Dagens ord: Sailing
Fra : Pernille Højgaard

Dato : 16-10-08 15:06

Undskyld forsinkelsen med Dagens ord, men jeg var lige en sviptur til
England..... med båd. Så Dagens ord bliver Sailing.

Jeg lægger ud med den oplagte:
ROD STEWART-I'M SAILING
http://www.youtube.com/watch?v=jXqrkjxtLSY

VH Pernille

--

Livet er for kort til at undgå Pernille

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 16-10-08 15:12

Glemte lige listen over brugte ord:

Brugte ord til dato:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Australien, Autumn, Away,
Bad, Beatles, Beautiful/smuk, Berlin, Bike, Bird, Birthday, Black, Blue,
Boat, Booze, Born, Boy, Bridge, Børn, California, Candy, Car, Cartoon,
Celtic, Children, Companion/følgesvend, Control, Country, Cowboy, Crazy,
Crying, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter, Desert, Doctor, Dream, Duet, Duo,
Dylan, Dør, Earth, Education, Electricity, England, Eternal, Evil,
Explosive, Eyes/Øjne, Face, Fail, Falling, Fantasi, farver/colors, Fat,
Feelings, Fever, Fitness, Floor, Flyve, Food, Forkortelser, Forlade/leave,
Free/Fri, Friend, Fun, Funk, Garden, Genial, Girls, Gold, Goodnight, Grand
Prix, Græsk, Guitar, Gun, Hammer, Hands, Hawaii, Heart, Heat, Heaven, Heavy,
Hello, Help, Hero, Highway, Hippie, Holiday, Hollywood, Hope, Hot, House,
Human, Hurricane, Ireland, Italiensk, jack, Jungle, Justice, Kangaroo, King,
Kiss, Kitch / Kikset, Klippe, Latin, Legs, Life, Light/lys, Live, Love,
Luft/Ilt, Lyder som navn, Man, MILF., Milk, Mind, Mist, Monday, Money,
Months, Moon, Mother, Mountain, Musical, Nashville, Natural, Needle, New
York, Night, Nobody, Nord,
Nordisk, Nothing, Nowhere, Ocean, One, Pain, Party, Peace, Pearl, Pets,
Physics, Pigenavne, Postman, Power, Pray, Queen, Quit, Radio, Rain, Reach,
Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll, Roses/rose/roser, Royal, Run,
Sailing, School, Service, Sex, Sick/syg, Silver, Skov, Sky, Small, Smile,
Smoke, Snow, Sorry, Soundtrack, Speed, Sport, Spring, Stimulanser, Stone,
Storby, Straight, Summer, Sun, Surprice, Sweet, Swing, Søndag,
tal/numbers/0123456789, Teknik, Telegraph, Telephone,
Terapi, Thunder, Time, Tomorrow, Tour de France, Train, Traveller,
Tribute, Tudefilm, Twins, Tysk, Tåreperser, Unknown, Unplugged, Walk, Water,
Weak, Wedding, Weekend, West, Wheel, Whiskey, Window, Wine, Wishful, Woman,
Wood, Word, Work, World, Write, Year/årstal, Yesterday, You

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-10-08 15:29

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> writes:

Anchors Away fra de gode gamle dage(TM):
http://www.youtube.com/watch?v=9dVS33VyRuw (allersidst i klippet)

Hymn to Red October: http://www.youtube.com/watch?v=rPsL2WVhFCc
Helt fantastisk, hvis du spørger mig.

He's a Pirate: http://www.youtube.com/watch?v=BQGxbYxQDQ0

Og så lige til sidst:

The Islander (Nightwish): http://www.youtube.com/watch?v=hRc9rNDZOCE

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-10-08 18:09

Jeg glemte helt den vigtigste:

http://www.youtube.com/watch?v=1-9my0tsutw

"A Pirate I was meant to be" fra The Curse of Monkey Island. :)

Fra : Mathias

Dato : 17-10-08 09:55

Trine Kornum Christiansen skrev:
> Jeg glemte helt den vigtigste:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=1-9my0tsutw
>
> "A Pirate I was meant to be" fra The Curse of Monkey Island. :)
>
> Mvh Trine

Fantastisk :D

Temaet fremført af Press Play on Tape
http://www.youtube.com/watch?v=mYZXNVHVfhc

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 17-10-08 17:22

> Jeg glemte helt den vigtigste:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=1-9my0tsutw
>
> "A Pirate I was meant to be" fra The Curse of Monkey Island. :)
>
> Mvh Trine

Og den gav dig stafetten

VH Pernille

Fra : Holst

Dato : 16-10-08 15:30

Pernille Højgaard wrote:

> Undskyld forsinkelsen med Dagens ord, men jeg var lige en sviptur til
> England..... med båd.

Ja, sådan er der jo så meget. Jeg fik den heller ikke lige afgjort helt
til tiden!

> Så Dagens ord bliver Sailing.

Simon Le Bon - Grey Lady of the Sea
http://www.youtube.com/watch?v=HJQQsL03xls

Fra : Pernille

Dato : 16-10-08 16:43

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i en meddelelse
> Undskyld forsinkelsen med Dagens ord, men jeg var lige en sviptur til
> England..... med båd. Så Dagens ord bliver Sailing.

I Bridge over Troubled Water - synger Simon and Garfunkel
"Sail on silver-girl, sail on by..."

http://youtube.com/watch?v=5DKw97VpB18

Fra : Pernille

Dato : 16-10-08 16:46

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i en meddelelse
> Undskyld forsinkelsen med Dagens ord, men jeg var lige en sviptur til
> England..... med båd. Så Dagens ord bliver Sailing.

Donovan - Sailing Homeward
http://youtube.com/watch?v=kQX3RJcfQHk

Fra : Pernille

Dato : 16-10-08 16:54

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i en meddelelse
> Undskyld forsinkelsen med Dagens ord, men jeg var lige en sviptur til
> England..... med båd. Så Dagens ord bliver Sailing.

The Dock of the Bay me Otis Redding
- Som bare sidder og ser på skibe, der sejler forbi...
http://youtube.com/watch?v=wzrXc68gNjQ

Fra : Martin Bak

Dato : 16-10-08 17:05

> [...]
> Undskyld forsinkelsen med Dagens ord, men jeg var lige en sviptur til
> England..... med båd. Så Dagens ord bliver Sailing.

Jeg kan ikke finde dem jeg ville poste på Youtube.
Det var:

Eric Bogle, -If wishes were fishes

Den har vi selv haft på repetoiaret i en duo jeg spillede i, dog noget mere
råt udført end han selv gør det.
Et lille klip kan høres her:
http://www.last.fm/music/Eric+Bogle/_/If+Wishes+Were+Fishes

Og så ville jeg have postet De gyldne løver med "Det gode skib Martha"

Men heller ikke den kan jeg finde på røret.

Nu får i istedet et klip fra en Olsen Banden film:

Olsen banden - Vi sejler op ad åen
http://www.youtube.com/watch?v=_J8N60g3Z1Q

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : P. Petersen

Dato : 16-10-08 17:13

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i meddelelsen
> Undskyld forsinkelsen med Dagens ord, men jeg var lige en sviptur til
> England..... med båd. Så Dagens ord bliver Sailing.

OMD med Sailing on the seven seas.
http://www.youtube.com/watch?v=6wBpe6Zt7rU

Pogues: Thousands are sailing
http://www.youtube.com/watch?v=O-OnS3LPt0w&feature=related

og sidst men måske ikke mindst Tears for beers
http://www.youtube.com/watch?v=CsEV0G_WyPc&feature=related
med den "mest" ultimative sømand i "vores" tid.
Hilsen
Pelle

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 16-10-08 17:57

On Thu, 16 Oct 2008 16:05:36 +0200, "Pernille Højgaard"
<ph@praxis.invalid> wrote:

>Undskyld forsinkelsen med Dagens ord, men jeg var lige en sviptur til
>England..... med båd. Så Dagens ord bliver Sailing.

Mark Knopfler - "Sailing to Philadelphia"
http://www.youtube.com/watch?v=qRq2f_DT2Qw&fmt=18

Boney M. - "I See A Boat On The RiverIVER"
http://www.youtube.com/watch?v=QmP9GrxgQNs&fmt=18

ShuBiDua - "Hvalen Hvalborg"
http://www.youtube.com/watch?v=y8_t-5GXR9E&fmt=18

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Pernille

Dato : 16-10-08 18:10

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i en meddelelse
> Undskyld forsinkelsen med Dagens ord, men jeg var lige en sviptur til
> England..... med båd. Så Dagens ord bliver Sailing.

