Malene
Fra : Ukendt

Dato : 15-10-08 14:11

Hej.

Sys Bjerre har i en længere periode hittet med sangen "Malene"

Så hørte jeg for nylig, at en Mattias Lysgaard havde lavet et "svar" hertil
med en sang med tilsvarende melodi og titel (eller er det "Re: Malene"

Det så jeg egentlig det sjove i. Men hvor officielt er det egentlig? Er det
blot en ung fyr, der fik den ide eller er det som et planlagt led i den
rigtige Malene sang fra Sys Bjerre.

Jeg har så set på youtube, at der ligger mindst 27 forskellige svar på
Malene sangen i forskellige Og der tabte jeg lige småkagerne for hvordan
har Danmark lige fundet på den ide, at lige netop til den sang skal alle
lave deres egen version som svar? Det er lige som de der gå-stænger. De blev
aldrig reklameret ,men pludselig gik alle med vandrestave.

I de øvrige "uorgininale" efterligninger på youtube nævner de ofte navnet
Mattias, som skulle være fyren i sangen Malene. Men er det officielt fra Sys
Bjerres side mon eller er det blot fordi at Mattias Lysgaard har lavet den
første svar-version

Fra : MariaH

Dato : 15-10-08 15:08

"ak" <nejtak> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sys Bjerres side mon eller er det blot fordi at Mattias Lysgaard har lavet
Sys Bjerre synger om Mathias og Malene ja.

Kom gerne med links til de andre sange, jeg kan nemlig kun finde få
desværre.

--
Maria

Fra : Michael Sørensen

Dato : 15-10-08 16:27

ak skrev :
> [...]
> Sys
> Bjerres side mon eller er det blot fordi at Mattias Lysgaard har lavet den

Mattias lavede svaret lidt for sjovt, og Sys syntes det var godt så Mattias
kom med på scenen i Esbjerg og siden hen også i The Voice show i Tivoli,
hvor de sang til hinanden.
"Malene" har faktisk også lavet et svar, og for det ikke skal være løgn har
katten også sunget sin version.Sys og Mattias kendte ikke hinanden før de
møtes i Esbjerg.

Sidst jeg søgte på Youtube under Malene fandt jeg dem alle - i flere
versioner, men det er da muligt at de er blevet fjernet nu.
Sys og Mattias sange vises indimellem på The Voice TV.

Mattias sang "Re: Malene" er ude på single, så den er ganske officiel, og
Sys score kassen på melodirettighederne hvergang den spilles offentligt.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd