Trækstabilisator til pillerfyr
Fra : Claus Weggerby Jense~

Dato : 16-10-08 09:19

Da jeg fornylig har oplevet en del kondens/fugt i mit pillefyr har jeg læst
om en "Trækstalisator" der skulle gøre trækket i skorstenen ensartet. Er der
nogen der har erfaring med en Trækstalisator og evt ved hur den virker.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-10-08 02:46

On Oct 16, 10:19 am, "Claus Weggerby Jensen" <cl...@hotmail.com>
wrote:
> [...]
> nogen der har erfaring med en Trækstalisator og evt ved hur den virker.

Vi har en trækstabilisator i vores skorsten.
Det er en afballanceret lem / plade som kan åbne når trækket stiger.
Jeg ved ikke om den har nogen funktion på fugt og kondens, men når det
blæser meget så åbner den og det ekstra sug som vinden laver suges
ikke gennem fyret og brændkammeret men gennem skorstenen.
Vores er placeret ca. ½ m over der hvor røgrøret går ind i skorstenen.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Flunk

Dato : 17-10-08 02:08

On 16 Okt., 10:19, "Claus Weggerby Jensen" <cl...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> nogen der har erfaring med en Trækstalisator og evt ved hur den virker.

Prøv at se her:

www.stokerpro.dk

Her er jeg sikker på du finder svaret