den rette smørrelse

Og forskellen kunne så være, at den ene kræver at man bruger hånden

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-10-08 16:22

On Sat, 25 Oct 2008 16:59:31 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

>Begge "kører" bedst, med den rette smørrelse
>
>Og forskellen kunne så være, at den ene kræver at man bruger hånden

>--

Det havde jeg godt nok aldrig troet om dig, Per!?

Hvad det sidste angår, har jeg fra påliderlig kilde hørt, at hvis det
skal være lidt exotisk, f.eks. negerphisse, så kan man iføre sig en
sort gummihandske.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 25-10-08 16:02

"Folmer Rasmussen" skrev

> Jeg har ualmindeligt svært ved at associere "naturfilm" med
> pløreturbinen i min Hyundai.

Jeg synes ordet pløreturbine passer fint til begge dele, man starter bare op
og så kører resten af sig selv.
Som Eque ville sige, suset ved selv at gøre noget er der ikke, det minder
meget om en Hyundai.

mvh
Alex Christensen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-10-08 16:19

On Sat, 25 Oct 2008 17:02:06 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" skrev

>Jeg synes ordet pløreturbine passer fint til begge dele, man starter bare op
>og så kører resten af sig selv.

>--

Jeg tror på dig. Du er jo kendt for at lave en grundig research.

>--

>Som Eque ville sige, suset ved selv at gøre noget er der ikke, det minder
>meget om en Hyundai.

>--

Næh, den er stort set vedligeholdelsesfri.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hr. Jensen

Dato : 25-10-08 14:51

wrote:

>Men var det ikke netop Hr. Jensen der en gang faldt af Usenet i månedsvis
>fordi han havde fået næsten ubegrænset adgang til "moralsk opløftende"
>film?

Arh, en måneds tid, men det gav ingen tennisalbue.
Hmmm....det må have været den måned hvor jeg downloadede ca. 300 GB
lovligt materiale fra Bangbros.com. Nu er det Scoreland's tur. Dernæst
bliver det MetArt.

Uh, det er herligt med et Visakort og en ægte 10/1 Mbps-linie...

Det må være alle de penge jeg sparer på Hyundai'en.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-10-08 16:35

On Sat, 18 Oct 2008 15:58:36 +0200, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

>Jamen plejer der overhovedet at være nogen form for vedligeholdelse på aut.
>kasser, udover at skifte olie?

>--

Jeg har hørt at der på nogen kasser er monteret en oliesi, men de
påstår hos Hyundai, at det er der ikke.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 18-10-08 18:42

Folmer Rasmussen skrev:

> Jeg har hørt at der på nogen kasser er monteret en oliesi, men de
> påstår hos Hyundai, at det er der ikke.

Hvis ikke jeg husker helt galt så er det en Borg Warner gearkasse der
sidder på Hyundaierne. Der sidder helt sikkert et filter på den. Prøv at
se i serviceplanen om ikke der står noget om skift af oliefilter?. Jeg
har før været udsat for de påstod der ikke var noget brændstoffilter på
deres Matrix, og de aldrig havde solgt det til nogen. Lidt graven i
fakturaer fremskaffede et nummer og så ændrede de mening. Men se lige
følgende link. Nu har jeg valgt en 2007 model, men kan ikke lige huske din.

http://www.drivewire.com/products/hyundai-sonata/auto-trans-filter/19024/

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Elmand

Dato : 18-10-08 17:38

> [...]
>
> Det ville i hvert fald komme bag på mig, hvis det er en ZF.
>
> Og nej. Jeg har ikke umiddelbart mulighed for at komme under bilen.

Vi har haft en Matrix i 6 år med aut-.gear,da min kone p.g.a. sygdom ikke har
kræfter
i armene til gesarskifte. Der har aldrig været noget i vejen, og man vender sig
til sådan
en "invalidebil" at jeg tror at min næste arbejdsvogn også skal have sådan et
gear.

Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen

Fra : Klaus G.

Dato : 18-10-08 18:22

> Vi har haft en Matrix i 6 år med aut-.gear,da min kone p.g.a. sygdom ikke
> har kræfter
> i armene til gesarskifte.
Hvordan faen magter hun så at dreje på rattet? Gearskift i dag går da meget
meget let synes jeg.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Elmand

Dato : 18-10-08 18:34

> Hvordan faen magter hun så at dreje på rattet? Gearskift i dag går da meget
> [...]
Servostyring !
Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen.

Fra : Klaus G.

Dato : 19-10-08 16:08

> Servostyring !
Jotak, men hvordan vil hun lave en undvige manøvre, hvis det er for strenge
at skifte gear bare`?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery