> Undskyld, men stædig er bare et andet ord for dum!
>
Ja men vi kan ikke altid være fornuftige.
> Tænk dig nu godt om. Du har oplyst, at bilen er pavabehandlet sidste år og
> alligevel er der et hul på 15 cm i panelet! Det hul er jo ikke opstået på
> et par måneder....!
> Så hvorfor behandler man en rustbunke med pava? For at skjule, hvad der er
> med bunden!
>
Ja men har gået resten igennem som jeg ville gøre normalt og der er ikke
hentydningen af rustgennemtrængning.
> Du skriver, at det er en gammel dame, der har kørt bilen, og den kun har
> kørt 66 kkm.
> Alligivel er begge knokkelled slidt op på kardanakslerne.
> Det holder simpelthen ikke.
> Min snart 4 år gamle C3 har kørt 141 kkm og har ikke antydningen af
> problemer med kardanled.
> For at ødelægge dem på så kort tid, skal man køre som et svin.
Ja men nu har hun kun haft den i 8000km's tid. den blev købt ca. 2 år
siden hos autonorden for ca. 60k.
> Har du tjekket olien, om den er fin eller mælket grå?
> Hvis der bare er antydningen af grå snask i olien, er toppakningen smuttet,
> og vand trængt ind i olien.
> Det vil helt klart fortælle dig, om toppakningen er gået.
Ja men der er intet at se i olien.
> Ryger bilen fra udstødningen? Hvidt? Så er det vand. Blåligt, så brænder den
> olie.
Nope, udstødningsgasserne ser ok ud.
> En anden kontrol er at tage kølerdækslet af køleren, mens motoren er kold og
> starte motoren, se om det bobler i køleren, når motoren gasses op.
>
> En motor, der kun har gået 66 kkm bør have en fin ren olie i maskinen, især
> hvis den har gennemgået de respektive eftersyn. Det er jo en gammel dame,
> der har haft den, så hun kan ikke selv lave eftersyn, så der bør være et
> komplet servicehæfte. Vi snakker jo kun om 4-5 eftersyn!
Ja servicebogen er ok. den skulle til et nu hvis jeg skulle følge bogen.
>
> Har du kigget på interiøret, som jeg anbefalede, og på en af bremseskiverne
> for at se, om kmstanden passer?
Ja det ser fint ud. Skiverne ikke ikke slidt ned.
>
> Har du prøvet at Krak'e navnet på registreringsattesten?
>
nææ...
> Hvis ikke det er en mulighed, så få din ven til at gå bilen igennem over en
> oliegrav og se, om ikke der er flere lig i skabet.
Nå ja men har jo ikke brugt særlige mange penge på den endnu. Hvis jeg
køber den til 8k så kan man da altid få en del af prisen igen ved at
sælge den med det samme hvis det skulle være helt galt. Der er jo
sikkert nogen som handler med hjertet.
> En ringe trøst er, at der åbenbart mange stumper i omløb hos autoophuggerne.
> Det siger lidt om rustmodstanden i sådan en skotøjsæske i betragtning af, at
> den kom i 1998, og at den ikke blev solgt i vildt stort antal.
Det rigtig. data lageret har en pæn sjat af dem. Så man kan jo altid
skaffe delene brugt istedet.
kardankryds koster nyt ca. 1300kr
stykket så ville nok kunne spare lidt der.
> Den kan iøvrigt ikke forsynes med træk.
>
Satans... jamen så er det afgjort. nu køber jeg den ikke.
> Og tag så en bilkyndig med næste gang, du skal handle bil. Helst en helt
> uden aktier i foretagendet. En sådan gut vil gi dig ren besked om købet.
Ja men der var ikke så mange at vælge imellem i men omgangskreds og
ingen af dem kunne jo tage med til Frederikshavn.
> Hvad med din ven, der kan skifte kardankrydsene?
>
Han var så på ferie på Malta, kommer hjem fredag.