Bekendelse
Fra : Lyrik

Dato : 14-10-08 02:10

Cyril Malka:
Som menneske er jeg også i besiddelse af den egenskab, at jeg gerne vil
opsluge, kontrollere verden. Jeg har nemlig ønsker og viljestyrke. Fra
barnsben af ønsker jeg at kontrollere min del af verden, så jeg kan få det
ud af den, jeg ønsker.

Derfor er jeg nødt til, så at sige, at "opsluge" verden: Altså opfatte den,
håndtere den, finde min plads i den, så jeg hurtigere kan finde ud af mine
muligheder.

Derfor vil jeg til stadighed forsøge at finde de regler, som regerer den
verden, for dermed bedre at kontrollere dem og deraf kontrollere verden
(eller den del af den, jeg har mulighed for at kontrollere). Jo hurtigere
jeg lærer reglerne, desto hurtigere kan jeg udnytte dem til eget formål.

http://sekter.org/jehovas_vidner/tekster/jehovas_vidner_og_born/nar_huset_braser_sammen.html

Pas på du ikke forspiser dig! Tænk ikke på at udnytte alt og alle til
dine "formål"(som kunne være at dulme angsten for utilstrækkelighed), send
en ærlig uselvisk tanke bare én gang i dit liv!

--
Hilsen
Jens "Lyrik" Bech