Ny Aygo eller brugt Mercedes A ?
Fra : StreetFighter

Dato : 13-10-08 15:14

Hvad giver mest bil for pengene, en ny Toyota Aygo eller en 10 år gammel
Mercedes A-model som begge kan erhverves for 100k

Bilen skal køre meget motorvej og må gerne være behagelig. Kr pr km har en
vis betydning for valget.

Hvad ville I selv købe og hvorfor?

--
Wheelies er min passion

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-08 18:43

"StreetFighter" <streetfighter@ghostrider.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mercedes A-model som begge kan erhverves for 100k
>
> Bilen skal køre meget motorvej og må gerne være behagelig. Kr pr km har en

En A-klasse tror jeg.
Hvad har den gået og hvad
med service ?
Er den i tip top stand, så
får du mere køreglæde i en sådan
end en Yogo...

Fra : Kent Glerup

Dato : 13-10-08 19:34

StreetFighter skrev:
> [...]
> Mercedes A-model som begge kan erhverves for 100k
>
> Bilen skal køre meget motorvej og må gerne være behagelig. Kr pr km har en

Har aldrig kørt i en A-klasse, men den kørestilling kan umuligt være
behagelig på langture. Havde en Vaneo til låns i en (heldigvis) meget
kort periode. Den deler opbygning med A-klassen. Frygtelig kørestilling,
ganske enkelt! Bunden er alt for højt oppe, hvilket gør indstigning
mærkelig, og giver en sidestilling hvor man sidder med benene lige frem.
En testsidning i A-klassen og B-klassen bekræfter indtrykket.

> Hvad ville I selv købe og hvorfor?

En 5 år gammel Yaris :)
Super kvalitet, lidt mere bil end Aygo, god økonomi.

/Kent Glerup

Fra : StreetFighter

Dato : 13-10-08 21:48

On Mon, 13 Oct 2008 20:33:43 +0200, Kent Glerup wrote:

> En 5 år gammel Yaris :)
> Super kvalitet, lidt mere bil end Aygo, god økonomi.

pudsigt du siger det for jeg har kikket på sådan en, men folk vil have for
meget for dem så man ligesågodt kan købe en ny Yaris. Kr/km bliver næsten
det samme hvis man ser bort fra renter og kasko.

--
Wheelies er min passion

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-08 19:53

>Bilen skal køre meget motorvej og må gerne være behagelig. Kr pr km har en
>vis betydning for valget.

Behagelig er en Aygo ikke (og så kan alle de glade ejere sige hvad de
vil). Den larmer og støjer ved højere hastigheder = motorvej. OK er
man vant til en gammel Lada så er alt andet jo behageligt og perfekt
på motorvejen, men en Aygo (og dens 2 søstre) hører IMHO til på
landevejen og byen.

Så umiddelbart A-klassen hvis valget står mellem de 2.

Fra : StreetFighter

Dato : 13-10-08 22:29

On Mon, 13 Oct 2008 20:52:56 +0200, Martin Johansen [6000] wrote:

> Den larmer og støjer ved højere hastigheder = motorvej.

Ja det erfarede jeg også ved en prøvetur. Ny Yaris havde også vindstøj.

--
Wheelies er min passion

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 13-10-08 23:45

On Mon, 13 Oct 2008 23:28:42 +0200, StreetFighter wrote:

> Ja det erfarede jeg også ved en prøvetur. Ny Yaris havde også vindstøj.

Øh, nej, det er nu snarere dækstøj og motorstøj. Det kan i den grad mærkes
på den nye støjdæmpede asfalt på M3.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 14-10-08 00:29

"StreetFighter" <> skrev i meddelelsen

> [...]
> Mercedes A-model som begge kan erhverves for 100k
>
> Bilen skal køre meget motorvej og må gerne være behagelig. Kr pr km har en

Har aldrig kørt i en A klasse, men har kørt i en Aygo.
Og engang Aygo, aldrig mere Aygo. Så hellere en gammel Lada 2107.
Var glad for at jeg kun havde 30 km til arbejde og hende jeg med oppe at
køre
klagede over sædet, selv om hun nu selv er godt polstret.

mvh
Henning