Gnosis
Fra : Lyrik

Dato : 14-10-08 10:53

Nogle af de som skriver her har måske en søn.

Hvis man nu spørger Jer:" Hvem er vigtigst? Dig eller din søn?"- Så synes
jeg det normale svar er:"Han skal blive større og jeg skal blive mindre!"
og "Han skal blive bedre, klogere end jeg!"-og:"Han kommer til at vide
mere end mig, han bliver et fremskridt og i det perspektiv vil jeg stå som
noget forældet, der lige så langsomt forsvinder.

Nu er det sådan at mennesket er skabt i Guds billede. Ligeledes vores
familieforhold afspejler Guds-tilsvarende familieforhold. Hvorfor skulle
Guds forhold til sin søn ikke ligne vores eget?
Under allle omstændigheder har Sønnen afløst Faderen i den moderne
gudsdyrkelse, som kristendommen er. Og det ses at være naturligt. Faderens
værdi kommer som det fundament den moderne tro står på. Ligesom Sønnen
døde, således er Faderen nu død.
Også i det perspektiv bekræftes Den Hellige Treenighed.

Det der forsvinder er det statiske. Det som står stille. Loven der stod
stille forsvandt. Der er den sandhed omkring love, at de er i stadig
forandring fordi dem lovene regerer over, hele tiden forandrer sig.

Alt det statiske forsvinder, kun det som hele tiden forandrer sig
forbliver-indtil næste forandring.

Det store spørgsmål omkring denne himmelske familie er det evigt franske
spørgsmål:"Hvor er kvinden?"

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-10-08 12:29

Lyrik skrev i
news.ui0dp5tmcof222@lyrik.local,:

[ ... ]
> Alt det statiske forsvinder, kun det som hele tiden forandrer sig
> forbliver-indtil næste forandring.

"Jeg er den samme i går, i dag, ja til evig tid, siger Gud Herren."

Mener du virkelig at du vil sætte Guds egne udsagn ud af kraft?

Har du nogen bibelsk begrundelse for din gnostiske lære?

Og så lige en lille oplysning: Det var ikke Faderen der sagde noget om at
Han skulle blive mindre og Sønnen større. Det var et menneske her på jorden
jorden der sagde det.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Vidal

Dato : 14-10-08 13:36

Andreas Falck skrev:
> [...]
>
> "Jeg er den samme i går, i dag, ja til evig tid, siger Gud Herren."
>
> Mener du virkelig at du vil sætte Guds egne udsagn ud af kraft?

Jo, men kunne det ikke tænkes, at vi efterhånden får
en bedre forståelse af Guds natur. Altså, Gud ændrer
sig ikke, men vi menneskers forståelse af ham gør.

Jesus ændrede jo afgørende synet på Gud i forhold
til jødernes opfattelse.

Og de mange forskellige trossamfund har jo alle et
eller andet forskelligt syn på, hvordan Jesus' ord
skal opfattes.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-10-08 17:55

Vidal skrev i

> [...]
> til jødernes opfattelse.
>
> Og de mange forskellige trossamfund har jo alle et
> eller andet forskelligt syn på, hvordan Jesus' ord

Så du mener også at Gud er død? Eller hvad?

Fra : Vidal

Dato : 14-10-08 20:39

Andreas Falck skrev:
> Vidal skrev i

> Så du mener også at Gud er død? Eller hvad?

Jeg ved ikke, hvordan du kommer til den slutning.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-10-08 21:12

Vidal skrev i

[ ... ]
> Jeg ved ikke, hvordan du kommer til den slutning.

Det var absolut ingen konklussion. Det var alene uddybende spørgsmål
foranlediget af at du tilsyneladende kunne forstås derhen at du muligens
havde en tendens til at ville støtte op om heretikerens gnostiske
vildfarelser om at Gud skulle være død.

Men din klare reaktion tyder på at du så langt fra er enig med ham, og det
beroliger mig da i betydelig grad.

Fra : Lyrik

Dato : 15-10-08 11:55

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.dewnull> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Og så lige en lille oplysning: Det var ikke Faderen der sagde noget om at
> Han skulle blive mindre og Sønnen større. Det var et menneske her på
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Oh du jordbundne slave af dine lyster og af sønderjysk kagebord! Har du
ikke Paulus brev til hebræerne, denne samling af jødekristne der vendte
tilbage til moseloven?
Paulus prøvede at materialisere Jesu Guddom for deres tempelfikserede øjne,
der så og så uden at se noget! Han forklarede dem at vendte de tilbage til
Moselov så var de hunde der åd deres eget opkast!-det ser ud til at du
stadigvæk har denne ret på dit kagebord!

