Mobilt Internet
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-10-08 14:20

Hej allesammen, jeg har en bekendt der ligger på hospitalet, og han
skal ligger der en to tre måneder endnu, og derfor har jeg lovet at
sørge for en løsning med en MacBook og en mobil Internetforbindelse.

Og da jeg kan se, at der kan købes flere forskellige løsninger, så vil
jeg høre om der er nogen som kan byde ind med erfaringer om hvilken
udbyder der leverer den bedste og mest Mac-venlige/kompatible løsning.

På forhånd tak for hjælpen...

Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-10-08 14:37

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> jeg høre om der er nogen som kan byde ind med erfaringer om hvilken
> udbyder der leverer den bedste og mest Mac-venlige/kompatible løsning.

Brug 3 .. ubetinget bedste dækning. Jeg mener alle deres dimser dur på
mac, alle dem jeg har haft i hånderne går i al fald.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 17-10-08 16:03

Niels Riis Ebbesen skrev:
> Hej allesammen, jeg har en bekendt der ligger på hospitalet, og han skal
> ligger der en to tre måneder endnu, og derfor har jeg lovet at sørge for
> en løsning med en MacBook og en mobil Internetforbindelse.

Check først om man overhovedet MÅ have den slags tingeltangel på den
afdeling han er placeret. Fx på Skejby var der tidligere et lodret
forbud mod alt hvad der hed mobiler da man ikke vidste om det lavede
spunk i hospitalsudstyret. Ikke meget spas ved en hjertemaskine der går
i bagged.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-10-08 18:37

On 2008-10-17 17:03:24 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Check først om man overhovedet MÅ have den slags tingeltangel på den
> afdeling han er placeret.

Det er tjekket, han ligger på en genoptræningsafdeling, og lægerne
anser brugen af computer for at være gavnligt...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-10-08 18:31

> [...]
> jeg høre om der er nogen som kan byde ind med erfaringer om hvilken
> udbyder der leverer den bedste og mest Mac-venlige/kompatible løsning.

3's usb pind model E180. Når jeg anbfaler 3 skyldes det dækning,
hastighed og ikke mindst pris.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 17-10-08 21:13

> Og da jeg kan se, at der kan købes flere forskellige løsninger, så vil jeg
> høre om der er nogen som kan byde ind med erfaringer om hvilken udbyder
> der leverer den bedste og mest Mac-venlige/kompatible løsning.

Sonofons løsning virker udemærket med MAC, kræver dog manuel download af
software (software på USB-stick er indtil videre kun til PC), men er meget
simpel at sætte op - der er prismæssigt 3 løsninger

-Forbrugsbegrænset til 500 MB/mnd. samt hastighedsbegrænset til 1Mbit for 99
kr./mnd.
-Forbrugsbegrænset til 10GB/mnd. ("vejl. grænse", håndhæves ikke skarpt)
samt hastighedsbegrænset til 1 Mbit for 199 kr./mnd.
-Forbrugsbegrænset til 10GB/mnd. ("vejl. grænse", håndhæves ikke skarpt),
leverer altid højst opnåelige hastighed - 299 kr./mnd.

Dækning ses på
http://www.sonofon.dk/erhverv/kundeservice/daekning/daekningskort/

--
Michael Kjærsgård