Dagens ord: Cirkus
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-10-08 18:40

Hej og tak for stafetten. Dagens nye ord er cirkus/circus.

Jeg starter med "Oh, what a circus" fra Evita - sunget af Antonio
Banderas.
http://www.youtube.com/watch?v=mSv-Wt4Knmo

Efterfulgt af "Om lidt blir her stille" - sunget af Kim Larsen.
http://www.youtube.com/watch?v=S-7XhLfwRCA

Og så, måske lidt langt ude: Ulf Pilgård med "Lærte vi noget" fra
Cirkusrevyen 2006. :) Men den er SJOV!
http://www.youtube.com/watch?v=NbjY1tiOA8o

Glæder mig til at se jeres forslag.

God weekend, Trine

Brugte ord til dato:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Australien, Autumn,
Away, Bad, Beatles, Beautiful/smuk, Berlin, Bike, Bird, Birthday,
Black, Blue, Boat, Booze, Born, Boy, Bridge, Børn, California, Candy,
Car, Cartoon, Celtic, Children, Cirkus, Companion/følgesvend, Control,
Country, Cowboy, Crazy, Crying, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter,
Desert, Doctor, Dream, Duet, Duo, Dylan, Dør, Earth, Education,
Electricity, England, Eternal, Evil, Explosive, Eyes/Øjne, Face, Fail,
Falling, Fantasi, farver/colors, Fat, Feelings, Fever, Fitness, Floor,
Flyve, Food, Forkortelser, Forlade/leave, Free/Fri, Friend, Fun, Funk,
Garden, Genial, Girls, Gold, Goodnight, Grand Prix, Græsk, Guitar,
Gun, Hammer, Hands, Hawaii, Heart, Heat, Heaven, Heavy, Hello, Help,
Hero, Highway, Hippie, Holiday, Hollywood, Hope, Hot, House, Human,
Hurricane, Ireland, Italiensk, jack, Jungle, Justice, Kangaroo, King,
Kiss, Kitch / Kikset, Klippe, Latin, Legs, Life, Light/lys, Live,
Love, Luft/Ilt, Lyder som navn, Man, MILF., Milk, Mind, Mist, Monday,
Money, Months, Moon, Mother, Mountain, Musical, Nashville, Natural,
Needle, New York, Night, Nobody, Nord, Nordisk, Nothing, Nowhere,
Ocean, One, Pain, Party, Peace, Pearl, Pets, Physics, Pigenavne,
Postman, Power, Pray, Queen, Quit, Radio, Rain, Reach, Religion, Road,
Robot, Rock, Rock'n Roll, Roses/rose/roser, Royal, Run, Sailing,
School, Service, Sex, Sick/syg, Silver, Skov, Sky, Small, Smile,
Smoke, Snow, Sorry, Soundtrack, Speed, Sport, Spring, Stimulanser,
Stone, Storby, Straight, Summer, Sun, Surprice, Sweet, Swing, Søndag,
tal/numbers/0123456789, Teknik, Telegraph, Telephone, Terapi, Thunder,
Time, Tomorrow, Tour de France, Train, Traveller, Tribute, Tudefilm,
Twins, Tysk, Tåreperser, Unknown, Unplugged, Walk, Water, Weak,
Wedding, Weekend, West, Wheel, Whiskey, Window, Wine, Wishful, Woman,
Wood, Word, Work, World, Write, Year/årstal, Yesterday, You
Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-10-08 19:30

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i meddelelsen
> Hej og tak for stafetten. Dagens nye ord er cirkus/circus.

Så må vi da ha' KISS med "Pshyco Circus":
http://www.youtube.com/watch?v=iCHskFoUvbw

Og Eric Clapton med "Circus":
http://www.youtube.com/watch?v=wISgh2fsdxs

Og til sidst, Monthy Python And The Flying Circus med "Always Look On The
Bright Side Of Life":
http://www.youtube.com/watch?v=jHPOzQzk9Qo

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-10-08 09:50

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> writes:

> Og til sidst, Monthy Python And The Flying Circus med "Always Look On
> The Bright Side Of Life":
> http://www.youtube.com/watch?v=jHPOzQzk9Qo

Jeg har altså et eller andet for de der halvskøre briter. Så Per -
take it away!

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Mathias

Dato : 17-10-08 20:15

Trine Kornum Christiansen skrev:
> Hej og tak for stafetten. Dagens nye ord er cirkus/circus.

Fra Rolling Stones' Rock &Roll Circus får vi denne optræden

The Who - A Quick One (While He's Away)
http://www.youtube.com/watch?v=FlBip8CV1P8

Fra : Max

Dato : 17-10-08 20:40

Hej Trine

> Hej og tak for stafetten. Dagens nye ord er cirkus/circus.

Manfred Mann - Ha Ha Said The Clown - France
http://www.youtube.com/watch?v=geh0Aj1aZeQ&feature=related

og Billy Joel fortæller om den russiske klovn Victor i

Billy Joel - Leningrad
http://www.youtube.com/watch?v=OcXm4DzZj94

--
Mvh Max

Fra : schlafen

Dato : 17-10-08 23:06

David Essex - What a circus
http://www.youtube.com/watch?v=W58S7QoDdN4

Tim McGraw - Set this circus down
http://www.youtube.com/watch?v=1KiY2z24nmw

Erasure - The Circus
http://www.youtube.com/watch?v=DsFAEfywiPQ

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 17-10-08 23:32

On Fri, 17 Oct 2008 19:40:06 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Hej og tak for stafetten. Dagens nye ord er cirkus/circus.

Eric Clapton - "Circus"
http://www.youtube.com/watch?v=il_aiuSERjk&fmt=18

Subcircus - "U Love U"
http://www.youtube.com/watch?v=7_68CmImDdg&fmt=18

Sebastian - "Cirkus Fantastica" (Sprechstallmeisteren)
http://www.youtube.com/watch?v=xAFSLbBQzh0&fmt=18

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 18-10-08 09:57

> Hej og tak for stafetten. Dagens nye ord er cirkus/circus.

Eurovision 1988 - Greece - Clown - Afroditi Fryda
http://www.youtube.com/watch?v=_zPgBUqxy7E

Dyrk lige hendes grin

VH Pernille

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 18-10-08 15:07

Trine Kornum Christiansen skrev:

> Dagens nye ord er cirkus/circus.

Er det ikke sådan at Beatles-sangen:
"Being For The Benefit of Mr Kite" i
virkeligheden består af en oplæsning
af teksten på en cirkusplakat?

The Beatles: Being For The Benefit of Mr Kite!
http://uk.youtube.com/watch?v=1dL9I7j2-Lo

--
Herluf ·

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 18-10-08 19:11

<news@trinekc.dk> wrote:

>Hej og tak for stafetten. Dagens nye ord er cirkus/circus.

Min far han er bager - Vinterbyøster
http://www.youtube.com/watch?v=09yks4imE_0

I følge dette lille korte link:
http://groups.google.dk/group/dk.kultur.musik/browse_thread/thread/3510d64537dbdbd/219715353de552f1?hl=da&lnk=st&q=%22dagens+ord%22+dk.kultur.musik#219715353de552f1
(Scroll op til toppen af siden) er det så vidt jeg kan afgøre snart et
år siden Dagens Ord-legen blev startet.

sayonara
Martin Mose Larsen