/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Rustarbejde- pris
Fra : Dak


Dato : 13-10-08 16:53

Hvor meget tror i det vil koste at få lavet rust arbejde på et
sidepanel? og i værste tilfælde skifte den ud.

Fik at vide at det ville være det værste for at få den igennem syn

Og ja den skal havde skiftet kardankryds også. = 4-5000kr.

---
Dak
"Nu med Daewoo Matiz 0.8 '99 GULD-GULD FARVET! eller måske ikke"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

 
 
Henning (13-10-2008)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 13-10-08 17:01

On Mon, 13 Oct 2008 17:52:51 +0200, Dak <dak_n@hotmail.com> wrote:

>Hvor meget tror i det vil koste at få lavet rust arbejde på et
>sidepanel? og i værste tilfælde skifte den ud.

Det afhænger så sandelig af hvilken bil det er?

Dak (13-10-2008)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 13-10-08 17:50

>
> Det afhænger så sandelig af hvilken bil det er?

Daewoo Matiz 0.8 '99

Fandt så ud af at hullet på 5 cm let kunne udvides til 15 cm. :-/ men
det er kun den ydre del som er berørt umiddelbart. den indre bjælke se
fin ud. Så det er kun den "tynde" plade del.


---
Dak
"Nu med Daewoo Matiz 0.8 '99 GULD-GULD FARVET! eller måske ikke"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

Ukendt (13-10-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-10-08 19:03

Dak <dak_n@hotmail.com> skrev :

>Hvor meget tror i det vil koste at få lavet rust arbejde på et
>sidepanel? og i værste tilfælde skifte den ud.


Du har vist fundet "Pandora's box"
--
Jan_stevns

Ukendt (13-10-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-10-08 19:19


<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:j937f4l07jab309h0f0i0obpm4s9d8csbr@news.tele.dk...
> Dak <dak_n@hotmail.com> skrev :
>
>>Hvor meget tror i det vil koste at få lavet rust arbejde på et
>>sidepanel? og i værste tilfælde skifte den ud.
>
>
> Du har vist fundet "Pandora's box"


Er der så en ny lille (læs: endnu mindre) indeni ?



Klaus D. Mikkelsen (13-10-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-10-08 19:53

Eque skriver:
>
> Er der så en ny lille (læs: endnu mindre) indeni ?


Nej, det er ikke pandoras æske...



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Uffe Bærentsen (13-10-2008)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 13-10-08 21:42


"Eque" <-> skrev i en meddelelse
news:48f390f4$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> <jan_stevns> skrev i en meddelelse
> news:j937f4l07jab309h0f0i0obpm4s9d8csbr@news.tele.dk...
>> Dak <dak_n@hotmail.com> skrev :
>>
>>>Hvor meget tror i det vil koste at få lavet rust arbejde på et
>>>sidepanel? og i værste tilfælde skifte den ud.
>>
>>
>> Du har vist fundet "Pandora's box"
>
>
> Er der så en ny lille (læs: endnu mindre) indeni ?

Mindre end Matiz?

Det er da ikke muligt



--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Tipo 1,6i



Jacob Rungwald (13-10-2008)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 13-10-08 20:53


"Dak" <dak_n@hotmail.com> wrote in message
news:48f36ed3$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvor meget tror i det vil koste at få lavet rust arbejde på et sidepanel?
> og i værste tilfælde skifte den ud.
>
> Fik at vide at det ville være det værste for at få den igennem syn
>
> Og ja den skal havde skiftet kardankryds også. = 4-5000kr.

Helt ærligt. Hvis jeg var dig så ville jeg få den vil skudt afsted meget
meget hurtigt. Jeg tror du har dummet dig godt og grundigt ved ikke at lade
den gå igennem af en kyndig inden du købte den, og endda at kende farven på
den.

Jeg tror du meget hurtigt kommer til at smide 10k for bare at få den
køreklar og igennem syn.

Nu ved jeg ikke hvad du kan få for den, det lader til den er i meget dårlig
stand. Men under alle omstændigheder kan du begrænse dine lærepenge
kraftigt.

Jeg ved godt at nu tænker du at du har købt den, og for ikke at tabe alt for
mange penge skal du have den køreklar. Men den bil kommer til at koste dig
alle dine surt opsparede penge hver/hver anden måned.

Men jeg taler af erfaring da jeg lavede næsten samme stunt med en Golf II.
Den blev solgt _meget_ hurtigt med ca 10k i lærepenge, men jeg var glad for
at komme af med den.

