Værelseslejning Tyskland
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-10-08 10:20

Vi har tænkt os at dappe en tur til Tyskland uden campingvognen - nogen der
ved hvor man kan finde værelser til leje i Tyskland, herunder prisen på
grisen?

--
Per

Fra : Svend

Dato : 16-10-08 11:30

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
> fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte
Der er et tysk hæfte med billige overnatninger. Prøv det tyske turist
bureau."Gasthäuser" i Tyskland til rimelige priser 2008/2009 Kleine Preise
fur die reise
http://www.tyskland.travel/

Under brochurer.

Ellers er det ret nemt at finde både billige steder både BB og kroer.

Mvh Svend

Fra : Bo

Dato : 16-10-08 05:41

On 16 Okt., 12:20, "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk>
wrote:
> [...]
> Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
> fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte

Der er også masser af "Zimmer Frei" ad B-nr. vejene ...... vh Bo

Fra : Armand

Dato : 16-10-08 15:23

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Vi har tænkt os at dappe en tur til Tyskland uden campingvognen - nogen
> der ved hvor man kan finde værelser til leje i Tyskland, herunder prisen
> på grisen?

Internattet er en guldgrube omkring hotelsøgninger - Hotel.com skulle
vel være det første der ligger én på tungen, men jeg har med stor succes
brugt viamichelin.com's hotel-søger når jeg alligevel sad og fiflede med
rute og tur -planlægning. Der findes som regel kroer med
overnatningspriser på omkring 50Euro indenfor 50km af et rejsemål.
Ved en lejlighed hvor vi havde gøremål i Münster fandt vi os en kro
langt ude på landet i Velen-Ramsdorf
<http://www.booking.com/hotel/de/hotelrave.html?&aid=305168&lang=de>,
hvilken jeg har benyttet et par gange siden - Senest í forløbne weekend
hvor det kostede 80 Euro for to overnatninger i enkeltværelse, inkl.
morgenmad.
Det var forøvrigt dér at jeg under morgenmaden så en isfugl for første
gang nogensinde!

Forøvrigt kan jeg anbefale Berlin, hvor man sagtens kan finde
dobbeltværelser til, for en metropol, sølle 500,-kr!

--
Armand.

Fra : Poul Christensen

Dato : 16-10-08 16:13

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> wrote in

> Vi har tænkt os at dappe en tur til Tyskland uden campingvognen -
> nogen der ved hvor man kan finde værelser til leje i Tyskland,
> herunder prisen på grisen?

Vi har gode erfaringer med at google på "ferienwohnung+ bynavn" og derefter
kontakte passende emner.

mvh poul christensen

Fra : Per O.

Dato : 17-10-08 00:38

> [...]
> Vi har tænkt os at dappe en tur til Tyskland uden campingvognen - nogen
> der ved hvor man kan finde værelser til leje i Tyskland, herunder prisen

Vi har gode erfaringer med www.hotels.com som har givet fine billige priser
overalt i europa.

/Per O.

Fra : Lars, 8210 Århus V

Dato : 18-10-08 09:20

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Vi har tænkt os at dappe en tur til Tyskland uden campingvognen -
> nogen der ved hvor man kan finde værelser til leje i Tyskland,
> herunder prisen på grisen?

Hvor i Tyskland?
Og hvis du vil have en ca. pris så skal du skrive hvormange i er.

mvh

Lars

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-10-08 13:11

"Lars, 8210 Århus V" <lars_c_e@aarhusmail.dk> skrev i meddelelsen

> Hvor i Tyskland?
> Og hvis du vil have en ca. pris så skal du skrive hvormange i er.

Det ved vi ikke endnu - måske Rhinen eller Moses-området.

--
Per

Fra : Armand

Dato : 19-10-08 14:17

Per Henneberg Kristensen skrev:

> "Lars, 8210 Århus V" <lars_c_e@aarhusmail.dk> skrev i meddelelsen

> Det ved vi ikke endnu - måske Rhinen eller Moses-området.

Brug viamichelin.de til at lægge en rute (ad hyggelige landeveje?) til
Rheinland Pfalz og beslut jeg for hvor lange dagsetaper i vil køre. Ud
fra de lokaliteter i kommer til derved kan så søges efter hoteller i
området, hvorudfra i kan vælge de billigere eller hyggeligere efter eget
ønske.
Som sagt behøver det ikke være dyrere end 400,-kr/nat for et
dobbeltværelse incl. morgenmad!

Jeg er sikker på at jeres ide er ganske god:
Undervejs opgav en kammeret sidste år sin teltferie da Europa
regnhærgedes og første overnatning blev et gasthaus syd for Køln hvor en
hyggelig ældre krofatter regerede og stamgæsterne (kroerne er stadig
samlingspunkt for landsbyens beboere dernede) vældig snakkesaglige da
han først havde slynget et par "provokationer" á samtaleemner ud i luften.
I lighed med "min" kro i Velen-Ramsdorf, er hán blevet så glad for dén
oplevelse at han har været der siden både undervejs på en
3-generationers ferie til invasionskysten og siden på en sporadisk tur
med fruen.

--
Armand.

Fra : ks

Dato : 19-10-08 15:21

On Sun, 19 Oct 2008 14:11:10 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:

>"Lars, 8210 Århus V" <lars_c_e@aarhusmail.dk> skrev i meddelelsen

>Det ved vi ikke endnu - måske Rhinen eller Moses-området.

Et supersted til søgning af hotelværelser i Tyskland er:

http://www.hrs.de/