Serier
Fra : isteen

Dato : 14-10-08 08:59

Da jeg er blevet gjort opmærksom på, at serier er strengt OT herinde,
fandt jeg en godt gemt/glemt nyhedsgruppe.
dk.serier.dvd - bare en opfordring til at bruge den, hvis man ikke vil
være OT herinde

--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Holst

Dato : 14-10-08 09:02

isteen wrote:

> [...]
> fandt jeg en godt gemt/glemt nyhedsgruppe.
> dk.serier.dvd - bare en opfordring til at bruge den, hvis man ikke vil

Det er vist ikke en officiel gruppe. Den er ikke på TDCs server.

Fra : isteen

Dato : 14-10-08 09:13

Holst <newsfeb08@shelter.dk> wrote:

> Det er vist ikke en officiel gruppe. Den er ikke på TDCs server.

Det sætter jo en stopper for en stor sjat brugere.
Den røg måske i svinget, da TDC slettede de binære grupper
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Holst

Dato : 14-10-08 09:17

isteen wrote:

> Det sætter jo en stopper for en stor sjat brugere.
> Den røg måske i svinget, da TDC slettede de binære grupper

Næppe. Den er jo ikke umiddelbart til binære filer.

Derudover passer dk.serier.dvd ikke rigtig ind i det normale hierarki.
Den burde have været placeret i enten dk.kultur.* eller dk.medier.*
efter min mening.

Den eksisterer heller ikke på http://groups.google.com

Fra : Peter Larsen

Dato : 14-10-08 09:48

"isteen" <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote in message
> [...]
> fandt jeg en godt gemt/glemt nyhedsgruppe.
> dk.serier.dvd - bare en opfordring til at bruge den, hvis man ikke vil

Kan vi ikke bare bruge dk.medier.tv?

Fra : Jubii

Dato : 14-10-08 10:16

"Peter Larsen" <spak@spak.dk.com> skrev i meddelelsen

> "isteen" <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote in message

> Kan vi ikke bare bruge dk.medier.tv?

Det er hvad denne gruppes fundats siger i skal, men nogle har ikke lært
det endnu.
Så isten, du er OT herinde altid med dit seriemøg.
eod.

Fra : Per Vadmand

Dato : 14-10-08 17:26

isteen wrote:
> Da jeg er blevet gjort opmærksom på, at serier er strengt OT herinde,

Vil det sige, mwn ikke må skrive om Olsenbanden, Star wars eller Indiana
Jones? Eller Min Søsters Børn?

Per V
--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Fra : Holst

Dato : 14-10-08 17:32

Per Vadmand wrote:

> Vil det sige, mwn ikke må skrive om Olsenbanden, Star wars eller Indiana
> Jones? Eller Min Søsters Børn?

Med serier mener isteen tv-serier.

Fra : Per Vadmand

Dato : 14-10-08 20:39

Holst wrote:

> Med serier mener isteen tv-serier.

Det siger du ikke!

Hvis fundatsfundamentalisterne brugte deres tid på at skrive relevante
on-topic-indlæg i stedet for at kaste sig over alle, der var det mindste
off-topic, kunne dette blive en spændende gruppe.

Per V

--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Fra : Mr. D

Dato : 14-10-08 17:54

> Vil det sige, mwn ikke må skrive om Olsenbanden, Star wars eller Indiana
> Jones? Eller Min Søsters Børn?

Hvilken relevans har din søsters børn for denne gruppe. Det er da OT om
noget

simon

Fra : isteen

Dato : 14-10-08 19:20

Mr. D <sigri@detiparantesemail.dk> wrote:

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken relevans har din søsters børn for denne gruppe. Det er da OT om
> noget
>
> simon

HA - endeligt nogen der kan andet end at dunke andre oven i hovedet
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Jubii

Dato : 14-10-08 19:39

"isteen" <isteen@gmail.rygeloven.com> skrev i meddelelsen

> HA - endeligt nogen der kan andet end at dunke andre oven i hovedet

Dit hoved trænger til mere end et dunk. Dit tv-seriemøg er uønsket.
Snak film i filmgruppen, så er der ingen dunk til dig. Men det skal nok
først dunkes ind i skallen på dig.

