candida
Fra : S. Mikkelsen

Dato : 24-07-01 18:48

Er der nogle der har personlig erfaring med udryddelse af candida?
S.

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 24-07-01 22:41

hejsa.

"S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle der har personlig erfaring med udryddelse af candida?
> S.

Ja jeg har, men jeg gider ikke svare her i nyhedsgruppen. Jeg gider
simpelthen ikke endeløse diskussioner og forhånelse af arcana, om ting han
ikke har "forstand på".

Du kan maile mig direkte om du ønsker det - så skal jeg svare dig
personligt.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Mari

Dato : 24-07-01 23:44

"J¤mfruen)" <jomfru-d@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:9jkpl7$2ia2$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> Ja jeg har, men jeg gider ikke svare her i nyhedsgruppen. Jeg gider
> simpelthen ikke endeløse diskussioner og forhånelse af arcana, om ting han

Ja, det må jo borge for kvaliteten i dine svar - ik'
Hvem talte om nedladende tone........ lige før.

Mvh
Mari

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 25-07-01 07:01

Hej Mari
"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev i en meddelelse

> "J¤mfruen)" <jomfru-d@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det må jo borge for kvaliteten i dine svar - ik'
> Hvem talte om nedladende tone........ lige før.

Prøv du at gå tilbage i trådene og læse Arcanas dydigheder om Dr Blocks
bamsemedicin
( Dr Backs Blomstermedicin) Den har hjulpet mig - på mere end EEN måde, og
mange andre med. Så finder du forklaringen på mit svar.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Mari

Dato : 25-07-01 22:47

"J¤mfruen)" <jomfru-d@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:9jlmut$1654$1@news.cybercity.dk...
> ( Dr Backs Blomstermedicin) Den har hjulpet mig - på mere end EEN måde, og
> mange andre med. Så finder du forklaringen på mit svar.

Jamen, det er da fint. Men er du nu også helt sikker på, at det netop
er det, der hjalp?? Har du hørt om tankernes helbredende kræfter.

Samme dråber blev ordineret til mig, og jeg var tæt på døden, fordi
een havde anskaffet sig sådan et "sæt" og en bog om emnet. Hvorefter
han sad og pendulerede sig til det, jeg nu skulle redde mit liv med.

Andre må tro, hvad de vil for min skyld. Men når man påstår at det
virker, så er jeg enig med Arcana i, at det er besynderligt at der mangler
biologiske om ikke videnskabelige forklaringer på de helbredende virkninger.
Der er jo dog et stort marked for netop disse - så det kan ikke
længere være økonomi, der afgør at disse undersøgelser ikke gennemføres.

Du kunne stille et glas vand i vindueskarmen ved fuldmåne og velsigne det.
Herefter kunne du drikke det når det er blevet "bestrålet" i et stykke tid.
Jeg har hørt nys om, at månens kræfter er overført til vandet. Disse kræfter
er mindst ligeså helbredende, som en dråbe fra en spand vand, hvorpå der engang
har svømmet en blomsterknop.

Mh
Mari

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 26-07-01 07:10

hej Mari

> "J¤mfruen)" <jomfru-d@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen, det er da fint. Men er du nu også helt sikker på, at det netop
> er det, der hjalp?? Har du hørt om tankernes helbredende kræfter.

Ja - det er jeg. OG ja jeg arbejder selv med at ændre folks tankemønstre.
Vi skaber selv alt den sygdom vi har ved negative tanker, det er bare ikke
altid lige let at give slip igen og ændre dem til positive og helbredende
tanker.

> Samme dråber blev ordineret til mig, og jeg var tæt på døden, fordi
> een havde anskaffet sig sådan et "sæt" og en bog om emnet. Hvorefter
> han sad og pendulerede sig til det, jeg nu skulle redde mit liv med.

Se det var jo netop DET diskussionen var med Arcana. At fordi man kan købe
dråberne ( eller forhandle dem for den sags skyld) er det jo ikke sikkert
man har "evnerne" til at bruge dem. Alle ved at selv om to mennesker har
samme uddannelse er det ikke sikkert de er lige dygtige.

> [...]
> virker, så er jeg enig med Arcana i, at det er besynderligt at der mangler
> biologiske om ikke videnskabelige forklaringer på de helbredende

Ser du - MIN læge er meget imponeret over hvor godt jeg har det, og han
udelader helt at spørge til eller kommentere mine valg. Han accepterer at
jeg vælger ham i nogle tilfælde, og anden alternativ behandling i andre
tilfælde. Han kommenterer dog min helbredstilstand på en meget positiv måde.

Jeg er også ligeglad med hvad andre tror, for jeg VED. Men jeg gider ikke
deltage i debatter hvor de ting jeg og andre oplever virker skal nedgøres og
forhånes. Jeg mener at folk, når de spørger her, skal have mulighed for selv
at vælge ud fra de svar der kommer, hvad der passer bedst til netop deres
situation. Hvis nogen har brug for at dø nu - så lad dem dø i fred. Vi skal
alle herfra. Jeg er healer og VED at ikke alle kan helbredes, men derfor kan
jeg alligevel hjælpe alle der ønsker det, nogle med at slippe for sygdomme,
andre med at dø i fred.

> Der er jo dog et stort marked for netop disse - så det kan ikke
> længere være økonomi, der afgør at disse undersøgelser ikke gennemføres.

Vi er mange der ikke behøver disse undersøgelser, der er mere mellem himmel
og jord der ikke kan måles og vejes, ikke med de instrumenter vi har nu.

> [...]
kræfter
> er mindst ligeså helbredende, som en dråbe fra en spand vand, hvorpå der

DU nedgør homøopatisk medicin - skyldes det manglende viden???

Alle ting udsender stråling, og stråling påvirker svingningsfrekvensen i
cellerne. DET er videnskabeligt bevist. I england arbejder man meget med
netop denne form for behandling. Og med hensyn til velsignelser så er det
jo altid en god ting. Ja jeg tror på Gud og ved han opfylder alle bønner -
hvis man selv er parat til det. Hvis man har lært det af netop sin sygdom
man havde brug for at lære. Beklager hvis det kommer på tværs af din
manglende tro - men jeg har mødt "lyset".

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Mari

Dato : 26-07-01 22:55

"J¤mfruen)" <jomfru-d@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:9jobrp$202u$1@news.cybercity.dk...
> DU nedgør homøopatisk medicin - skyldes det manglende viden???

Nej, jeg nedgør ingenting - og jeg mangler heller ikke viden.
Jeg mener virkelig, at, man ligeså godt kan tage svingningerne fra
et glas velsignet "månevand", som at betale en eller anden for at udføre
kryptiske ritualer med vand og cognac.

Er man først nået dertil, så er man jo allerede igang med at tænke positivt.
Havde du sagt: "Det du tænker på, begrænser dig og bliver din skæbne". Så
havde der ikke været langt til, at jeg kunne være enig i dine synspunkter.
Jeg tager det bedste fra den "verden" hvori jeg finder det bedste alternativ.

Men............ blomster remedier, det er slut.
Var det derimod et spørgsmål om at tilføre kroppen mikroskopiske mængder
af et stof, for at øge tolerancetærsklen over for dette stof - så stiller jeg mig helt
anderledes. Deva'erne skal nu ikke bekymre sig for mig..... jeg klarer mig.

Mh Mari

Fra : Dandan

Dato : 21-08-01 23:17

Uha
Det var dog et følsomt enme det her.

