Fjerne rustbeskyttelse fra lak
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 18-10-08 10:26

Hej.

Selv om det er længe siden bilen blev behandlet, løber der stadig snask ud
rundt omkring, som giver nogle forfærdelige sorte streger rundt omkring.
Hvilket middel er godt til at fjerne denne blanding af snavs og
undervognsbehandling fra lakken?

Thomas

Fra : Brian Sørup

Dato : 18-10-08 10:55

"Thomas Buus Andersen" <andersen@thomasbuus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rundt omkring.
> Hvilket middel er godt til at fjerne denne blanding af snavs og

Petroleum.....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : KASO

Dato : 18-10-08 12:17

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Thomas Buus Andersen" <andersen@thomasbuus.dk> skrev i en meddelelse

> Petroleum.....

Eller i en snæver vending: Lampeolie (der også er petroleum). Det er nemmest
at tørre det hele over først - og så gnubbe et øjeblik efter, når det er
blødt lidt op.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-10-08 12:23

On Sat, 18 Oct 2008 13:17:22 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>at tørre det hele over først - og så gnubbe et øjeblik efter, når det er

Alt sammen helt rigtigt, men det bør efterfølges af en vokspolering,
når snasket er holdt op med at løbe.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : John T.

Dato : 18-10-08 14:55

> Alt sammen helt rigtigt, men det bør efterfølges af en vokspolering,
> når snasket er holdt op med at løbe.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Eller Benzin og derefter efterbehandling med voks !
(har lige gjort det)
Hilsen John T.

Fra : KASO

Dato : 18-10-08 14:58

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Alt sammen helt rigtigt, men det bør efterfølges af en vokspolering,
> når snasket er holdt op med at løbe.

Jeps - enig!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-10-08 17:18

Thomas Buus Andersen skriver:

> [...]
> rundt omkring, som giver nogle forfærdelige sorte streger rundt omkring.
> Hvilket middel er godt til at fjerne denne blanding af snavs og

Det der kom i den lille flaske du fik med det sted der behandlede bilen
?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-08 18:34

> [...]
> rundt omkring, som giver nogle forfærdelige sorte streger rundt omkring.

Nå da !
Iflg. flere i gruppen er det ellers om sommeren man bør
behandle sin bil da produktet så kan løbe 'ind i alle kroge'.
Men det lader jo til det løber, selvom det snart er jul og vi
har en 10-13 grader udenfor...men:

> Hvilket middel er godt til at fjerne denne blanding af snavs og
> undervognsbehandling fra lakken?

WD-40 på en klud er nemt at håndtere.
Det er et mildt produkt, og du behøver ikke polere
bagefter.

Fra : John T.

Dato : 18-10-08 19:21

Eque skrev:
> WD-40 på en klud er nemt at håndtere.
> Det er et mildt produkt, og du behøver ikke polere
> bagefter.

Hos mig sivede ud af dørene og løb ned af panelerne,
fulgte så ovenstående råd, og Vupti så var det fint igen.
Men desværre sidder det også i lygteglasene på blink,
(helt ude i kanterne)
skal det væk så skal lygterne splittes ad, hus, parabol m.m.
Og i sommers løb det ned over forlygterne fra undersiden
af motorhjælmen ( Volvo 460 )
Nu skal man også se posivtivt på det, når det sådan siver ud
flere steder, ja så er behandlingen blevet gjort med omhu
Så det er godt at vi har WD-40
Hilsen John T.

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-08 21:08

"John T." <duer-ikke@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nu skal man også se posivtivt på det, når det sådan siver ud
> flere steder, ja så er behandlingen blevet gjort med omhu

Det må man håbe.
De har nok ikke direkte
sparet på produktet ser det ud til.
Så må man håbe de også har husket
at sprøjte i hulrummene.

Fra : John T.

Dato : 18-10-08 21:46

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> "John T." <duer-ikke@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Det kommer skam fra hulrummene, det var det
jeg mente med "omhu"
John T.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 19-10-08 15:21

ja det er faktisk helt tilbage i 2005 at den blev behandlet.
Men der skal jævnligt fjernes 3 streger under hver dør.

Centeret der behandlede den, gav bilen OK stempel sidste år uden behandling,
da den kun havde kørt 4000km siden behandlingen i 2005. Den ser også ud som
ny stadigvæk.

Thomas