Svensk mad på nethandel????
Fra : Erling Hansen

Dato : 16-10-08 09:58

Er der virkelig ingen der kender en svensk levnedsmiddelhandel, som
tilbyder at man kan handle via nettet?
Alternativet kunne være en dansk forretning, som specialicerer sig i
svenske produkter.

Erling

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 16-10-08 18:27

"Erling Hansen" <preeh-dh@mail.dkspree> skrev i meddelelsen
> [...]
> tilbyder at man kan handle via nettet?
> Alternativet kunne være en dansk forretning, som specialicerer sig i

Afhængig af hvor du bor, tager det ikke alverdens tid at køre over broen?

Fra : Erling Hansen

Dato : 16-10-08 21:01

Hans Christian Vang <hcvang@vangcreative.dk> wrote:

> "Erling Hansen" <preeh-dh@mail.dkspree> skrev i meddelelsen

> Afhængig af hvor du bor, tager det ikke alverdens tid at køre over broen?

Jeg bor altså i Korsør, så der går hurtigt et par timer inden jeg er et
sted i Sverige, og så bliver det desforuden en utroligt høj kilo-pris på
Falukorv! Bropenge 2X260 kr. ´+ benzin (godt 20 liter) - og så god er
Falu'en godt nok heller ikke.'
Erling

Fra : Rie

Dato : 17-10-08 19:32

preeh-dh@mail.dkspree (Erling Hansen) wrote in

> [...]
> tilbyder at man kan handle via nettet?
> Alternativet kunne være en dansk forretning, som specialicerer sig i

Hej,
Jeg har brugt denne flere gange, men fragten er ret dyr synes jeg, så man
kan med fordel købe større portioner.

http://www.icasvenskmat.se/

Hilsen Rie

Fra : Erling Hansen

Dato : 17-10-08 21:36

Rie <xxx@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Hej,
> Jeg har brugt denne flere gange, men fragten er ret dyr synes jeg, så man

Tusind tak, Rie. En gang imellem må man bide hovedet af sin egen
nærighed - og det vil jeg gøre i dette tilfælde. Jeg glæder mig
allerede til letristede skiver af Falukorv og så lidt Gräddfil til
dessert.
Hilsen
Erling

Fra : Erling Hansen

Dato : 20-10-08 00:10

Erling Hansen <preeh-dh@mail.dkspree> wrote:

> [...]
> nærighed - og det vil jeg gøre i dette tilfælde. Jeg glæder mig
> allerede til letristede skiver af Falukorv og så lidt Gräddfil til

Jeg trækker mit kæphøje udsagn tilbage! Jeg havde ikke evnet at
forestille mig, at svenskerne ville tage 576 kroner i porto for at sende
3 usle stykker pølse til Danmark ! ! Og pølserne (800 gram) løber op i
lige knap og nap 40 kroner stykket. Det er OK, men portoen er sgu ikke!
hilsen
Erling

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 20-10-08 07:48

Erling Hansen skrev:

> Jeg havde ikke evnet at forestille mig, at svenskerne ville tage
> 576 kroner i porto for at sende 3 usle stykker pølse til Danmark !

Jo, det er umanérligt dyrt at få tilsendt varer fra Sverige. Jeg har
endnu ikke oplevet at det kunne betale sig.

Jeg bor i københavnsområdet, og i mit fag er der en hel del kollegaer
der pendler over broen fra Malmø til København hver dag. Jeg har
nogle gange bedt en kollega om at tage nogle svenske varer med til mig,
det er den måde jeg klarer problemet med den uhyrlige svenske porto
(den danske porto til udlandet er ikke stort bedre).

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Erling Hansen

Dato : 20-10-08 08:09

Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> wrote:

> [...]
> det er den måde jeg klarer problemet med den uhyrlige svenske porto
> (den danske porto til udlandet er ikke stort bedre).

Min søn er erhvervsmæssigt i Sverige 6-7 gange om året. Jeg bliver nødt
til at holde øje med, hvornår han rejser, og så minde ham om hans fars
ubetvingelige sult for Falukorv. (Som blev grundlagt på mange
vild-camping ture i Nordsverige, og hvor bål-ristet Falukorv var en
hyppig gæst.)
mvh
erling

Fra : Rie

Dato : 20-10-08 20:32

> [...]
> sende 3 usle stykker pølse til Danmark ! ! Og pølserne (800 gram)
> løber op i lige knap og nap 40 kroner stykket. Det er OK, men portoen

Nej så sandt så sandt, men når man bor i Jylland og er afhængig af Ejderns
orökta smörgåskaviar så ... Køber en ordendtlig portion et par gange om året
hvis jeg ikke lige kommer derover
Hilsen Rie

Fra : Erling Hansen

Dato : 20-10-08 20:54

Rie <xxx@mail.dk> wrote:

> [...]
> orökta smörgåskaviar så ... Køber en ordendtlig portion et par gange om året

Nu er jeg så heldig, at min søn skal på business-tur til Sverige om 2-3
uger - og han har allerede lovet at hjembringe en sækfuld Falukorv.
Jeg går ud fra at de ikke har noget imod at blive frosset.
mvh
Erling

Fra : Mikael

Dato : 17-10-08 15:14

On 16 Okt., 10:57, preeh...@mail.dkspree (Erling Hansen) wrote:
> Er der virkelig ingen der kender en svensk levnedsmiddelhandel, som
> tilbyder at man kan handle via nettet?
> Alternativet kunne være en dansk forretning, som specialicerer sig i
> svenske produkter.

http://www.tarnavilt.se/
Jeg har aldrig handlet med dem over nettet, men kom i stedet for lige
forbi og deres elgpølse er super god.
Det tørrede rensdyr kød kan jeg godt undvære, men hundene elsker det.

Mikael