Erstanings beløb for bilforsikring
Fra : Daniel P

Dato : 15-10-08 17:57

Hej NG

For nogle uger siden var jeg med i et trafikuheld - hvor min bil blev total
skadet. Det var modpart som var skyld i ulykken.

Fra modparts forsikring, har jeg snakket med taksator og blev enige om et
beløb på 20.000 kr. i erstatning for bilen.

Der er i dag blevet indsat kun 15.000 kr. på min konto.

http://danielp.dk/bil.JPG har jeg misforstået noget omkring teksten med
Incl. Lavering - og evt, skrotninggodtgørelsen?

Der var ikke rastgæld eller andre panthaver i bilen

Bryde jeg ikke at få 20.000 kr. udbetalt ?

Rasten af brevet indeholder oplysninger om bilen, Stelnr mm -
Brevet (kunde kopi) er underskrevet af modparts taksator.

Mvh Daniel

Fra : alexbo

Dato : 15-10-08 21:44

"Daniel P" skrev

> [...]
> Incl. Lavering - og evt, skrotninggodtgørelsen?
> Der var ikke rastgæld eller andre panthaver i bilen
> Bryde jeg ikke at få 20.000 kr. udbetalt ?

Jo, jeg kan ikke se noget i aftalen der skulle betyde et fradrag på 5.000
kr.

De skriver at du ikke får skrotningsgodtgørelsen udover der aftalte beløb,
det skyldes at bilen nu tilhører forsikringen, og de derfor har retten til
godtgørelsen.
Hvad angår punktet om levering, er jeg ikke helt sikker,
men jeg forstår det som at hvis du køber en anden bil for erstatningen, vil
der være leveringsomkostninger på den, og disse bliver så heller ikke dækket
ud over det aftalte beløb.

Jeg vil foreslå at du enten ringer til forsikringen for at høre, eller lige
venter et par dage
Ud over at sætte pengene ind på din konto, skulle du få et brev fra
forsikringen hvor de skriver at de har sat penge ind.
Det er muligt at det af dette brev fremgår hvordan de er kommet til 15.000 i
stedet for 20.000 kr.

Nu er det en andens forsikring der betaler, så der skulle ikke kunne være en
selvrisiko på din egen forsikring de har fratrukket.
Da det er modpartens forsikring du har talt med, går jeg ud fra at du ikke
har kaskoforsikret, og så er det svært at se hvor en selvrisiko kommer ind i
billedet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Daniel P

Dato : 15-10-08 22:34

> [...]
> har kaskoforsikret, og så er det svært at se hvor en selvrisiko kommer ind

Tak for kommetaren, det er også meget de samme tanker jeg har gjort mig. Men
en opringning til forsikring imorgen kan forhåbeligt kaste lys over
problemet.

Mvh Daniel

Fra : Daniel P

Dato : 16-10-08 09:39

> Jeg vil foreslå at du enten ringer til forsikringen for at høre, eller
> lige
> venter et par dage

Har snakket med forsikringen, og der var blevet byttet om på nogle papir, så
jeg havde fået det beløb som modpart skulle have udbetalt... - Det var en
skam at hun ikke skulle have 100.000 kr. i stedet, så var det ikke sikkert
jeg brokkede mig så meget :P

Mvh Daniel

Fra : alexbo

Dato : 16-10-08 11:15

"Daniel P" skrev i

> [...]
> så jeg havde fået det beløb som modpart skulle have udbetalt... - Det var
> en skam at hun ikke skulle have 100.000 kr. i stedet, så var det ikke

Modparten har så måske nået at glæde sig over de ekstra penge der står på
hendes konto.
Godt du lige gav besked om slutningen.

mvh
Alex Christensen