Toldregler...
Fra : rgrworking@hotmail.c~

Dato : 15-10-08 08:12

Hej.

Jeg er lidt i tvivl omkring toldreglerne i forbindelse med køb over
internet.
Hvis jeg nu køber en vare hos amazon.co.uk, som er en engelsk portal
(som vel tager imod penge og sender dem til videre til rette sælger?)
og varen jeg bestiller sendes fra US - kommer jeg så til at betale
told og afgifter for min vare?

Altså hvis jeg køber en vare hos Amazon (engelsk afdeling) og varen
sendes fra USA - hvad sker der så mht. told?

Mange Hilsner

Fra : Holst

Dato : 15-10-08 15:18

rgrworking@hotmail.com wrote:

> [...]
> (som vel tager imod penge og sender dem til videre til rette sælger?)
> og varen jeg bestiller sendes fra US - kommer jeg så til at betale

Ja.

Fra : J

Dato : 15-10-08 15:15

<rgrworking@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Du kender jo godt selv svaret.

Fra : Johannes

Dato : 16-10-08 14:42

> [...]
>(som vel tager imod penge og sender dem til videre til rette sælger?)
>og varen jeg bestiller sendes fra US - kommer jeg så til at betale
Ja, når det afsendes uden for EU, hvis altså den ikke slipper igennnem
tolden.
Du kommer til at betale 25% moms + Told(ca 5%) + fortoldningsgebyr afhængig
af fragtmand.
Post Danmark tager 150 kr i fortoldningsgebyr.

MEN Amazon plejer nu at sende fra england, så den ikke komme i tolden,
men tilgængeld skal du hvis nok betale 25% moms, da amazon sælger for mere
end 270.000 Kr? per år til Danmark,
og så skal de være momsregisteret her ved fjernsalg over nettet..ellers var
det engelsk moms/VAT på 17.5%.

Det samme gælder eBay, du bliver fortoldet fra det land hvor varen sendes,
om det så er det rigtige der gøres i følge skat ved jeg ikke..men sådan
foregår det i praktisk.

PS.
Hvis varen koster under 80 kr, og sendes fra feks USA, kommer der ikke noget
oveni,
da det er under bagatelgrænsen.

--
Med Venlig Hilsen
Johannes Kristensen

Fra : Holst

Dato : 16-10-08 14:48

Johannes wrote:

> [...]
> end 270.000 Kr? per år til Danmark,
> og så skal de være momsregisteret her ved fjernsalg over nettet..ellers var

Ja, hos Amazon.co.uk kommer du til at betale dansk moms. Det vil også
fremgå af priserne - om ikke før, så når du er logget ind og skal
godkende ordren endeligt.

Det væsentlige er, at ved at handle hos Amazon.co.uk risikerer man ikke
at skulle betale ekstra for told, moms og fortoldningsgebyr, når man
skal modtage forsendelsen.

Dog skal man være opmærksom på, at Amazon.co.uk også virker som
mellemmand for vist navnlig boghandlere, der sælger brugte bøger. En del
af disse ligger i USA. I disse tilfælde skal man være opmærksom på, at
der er mulighed for told, moms og fortoldningsgebyr, selvom man har
betalt via Amazon.co.uk.

Momsen (VAT) i England er variabel og ganske rigtig 17.5 % på mange
ting. På bøger der momsatsen dog 0 %.