Du skriver at du havde et budget på 10k overfor kæresten, men hvordan mon
det budget hænger sammen med 10k oveni for at få den klar :(

Mvh
Jacob

P.S Dette er ikke for at gnide salt i såret, men for at hjælpe dig så det
ikke ender med at du står med en Matiz 0.8 der står dig i det dobbelte af
hvad du gav for den.



Dak (13-10-2008)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 13-10-08 22:05

Jacob Rungwald skrev:
> "Dak" <dak_n@hotmail.com> wrote in message
> news:48f36ed3$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hvor meget tror i det vil koste at få lavet rust arbejde på et sidepanel?
>> og i værste tilfælde skifte den ud.
>>
>> Fik at vide at det ville være det værste for at få den igennem syn
>>
>> Og ja den skal havde skiftet kardankryds også. = 4-5000kr.
>
> Helt ærligt. Hvis jeg var dig så ville jeg få den vil skudt afsted meget
> meget hurtigt. Jeg tror du har dummet dig godt og grundigt ved ikke at lade
> den gå igennem af en kyndig inden du købte den, og endda at kende farven på
> den.
>
> Jeg tror du meget hurtigt kommer til at smide 10k for bare at få den
> køreklar og igennem syn.
>
> Nu ved jeg ikke hvad du kan få for den, det lader til den er i meget dårlig
> stand. Men under alle omstændigheder kan du begrænse dine lærepenge
> kraftigt.
>
> Jeg ved godt at nu tænker du at du har købt den, og for ikke at tabe alt for
> mange penge skal du have den køreklar. Men den bil kommer til at koste dig
> alle dine surt opsparede penge hver/hver anden måned.
>
> Men jeg taler af erfaring da jeg lavede næsten samme stunt med en Golf II.
> Den blev solgt _meget_ hurtigt med ca 10k i lærepenge, men jeg var glad for
> at komme af med den.
>
> Du skriver at du havde et budget på 10k overfor kæresten, men hvordan mon
> det budget hænger sammen med 10k oveni for at få den klar :(
>
> Mvh
> Jacob
>
> P.S Dette er ikke for at gnide salt i såret, men for at hjælpe dig så det
> ikke ender med at du står med en Matiz 0.8 der står dig i det dobbelte af
> hvad du gav for den.
>


Ja men nu er jeg stædig som bar fanden. Derfor har jeg også fået
prisen pruttet ned til 8000kr for den. og hvis motor ikke har taget
skade og rusten kun er lokaliseret i det ene sidepanel så er det vel et
godt køb stadigvæk? også selvom jeg skal slippe max 5000kr for
kardankrydsene. Og hvis jeg kan få en ven til at skifte krydsene så er
jeg vel godt på vej til en god handel..?

Nu har vi lånt ekstra penge til reps. hvis man kunne få en bil til 30k
for 15k så ville det jo være super. med det lave km tal og bilens
tilstand taget i betragtning så ville man godt kunne få mere end de 25k.

---
Dak
"Nu med Daewoo Matiz 0.8 '99 guld-farvet. Nu til 8000kr"

Frodo Nifinger (14-10-2008)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 14-10-08 01:46


"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:48f3b7f1$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Ja men nu er jeg stædig som bar fanden. Derfor har jeg også fået
> prisen pruttet ned til 8000kr for den. og hvis motor ikke har taget skade
> og rusten kun er lokaliseret i det ene sidepanel så er det vel et godt køb
> stadigvæk? også selvom jeg skal slippe max 5000kr for kardankrydsene. Og
> hvis jeg kan få en ven til at skifte krydsene så er jeg vel godt på vej
> til en god handel..?
>
> Nu har vi lånt ekstra penge til reps. hvis man kunne få en bil til 30k for
> 15k så ville det jo være super. med det lave km tal og bilens tilstand
> taget i betragtning så ville man godt kunne få mere end de 25k.
>
> ---
> Dak
> "Nu med Daewoo Matiz 0.8 '99 guld-farvet. Nu til 8000kr"

Undskyld, men stædig er bare et andet ord for dum!

Tænk dig nu godt om. Du har oplyst, at bilen er pavabehandlet sidste år og
alligevel er der et hul på 15 cm i panelet! Det hul er jo ikke opstået på
et par måneder....!
Så hvorfor behandler man en rustbunke med pava? For at skjule, hvad der er
med bunden!

