Bilvask og radioantenne
Fra : Begbie

Dato : 14-10-08 23:45

Det kan lyde som af et dumt spørgsmål, men jeg prøver alligevel…

Jeg har en Citroën Saxo fra ’96 som har en radioantenne som sidder
centralt over forruden.

For første gang overvejer jeg at gå i bilvask med bilen, frem for selv
at stå med en spand og et børst.

Hvad gør jeg med den radioantenne, umiddelbart kan jeg ikke se hvordan
den skal kunne piles af (hvis den skal det), men kan den elles tåle at
komme igennem en sådan bilvask?

Jeg regner med at den skal tages af, men efter 12 år på vejen er den
godt slidt…

På forhånd tak.

Fra : PMH

Dato : 15-10-08 07:31

"Begbie" <y2j66_99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg regner med at den skal tages af, men efter 12 år på vejen er den
>godt slidt…

>På forhånd tak.

Hvis du ikke selv afmonterer den, så gør vaskemaskinen det for dig.

Normalt er selve antennepisken skruet fast på antennefoden.
Hvis den har siddet længe, som du siger din har, så prøv at
brug en tang, og klem om den helt nede hvor den er skruet
på foden, så skal den nok komme.
I nogle tilfælde er det lavet sådan, at en fastnøgle passer på
pisken, hvis det er sådan, så brug den fastnøgle der passer.

PMH

Fra : Sørensen

Dato : 15-10-08 08:33

"Begbie" skrev
Hvad gør jeg med den radioantenne, umiddelbart kan jeg ikke se hvordan
den skal kunne piles af (hvis den skal det), men kan den elles tåle at
komme igennem en sådan bilvask?

Jeg plejer at lægge den helt tilbage langs taget og så bare køre i vasken
uden problemer, kig evt. på en anden bil der køre i vasken og sikre dig at
børsterne køre den vej rundt så De går bagud på bilen så sker der ikke
noget.

vhSørensen

Fra : EK

Dato : 15-10-08 22:41

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> uden problemer, kig evt. på en anden bil der køre i vasken og sikre dig at
> børsterne køre den vej rundt så De går bagud på bilen så sker der ikke

Det råd, ville jeg nyde med største forsigtighed - i mange vaskeanlæg kører
børsterne den ene vej når maskiner kører mod bagenden af bilen og modsat når
den igen kører fremad.
Såfremt det er et anlæg, hvor bilen trækkes igennem anlægget, kan det måske
være i orden.
mvh
Erik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-10-08 14:28

Begbie skriver:

> Hvad gør jeg med den radioantenne, umiddelbart kan jeg ikke se hvordan
> den skal kunne piles af (hvis den skal det), men kan den elles tåle at
> komme igennem en sådan bilvask?

Hvad siger instruktionsbogen til bilen?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe