Ytringsfrihed og lukkede hjemmesider
Fra : NAG

Dato : 14-10-08 23:30

Følgende er hentet fra "dk.opslag.Internet" fordi det nu handler om
rettigheder og ytringsfrihed.

BG bank begik her kontraktbrud, med BG bankdirektør Søren Kaare-Andersens
velsignelse.
Hvis du har en kontrakt i den bank Søren Kaare-Andersens er direktør for,
som du er lidt træt af, skal du bare ændre i betingelserne og afkræve Banken
en ny underskrift under henvisning til at du vil lægge ind i dit private EDB
system. - Sådan gjorde de nemlig i BG BANK i denne sag.
http://bankkaare.freehostia.com/
http://roskildebankkaareandersen.frac.dk/

LIKSNE VIRKER FORMENTLIG IKKE. - DE BLEV BARE LUKKET NED UDEN NOGEN
FORUDGÅENDE VARSEL ELLER MEDDELELSE FRA DE TO WEBHOTELLERs WEBMARSTER.
Tidl. BG bankdirektør Søren Kaare-Andersen nu direktør i Roskilde Bank havde
åbenbart skelleter i skabet fra fortiden som han angiveligt ikke har lyst
til at offentligheden skal kende til. - Han har om nogen et motiv til at få
dem fjernet.

Vi har ytringsfrihed i danmark. Det har statsministeren slået fast gang på
gang. (Muhammedsagen). Men har vi nu også det når hjemmesider som fortæller
sandheden blot kan fjernes sådan uden vidre, fordi sandheden belaster nogen
som ikke vil stå ved deres gerninger.

Ville du finde dig at din hjemmeside bare blev fjernet fordi at du fremlagde
en sand historie?
Hvad er det for en retstilstand at nogen bare kan knægte ytringsfriheden ved
at få fjernet sider, hvor folk bruger deres ytringsfrihed til at fortælle
sandheden.

MVH NAG

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 15-10-08 00:35

NAG wrote:
> [...]
> at få fjernet sider, hvor folk bruger deres ytringsfrihed til at fortælle

Først: Hvis du har noget du vil fremlægge om nogen som helst, så syntes
jeg bare du skal finde en ny server at lægge det på. Evt. brug din egen.

Næst: Hvis din historie er sand, må du dokumentere den før nogen tror på
dig.

næsten-Sidst: Dit spørgsmål om hvad nogen ville finde sig i her, er ikke
et juridisk spørgsmål, så til videre diskussion af det, må du finde en
anden gruppe.

Mere-sidst: Der er ingen der har "knægtet" dig din ytringsfrihed her.
Det du skriver virker ikke særligt seriøs. Læs over hvad jeg har skrevet
til dig og tænk dig om, næste gang du svarer, hvis du virkeligt er seriøs.

Fra : NAG

Dato : 16-10-08 01:09

"Master Fat Bastard" <master@fat_group.com> skrev i en meddelelse

Kaare-Andersens
Banken
EDB

> Næst: Hvis din historie er sand, må du dokumentere den før nogen tror på
> dig.

Det er fuldstændig op til folk selv om de tror på mig eller ej.

> Mere-sidst: Der er ingen der har "knægtet" dig din ytringsfrihed her.

Det har jeg vist heller ikke sagt om.

MVH
NAG

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 16-10-08 07:49

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-10-08 09:56

"Master Fat Bastard" <master@fat_group.com> skrev i
meddelelsen news:gd6o4b$as0$3@registered.motzarella.org...

> Sjovt nok skrev du ellers:
>
> "Hvad er det for en retstilstand at nogen bare kan knægte
> ytringsfriheden ved at få fjernet sider, hvor folk bruger
> deres ytringsfrihed til at fortælle sandheden."

Uden i øvrigt at ville blande mig i den verserende diskussion,
så er det vel fair nok at mene at ens ytringsfrihed er krænket
hvis det viser sig at politiet har sikret at siden er lukket?
Det fremgår ikke noget steds hvad årsagen er, udover at kunden
mener at hans hjemmeside er lukket ned uden gyldig grund?

Han kunne måske få det oplyst ved at kontakte firmaet. Men
ellers har du da formelt ret: det er IKKE knægtelse af
ytringsfriheden i forhold til GRUNDLOVEN, men det kan da
sagtens være knægtelse af ytringsfriheden og censur udøvet af
udbyderen. Det er blot ikke nødvendigvis ulovligt.

