Må man importere en kokkekniv fra USA/Japa~
Fra : Kasper Bergholt

Dato : 17-10-08 19:22

Kære gruppe!

Jeg sad og kiggede lidt på Ebays udbud af kokkeknive. De er markant
billigere end, hvad der kan fås herhjemme. Men er det lovlig at
hjemtage dem? (hvis man svarer importmoms)?

---
Mvh.
Kasper
http://www.bergholt.net (Bergholts opskrifter. Senest:
30-timers-okseklump med gratineret kartoffelmos & sauce)

Fra : Bo

Dato : 17-10-08 14:10

On 17 Okt., 21:21, Kasper Bergholt <mxn...@tiscali.dk> wrote:
> [...]
> Kasperhttp://www.bergholt.net(Bergholts opskrifter. Senest:
> 30-timers-okseklump med gratineret kartoffelmos & sauce)

En kniv sendes forsvarligt indpakket ? http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=393272&vId=0
Auktionshuset eBay afd i USA er blevet alt for dyre i forsendelse,
hvis de vil sende til EØS-lande, derfor køber jeg hos eBay i IE - UK
- DE - AT og alle disse forsendelser kommer hjem til mig i GR, 38 stk
til dato på 2 år, uden problemer af nogen art. vh Bo

Fra : Johnny Andersen

Dato : 17-10-08 22:13

"Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>- DE - AT og alle disse forsendelser kommer hjem til mig i GR, 38 stk
>til dato på 2 år, uden problemer af nogen art. vh Bo

Kan du give et link, til nogle gode knive på Ebay?

/Johnny

Fra : Henning

Dato : 18-10-08 12:23

On Fri, 17 Oct 2008 23:12:42 +0200, "Johnny Andersen"
<netsat_99@gmail.com> wrote:

>"Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Kan du give et link, til nogle gode knive på Ebay?

Det er vist lidt OT -
http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid=m38.l1313&_nkw=global+messer&_sacat=See-All-Categories

Fra : Bo

Dato : 18-10-08 00:50

http://shop.ebay.ie/items/_W0QQ_nkwZchefQ20knifeQQ_armrsZ1QQ_fromZR40QQ_mdoZ

http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trksid=m38.l1313&_nkw=chef+knife

Fra : blue

Dato : 18-10-08 08:04

"Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Auktionshuset eBay afd i USA er blevet alt for dyre i forsendelse,

Hvad mener du med, at eBay i USA er blevet for dyre? Køber man ikke fra alle
andre end eBay?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-10-08 11:17

"blue" <x@ywzx.dk> skrev i meddelelsen
> "Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du med, at eBay i USA er blevet for dyre? Køber
> man ikke fra alle andre end eBay?

Hvis man som EU-borger køber noget uden for EU og det
overstiger et vist minimumsbeløb (jeg mener at det er under
500 kr.) kommer man både til at betale moms og
toldbehandlingsgebyr.
En avis fortalte for nogen tid siden at et par gode, billige
cowboybukser sendt fra USA let kunne komme til at koste nær
det dobbelte af den annoncerede pris.

Jeg handlede i sin tid på Amazon.com, og de bøger jeg købte
blev pludselig meget dyrere da de var fra USA hvor man ville
slå mig for en pris i moms og toldbehandlingsgebyr der lå over
bøgernes pris. Dem tilbagesendte jeg og bestilte i stedet for
hos Amazon.co.uk - de samme bøger - til en bedre og mere
rimelig pris.

Det kan være forklaringen.

Om man må få tilsendt køkkenknive af en vis størrelse? Spørg
hos SKAT (der også indebatter told). De burde vide det.

Fra : blue

Dato : 18-10-08 15:33

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Hvis man som EU-borger køber noget uden for EU og det overstiger et vist
> minimumsbeløb (jeg mener at det er under 500 kr.) kommer man både til at
> betale moms og toldbehandlingsgebyr.

Ja, og told. Det tror jeg, de fleste efterhånden er klar over og det var
heller ikke det, jeg reagerede på. Han skrev, at eBay i USA var blevet for
dyre, men man handler jo altså ikke med eBay...

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-10-08 16:38

> [...]
> over og det var heller ikke det, jeg reagerede på. Han
> skrev, at eBay i USA var blevet for dyre, men man handler jo

Jeg handler aldrig med eBay. Mit svar var ment som noget
generelt, nemlig at det kan være temmelig dyrere end først
antaget hvis man som EU-borger bosat i et EU-land, bestiller
varer uden for EU.

Fra : Henning

Dato : 18-10-08 19:57

>Ja, og told. Det tror jeg, de fleste efterhånden er klar over og det var
>heller ikke det, jeg reagerede på. Han skrev, at eBay i USA var blevet for
>dyre, men man handler jo altså ikke med eBay...

Mon ikke det er fordi de fleste sælgere på www.ebay.com er fra USA?
Hvorimod www.ebay.de er for tyskere, www.ebay.co.uk er for englændere
osv?

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 18-10-08 22:14

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen

> Hvis man som EU-borger køber noget uden for EU og det overstiger et vist
> minimumsbeløb (jeg mener at det er under 500 kr.) kommer man både til at
> betale moms og toldbehandlingsgebyr.

Er det ikke kun omkring 75-100 kroner varen må koste, før de går amok på én
med gebyrer og told og pis og lort? Det plejer jeg at kunne læse på
hjemmebio fora, når det diskuteres (= når der brokkes over det)...

Fra : N_B_DK

Dato : 19-10-08 05:48

"Hans Christian Vang" <hcvang@vangcreative.dk> wrote in message

> [...]
> på én med gebyrer og told og pis og lort? Det plejer jeg at kunne
> læse på hjemmebio fora, når det diskuteres (= når der brokkes over

80,- pt, den sættes dog op fra årsskiftet mener jeg det er (til 200,-
såvidt jeg husker)

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Bo

Dato : 18-10-08 02:30

On 18 Okt., 10:03, "blue" <x...@ywzx.dk> wrote:

> Hvad mener du med, at eBay i USA er blevet for dyre? Køber man ikke fra alle
> andre end eBay?

Indlægget skulle nok have været postet i dk.erhverv fra start

Jeg skulle bruge flere varer og søgte, varen var billige i USA, men
når forsendelsesomk. kom på, blev den dyrere end hvis jeg købte fra
EØS-land
og flere fra USA vil ikke sende til alle EØS-landene.

vh Bo

Fra : Bo

Dato : 19-10-08 07:58

On 18 Okt., 21:56, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:

> Mon ikke det er fordi de fleste sælgere påwww.ebay.comer fra USA?
> Hvorimodwww.ebay.deer for tyskere,www.ebay.co.uker for englændere
> osv?

Jeg har købt hos alle eBay´s i Europa, men ALDRIG i USA vh Bo