Jeg tør næsten ikke spørge om det kunne hjælpe mig

Jeg er en mand på 36 der i 10 år har haft "forbandet" ondt i ryggen
Har prøvet alt hvad vor moderne samfund kan tilbyde uden succes
Jeg er udover rygsmerterne desværre gået hen ogblevet sur/negativ/gider ikke
noget
Netop fordi det heletiden skal gøre så ondt.
De sidste 2 år her jeg siddet op for at kunne sove
Det er ikke for at hælde vand ud at ørerne jeg skriver hvordan jeg har det
Men i håb om du måske kender til en eller noget der kunne hjælpe mig

Fra : /arcana

Dato : 29-07-01 09:47

"J¤mfruen)" <jomfru-d@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Ja - det er jeg. OG ja jeg arbejder selv med at ændre folks tankemønstre.

- blandt andet mine? Dream on, klidmoster.

> Vi skaber selv alt den sygdom vi har ved negative tanker, det er bare ikke
> altid lige let at give slip igen og ændre dem til positive og helbredende
> tanker.

Sådan noget pis. Hvad med arvelige og medfødte sygdomme, for eksempel?

--
/arcana

Fra : Rado

Dato : 29-07-01 23:16

<

>Sådan noget pis. Hvad med arvelige og medfødte sygdomme, for eksempel?

Har du aldrig hørt om reinkarnation og karma (f.ex. karmiske sygdomme,
forårsaget af tankemønstre fra tidligere liv)? Eller om folk der
vælger at blive født med visse sygdomme, handikaps, eller problemer
for at udvikle sig igennem dem?

--
Rado

Fra : /arcana

Dato : 29-07-01 23:16

"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

> [...]
> forårsaget af tankemønstre fra tidligere liv)? Eller om folk der
> vælger at blive født med visse sygdomme, handikaps, eller problemer

Delirøst pladder.

/arcana

Fra : Laa

Dato : 06-08-01 10:15

/arcana <wallaby@kangoroo.gov> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9k221i$1sb9$1@news.cybercity.dk...
> "Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

> Delirøst pladder.
>
> --
Jeg undrer mig over, hvad du overhovedet laver i denne nyhedsgruppe? Du
bidrager jo ikke med noget andet end negativ og ukonstruktiv kritik. Jeg er
f.eks. meget interesseret i at høre nærmere om candida, men det kan jeg ikke
få lov til pga. dig!

Fra : Karsten

Dato : 06-08-01 20:38

Laa :
> Jeg er f.eks. meget interesseret i at høre nærmere om candida,

hej,
har du evt. læst:
http://www.aletanet.dk/candida/default.asp
mvh. Karsten

Fra : /arcana

Dato : 06-08-01 21:11

"Laa" <liseaa@get2net.dk> wrote in message

> Jeg undrer mig over, hvad du overhovedet laver i denne nyhedsgruppe? Du
> bidrager jo ikke med noget andet end negativ og ukonstruktiv kritik. Jeg
er

Mener du det?

> f.eks. meget interesseret i at høre nærmere om candida, men det kan jeg
ikke
> få lov til pga. dig!

Det kan De da. Men når min gamle ven Rado begynder ar sludre om "karmiske
lidelser" og at man selv vælger de lidelser man har, og jeg synes at det er
noget pladder, har jeg vel lov at skrive det.

Du får lige et link her, hvor du garanteret kan få et par timer til at gå
med at læse om Candida albicans:

http://alces.med.umn.edu/Candida.html

Med venlig hilsen
/arcana

Fra : Los

Dato : 06-08-01 23:01

> [...]
er
> f.eks. meget interesseret i at høre nærmere om candida, men det kan jeg

Kodeordet for overlevelse på nettet er "informationssortering". Hvis du ikke
selv kan sortere mellem, hvad du mener er skidt og kanel, så får du det
hårdt på nettet. Det er da muligt, at der ofte kommer et surt opstød fra
Arcana, men han bidrager altså også med meget konstruktivt. Træk dog lidt på
smilebåndet, hvis du er uenig, og fokusér så på den information du finder
relevant og givende.

Mvh.

Morten

Fra : Laa

Dato : 07-08-01 10:58

Los <dallx@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9kn3q2$jvl$1@sunsite.dk...
> [...]

> smilebåndet, hvis du er uenig, og fokusér så på den information du finder

Informationssortering?
Problemet er jo, at folk ikke "tør" udtale sig her længere pga. negativ
respons, det synes jeg er meget ærgerligt! Problemet er altså ikke at
sortere information, men snarere en en masse mundhuggeri og indlæg som dette
istedet for information.

Fra : /arcana

Dato : 07-08-01 12:39

> Problemet er jo, at folk ikke "tør" udtale sig her længere pga. negativ
> respons, det synes jeg er meget ærgerligt! Problemet er altså ikke at

Det passer jo ikke. Hvis du ser hvad jeg har skrevet i gruppen gennem årene,
har det for langt, langt størstedelens vedkommende været informativt
materiale, og jeg snakker fint med de fleste. Det jeg tager afstand fra er
ting som rent faktisk i bedste fald kun virker på den måde, at de gør folks
tegnebog lettere, og i værste fald koster dem helbred eller liv, fordi de
ikke får en ordentlig behandling.

Hvis du ser bort fra de to "mundhuggerier" der har været indenfor de sidste
14 dages tid, tvivler jeg på at du kan finde noget. Der var en diskussion om
"accellereret olie, som var blevet anbefalet til en kræftpatient, det tillod
jeg mig at kalde for noget forbandet svineri, og så havde jeg halvdelen af
gruppen på nakken. Jeg mener dog stadig, at det er noget forbandet svineri,
og hvis det er for meget, så smid mig i dit killfilter, så slipper du helt
for at læse hvad jeg skriver.

Jeg kan se at du bruger MS Outlook Express 5, så marker en af mine
meddelelser, gå op i drop-down-menuen "Message" eller "Meddelelse" og klik
på "Block Sender" eller "Blokér afsender", så er jeg pist væk.

Med venlig hilsen
/arcana

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-08-01 19:50

"/arcana" <marsilupian@kangoroo.gov> wrote in message
> [...]
svineri,
> og hvis det er for meget, så smid mig i dit killfilter, så slipper du helt

jeg vil lige sige ( og ikke for at starte en ny diskution)
problemet var ikke dine meninger.,.... men dine udtalelser....
jeg synes det er fint at du mener det er noget forbandet svineri.... men som
jeg efterhåndne har sagt flere gange..... dont kill the messenger......
take it where it belongs..... hvilket ikke er her......

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : /arcana

Dato : 07-08-01 19:55

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
> jeg efterhåndne har sagt flere gange..... dont kill the messenger......
> take it where it belongs..... hvilket ikke er her......

Nej, som du selv siger - den diskussion er overstået. Skal vi så ikke se at
komme videre.

Med venlig hilsen
/arcana

Fra : Laa

Dato : 07-08-01 15:21

/arcana <marsilupian@kangoroo.gov> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9kojt3$frm$1@news.net.uni-c.dk...
> "Laa" <liseaa@get2net.dk> wrote in message

klip

> [...]
> meddelelser, gå op i drop-down-menuen "Message" eller "Meddelelse" og klik
> på "Block Sender" eller "Blokér afsender", så er jeg pist væk.

Det hjælper jo ikke på, at folk ikke tør udtale sig, vel? (den oprindelige
probelemstilling).

Fra : /arcana

Dato : 07-08-01 19:48

> Det hjælper jo ikke på, at folk ikke tør udtale sig, vel? (den oprindelige
> probelemstilling).

