WAECO TropiCool TC-07 (køleboks)
Fra : elquapo@ofir.dk

Dato : 14-10-08 11:18

Jeg har søgt overalt (eller, rigtigt meget) på nettet, men kan
simpelthen ikke finde ud af om denne køleboks bruger 36W konstant,
eller om den slår fra når den er kold nok, og de 36W så kun er når den
kører.

Er der tilfældigvis nogen der ejer modellen som ved det?

http://www.waeco.com/dk/251_472.php

Mvh Jesper

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 14-10-08 18:35

Der står den er termostat styret, men normalt så kører de bare derudaf...
hvilket du jo ikke kan bruge til noget :)

Hvorfor ikke en lidt dyere med kompressor...?

Fra : HH

Dato : 14-10-08 11:45

On Oct 14, 7:34 pm, "Anders Jacobsen" <andersFJER...@pinking.fjern.dk>
wrote:
> Der står den er termostat styret, men normalt så kører de bare derudaf...
> hvilket du jo ikke kan bruge til noget :)
>
> Hvorfor ikke en lidt dyere med kompressor...?

Ja, den nævnte boks er med et såkaldt peltier-køleelement, og
virkningsgraden for disse er ikke ret høj. En tilsvarende kompressor
(som så også kan køle en væsentligt større boks) trækker typisk 2,5 A
ved 12V, altså omkring 30W eller det samme som din boks.
Men et kompressor-system kører typisk kun i 20 - 30% af tiden hvis
boksen er velisoleret.

Jeg har en kammerat som har en tilsvarende boks fra Biltema, og den
kører typisk hele tiden...........

Hans-Henrik

Fra : Claus Rose

Dato : 15-10-08 01:11

Hej.
Jeg tør ikke skyde på ampereforbruget. Men den kørte fint på en
treugers ferie, uden at tappe mit batteri (landstrøm i havn).
Jeg har prøvet det samme med en billig boks uden termostat, og
den tappede mit batteri, så gps og alt døde.
Claus
elquapo@ofir.dk skrev:
> [...]
overkanten,

Fra : Claus Rose

Dato : 14-10-08 22:35

Hej.

Fra : elquapo@ofir.dk

Dato : 14-10-08 16:51

Fra : Bent E.

Dato : 17-10-08 19:15

> Hvor mange ampere vil du skyde på at den brugte i timen?

Jeg har en 22 liters (så vidt jeg lige husker). Når den er droslet ned
-og det er den næsten altid- så bruger den 1,2 Amp. DC.
Max. ca. 4 Amp.
Her i den afvigte sommer har den ikke kørt max., tror jeg; og den
holder en temp. på 5-6 gr.C. på trin 6 (af 7).
Ved landstrøm -AC- bruger den ca. 22 Watt neddroslet; men ved
landstrøm er det jo ret ligegyldigt.

Bent E.

---
avast! Antivirus: Udgaende besked er ren.
Virus Database (VPS): 081016-0, 16-10-2008
Testet: 17-10-2008 20:15:47

Fra : Mads Bo Falk

Dato : 09-11-08 00:13

Har fundet en Tropicool på 21 liter her:
http://www.aes2.co.uk/themdet.htm#tc21.
Der står, at den bruger 60 W, dvs. godt 5 A! Hvad er det for en, du har, som
kan klare sig med 1,2 A? Det er jo sjældent, de bruger mindre end
producenterne praler med...

Venlig hilsen
Mads Bo Falk