Ny dansktopsjerne på 16 år
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-10-08 20:25

NY TOPPROFESSIONEL DANSKTOPSTJERNE PÅ 16 ÅR PÅ STJERNEHIMLEN

Jeg fik lyst til at krølle tæerne sammen i aften og derfor tændte jeg for DR
TV og så TALENT 2008.

Pludselig tonede der noget frem, hvor jeg lige skulle knibe mig i armen for
at konstatere om jeg drømte.

Men nej, det gjorde jeg ikke. Det var ikke et tysk slagermusik-show, men det
lød som om det var.

Der tonede pludselig almindelig underholdningsmusik frem, sunget af en pige
på 16 år.

Hun hed Louise og hun sang en almindelig dansktopsang af Gitte Hænning.

Det var noget af det mest talentfuldt udførte og producerede indenfor den
mere almindelige musik i Danmark i mange år

Prøv at lytte her:
http://www.louisee.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-10-08 21:13

"Åge Halldorsson"

> NY TOPPROFESSIONEL DANSKTOPSTJERNE PÅ 16 ÅR PÅ STJERNEHIMLEN

___________

EN STOR FREMTID FOR SIG

Resultatet af lytterafstemningen viser, at hun røg ud. Alt tyder derfor på
en stor fremtid for hende, indenfor dansktop-musikscenen.

Vi skal nemlig huske, at den del af befolkningen som kan lide dansktop,
højst sansynligt afskrækkes af det larm man som regel udsættes for i alt det
der talent-løsheds-show vi tæppebombes med og derfor slet ikke ser
programmet og derfor heller ikke stemmer, i det 99%-pop-rock-show.

Nu har Danmark altså to ungdommelige slagermusiksangerinder, som hitter i
øjeblikket, nemlig:

Cecilie 11 år, kendt for øjeblikkets hit "Som fuglene synger".
http://www.ceciliesvenner.dk/cdudgivelser.htm

Louise, 16 år, kendt for øjeblikkets hit "bare 16 år"
http://www.louisee.dk/

Hilsen Åge

<aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

Fra : Holst

Dato : 17-10-08 21:26

Åge Halldorsson wrote:

> Nu har Danmark altså to ungdommelige slagermusiksangerinder, som hitter i
> øjeblikket, nemlig:

Det er dejligt for jer! Jeg glædes på jeres vegne.

Jeg så også Louise her til aften, og man kan jo kun glædes over hendes
optræden. Men alene er sangen da noget tam.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-10-08 21:33

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg så også Louise her til aften, og man kan jo kun glædes over hendes
> optræden. Men alene er sangen da noget tam.

____

Helt alvorligt, Hvad mener du med "tam". Skulle hun skrige og hvine ordene i
langestrakte råb, eller hvad mener du ?. Sån noget gør man jo ikke i
underholdningsmusik.

Hilsen Åge

Fra : Holst

Dato : 17-10-08 22:29

Åge Halldorsson wrote:

> Helt alvorligt, Hvad mener du med "tam". Skulle hun skrige og hvine ordene i
> langestrakte råb, eller hvad mener du ?. Sån noget gør man jo ikke i
> underholdningsmusik.

Nej, hvorfor skulle hun dog det?

Louises force er, efter min mening, at hendes charme og humør giver
hendes fortolkning en farlig masse autenticitet. Hendes sang alene er
som nævnt tam - kald den kedelig, hvis du vil det. Lyden vil have svært
ved at stå alene.

Næh, du, må jeg i stedet anbefale hende her fra Talent 2008:

http://www.youtube.com/watch?v=yMmmt-zKsMA

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-10-08 22:51

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i meddelelsen

>. Lyden vil have svært ved at stå alene.

SV: Den vil da have særdeles nemt ved at stå alene. Det er da dens slags man
kalder dinner-musik, hvis der ikke synges dertil. Også kaldet
"suppe-steg-og-is-musik. Her i Nordvestjylland hører man det hver lørdag kl.
18-20 på LIMFJORD PLUS. De kalder det dinnermusik til weekend-maden. Så det
er altså musik som er meget velegnmet til at stå alene og meget brugt til
spise-musik.