Tsk - helt ærligt. Jeg har aldrig set et indlæg fra dig her i gruppen.

/arcana

Fra : Los

Dato : 07-08-01 12:48

> [...]
> respons, det synes jeg er meget ærgerligt! Problemet er altså ikke at
> sortere information, men snarere en en masse mundhuggeri og indlæg som

Hvem er det, der ikke "tør"? Har du rent faktisk eksempler på det? Det
eneste jeg har set er en lang række folk, der i hvert fald GODT tør at ytre
deres harme over nogle af Arcanas indlæg, og jeg forestiller mig nye
brugere, der vil være bange for at deltage i frygt for dette selvbestaltede
censur-korps.
Okay, det er sat lidt på spidsen, men jeg vil stadig opfordre til større
tiltro til folks informationssorteringsevner.

Mvh.

Morten

Fra : Bjarne Krog

Dato : 07-08-01 19:33

On Tue, 7 Aug 2001 13:47:32 +0200, "Los" <dallx@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Okay, det er sat lidt på spidsen, men jeg vil stadig opfordre til større
>tiltro til folks informationssorteringsevner.

Ja Det er der Morten, mig f.eks. jeg holder mig meget tilbage grundet
at jeg ikke GIDER at diskutere med nogen overhovedt.

Og selv om at /arcana i et indlæg i dag har skrevet

---klip----
[...]

------------------- klip slut--------

så er jeg gentagende gange blevent haglet ned, så jeg passer p´å ikke
at give for mange indlæg i denne gruppe, kun hvis jeg er sikker på at
jeg ikke endnu engang skal piskes ned af /arcana.

Piiiiiis nu blandede jeg mig aligevel, men det skulle lige fortælles
at der ER nogen der ikke gider være her grundet de udtalelser der kan
komme fra den side.

/arcana undskyld at jeg ikke direkte henvender mig til dig, selv om
dit navn bliver nævnt i dette indlæg.

---
Helbredende hilsner fra
Akupunktør Bjarne Krog http://www.blivrask.dk
Søger du en akupunktør så kik her http://www.akupunktoerer.dk/

Fra : /arcana

Dato : 07-08-01 19:47

"Bjarne Krog" <b.krogFJERNDETTE@get2net.dk> wrote in message

> så er jeg gentagende gange blevent haglet ned, så jeg passer p´å ikke
> at give for mange indlæg i denne gruppe, kun hvis jeg er sikker på at
> jeg ikke endnu engang skal piskes ned af /arcana.

Du har modtaget henstillinger om ikke at poste reklamer for din klinik. Kom
nu lige, Bjarne - hvis du skriver noget som har relevans til et emne uden
ved samme lejlighed at lave reklame for din klinik, hører du ikke noget
negativt fra mig.

Med venlig hilsen
/arcana

Fra : Bjarne Krog

Dato : 08-08-01 13:46

On Tue, 7 Aug 2001 20:46:30 +0200, "/arcana" <wallaby@kangoroo.gov>
wrote:

> [...]
>nu lige, Bjarne - hvis du skriver noget som har relevans til et emne uden
>ved samme lejlighed at lave reklame for din klinik, hører du ikke noget

Rigtigt ud over at jeg er uenig i at det er reklame for mig, meeeeen
jeg kan huske en gang at der var nogen der kom med et indlæg om at
(gider i to ikke lade være med at skændes her) og det var ikke om det
du her omtaler, men at du konstant var på nakken af mig med mine
udtalelser omkring akupunkturens virken, og der skulle jeg mene at jeg
er bedrevidne end dig (kan jeg jo ikke påstå men kun gisne om *S*)

Jeg er ikke sur på dig /arcana, men GIDER ikke diskutere om akupunktur
virker eller ej, (derfor stoppede jeg, og derfor kom der et indlæg om
at vi skulle stoppe med at skændes her i gruppen) for når jeg kommer
med et indlæg om hvad aku. kan gøre, så er det ireterende at uvidende
påstår det ikke er sandt, det ville være ok at sige "det tro jeg ikke
er sandt, men jeg er ikke akupunktør så jeg er ikke sikker".

Se det ville være fedt for alle for så kan man se at du er utilfreds
og har en anden mening og det kan andre så selv tage stilling til
herefter
---

Fra : /arcana

Dato : 08-08-01 14:11

> Jeg er ikke sur på dig /arcana, men GIDER ikke diskutere om akupunktur
> virker eller ej, (derfor stoppede jeg, og derfor kom der et indlæg om

Jeg har aldrig påstået at akupunktur ikke virker. Tværtimod. Jeg har tit
anbefalet det.

Med venlig hilsen
/arcana

Fra : Los

Dato : 07-08-01 23:10

> Ja Det er der Morten, mig f.eks. jeg holder mig meget tilbage grundet
> at jeg ikke GIDER at diskutere med nogen overhovedt.

Hmm... Lidt sjov holdning at have i et diskussionsforum, som en nyhedsgruppe
jo reelt er.
Okay, du har åbenbart følt dig chikaneret nok til at være tavs indtil dette
indlæg. Ærgeligt. Hvorfor bruger du ikke dit kill-filter istedet? (Hvis jeg
selv fik det spørgsmål ville jeg nok svare: "fordi jeg er for nysgerrig!"
*g*)
Jeg er ked af at sige det, men hvis Arcana pongede dig for at reklamere i
dine indlæg, så synes jeg ikke han er helt på afveje.

Mvh.

Morten

Fra : Bjarne Krog

Dato : 08-08-01 09:41

On Wed, 8 Aug 2001 00:10:07 +0200, "Los" <dallx@hotmail.com> wrote:

> [...]

>selv fik det spørgsmål ville jeg nok svare: "fordi jeg er for nysgerrig!"

Jeg syntes (som mange andre) at \arcana har mange gode ting at sige,
og dem vil jeg ikke gå glip af :)

>Jeg er ked af at sige det, men hvis Arcana pongede dig for at reklamere i
>dine indlæg, så synes jeg ikke han er helt på afveje.

Er det da reklame for mig at henvise til en hjemmeside om mere info??

Så er det da osse reklame at henvise til f.eks. netdoktoren/div.

---

Fra : Los

Dato : 08-08-01 10:25

> Er det da reklame for mig at henvise til en hjemmeside om mere info??
>
> Så er det da osse reklame at henvise til f.eks. netdoktoren/div.

Nu har jeg jo ikke set de pågældende indlæg, men når du f.eks. har et link
til din egen klinik i din signatur, så vil jeg absolut kalde det reklame.
Hvad er det "mere info" omkring i f.eks. dit sidste indlæg? Jeg havde ingen
spørgsmål om akupunktur.

At referere til eksempelvis Netdokteren er da okay, hvis det har relevans
for emnet, specielt hvis man ikke er tilknyttet Netdoktoren.

Du skal lige vide, at det ikke er noget jeg kommer vildt op at køre over.
Jeg lader bare være med at klikke på dit link (informationssortering, you
know ), men jeg synes faktisk principielt at den slags "cyberspace
product placement" er af tvivlsom karakter fra et etisk synspunkt.

Mvh.

Morten

Fra : /arcana

Dato : 08-08-01 10:23

> Er det da reklame for mig at henvise til en hjemmeside om mere info??

Ja, hvis der udbydes kommercielle tjenester på den pågældende hjemmeside, så
er det reklame, og i fundatsen for gruppen står der, at reklamer er
uønskede.

Der er dog et smuthul, som du også benytter dig af, og det er helt OK:
Nemlig at sætte linksene i signaturen. Det skal du ikke høre noget for.

