Firma vil ikke betale depositum tilbage.
Fra : ThomasT

Dato : 16-10-08 01:50

Hej gruppe,

Jeg har et lille problem med et firma.

Jeg bestilte for ca. 1½ år siden en altan og en understøtning i
galvaniseret stål. Jeg havde fået et tilbud på ca. 40.000 kr og jeg
skulle betale ca. 7000 kr i depositum, hvilket jeg synes var rimeligt,
men jeg har ikke modtaget min bestilling og sælgeren er MEGET svær at
få i tale. Jeg har mail'et med ham et par enkelte gange, men det har
ikke ført til noget. Jeg har sendt ham mange mails og prøvet at ringe
til ham et utal af gange, men aldrig noget svar. For et par måneder
siden prøvede jeg at ringe og til min store forundring blev telefonen
taget. Det var en ny mand i firmaet, men han kendte ikke til sagen og
ville få ejeren til at ringe tilbage....det skete selvfølgelig ikke,
så jeg ringede tilbage og fik det svar at det var os det var galt med
og at ejeren selv ville tale med os. Der sker bare ikke noget. Det
skal lige siges at vi på ingen måde har chikaneret firmaet. Vi vil
bare gerne ha' vores depositum tilbage.
Jeg har så kontaktet vores advokat, som foreslog at vi skrev til
firmaet at de havde 10 dage til at betale, eller vi ville indgive dem
til retslig inkasso, men ingenting er sket og vores advokat mener ikke
vi skal gøre mere, da vi bare risikere at miste flere penge (på
advokat, retsag osv.), men er der overhovedet ikke noget vi kan gøre,
eller hvad bør vi gøre?

Jeg ved ikke om man bør nævne firmaets navn, så andre ikke laver den
samme fejl?

Med venlig hilsen
Thomas Thomsen
Fredericia

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-10-08 10:03

"ThomasT" <t@vicki-thomas.dk> skrev i meddelelsen
[...]

_Hvorfor dog holde hånden over et firma der tilsyneladende
bevidst snyder dig? Hvis du har beviser på at du har penge til
gode, så skulle det vel være lige ud ad landevejen? Og
advokatens råd forstår jeg ikke. Hvis man er 100 procent
sikker i sin sag, så vil omkostningerne vel blive tillagt
modparten? Men måske er det sådan at hvis modparten er
insolvent, så risikerer man at stå med hele regningen selv?
Det kan være af den grund - men det må andre vist svare på.
Jeg alene mener at du - hvis du er sikker - skal lade være
med at være en "pæn mand" og undlade navnet på firmaet du har
entreret med -
Tal evt. med folkene i www.forbrug.dk

Fra : Jesper Brock

Dato : 16-10-08 10:43

ThomasT skrev:
> Jeg ved ikke om man bør nævne firmaets navn, så andre ikke laver den
> samme fejl?

Jo det burde man helt afgjort gøre - hvis du har dokumentation for det
indbetalte depositum, har du din ryg fri.

> Med venlig hilsen
> Thomas Thomsen
> Fredericia

Jeg bor også i Fredericia, og arbejder freelance for lokalpressen (og
har af den grund kendskab til mangt og meget omkring byens erhvervsliv).

Jeg er 98% sikker på, hvilket firma, du har bestilt ved - der verserer
flere lignende historier om samme foretagende - og jeg er desværre enig
i din advokats råd om ikke at smide flere penge efter sagen.
Ikke fordi din sag ikke er lige til højrebenet, men fordi der næppe er
nogle penge at komme efter i nævnte firma.

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Peter

Dato : 16-10-08 12:43

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ikke fordi din sag ikke er lige til højrebenet, men fordi der næppe er
> nogle penge at komme efter i nævnte firma.

Kunne det ikke i et sådant tilfælde komme på tale, at politianmelde
pågældende firma for bedrageri, da det sandsynligvis aldrig har været
firmaets agt af aflevere det arbejde, de har opkrævet depositum for?

Peter

Fra : ThomasT

Dato : 16-10-08 04:14

On 16 Okt., 11:02, "Arne H. Wilstrup" <n...@invalid.com> wrote:
> [...]
> Jeg alene mener at du - hvis du er sikker -  skal lade være
> med at være en "pæn mand" og undlade navnet på firmaet du har

Det har du sådan set ret i, så til alle: Tænk jer om før i handler
med: www.steel-wood.dk aka www.steel-box.dk aka www.robotfriend.dk
Jeg kan se han søger folk, så helt dårligt kan det da ikke gå.

Er det det samme firma som du tænkte på Jesper?

Med venlig hilsen
Thomas

Fra : Jesper Brock

Dato : 16-10-08 19:53

ThomasT skrev:

> [...]
> Jeg kan se han søger folk, så helt dårligt kan det da ikke gå.
>
> Er det det samme firma som du tænkte på Jesper?

Nej, jeg havde faktisk ventet at se navnet på et Fredericia-firma.

Nå men det kommer nok en anden gang...

Fra : N/A

Dato : 16-10-08 19:53

Fra : ThomasT

Dato : 16-10-08 14:30

On 16 Okt., 20:52, Jesper Brock <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk>
wrote:

> Nej, jeg havde faktisk ventet at se navnet på et Fredericia-firma.

> [...]

Hvis du tænker på Goth og sønner er det samme mand.

Hilsen
Thomas