> Næh, du, må jeg i stedet anbefale hende her fra Talent 2008:
> http://www.youtube.com/watch?v=yMmmt-zKsMA

SV: Lyttede lige. det var dog skrækkeligt. Hun gør det der jeg snakker om at
jeg ikke bryder mig om. Hun skriger nærmest mens hun trækker ordene i
langdrag. Jeg synes det er både falsk og skrækkeligt at lytte til.
......men nu vil jeg komme med et emsempel på extremt højt talent fra det
amerikanske talentshow. Det hedder "America Got Talent" (Finalen). De kan
sandelig også lave almindelig musik derovre. Prøv at lytte her:

http://www.youtube.com/watch?v=bDDEk2AMJAI&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Holst

Dato : 17-10-08 23:09

Åge Halldorsson wrote:

> SV: Den vil da have særdeles nemt ved at stå alene. Det er da dens slags man
> kalder dinner-musik, hvis der ikke synges dertil. Også kaldet
> "suppe-steg-og-is-musik.

Jeg skrev 'lyden', og det indbefatter såmænd både sang og musik. Fjern
billederne, og sangen er ganske intetsigende. En hyggelig lille sang fra
gamle dage, ja, men så heller ikke mere bemærkelsesværdig.

> Her i Nordvestjylland hører man det hver lørdag kl.
> 18-20 på LIMFJORD PLUS.

Ja, nogen gør nok. Men jeg - der ikke er bosat voldsomt langt fra dig -
hører bestemt ikke Limfjord Plus. I det tidsrum hører jeg Unga Bunga!
her i Nordvestjylland.

> [...]
> amerikanske talentshow. Det hedder "America Got Talent" (Finalen). De kan
> sandelig også lave almindelig musik derovre. Prøv at lytte her:

Du gav vist et forkert link. Her er det rigtige link:

http://www.youtube.com/watch?v=prXfr_0IeN4

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-10-08 23:15

> En hyggelig lille sang fra gamle dage,

SV: Ja sangen var en gammel sang, men den var jo frisket op til nutidig
stil, altså indenfor for slagermusik

ja, men så heller ikke mere bemærkelsesværdig.

SV: Næh, kun jeg ikke har set større musikalsk talent i flere år

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-08 08:28

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> SV: Ja sangen var en gammel sang, men den var jo frisket op til nutidig
> stil, altså indenfor for slagermusik

Hun slog ellers på, at hun elsker lyden og stilen fra dengang.
Så hvis hun har frisket den op, og endda til 'nutiden stil' ? (forstår
jeg ikke du skriver), så er hun jo helt ved siden af sine
egne forudsætninger for at gengive datiden.

Jeg synes det var et søgt nummer. På den måde,
der står en kejtet teenager og vil immitere noget
fra fortiden.
Hun skulle istedet ud og 'slå nogle haletudser ihjel'
inden hun bli'r for sær en teenager.

Hvis ikke hun hører det samme som hendes
veninder, vil hun blive sat i bås, og det kan
være skadeligt for en person i den'sociale vigtige'
alder, altså hvor venner, kontakter og kærester skabes.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-10-08 09:52

"Eque" <-> skrev i meddelelsen

> [...]

> jeg ikke du skriver), så er hun jo helt ved siden af sine
> egne forudsætninger for at gengive datiden.

SV: Nu er det vel et spørgsmål hvordan det med fortiden skal forstås. Der er
jo ikke spor fortid i den musikstil hun sang. Det er
måske noget du fornemmer at det er, fordi du ikke lytter til en
slagermusikradio. Hun sang ganske normal musik, som det lyder idag.
Jeg ved ikke hvad hun selv har sagt, jeg lytter jo kun til musikken. Men
det er da meget muligt, at hun selv fornemmer at det er musik
fra fortiden, al den stund, at man næsten ikke spiller sådan noget musik på
nogen dansk radiostation.
Men altså, her i Nordvestjylland kan vi høre masser af musik i den stil
i radioen og det gælder både gamle indspilningere og nye danske hit,
som spilles og synges i den stil. Det er helt normal nutidig musik.
Jeg kan dog godt sætte mig i dit sted. Du bor jo højst sansynligt et sted
hvor du aldrig har hørt slagermusik i radio. Derfor vil det jo også
være helt naturligt for dig at tro at det er sådan noget musik som man
engang spillede i radioen. Bor du derimod et sted hvor du har adgang til
en slagermusikradio, vil du erfare at det sån sert bare er ganske almindelig
underholdningsmusik som man til stadighed indspiller masser af i
Danmark.
I øjeblikket hitter der f.eks. en gruppe som hedder "Christian, Jesper og
jens Peter". Det er også musik du du måske vil kalde "musik fra fortiden".
Men det er også bare ganske almindelig ny dansk musik. Noget er er populært
lige i øjeblikket og som spilles i radioen.
Sansynligvis bare ikke i den radio du lytter til.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-08 22:13

> Cecilie 11 år, kendt for øjeblikkets hit "Som fuglene synger".
> http://www.ceciliesvenner.dk/cdudgivelser.htm
>
> Louise, 16 år, kendt for øjeblikkets hit "bare 16 år"
> http://www.louisee.dk/

Stakkels forvirrede børn.

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-08 22:50

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> wrote in message

> Cecilie 11 år, kendt for øjeblikkets hit "Som fuglene synger".
> http://www.ceciliesvenner.dk/cdudgivelser.htm

Jeg vil give Peter Ålbæk helt ret - Børn på en scene, nej tak

Fra : Holst

Dato : 17-10-08 22:58

Alex Linaa wrote:

> Jeg vil give Peter Ålbæk helt ret - Børn på en scene, nej tak

Ja, i almindelighed kan jeg også kun være enig i det. Her til aften
virkede det også mest til, at Julie Steinke (eller hvad hun nu hedder
til efternavn) ikke valgt ham, hun virkelig gerne ville, men valgte de
tre børn, fordi hun ikke kunne få sig selv til at sende dem hjem.

Jeg synes ikke, børn hører hjemme i en sådan konkurrence. Men når det er
sagt, så er det ikke desto mindre Maya, jeg mener bør vinde.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-10-08 23:08

> [...]

> Jeg synes ikke, børn hører hjemme i en sådan konkurrence. Men når det er
> sagt, så er det ikke desto mindre Maya, jeg mener bør vinde.

Hun synger jo altså bare direkte falsk

Hilsen Åge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-10-08 11:47

Holst <newsfeb08@shelter.dk> wrote in news:48f90a53$0$56768
> [...]

> til efternavn) ikke valgt ham, hun virkelig gerne ville, men valgte de
> tre børn, fordi hun ikke kunne få sig selv til at sende dem hjem.

Forestil dig 3 voksne mænd lave det nummer de 3 små knægte lavede. Ville de
have en chance? Nej vel... de 3 unger blev alene stemt videre på cuteness
faktoren og ikke talent faktoren.

Jeg tror også Julie fortrød.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-10-08 11:56

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen

> men valgte de
> tre børn, fordi hun ikke kunne få sig selv til at sende dem hjem.

SV: Det var også den første tanke der slog mig.

> [...]
> de
> have en chance? Nej vel... de 3 unger blev alene stemt videre på cuteness

SV: Ja, det kunne enhver se.

> Jeg tror også Julie fortrød.

SV: Tror det ikke det er et skuespil og alt er bestemt på forhånd. Du ved
dengang vi så ham det Blackspand (eller hvad han hed - ham den sommer som
altid skabte sig og gik ud på toilettet midt i det hele). Sån noget er
instuderet i forvejen. Selv om det var et andet show. det er jo ens det hele
alligevel.
ps: men hvad så med ham der spastikeren. det var da direkte pinligt og
helt absurd at putte ham ind i et direkte show. Man håbede nok på at han
ville udmyge sig selv. Det så skrækkeligt ud, det han lavede. hvordan kunne
det få point. Jo, fordi han var spastiker og det var synd hvis han ikke fik
point. Vor Herre bevares.
Dem som lokkede ham til at ydmyge sig selv for åben skærm burde fængsles.
Det er misbrug af sig magt at sætte ham ind i tv. Til prøven vidste man jo
hvordan han ville komme til at ydmyge sig selv. Hvis man har magten til at
sætte ham ind i direkte tv, så er det magtmisbrug og det må medføre straf.

