Folkeregistrering
Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-10-08 13:33

Hvordan forholder det sig for udlændinge med permanent
opholds og arbejds tilladelse, der for en kortere periode
(7-18 måneder), afmelder sin folkeregister adresse og er
bosat i udlandet.

Kan de risikere at miste rettigheden til at vende tilbage
til Danmark, skal de i den periode være registreret i et
andet land, hvordan opgiver og beskattes man for sine
indtægter i den periode, er der forskel på hvordan løn-
indkomst og anden indkomst,( værdi papirer, leje indtægter
etc.) skal opgives.

Er det en simpel process eller er det en god ide at alliere
sig med advokat og revisorer..

Mange spørgsmål, håber nogen kan give mig en generel ide
om hvordan det forholder sig. -max-

Fra : Bo

Dato : 13-10-08 08:44

On 13 Okt., 15:32, ";o\)-max-" <m...@bamarzone.dk> wrote:
> [...]
> sig med advokat og revisorer..
>
> Mange spørgsmål, håber nogen kan give mig en generel ide

Jeg er dansk statsborger og bor i andet EØS-land og har permanent
opholdstilladelse der, men er stadig skattepligtig til DK, Begrænset
skattepligtig med grænsegængerordning. Mon ikke du på SKAT.dk kan
finde svar eller på Øresund Direkt hvis det er Sverige-DK forhold...

Fra : Else Holm

Dato : 13-10-08 21:00

Bo wrote:

> [...]
> til DK, Begrænset skattepligtig med grænsegængerordning. Mon
> ikke du på SKAT.dk kan finde svar eller på Øresund Direkt

Du kan læse om reglerne for ophold udenfor DK for en person, der
har opholdstilladelse jer i landet.

http://www.inm.dk/da-dk/Ophold/hvis_du_forlader_dk/

Der var for nogle måneder siden en del avisskriveri om en dame,
der var taget til sit hjemland for at pleje et familiemedlem -
opholdet trak ud og vedkommende anede ikke, at der kunne være en
risiko forbundet med det.

--
Else

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-10-08 08:57

"Else Holm"

> [...]
> hjemland for at pleje et familiemedlem - opholdet trak ud og vedkommende anede ikke, at
> der kunne være en risiko forbundet med det.

Fantastisk mange tak for svar og link !
-max-