Du skriver, at det er en gammel dame, der har kørt bilen, og den kun har
kørt 66 kkm.
Alligivel er begge knokkelled slidt op på kardanakslerne.
Det holder simpelthen ikke.
Min snart 4 år gamle C3 har kørt 141 kkm og har ikke antydningen af
problemer med kardanled.
For at ødelægge dem på så kort tid, skal man køre som et svin.

Du skriver, at den var kørt helt tør for vand! Engine error lampen lyser!
Det er altså alvorligt! En overophedet motor er ingen spøg.
Resultatet er ofte en motor, der drikker olie, som en spædkalv drikker mælk.

Har du tjekket olien, om den er fin eller mælket grå?
Hvis der bare er antydningen af grå snask i olien, er toppakningen smuttet,
og vand trængt ind i olien.
Det vil helt klart fortælle dig, om toppakningen er gået.
Ryger bilen fra udstødningen? Hvidt? Så er det vand. Blåligt, så brænder den
olie.
En anden kontrol er at tage kølerdækslet af køleren, mens motoren er kold og
starte motoren, se om det bobler i køleren, når motoren gasses op.

En motor, der kun har gået 66 kkm bør have en fin ren olie i maskinen, især
hvis den har gennemgået de respektive eftersyn. Det er jo en gammel dame,
der har haft den, så hun kan ikke selv lave eftersyn, så der bør være et
komplet servicehæfte. Vi snakker jo kun om 4-5 eftersyn!

Har du kigget på interiøret, som jeg anbefalede, og på en af bremseskiverne
for at se, om kmstanden passer?

Har du prøvet at Krak'e navnet på registreringsattesten?

Hvis du har nogen som helst mulighed for at hæve handlen, er det det, du bør
gøre.
Hvis ikke det er en mulighed, så få din ven til at gå bilen igennem over en
oliegrav og se, om ikke der er flere lig i skabet.
En ringe trøst er, at der åbenbart mange stumper i omløb hos autoophuggerne.
Det siger lidt om rustmodstanden i sådan en skotøjsæske i betragtning af, at
den kom i 1998, og at den ikke blev solgt i vildt stort antal.
Den kan iøvrigt ikke forsynes med træk.

Og tag så en bilkyndig med næste gang, du skal handle bil. Helst en helt
uden aktier i foretagendet. En sådan gut vil gi dig ren besked om købet.
Hvad med din ven, der kan skifte kardankrydsene?

Mvh
--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk



Dak (14-10-2008)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 14-10-08 15:06


> Undskyld, men stædig er bare et andet ord for dum!
>

Ja men vi kan ikke altid være fornuftige.

> Tænk dig nu godt om. Du har oplyst, at bilen er pavabehandlet sidste år og
> alligevel er der et hul på 15 cm i panelet! Det hul er jo ikke opstået på
> et par måneder....!
> Så hvorfor behandler man en rustbunke med pava? For at skjule, hvad der er
> med bunden!
>

Ja men har gået resten igennem som jeg ville gøre normalt og der er ikke
hentydningen af rustgennemtrængning.



> Du skriver, at det er en gammel dame, der har kørt bilen, og den kun har
> kørt 66 kkm.
> Alligivel er begge knokkelled slidt op på kardanakslerne.
> Det holder simpelthen ikke.
> Min snart 4 år gamle C3 har kørt 141 kkm og har ikke antydningen af
> problemer med kardanled.
> For at ødelægge dem på så kort tid, skal man køre som et svin.

Ja men nu har hun kun haft den i 8000km's tid. den blev købt ca. 2 år
siden hos autonorden for ca. 60k.


> Har du tjekket olien, om den er fin eller mælket grå?
> Hvis der bare er antydningen af grå snask i olien, er toppakningen smuttet,
> og vand trængt ind i olien.
> Det vil helt klart fortælle dig, om toppakningen er gået.

Ja men der er intet at se i olien.


> Ryger bilen fra udstødningen? Hvidt? Så er det vand. Blåligt, så brænder den
> olie.

Nope, udstødningsgasserne ser ok ud.



> En anden kontrol er at tage kølerdækslet af køleren, mens motoren er kold og
> starte motoren, se om det bobler i køleren, når motoren gasses op.
>
> En motor, der kun har gået 66 kkm bør have en fin ren olie i maskinen, især
> hvis den har gennemgået de respektive eftersyn. Det er jo en gammel dame,
> der har haft den, så hun kan ikke selv lave eftersyn, så der bør være et
> komplet servicehæfte. Vi snakker jo kun om 4-5 eftersyn!

Ja servicebogen er ok. den skulle til et nu hvis jeg skulle følge bogen.