Rollin`on the River
Proud Mary - Creedence Clearwater Revival
"Rollin'" er det det samme som at sejle... ?
- En god sang er det!
Proud Mary
http://youtube.com/watch?v=0ROalKnVZfU

Fra : schlafen

Dato : 16-10-08 20:22

Sex Pistols - Friggin' in the riggin'
http://www.youtube.com/watch?v=Ubv4PnhMC08

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-10-08 21:07

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i meddelelsen
> Undskyld forsinkelsen med Dagens ord, men jeg var lige en sviptur til
> England..... med båd. Så Dagens ord bliver Sailing.

Så vil jeg da lægge ud med en der måske har sejlet lidt for meget, nemlig
Seasick Steve og nummeret "Dog House Boogie":
http://www.youtube.com/watch?v=pNoPNC3ebYQ

Sailor med "Girls Girls Girls":
http://www.youtube.com/watch?v=UPGiLsdWZdo

Og på en flod kan man sejle, så her er Boss'en med "The River":
http://www.youtube.com/watch?v=_q3LvjD-eZ8

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Max

Dato : 16-10-08 21:25

Hej Pernille

> England..... med båd. Så Dagens ord bliver Sailing.

Så må denne her være selvskreven

SAILOR - 'Blue Desert'
http://www.youtube.com/watch?v=kaZaTBE2pjA

og så en drengedrøm om at sejle til søs

Lis Sørensen - Fuld af nattens stjerner
http://www.youtube.com/watch?v=vgf9YSJhHSc

og en til af samme skuffe

Otto Brandenburg - Alle sømand er glade for piger
http://www.youtube.com/watch?v=A4D_rzVDZwo

--
Mvh Max

Fra : Jeppe Madsen

Dato : 17-10-08 01:34

Pernille Højgaard wrote:
> Undskyld forsinkelsen med Dagens ord, men jeg var lige en sviptur til
> England..... med båd. Så Dagens ord bliver Sailing.

> [...]
....en noget udsyret version af "Ships are sailing":
http://www.youtube.com/watch?v=TV4qz2gpRiE&feature=related

Fra : Mathias

Dato : 17-10-08 09:59

Pernille Højgaard skrev:
> Undskyld forsinkelsen med Dagens ord, men jeg var lige en sviptur til
> England..... med båd. Så Dagens ord bliver Sailing.
>
> VH Pernille

Denne handler egentlig om nogen som ikke kom ud og sejle. Den er fra
deres nyeste album 'We were dead before the ship even sank' hvor de fik
Smiths guitaristen Johnny Marr med ombord.

Modest Mouse - Missed the boat
http://www.youtube.com/watch?v=EEWB6C7NPpc

Fra : Martin Bak

Dato : 17-10-08 10:19

"Mathias" <mathias@-vaek-supermathias.dk> skrev i en meddelelse

> Denne handler egentlig om nogen som ikke kom ud og sejle. Den er fra deres
> nyeste album 'We were dead before the ship even sank' hvor de fik Smiths
> guitaristen Johnny Marr med ombord.

Åh ja! Så skal vi da også lige have denne her:

Phonovectra - Too Young To Die
http://www.youtube.com/watch?v=fsGqTlSBDUE

Phonovectra got a unique permission to use Carl Th. Dreyers short film "They
Caught The Ferry" from 1948, in their music video for: "Too Young To Die".

Historien er skrevet af Johannes V. Jensen

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Max

Dato : 17-10-08 11:03

Hej Mathias

> Denne handler egentlig om nogen som ikke kom ud og sejle. Den er fra

På sømandsvis komme de altid ud at sejle som det sidste, nemlig turen
med færgemanden til dødsriget og husk så reglen:

Chris De Burgh - DON'T PAY THE FERRYMAN
http://www.youtube.com/watch?v=3S52rlVMsrc&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 17-10-08 12:12

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i en meddelelse
> Undskyld forsinkelsen med Dagens ord, men jeg var lige en sviptur til
> England..... med båd. Så Dagens ord bliver Sailing.

Lulu - The Boat That I Row
http://youtube.com/watch?v=jSKYjzTM6ZY