Med venlig hilsen
/arcana

Fra : R.N.

Dato : 08-08-01 08:32

"Laa" skrev i en meddelelse

hvor arcana skrev: > > Delirøst pladder.<<

> [...]
er
> f.eks. meget interesseret i at høre nærmere om candida, men det kan jeg

Du har desværre ret Laa. Vi er så mange der enige med dig. Vandmanden
indledte for nylig en tråd, hvori han og flere andre gav udtryk for, at det
er meget synd for dem, der skriver hertil første gang fordi de har brug for
hjælp, og omgående når een har svaret dem eet eller andet for at hjælpe
flyver den en mail op fra arcana, som siger eet eller andet nedgørende om
deres gode råd, som kun kan gøre spørgeren helt forvirret m.h.t. hvad de så
skal tro.

M.v.h. R.N.

Fra : /arcana

Dato : 08-08-01 08:43

"R.N." <elena@io.dk> wrote in message

> [...]
> deres gode råd, som kun kan gøre spørgeren helt forvirret m.h.t. hvad de

Nåda. Jeg svarede f. eks. i den tråd om ledegigt, som du også svarede på 7.
ds.

Hvad er det lige i mit svar i den tråd, som er forvirrende og nedgørende?
Jeg skrev (og var det ikke oven i købet til dig selv):

"En dessertskefuld frisk, revet ingefær tre gange daglig."

Jeg kan GODT se at det var stygt sagt - modtag min dybeste undskyldning.

Hvis du synes jeg er så styg, så smid mig i killfilteret.

/arcana

Fra : R.N.

Dato : 08-08-01 11:04

"/arcana" skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad er det lige i mit svar i den tråd, som er forvirrende og nedgørende?
> Jeg skrev (og var det ikke oven i købet til dig selv):

He he - der er flere ting galt her!

Jeg så at een havde skrevet noget om leddegigt. Og så så jeg et svar med
/arcana nedenfor, og så kørte jeg videre ned ad siden uden at åbne - ja
altså når jeg nu skal forklare sammenhængen. Et par dage efter så jeg navnet
Emil, som jeg bedre kender fra helt andre grupper. Tænkte: hvad mon han dog
skriver? Så derfor hvor fantastisk mange måder han anviser til at bruge
ingefær, og ganske enkelt mente jeg at det skulle han da have en respons på,
hvilket jeg så skrev. Helt uafhængigt af alt andet!!!!

Men det er da uheldigt at nogen sidder og spiller kugler med folks
meddelelser og navne på en sådan måde, at det kommer til at virke helt
misvisende, det burde man da lade være med, og når man nu ser, at der
allerede er en ny der spørger til noget mod for meget mavesyre og bliver
henvist til tråden længere nede, så kan man konstatere at det er forkert, at
der også er flyttet om på den, så man ikke kan se den, mens man sagtens kan
se noget som blev indsendt i begyndelsen af juni måned.

Og da leddegigt er et kæmpeproblem for MASSER af mennesker, er det da helt
forkert at man har fjernet både spørgsmålet og flere af svarene nu så få
dage efter at den meddelelse blev sendt ind!!!!!!!!!!!!!!!
Ja ja men hvis det har virket som om du havde sendt et godt råd til mig og
så fik skæld ud til gengæld, så siger jeg tak for den venlige tone i din
meddelelse her og nu .Men det var altså ikke mig du sendte omtalte svar
til.

Med venlig hilsen R.N.

Fra : Henrik Schmidt

Dato : 22-08-01 14:43

"J¤mfruen)" <jomfru-d@vip.cybercity.dk> wrote in message

<snip>

> Alle ting udsender stråling, og stråling påvirker svingningsfrekvensen i
> cellerne. DET er videnskabeligt bevist. I england arbejder man meget med
> netop denne form for behandling.

Hvad mener du med stråling? Hvad mener du med cellernes svingningsfrekvens?
Hvor er det videnskabeligt bevist (kilde tak)? Hvordan kan ovenstående
bruges i behandling?

Mvh,
Henrik Schmidt

Fra : Rado

Dato : 29-07-01 23:04

On Wed, 25 Jul 2001 23:46:48 +0200, "Mari" <alohaloh@min.sol.dk>
wrote:

> [...]

>biologiske om ikke videnskabelige forklaringer på de helbredende virkninger.

Sagen er vel at videnskaben endnu ikke er kommet dertil at den kan
forklare eller måle virkningerne af såkaldt "vibrationsmedicin" som
blomstermedicinen hører ind under.

>Der er jo dog et stort marked for netop disse - så det kan ikke
>længere være økonomi, der afgør at disse undersøgelser ikke gennemføres.

Bach sagde selv at der var ingen grund til at spekulere over hvorfor
hans remedier virkede - det var nok at de virkede (og det er der maser
af case-stories der bekræfter). Og den linie har Bach centret
besluttet sig for at fastholde. Så enkelt er det.

Det er også først fornylig at man er begyndt at verificere
virkningerne af urter gennem kemisk analyse. For det meste har det
blot bekræftet hvad man har vidst instinktivt eller ad empirisk vej i
århundreder eller endog årtusinder.

--
Rado

Fra : /arcana

Dato : 31-07-01 08:25

> Det er også først fornylig at man er begyndt at verificere

Hvad mener du med "for nylig"?

> virkningerne af urter gennem kemisk analyse. For det meste har det
> blot bekræftet hvad man har vidst instinktivt eller ad empirisk vej i
> århundreder eller endog årtusinder.

Det har bestemt også afkræftet en masse fjollet overtro, og i mange tilfælde
er der opdaget nye virkningsmekanismer hos planterne. Kineserne brugte f.
eks. ikke bladene fra Ginkgo før man v. hj. af kemisk analyse fandt ud af,
hvad de indeholdt. De brugte i stedet frugterne fra Ginkgotræet mod sygdomme
i luftvejene.

/arcana

Fra : Rado

Dato : 01-08-01 20:48

On Tue, 31 Jul 2001 09:25:03 +0200, "/arcana"
<marsilupian@kangoroo.gov> wrote:

>"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

>Hvad mener du med "for nylig"?

Inden for det seneste par hundrede år vil jeg tro. "For nylig" skal
ses i relation til hvor længe man har anvendt plantemedicin.

>Det har bestemt også afkræftet en masse fjollet overtro,

Overtro er jo i grunden ikke andet end tro på noget som videnskaben
ikke anerkender. Så hvis vi - som jeg gør - antager at tro i sig selv
kan udrette mirakler, kan såkaldt overtro vel gøre det samme. Og altså
dermed rent faktisk i mange tilfælde fremkalde de virkninger som man
tror på.

Når vi begynder at tage troen og tankens skabende kræfter med i
billedet bliver det hele lige pludselig temmelig komplekst og
uoverskueligt.

--
Rado

Fra : /arcana

Dato : 02-08-01 19:22

> Inden for det seneste par hundrede år vil jeg tro. "For nylig" skal
> ses i relation til hvor længe man har anvendt plantemedicin.

OK, der har været brugt plantemedicin så længe der har været mennesker. På
den skala kan "for nylig" jo være de sidste 2000 år - hehe...

> Overtro er jo i grunden ikke andet end tro på noget som videnskaben
> ikke anerkender. ...

Hvad så med en medicinsk disciplin som Paracelsus' "signaturlære", som
sagde, at en plante med nyreformede blade er god mod nyresygdomme, en plante
med leverformede blade er god mod leversygdomme, en plante med blå blomster
er god mod øjensygdomme etc. - signaturlæren har været standard indtil man
fik viden om planternes kemi. Signaturlæren er overtro. Derfor kan man jo
godt have haft (det HAVDE man) kendskab til effektive lægemidler.