>
> Har du kigget på interiøret, som jeg anbefalede, og på en af bremseskiverne
> for at se, om kmstanden passer?

Ja det ser fint ud. Skiverne ikke ikke slidt ned.

>
> Har du prøvet at Krak'e navnet på registreringsattesten?
>

nææ...

> Hvis ikke det er en mulighed, så få din ven til at gå bilen igennem over en
> oliegrav og se, om ikke der er flere lig i skabet.

Nå ja men har jo ikke brugt særlige mange penge på den endnu. Hvis jeg
køber den til 8k så kan man da altid få en del af prisen igen ved at
sælge den med det samme hvis det skulle være helt galt. Der er jo
sikkert nogen som handler med hjertet.

> En ringe trøst er, at der åbenbart mange stumper i omløb hos autoophuggerne.
> Det siger lidt om rustmodstanden i sådan en skotøjsæske i betragtning af, at
> den kom i 1998, og at den ikke blev solgt i vildt stort antal.

Det rigtig. data lageret har en pæn sjat af dem. Så man kan jo altid
skaffe delene brugt istedet. kardankryds koster nyt ca. 1300kr
stykket så ville nok kunne spare lidt der.


> Den kan iøvrigt ikke forsynes med træk.
>

Satans... jamen så er det afgjort. nu køber jeg den ikke.

> Og tag så en bilkyndig med næste gang, du skal handle bil. Helst en helt
> uden aktier i foretagendet. En sådan gut vil gi dig ren besked om købet.

Ja men der var ikke så mange at vælge imellem i men omgangskreds og
ingen af dem kunne jo tage med til Frederikshavn.

> Hvad med din ven, der kan skifte kardankrydsene?
>

Han var så på ferie på Malta, kommer hjem fredag.

Thore Jensen (14-10-2008)
Kommentar
Fra : Thore Jensen


Dato : 14-10-08 18:40

Dak skrev:
>
> Det rigtig. data lageret har en pæn sjat af dem. Så man kan jo altid
> skaffe delene brugt istedet. kardankryds koster nyt ca. 1300kr
> stykket så ville nok kunne spare lidt der.
>
Nej nej nej....... man køber ikke sliddele brugt, med mindre man med
sikkerhed ved at de stort set er spritnye - og det ved man ALDRIG ved en
hugger, ej heller som det er en som nydelig og organiseret ophugger.

Thore

Ivan Madsen (14-10-2008)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 14-10-08 18:43

On Tue, 14 Oct 2008 19:39:59 +0200, Thore Jensen <thore@snaps.dk>
wrote:

>Dak skrev:
>>
>> Det rigtig. data lageret har en pæn sjat af dem. Så man kan jo altid
>> skaffe delene brugt istedet. kardankryds koster nyt ca. 1300kr
>> stykket så ville nok kunne spare lidt der.
>>
>Nej nej nej....... man køber ikke sliddele brugt, med mindre man med
>sikkerhed ved at de stort set er spritnye - og det ved man ALDRIG ved en
>hugger, ej heller som det er en som nydelig og organiseret ophugger.
>
Hvis en gammel bil skal køre 10000 om året og man checker at
manchetter mv. er intakte er det da et rimeligt alternativ. Til min
der SKAL køre hver dag er det en anden sag.

Thore Jensen (14-10-2008)
Kommentar
Fra : Thore Jensen


Dato : 14-10-08 21:16

Ivan Madsen skrev:
>
> Hvis en gammel bil skal køre 10000 om året og man checker at
> manchetter mv. er intakte er det da et rimeligt alternativ. Til min
> der SKAL køre hver dag er det en anden sag.

IMHO er problemet er at det er svært at bedømme standen på brugte
reservedele. Man kan nemt komme til at købe noget som ikke holder ret
længe, og så sparer man ikke noget... ville du f.eks. købe en brugt tandrem?

Thore

Kim Olsen (13-10-2008)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 13-10-08 21:13

> Og ja den skal havde skiftet kardankryds også. = 4-5000kr.
>
> ---
> Dak
> "Nu med Daewoo Matiz 0.8 '99 GULD-GULD FARVET! eller måske ikke"
> "ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

Tja et hurtigt tjek på bilbasen viser da flere som denne:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Daewoo-Matiz-0,8-SE+-5d_ID566800004.htm
der er nysynede til 22 - 25 tusinde

Jeg vil tro at du let når dertil inden du får den synet - og endnu højere
hvis du også skal have den til at køre (skiftet toppakning eller topstykke)

Kim


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste