Beethoven 5. symfoni - på klaver!
Fra : Kert Rats

Dato : 16-10-08 02:06

Hej Alle

Jeg søger en film/tv-serie i hvilken en pianist spiller vistnok Beethovens
5. symfoni på udelukkende klaver/flygel. Filmen var vist nok en
kriminalserie, hvor pianisten var den skyldige synder; en pædofil, der
beskyldtes for at have blottet sig over for en børnehave.
På et tidspunkt i filmen/tv-afsnittet afklimpredede han den 5. symfoni af
Beethoven; på flygel - uden anden ledsagelse. Imponerende i sig selv.
Han afklimkrede i en situation, hvor han anså sig selv for afsløret, dvs. i
slutningen af tv-/film-afsnittet.

Tv-serien var engelsk, så vidt jeg husker.

Jeg håber overordentligt meget, at I kan hjælpe mig.

Skulle I derude have kendskab til, at Ludvigs 5. er blevet indspillet af
andre på kun flygel, så meld meget gerne ind.

På forhånd mange tusind tak.

Venligst

Kert Rats
www.trekkies.dk
Danmarks Star Trek-forening
med ca. 500 medlemmer

Fra : Holst

Dato : 16-10-08 08:24

Kert Rats wrote:

> Tv-serien var engelsk, så vidt jeg husker.

Prøv i news:dk.medier.tv

Ellers kan imdb.com måske også hjælpe dig.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 16-10-08 08:40

Kert Rats skrev:

> Skulle I derude have kendskab til, at Ludvigs 5. er
> blevet indspillet af andre på kun flygel, så meld
> meget gerne ind.

Franz Liszt har transkriberet flere af Beethovens
symfonier for klaver.

I mit Bielefelder-katalog er nævnt flere indspilninger,
fx med: Badura-Skoda, Glenn Gould, Howard og Katsaris.

Prøv at google: "Glenn Gould" "Beethoven Liszt".

--
Herluf ·