> Når vi begynder at tage troen og tankens skabende kræfter med i
> billedet bliver det hele lige pludselig temmelig komplekst og
> uoverskueligt.

Hvis disse skabende kræfter eller tanker får én til at føle sig godt tilpas,
stiger f. eks. éns immunsystems effektivitet. Det gør kærlig omsorg, som i
høj grad er af psykisk karakter, også. Det er da ikke så kompliceret. Vi
siger jo nærmest det samme set fra lidt forskerllige synsvinkler.

/arcana

Fra : Rado

Dato : 07-08-01 00:48

On Thu, 2 Aug 2001 20:21:56 +0200, "/arcana" <wallaby@kangoroo.gov>
wrote:

>"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

>OK, der har været brugt plantemedicin så længe der har været mennesker. På
>den skala kan "for nylig" jo være de sidste 2000 år - hehe...

Selv dyrene bruger instinktivt planter til at hebrede sig selv med,
har jeg hørt. Så det er helt klart en ældgammel terapi.

> [...]
>er god mod øjensygdomme etc. - signaturlæren har været standard indtil man
>fik viden om planternes kemi. Signaturlæren er overtro.

Ud fra et videnskabeligt synspunkt ja - hvis de pågældende planter
ikke indeholder nogen kemiske stoffer der indvirker på de sygdomme som
de ifølge signaturlæren skulle kunne helbrede, .

Men derfor kunne det jo godt tænkes at de pågældende planter har en
helbredende virkning på et andet plan end det rent kemiske, som så kan
kædes sammen med plantens udseende. Inden for antroposofien og andre
alternative videnskaber taler man jo f.ex. om ikke-fysiske
formkræfter, som kan have helbredende (eller sygdomsfremkaldende)
kraft.

Det er også interessant at visse mediciner man anvender i Østen viser
en parallel til signaturlæren. F.ex. anbefaler man bønner (der meget
ligner nyrer) imod nyrelidelser. Især den lille røde azukibønne, der
både i farve og form til forveksling ligner en nyre.

> [...]
>høj grad er af psykisk karakter, også. Det er da ikke så kompliceret. Vi
>siger jo nærmest det samme set fra lidt forskerllige synsvinkler.

Det jeg mener er at det bliver kompliceret og uoverskueligt at finde
ud af med sikkerhed hvad det egentlig er der helbreder. Er det den
ydre behandling, eller troen på den, eller begge dele, og i så fald
hvor meget af hver?

For en hel del medicins vedkommende kan man jo selvfølgelig påvise en
helt klar fysiologisk virkning, men alligevel virker medicinen ofte
bedre på nogen mennesker end på andre, og det er ofte svært at
forudsige. Måske det er troen der spiller ind her?

--
Rado

Fra : /arcana

Dato : 07-08-01 13:03

> [...]
> ligner nyrer) imod nyrelidelser. Især den lille røde azukibønne, der
> både i farve og form til forveksling ligner en nyre.

Azukibønne er skam glimrende. Det er jo heller ikke sådan, at det MODSATTE
af signaturlæren er den evige sandhed. Men man kan ikke konkludere at FORDI
en plante ligner et organ, vil den også være god ved sygdomme i det
pågældende organ.

Med venlig hilsen
/arcana

Fra : /arcana

Dato : 29-07-01 09:50

"J¤mfruen)" <jomfru-d@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Prøv du at gå tilbage i trådene og læse Arcanas dydigheder om Dr Blocks
> bamsemedicin

Har du noget du skal have klemt ud gennem sidebenene? Så henvend dig til
mig, tak.

Og hvor er der bare den mindste smule dokumentation på Doktor Blok's
Bamsemedicin? Man bliver lige så rask af at tage sine penge og trække dem ud
i lokummet. Men men virker jo meget vidende og interessant, når man står og
blander vand fra en kuffert fuld af små flasker, ikke?

--
/arcana

Fra : Rado

Dato : 29-07-01 23:05

On Sun, 29 Jul 2001 10:50:28 +0200, "/arcana" <wallaby@kangoroo.gov>
wrote:

> [...]
>mig, tak.
>
>Og hvor er der bare den mindste smule dokumentation på Doktor Blok's

Og har du nogen dokumentation på at den ikke virker?

--
Rado

Fra : /arcana

Dato : 29-07-01 23:10

> Og har du nogen dokumentation på at den ikke virker?

Ja, det virker ikke på mig.

/arcana

Fra : Rado

Dato : 31-07-01 03:03

On Mon, 30 Jul 2001 00:09:48 +0200, "/arcana" <wallaby@kangoroo.gov>
wrote:

>"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

>Ja, det virker ikke på mig.

Det er jo velkendt inden for Bach terapien at remedierne kun virker på
omkring 70% af brugerne. Så måske du bare tilhører de resterende 30%?

--
Rado

Fra : /arcana

Dato : 31-07-01 08:22

> Det er jo velkendt inden for Bach terapien at remedierne kun virker på
> omkring 70% af brugerne. Så måske du bare tilhører de resterende 30%?

Er der lavet troværdige undersøgelser på dette? Nej, vel?
Jeg tror kun at det måske virker, hvis man tror på, at det virker.

Vi kommer nok ikke længere - brug du bare dine dråber, jeg lader være. OK?

/arcana

Fra : Rado

Dato : 03-08-01 20:38

On Tue, 31 Jul 2001 09:21:41 +0200, "/arcana"
<marsilupian@kangoroo.gov> wrote:

>"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

>Er der lavet troværdige undersøgelser på dette? Nej, vel?

Det er en vurdering ud fra case-stories.

>Vi kommer nok ikke længere - brug du bare dine dråber, jeg lader være. OK?

Fint med mig.

--
Rado

Fra : Rado

Dato : 30-07-01 02:32

wrote:

>Og hvor er der bare den mindste smule dokumentation på Doktor Blok's
>Bamsemedicin? Man bliver lige så rask af at tage sine penge og trække dem ud
>i lokummet.

Ikke nødvendigvis. Selvom vi f.ex. antager at Bach medicinen kun
virker fordi folk tror på den, så hjælper den dem jo alligevel ad den
vej. Du får derimod næppe nogen til at tro på at de bliver raske af at
skylle deres penge ud i lokummet. Folk har brug for noget de kan tro
på - selv den bedste behandling er ikke meget værd hvis man ikke tror
på den. Og vice versa.

En anden ting: uanset om Bach medicinen har en reel virkning eller ej,
kan den kun være til alles bedste. Skulle det lykkes at dokumentere at
den rent faktisk har en virkning i sig selv, har vi et fint
terapeutisk middel. Skulle det vise sig at den ikke har nogen
virkning, men blot virker fordi man tror på den, kan alle de den har
hjulpet (og det er mange) ses som beviser på tankens og troens enorme
magt. I begge tilfælde er det noget der kan bruges praktisk, og derfor
er det i begge tilfælde positivt.

--
Rado

Fra : /arcana

Dato : 30-07-01 16:46

> Ikke nødvendigvis. Selvom vi f.ex. antager at Bach medicinen kun
> virker fordi folk tror på den, så hjælper den dem jo alligevel ad den
> vej.

Jada. Hvis et menneske bliver helbredt af at spise kalktabletter, er det
helt fint.

Problemet er bare, at det ikke virker på alle, og derfor kan man ikke bruge
det til noget i en strategisk behandling af et sygdomsforløb.