Fra : NAG

Dato : 16-10-08 11:09

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com>

> [...]
> Det fremgår ikke noget steds hvad årsagen er, udover at kunden
> mener at hans hjemmeside er lukket ned uden gyldig grund?

Citat fra tråden opslag internet dk:

"Det bliver ikke spor mere troværdigt af at du prøver på ny.
En *anonym* kilde til en *rammeside* med *injurierende* indhold kan næppe
fremkalde noget særligt savn når siden bliver slettet.

Du forsøgte to gange hos frac.dk, og nu hos freehostia.com..... Hvad
bliver det næste?

Med venlig hilsen
Henrik Blunck - Dianalund
$100 Million Dollar Challenge - see cool videos etc for free:
http://contest.dotcomsecrets.com/h_blunck"

Hjemmesiden er iflg. Henrik Bluncks indlæg blevet lukket 3. gange i træk!
Jeg tror ikke det er politiet der har lukket den. Det ville være for dumt at
trodse Politiet 3 gange i træk.

MVH
NAG

Fra : Mr.Larsen

Dato : 15-10-08 08:23

NAG formulerede spørgsmålet:
> Følgende er hentet fra "dk.opslag.Internet" fordi det nu handler om
> rettigheder og ytringsfrihed.
....snip

Hvis det er sandt og du har beviser, så opret en blog på EB.dk.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 15-10-08 11:53

NAG wrote:
> Hvad er det for en retstilstand at nogen bare kan knægte
> ytringsfriheden ved at få fjernet sider, hvor folk bruger deres
> ytringsfrihed til at fortælle sandheden.

Er det staten, der har foranlediget, at siderne blev fjernet?
Hvis ikke, så har det intet med knægtelse af ytringsfriheden at gøre.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : NAG

Dato : 15-10-08 12:54

"Per H. Nielsen"

> Er det staten, der har foranlediget, at siderne blev fjernet?
> Hvis ikke, så har det intet med knægtelse af ytringsfriheden at gøre.
> --

Det vides ikke med bestemthed, hvem der har fået siderne fjernet. Det virker
bare underligt at lovlige sider bare sådan forsvinder, som det fremgår af
trådene i dk.opslag.internet.
Kan du uddybe, hvad du mener med det har at gøre med knægtelse af
ytringsfriheden?

MVH
NAG

Fra : HAWK

Dato : 15-10-08 14:04

"NAG" <solo@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> virker
> bare underligt at lovlige sider bare sådan forsvinder, som det fremgår af

nej egentlig ikke. læs betingelserne for de der hostede sider og du vil se
at blot nogen fremfører en nogenlunde seriøs kritik, så kan de lukke din
side.

køb dit eget domæne og det er langt sværere at få lukket en hjemmeside

> Kan du uddybe, hvad du mener med det har at gøre med knægtelse af
> ytringsfriheden?

grundlovens bestemmelser om ytringsfrihed regulerer forholdet mellem staten
og brogeren og IKKE forholdet mellem borgere og firmaer eller borgere
imellem

Peter

Fra : Jesper Brock

Dato : 16-10-08 10:37

HAWK skrev:
> grundlovens bestemmelser om ytringsfrihed regulerer forholdet mellem staten
> og brogeren og IKKE forholdet mellem borgere og firmaer eller borgere
> imellem

Jeg tillader mig lige at uddybe dit svar lidt (jeg er iøvrigt enig i det).

Ytringsfriheden sikrer, at STATEN ikke kan indføre censur eller forbyde
enkeltpersoner eller grupperinger at udtrykke deres opfattelse. Der er
så nogle enkelte undtagelser (injurier, tavshedspligt o.lign.), men
generelt har enhver ret til at sige, tænke og udtrykke hvad man vil.

Desværre tror mange mennekser, at ytringsfriheden også giver dem ret til
at udtrykke sig HVOR de vil - men det er ikke tilfældet.
Man kan ikke ved at påberåbe sig ytringsfriheden tiltvinge sig plads til
sit budskab i lokalavisen, på tv, på diverse privatejede internetforums
osv. Alle medier har en redaktion, og det står redaktionen frit for,
hvad de vil bringe i deres medie.

Summa summarum: Ytringsfriheden giver dig ret til at udtrykke dig - men
den giver dig IKKE et krav på at andre skal HØRE på dig eller lægge
spalteplads til dine meninger.

Derfor som andre har foreslået: opret en blog på Ekstrabladets
hjemmeside eller opret din helt egen hjemmeside - så er du selv
"redaktør" og bestemmer selv, hvad der skal udtrykkes af meninger...

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.