Hebr;1:
10Gud kaldte ham også Herre, idet han sagde:
»Herre, i begyndelsen grundlagde du jorden, og himlen er skabt ved dine
hænder.

Når Gud kaldte ham Herre, så må Gud være blevet mindre og Jesus større! Nes
se pas?

Hilsen
Jens

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-10-08 15:09

Lyrik skrev i

[ ... ]
> Han forklarede dem at vendte de
> tilbage til Moselov så var de hunde der åd deres eget opkast!-det ser
> ud til at du stadigvæk har denne ret på dit kagebord!

Nu gider jeg ikke længere dit personnedgørende gylp og opkast.

Ikke én eneste gang har du formået at ville indgå i noget der blot nærmer
sig en seriøs og saglig dialog, men hver eneste gang skal du forfalde til
hånende udbrud.

Farvel til dig, og dit skinhellige falskneri af det kristne budskab.

Fra : Lyrik

Dato : 15-10-08 16:37

> [...]
> hånende udbrud.
>
> Farvel til dig, og dit skinhellige falskneri af det kristne budskab.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Gnosis kunne få dig til at melde pas. Jeg er ikke ked af det og føler mig
ikke skyldig, for du har forvansket Vor Herres evangelium og blandet det
sammen med moseloven.

Kristne er under nåde og kun under hjertets lov. Den uskrevne lov.

Hilsen
Jens

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-10-08 17:07

Lyrik skrev i

[ ... ]
> [...]
> blandet det sammen med moseloven.
>
> Kristne er under nåde og kun under hjertets lov. Den uskrevne lov.

Naturligvis er du ikke ked af det, for du elsker jo svælge i frafald og
kætteri, først som Jehovas Vidner og senere som gnostisk kætter, der nok er
endnu værre end JV-udgaven.

Nå, men denne gang skulle filteret virke så jeg kommer ikke til at læse mere
af dit fordrukne ævl.

Fra : Lyrik

Dato : 15-10-08 17:24

> [...]
> er endnu værre end JV-udgaven.
>
> Nå, men denne gang skulle filteret virke så jeg kommer ikke til at læse
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Den frafaldne er dig!

Jens

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-10-08 17:51

Lyrik skrev i

[ ... ]
> Den frafaldne er dig!

Tja, du har nok ret i at det ikke er dig der er frafalden - du har jo aldrig
været kristen - først JV'er og nu gnostisk kætter!

Og så prøver jeg endnu engang med det filter.

Fra : Lyrik

Dato : 15-10-08 18:02

> [...]
> aldrig været kristen - først JV'er og nu gnostisk kætter!
>
> Og så prøver jeg endnu engang med det filter.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Heller ikke det kunne du finde ud af!
Nu skal jeg hjælpe dig som en god kristen:
Du markerer mit indlæg.
Så går du op foroven i meddelelse og vælger:"Opret regel ud fra meddelelse"
Nu kan du i den næste boks se at den er regostreret i punkt 2. sætter du
prik i "Slet den"

Se det var gnosis der skulle til!))

Hilsen Jens

Fra : Claudio Adam

Dato : 16-10-08 19:03

> [...]
>været kristen - først JV'er og nu
>gnostisk kætter!
>
>Og så prøver jeg endnu engang med det filter.

Godaften Andreas.

Flueknepperi, jeg ved-ikke hvor som sådan ordet er opstået.

En frustreret Kvinde lader frustrationerne koge over,
på en Net/Blog.
Siger det dig noget Andreas,?
- siger dette dig noget om hvor vi er på vej hen?
Siger dette dig noget om:
- Der eventuelt er andet at diskutere en det ellers Udemærket
Kaffebord.

Mvh. Adam.

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-08 13:33

"Andreas Falck" skrev:
> [...]
> hånende udbrud.
>
> Farvel til dig, og dit skinhellige falskneri af det kristne budskab.

Det er en fantastisk indfølelse, du her lægger for dagen, når du føler, at
det er dig selv, der bliver ramt af nedgørende bemærkninger.
Jeg henviser til en korrespondence som ikke er mere end en uge gammel, hvor
du Selv i stedet for at forholde dig sagligt til et emne farer til
personnedgørelse og kaster dig over indlægsskriveren og undlader at
kommentere på sagen.

Det er hykleri af værste skuffe!
Og jeg gentager: Hvis hovmod er en synd, så står du til en røvfuld, når du
møder din skaber.