/arcana

Fra : John Sahl

Dato : 30-07-01 20:10

"/arcana" <wallaby@kangoroo.gov> wrote in message news:9k3vib$1hf8$1@news.cybercity.dk...
> Problemet er bare, at det ikke virker på alle, og derfor kan man ikke bruge
> det til noget i en strategisk behandling af et sygdomsforløb.

Der findes da vist ikke mange medikamenter der virker på alle patienter?

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Se vores nyeste projekt på http://www.MandeZonen.dk

Fra : /arcana

Dato : 31-07-01 08:12

"John Sahl" <johnsahl@worldonline.dk> wrote in message

> Der findes da vist ikke mange medikamenter der virker på alle patienter?

Prøv at lave f. eks. en kop sennes-te. Jeg garanterer for virkningen. Hvis
du ikke ved, hvordan det virker, så prøv det.

De fleste medikamenter i ikke-homøopatisk medicin virker ens på alle
mennesker. Så ja og nej.

--
/arcana

Fra : John Sahl

Dato : 31-07-01 08:32

"/arcana" <marsilupian@kangoroo.gov> wrote in message news:9k5lls$ots$1@news.net.uni-c.dk...
> Prøv at lave f. eks. en kop sennes-te. Jeg garanterer for virkningen. Hvis
> du ikke ved, hvordan det virker, så prøv det.

Nej tak, mit mave/tarm-system fungerer upåklageligt og jeg har været på
toilettet i dag

> De fleste medikamenter i ikke-homøopatisk medicin virker ens på alle
> mennesker. Så ja og nej.

Ordet "fleste" gør os vel enige.

Fra : /arcana

Dato : 01-08-01 16:35

> Ordet "fleste" gør os vel enige.

Du kan fise over i sproggrupperne med den påstand.

--
/arcana

Fra : John Sahl

Dato : 01-08-01 18:51

"/arcana" <wallaby@kangoroo.gov> wrote in message news:9k97ld$2vqv$1@news.cybercity.dk...
> Du kan fise over i sproggrupperne med den påstand.

Du må have haft en dårlig dag, eller er det et dårligt år?

Jeg kan anbefale dig Valeriana officinale, jeg er sikker på
det vil hjælpe dig. Ellers tag 6 måneder et sted hvor der
ikke er nogen elektriske apparater, endsige adgang til
internettet.

Fra : Vandmanden

Dato : 31-07-01 09:25

Hej

Hedder det "sennes-te"? (eller er det "senneps-te"?)
Kan den købes hos helsekostforretninger?

Det er fordi jeg kender en, som døjer meget med sin mave,
og hun kan gå i dagevis uden at komme på toilettet.

Men jeg vil lige være sikker på navnet, inden jeg sender
hende ud for at købe teen.

Med venlig hilsen
vandmanden

Fra : John Sahl

Dato : 31-07-01 09:41

"Vandmanden" <dorte@mail.dk> wrote in message news:3b666ab6$0$2672$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Hedder det "sennes-te"? (eller er det "senneps-te"?)

Senna eller sennes-te

Fra : /arcana

Dato : 01-08-01 16:34

"Vandmanden" <dorte@mail.dk> wrote in message

> Hedder det "sennes-te"? (eller er det "senneps-te"?)
> Kan den købes hos helsekostforretninger?

Sennes, (Cassia angustifolia), varenavn f. eks. "Thea-Bona", kan købes hos
alle matas og hkf.

/arcana

Fra : Rado

Dato : 01-08-01 20:48

On Tue, 31 Jul 2001 10:25:02 +0200, "Vandmanden" <dorte@mail.dk>
wrote:

>Hej
>
>Hedder det "sennes-te"? (eller er det "senneps-te"?)
>Kan den købes hos helsekostforretninger?

Sennes/senna.

Skal man endelig tage afføringsmidler, var det måske værd at overveje
rabarberrod i stedet. Ifølge kinesisk medicin er den langt at
foretrække, da den ikke er vanedannende som senna og de fleste andre
midler af samme type:

"The most dramatic representatives of Yin and Yang in the plant
kingdom are daio and bushi. Daio is probably one of the most Yin
medicinal herbs, and bushi the most Yang. Daio is a kind of wild
Chinese rhubarb, the root of which is used medicinally. A natural
laxative, it is very effective in cases of constipation. But one must
be strong enough to withstand its powerful effects, since it is very
Yin.

Sanmishakosaito, known as Three Taste Tea, is one of the teas that
contain daio and is highly effective in expelling worms and parasites.
Its other two ingredients are shakosai, a kind of seaweed, and
licorice. The shakosai weakens the parasites, and the daio flushes
them out.

Daio is good for the stomach as well as for the intestines. It makes
the feces soft. One might be required to take it for a month or so,
after which the intestines would work naturally. Daio Tea is far
superior to Senna Tea. The latter becomes habit-forming; when the
patient stops taking it, the constipation returns. An insufficient
amount of daio (1 gram, for example) taken for constipation or any
other ailment will not be effective. However, it is still advisable to
take only a little in the beginning to avoid possible trouble. The
amount may be increased gradually. Daio is never taken by itself. Both
the Jokito and the Saikoto teas contain daio as a major ingredient.
One or the other of these teas is usually appropriate for
constipation, depending upon the individual's condition."

(fra Healing Ourselves, af Naboru Muramoto)

Rabarberrod skulle kunne fås på apotektet (jeg har i alt fald købt
noget der en gang). Det vil dog nok være en god ide at konsultere en
specialist i kinesisk urtemedicin, da man normalt vælger den rigtige
teblanding ud fra en vurdering at patientens Yin Yang konstitution.

Der er iøvrigt opskrifter på alle de forskellige teer i ovennævnte
bog.

--
Rado

Fra : Rado

Dato : 01-08-01 20:48

On Tue, 31 Jul 2001 09:12:25 +0200, "/arcana"
<marsilupian@kangoroo.gov> wrote:

>"John Sahl" <johnsahl@worldonline.dk> wrote in message

>Prøv at lave f. eks. en kop sennes-te. Jeg garanterer for virkningen. Hvis
>du ikke ved, hvordan det virker, så prøv det.

Og tag derefter på langtur med en turistbus ;)

--
Rado

Fra : /arcana

Dato : 02-08-01 19:14

> Og tag derefter på langtur med en turistbus ;)

(aaaaarrrghhhh!!!!)

--
/arcana

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-07-01 20:13

"/arcana" <wallaby@kangoroo.gov> wrote in message
> Problemet er bare, at det ikke virker på alle, og derfor kan man ikke
bruge
> det til noget i en strategisk behandling af et sygdomsforløb.

nu er jeg blevet proppet med diverse medikamenter.... heriblandt adskillige
forskellige former for prednisolon... og det har været generelt 1 ud af 3
der har virket efter hensigten... nemmelig betændelsesdæmpende....

hvad hjælper det så mig??
ikke en skid, andet end at vi finder ud af at netop det medikament har ingen
virkning lige netop nu.... men det forhindrer ikke min læge i at forsøge med
andre ting.....
rent strategisk har min læge brugt mig som forsøgskanin.... " til mit eget
bedste".... for at finde ud af hvad der virker på _mig_

hvorfor skulle det være anderledes med eksembelvis blomsterremedier eller
andre alternative metoder???
er det ikke et spørgsmål om at finde frem til den rette behandling???