Hilsen Åge

Fra : Holst

Dato : 19-10-08 11:58

Kent Oldhøj wrote:

> [...]
> have en chance? Nej vel... de 3 unger blev alene stemt videre på cuteness

Ja, hun så bestemt ud til ikke at have nosser til at vælge ham, hun
burde have valgt.

Der er da ingen tvivl om, at de tre små knægte er dygtige, og på grund
af deres cuteness og dygtighed er det også fint, at de nåede til
semifinalen. Men de burde aldrig være sendt videre. De burde slet ikke
have været blandt dem, der fik fleste seerstemmer. Men sådan er der jo
så meget.

Men pøblen har naturligvis ikke forstand på sådant. Men okay, selv
dommerne har jo gjort mange underlige ting. Det er jo med dyb
forundring, at jeg så dem sende hende hacky sack-gimpen videre til
semifinalen ... Og spasseren ... Det er dejligt, at han har stor glæde
ved at danse, men ...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-10-08 22:05

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> NY TOPPROFESSIONEL DANSKTOPSTJERNE PÅ 16 ÅR PÅ STJERNEHIMLEN

___

Skal vi ikke lige snuppe dette link, som vist er fra den første TALENT 2008
som hun var med i.

Bemærk hvordan dommerne er meget alternative i deres bedømmelse af hendes
helt almindelige sang. De taler om noget med Kitch. det er et ord som bruges
meget af hiphop-folk og folk indenfor alternative genrer. De bruger sjovt
nok dette ord om almindelig underholdningsmusik. De bruger også visse andre
mærkelige særprægede engelske ord om hendes musik. Men som vi jo kann høre
er hendes sang bare ganske almindedelig slager, som helt afgjort bliver et
kæmpe hit på slagermusikradioen LIMFJORD PLUS.
Men hwa, folk bruger jo også mange sjove ord om pop. Ordsom "tæppebank"
og "dunkdunk-musik", så det kan jo gå lige op. hehe

http://www.youtube.com/watch?v=5W028SO32Xw

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-10-08 22:24

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Skal vi ikke lige snuppe dette link, som vist er fra den første TALENT
> 2008 som hun var med i.
> http://www.youtube.com/watch?v=5W028SO32Xw

_____

Kitsc og kutsh og charms

Har lige gennemkigget klippet en gang til. Det er faktisk ret sjovt. Har i
lagt mærke til hvordan hun optræder fuldstændig i tysk slagermusikstil.
Hendes påklædning og optræden er som i de tyske show og hendes sangmåde og
så gør hun noget som er meget almindeligt. Hun smider blomster ud til
publikum mens hun synger. Det er totalt tysk-agtig på alle måder. Ret
interessant.

Prøv også at lyt til den ene dommer som kalder denne ganske almindelige
underholdningsmusik for både kitsch og kutsch og luk og charms, eller hvad
pokker det var han sagde. Det er ret pudsigt. Det er jo ret
bemærkelsesværdig. Det er faktisk fordi han slet ikke forstår hvad der sker.
Det er ålen jeg taler om.

Se også hvordan han slet ikke forstår hvorfor hun smilende smider blomster
ud til publikum. Ligesom om han aldrig nogen sinde i hele sit liv har set
noget lignende og slet ikke forstår hvorfor hun gør det. Men det er jo noget
der er ganske naturligt og man ser tit at unge slagermusiksangerinder gør i
de store tyske slagermusikshow. Det hører med til genren og konceptet.

Hilsen Åge

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-10-08 19:44

> [...]
> der er ganske naturligt og man ser tit at unge slagermusiksangerinder gør
> de store tyske slagermusikshow. Det hører med til genren og konceptet.

Pas nu på du ikke falder ned af stolen af bar begejstring. :)

- Martin

Fra : Ole Thomsen

Dato : 19-10-08 06:29

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> wrote in message

> Jeg fik lyst til at krølle tæerne sammen i aften og derfor tændte jeg for
> DR
> TV og så TALENT 2008.

Jeg tænkte det nok! Du er skabstæppebanker?

Ole Thomsen