Røg eller fart...
Fra : /Peter

Dato : 16-10-08 09:41

Kan Kim Larsen få lov ltil at ryge fordi det er en del af showet?
http://jp.dk/kultur/blitz/article1487107.ece

Kan man sammenligne det med biler i en (dansk) film,
der overtræder hastighedsbegrænsningerne, eller andre
lovovertrædelse i forbindelse medoprtræden.

Fra : Holst

Dato : 16-10-08 09:48

/Peter wrote:

> Kan Kim Larsen få lov ltil at ryge fordi det er en del af showet?
> http://jp.dk/kultur/blitz/article1487107.ece

Nu har jeg kun læst overskrifterne, men ikke ifølge DR's hjemmeside:

http://www.dr.dk/Regioner/Esbjerg/Nyheder/Esbjerg/2008/10/16/074806.htm

Fra : /Peter

Dato : 16-10-08 10:05

"/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i en meddelelse
> [...]
> der overtræder hastighedsbegrænsningerne, eller andre
> lovovertrædelse i forbindelse medoprtræden.

..... jeg erindrer for nyligt at have læst en artikel om et teaterstykke,
husker ikkehvilket,
hvor rygning var en så vigtig ingrediens, at det blev gennemført, uden
arbejdstilsynets indblanding.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-10-08 10:26

On Thu, 16 Oct 2008 10:41:27 +0200, "/Peter" <pgh@wer.nn> wrote:

>Kan Kim Larsen få lov ltil at ryge fordi det er en del af showet?
Som jeg tolker sagen vil man (koncertstedet) ikke gribe ind over for
Kim Larsen hvis/når han ryger ved den omtale koncert.

Det er nok stadig en overtrædelse af rygeforbudet.

/Hans

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 16-10-08 10:45

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message

> Som jeg tolker sagen vil man (koncertstedet) ikke gribe ind over for
> Kim Larsen hvis/når han ryger ved den omtale koncert.

Spændende om arbejdstilsynet vil dukke op og gribe ind.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-10-08 11:25

Uffe Kousgaard skrev:

> Spændende om arbejdstilsynet vil dukke op og gribe ind.

Griber de ind over for røgmaskiner og krudteksplosioner ved
sceneshows - eller er det kun hvis der er pattebevægelser
involveret at det er farligt?

Og hvorfor sørger de ikke for at lydstyrken holder sig under et
skadeligt niveau?

--
Bertel

Fra : Jesper Brock

Dato : 16-10-08 19:48

Bertel Lund Hansen skrev:
> Griber de ind over for røgmaskiner og krudteksplosioner ved
> sceneshows - eller er det kun hvis der er pattebevægelser
> involveret at det er farligt?

Røgmaskiner og krudteksplosioner leverer ikke TOBAKSrøg.

Det er ikke rygning, der er forbudt - det er tobaksrøg.

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-10-08 19:49

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i meddelelsen
> "Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message

> Spændende om arbejdstilsynet vil dukke op og gribe ind.

I følge lokalsprøjten, Folketidende, vil arbejdstilsynet gå ind i sagen jfr.
en artikel fra Ritzau. De vil rette henvendelse til arrangøren og muligvis
aflægge et kontrolbesøg.
Umiddelbart mener de ikke, at der er nogen mulighed for dispensation.

Kurt

Fra : Henning

Dato : 16-10-08 17:24

> [...]

>der overtræder hastighedsbegrænsningerne, eller andre
>lovovertrædelse i forbindelse medoprtræden.

Problemet ligger nom i, at selv om de overtræder loven sker der intet.
Skulle de få en bøde er den under alle omstændigheder nok billigere
end ikke at afholde koncerten.