Fra : /arcana

Dato : 31-07-01 08:15

> [...]
ingen
> virkning lige netop nu.... men det forhindrer ikke min læge i at forsøge

Nej, selvfølgelig. Din lidelse er ret speciel, og man ved i det hele taget
ikke hvordan den kureres. Sådan er det med mange auto-immunsygdomme.

> hvorfor skulle det være anderledes med eksembelvis blomsterremedier eller
> andre alternative metoder???
> er det ikke et spørgsmål om at finde frem til den rette behandling???

Jamen du prøver vel også, hvad du har lyst til og finder rimeligt, ikke?

/arcana

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 31-07-01 18:44

> Nej, selvfølgelig. Din lidelse er ret speciel, og man ved i det hele taget
> ikke hvordan den kureres. Sådan er det med mange auto-immunsygdomme.

jo... man ved godt hvordan den kureres..... de kan fjerne min tyktarm... så
er jeg rask*G*
nej... det er rigtigt min lidelse er speciel.... men alligevel mener jeg
ikke det gør at min situation er aå meget anderledes.....
jeg har også tidligere været behandlet med blomsterremedierne og har haft
virkelig gode resultater af det.....

> Jamen du prøver vel også, hvad du har lyst til og finder rimeligt, ikke?

jo da... det gør jeg da klart.... men jeg går også indtil det med åbent sind
og forventer ikke mere end at det i det mindste ikke skader noget.... skulle
det derimod hjælpe er det jo kun fedt.....
men jeg tror stadig man skal tage ansvar for sig selv.....

Fra : Rado

Dato : 31-07-01 22:17

On Mon, 30 Jul 2001 17:46:11 +0200, "/arcana" <wallaby@kangoroo.gov>
wrote:

> [...]
>
>Problemet er bare, at det ikke virker på alle, og derfor kan man ikke bruge
>det til noget i en strategisk behandling af et sygdomsforløb.

Det kan manmåske, hvis man giver folk den behandling som de selv tror
mest på vil hjælpe dem. Så vil deres egen tro på behandlingen ofte
gøre det nødvendige arbejde.

Det der er interessant er, at man kan se folk blive helbredt for alt
muligt gennem alle mulige forskellige slags metoder. Ofte bliver de
samme sygdomme endda helbredt med metoder der i princippet virker
diametralt modsat af hinanden. Det var et ubegribeligt paradoks for
mig i mange år, indtil jeg endelig fandt hvad jeg mener er
fællesnævneren: at folk troede på den behandling de fik (eller at
lægen/behandleren/præsten selv troede så meget på den at det kunne få
de nødvendige ændringer til at ske i patienten).

Netop det at ren tro (personens egen, eller behandlerens) helt uden
anden behandling kan helbrede selv alvorlige sygdomme øjeblikkelig (og
det er efterhånden blevet bevist ganske eftertrykkeligt), er for mig
det afgørende bevis på ovennævnte påstand.

--
Rado

Fra : /arcana

Dato : 01-08-01 08:41

> Det kan manmåske, hvis man giver folk den behandling som de selv tror
> mest på vil hjælpe dem. Så vil deres egen tro på behandlingen ofte
> gøre det nødvendige arbejde.

Eller også dør de på grund af manglende behandling.
Hvis det er deres eget valg, er det vel også i orden.

--
/arcana

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 01-08-01 18:48

> "Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

> Eller også dør de på grund af manglende behandling.
> Hvis det er deres eget valg, er det vel også i orden.

JA!

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Rado

Dato : 03-08-01 20:38

On Wed, 1 Aug 2001 09:41:23 +0200, "/arcana"
<marsilupian@kangoroo.gov> wrote:

>"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

>Eller også dør de på grund af manglende behandling.

Nærmere af manglende tro eller indsigt. Troen alene kan helbrede ting
ingen anden behandling kan helbrede.

>Hvis det er deres eget valg, er det vel også i orden.

Ja.

--
Rado

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 30-07-01 08:45

In message <9k21lj$1rn6$1@news.cybercity.dk>
date 30 Jul, wrote a daemon named /arcana:

>"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

>Ja, det virker ikke på mig.

OK, det virker udemærket på mig. Hvad så står det så lige eller?

>--
^^^Her er til gengæld noget der ikke virker. Det er endda dokumenteret
adskillige steder på nettet.

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed

Fra : /arcana

Dato : 30-07-01 16:50

"Alex Bach Andersen" <abca@ccl4.org> wrote in message

> ^^^Her er til gengæld noget der ikke virker. Det er endda dokumenteret
> adskillige steder på nettet.

Du er off-topic, og desuden er du den eneste der har kommenteret dette her i
alle de år jeg har været på usenet (siden 1992).

Jeg tror problemet ligger i din meget specielle newsreader (Messenger v1.41d
for RISC OS).

XFUT news:dk.internet.software.mail+news

Nu laver jeg en seperator, som består af streg, streg, mellemrum, sådan som
jeg altid gør.
--
/arcana

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-07-01 17:40

> "Alex Bach Andersen" <abca@ccl4.org> wrote in message
>

> XFUT news:dk.internet.software.mail+news
>
> Nu laver jeg en seperator, som består af streg, streg, mellemrum, sådan
> som jeg altid gør.

det kan godt være du skriver det ... men det overlever ikke afsendelsen af
dit indlæg.

--
.... der søger lejlighed fremleje/leje i Københavnsområdet. Max. kr. 3500 om
måneden alt inklusive.

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : /arcana

Dato : 30-07-01 17:40

"Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> wrote in message

> det kan godt være du skriver det ... men det overlever ikke afsendelsen af
> dit indlæg.

Hvad er problemet da? Fortæl en stakkels newbie...

/arcana

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-07-01 17:48

> "Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> wrote in message

> Hvad er problemet da? Fortæl en stakkels newbie...

problemet er, at din newsreader ikke kan finde ud af at lave en ordentlig
seperator imellem indlæg og signatur. Det er ganske enkelt noget Outlook
ikke kan finde ud af - og det er uanset om du manuelt hver gang indtaster

Hvis det går dig meget på, så kan jeg kun anbefale dig at skifte newsreader
.... som fx XNews som jeg selv bruger. Den er "knippel-god"

Fra : /arcana

Dato : 30-07-01 18:16

> Hvis det går dig meget på, så kan jeg kun anbefale dig at skifte
newsreader
> ... som fx XNews som jeg selv bruger. Den er "knippel-god"

Det går Alex meget på - han kommenterer det hver gang han svarer på mine
indlæg.

Jeg er Karl Koder,
og jeg er en slam-koder
alle i andre kodere er bedre end i troede,
og når jeg laver koden er det helt fucked up,
helt fucked up,
helt fucked up...

Jeg tror der er en Karl Koder i os allesammen...

(ingen seperator)
Med venlig hilsen
/arcana

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-07-01 19:08

"/arcana" <wallaby@kangoroo.gov> wrote in news:9k44qo$1rar$1
@news.cybercity.dk:

> "Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> wrote in message

> Det går Alex meget på - han kommenterer det hver gang han svarer på mine
> indlæg.

jeg vil da også anbefale dig at skifte newsreader - Outlook Express er ikke
så svær at slå. Prøv fx at kigge - som jeg skrev - på XNews ... du kan finde
den via www.download.com

Fra : /arcana

Dato : 30-07-01 19:16

> [...]
ikke
> så svær at slå. Prøv fx at kigge - som jeg skrev - på XNews ... du kan

Ja, men hvorfor skal jeg ud at købe en anden newsreader, når jeg har betalt
4000+ for mit OS med indbygget browser og newsreader? Det accepterer jeg
ikke - det er Microsofts fejl, ikke min. Desuden bruger over 90% af alle her
i landet MSOE.

(ingen seperator)
Med venlig hilsen
/arcana

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-07-01 19:46

> "Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> wrote in message

> Ja, men hvorfor skal jeg ud at købe en anden newsreader, når jeg har
> betalt 4000+ for mit OS med indbygget browser og newsreader?

kr. +4000 ? Hvilket OS er det ?

> Det
> accepterer jeg ikke - det er Microsofts fejl, ikke min. Desuden bruger
> over 90% af alle her i landet MSOE.

Så lad være ... det var kun hvis du ikke var glad for OE eller ville prøve
noget andet.

.... og så holder argumentet med de 90% ikke ... det er jo ikke fordi man
ikke kan kommunikere sammen, hvis man ikke bruger samme program. OE er ret
svær at sætte op til at overholde flere af standarderne på fx Usenet, men
hvis du er ligeglad, så er det jo op til dig ... man skal blot ikke være
blind overfor, at der _er_ alternativer ... og ofte også bedre end dem, der
leveres med Windows.

Fra : /arcana

Dato : 31-07-01 10:04

> ikke kan kommunikere sammen, hvis man ikke bruger samme program. OE er ret
> svær at sætte op til at overholde flere af standarderne på fx Usenet, men

Ja, det er for dårligt af M$.

> hvis du er ligeglad, så er det jo op til dig ... man skal blot ikke være
> blind overfor, at der _er_ alternativer ... og ofte også bedre end dem,
der
> leveres med Windows.

Jeg har prøvet Free Agent og Agent - dem er jeg ikke specielt vilde med.
Men hvis Xnews er gratis kan der jo ikke ske noget ved at kigge på den.

Tak for svarene!

/arcana

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-07-01 20:06

> [...]

> betalt 4000+ for mit OS med indbygget browser og newsreader? Det
> accepterer jeg ikke - det er Microsofts fejl, ikke min. Desuden bruger

Jeg har lagt et screenshot af min XNews i dk.binaer i indlægget
<Xns90EED53AAE0DAspamstocholmdk@192.38.208.81>. Det er stor set muligt at
indstille de layout-ting du ønsker.

PS: hvis du ikke umiddelbart kan bruge linket til noget i din OE, så prøv
dette link i stedet:

Fra : Dino

Dato : 30-07-01 21:42

I <news:9k48bh$200j$1@news.cybercity.dk> 30-7 2001, skrev /arcana:

> Ja, men hvorfor skal jeg ud at købe en anden newsreader

Xnews er FreeWare!

--
Mvh Dino

Spelling inspected prior to transmission.
Any errors occured en route.

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 31-07-01 23:24

In message <9k3vq0$1hpq$1@news.cybercity.dk>
date 30 Jul, wrote a daemon named /arcana:

[snip]
>Nu laver jeg en seperator, som består af streg, streg, mellemrum, sådan som
>jeg altid gør.
>--

Problemet er bare at din reader sletter mellemrummet igen. En bug der har
været der siden OE 5 kom ud og som så vidt jeg har forstået stadig findes i
OE 6.

Det manglende mellemrum gør at de readers der klipper signaturer fra ved
besvarelse ikke opfatter '--' som en signaturseparator da det jo netop er
'-- ' man er enedes om som standard.

http://isa.dknet.dk/~alexbach/sigs.png viser stadig forskellen på en korrekt
og en forkert udformet separator. Der anvendes en anden farve til signaturer
i mit program.

Her er en liste over fejl i OE6:

http://www.newsreaders.com/win/oe_wishes.html

Og her er der endnu en ønskeseddel:

http://www.radikal.net/microsoft/

Jeg havde et link til et program der kan fixe problemet et eller andet sted,
men jeg kan ikke lige finde det. Der er helt sikkert nogen her i gruppen der
ved hvor det ligger.

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed
Copenhagen,Denmark http://isa.dknet.dk/~alexbach/
..... Get 'em by the balls and their hearts and minds will follow.

Fra : Madsen

Dato : 01-08-01 00:19

"Alex Bach Andersen" <abca@ccl4.org> skrev:

> Jeg havde et link til et program der kan fixe problemet et eller andet sted,
> men jeg kan ikke lige finde det. Der er helt sikkert nogen her i gruppen der
> ved hvor det ligger.

Jeg mener Rudi har den liggende.
Prøv nederst på følgende side at lede efter "En korrekt sig-adskiller"
Er det ikke den du tænker på?

<http://rudi.nerd.dk/wol.htm>

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : /arcana

Dato : 01-08-01 09:08

> Problemet er bare at din reader sletter mellemrummet igen. En bug der har
> været der siden OE 5 kom ud og som så vidt jeg har forstået stadig findes
> OE 6.

Det er ikke mit problem, men Microsofts (og dit, virker det som om).

--
/arcana

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-08-01 22:14

> "Alex Bach Andersen" <abca@ccl4.org> wrote in message

> Det er ikke mit problem, men Microsofts (og dit, virker det som om).

Forstå mig ret ... men det ender altså med at blive dit problem [1], når du
anvender et program, der ikke er kodet specielt godt. Du kan jo blot vælge
et andet program.

[1] Hvis det ærgrer dig, at programmet ikke opfører dig som du ønsker det.

PS: en lille irriterende ting med XNews: det understøtter ikke PNG-billede
formatet :(

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Kat

Dato : 25-07-01 15:28

S. Mikkelsen skrev:
> Er der nogle der har personlig erfaring med udryddelse af
candida?
> S.

Puha, stakkels S. Mikkelsen - tror at han/hun får svar af en
masse mennesker, men får istedet en diskussionsklub..STYR JER SÅ!

Nå, men jeg havde selv svamp i vagina i et helt år indtil for
nyeligt!
Jeg forsøgt med lægeverdens medicin (spise tabletter +
stikpiller) - det hjalp kun i én uge af gangen. Så forsøgte jeg
med grapefrugtkerneekstrakt piller - hjalp heller ikke. Så
forsøgte jeg mig uden gær og sukker i en laaaang periode. Det
hjalp heller ikke. Lige pludselig et år efter starten på
helvedet, så forsvandt det bare - uden at jeg gjorde noget. Jo,
jeg var begyndt at smøre lidt med canesten creme i de ydre
omgivelser....måske det var det. Men væk er det. Jeg hører, at
tit og ofte forsvinder det af sig selv - det er ret svært at
blive kvit, når det først er der.

--
/kat
---

Fra : S. Mikkelsen

Dato : 26-07-01 00:23

Hvad var dine symptomer på candidaen?
S.

Fra : Kat

Dato : 26-07-01 11:03

S. Mikkelsen skrev:
> Hvad var dine symptomer på candidaen?
> S.

Det kløede af pommern til - så meget at jeg næsten ikke kunne
være nogen steder.
Og så var der lidt hvidligt småklumpet udflåd - rigtig
lækkert....

Ud over det var der ikke andre direkte symptomer....jeg var dog
meget trist over situationen - til tider lettere hysterisk over
at det ikke ville forsvinde, så jeg var ikke lige nem at være
sammen med hele tiden!

--
/kat
---

Fra : Mari

Dato : 26-07-01 22:27

"S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse news:3B5F54D0.490BFDFF@io.dk...
> Hvad var dine symptomer på candidaen?

http://www.kostterapeuten.dk/hvad.html#1

Prøv at læse lidt her ... og du kan også finde nogle gode bøger på biblioteket, som giver forslag til ændring af din kost, for at
give svampen trange levevilkår.

Mh Mari