Og dermed er film om olsenbandens alle eskapader, star wars filmene og
andre film, gode som dårlige fine emner i gruppen.

Fra : Brian Kjeldsen

Dato : 14-10-08 18:35

"isteen" <isteen@gmail.rygeloven.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fandt jeg en godt gemt/glemt nyhedsgruppe.
> dk.serier.dvd - bare en opfordring til at bruge den, hvis man ikke vil

Jeg havde nu fået den forståelse at det er ok at diskutere serier der er
udgivet på dvd, det er der da blevet mange gange herinde, fx. Twin Peaks,
Battlestar Galactica, Star Trek osv.

Mvh. BK

Fra : Jubii

Dato : 14-10-08 19:26

"Brian Kjeldsen kjeldsen@ mail.dk>" <brauner<punktumFJERN DETTE> skrev i
meddelelsen news:48f4d827$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> er udgivet på dvd, det er der da blevet mange gange herinde, fx. Twin
> Peaks, Battlestar Galactica, Star Trek osv.

jeg henviser endnu en gang til fundatsen og det faktuelle omkring
tv-serier.
"Diskussioner om tv-programmer, herunder tv-serier på f.eks. DVD, hører
almindeligvis til i dk.medier.tv."
Undtagelser er f.eks. debat om de film der sendes på tv-stationerne.
Plus programmer om film samt filmiske virkemidler i tv-serier.

Fra : Brian Kjeldsen

Dato : 15-10-08 04:46

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Undtagelser er f.eks. debat om de film der sendes på tv-stationerne. Plus
> programmer om film samt filmiske virkemidler i tv-serier.

Nu ved jeg godt at jeg nok får en masse virtuelle slag i hovedet, men jeg
spørger alligevel: Hvem har skrevet den fundats? ved godt at dvd-aktuelle
serier i forhold til fundatsen ikke hører hjemme her, men når de alligevel
bliver diskusteret så synes jeg ikke det plejer at give nogen problemer,
andet en der altid henviser til fundatsen, alle andre ser ud til at pleje
end at deltage i diskussionen, eller ignorer tråden, derfor kan jeg ikke
helt forstå hvorfor man altid skal gøre et stort problem ud af det. Det var
noget andet hvis folk ville diskutere hårpleje midler herinde, eller hvis 3
ud af 4 tråde handlede om tv-serier. Men kán man så ikke ændre fundatsen så
man fx kunne diskutere tv-serier på dvd...for jeg synes faktisk der
efterhånden sker utrolig lidt herinde, så det ville på ingen måde genere mig
hvis gruppen område blev udvidet lidt...

Mvh. BK

Fra : Per Vadmand

Dato : 15-10-08 09:19

> [...]
> efterhånden sker utrolig lidt herinde, så det ville på ingen måde
> genere mig hvis gruppen område blev udvidet lidt...
Fundatsrytteri er latterligt. Fundamentalisterne kræver, at en diskussion af
fx Kiefer Sutherlands evner som skuespiller i denne gruppe måtte begrænses
til hans biograffilm, men ikke omtale hans rolle i "24 Hours". Og Ove
Sprogøe måtte kun omtales for "Det var på Rundetårn" men ikke for "Matador."

Kun forkalkede lystpedanter kan ikke indse, det er absurd.

Med visse soaps (som "Days of our Life") som undtagelse optræder langt de
fleste skuespillere i både tv-serier og film, så den slags kunstigt
opstillede grænser er hæmmende for enhver seriøs debat.

- og nu har fundatsfundamentalisterne sgu også spildt MIN tid ved at få mig
til at skrive et indlæg, der handler om dem i stedet for om film!

Per V

--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Fra : Jubii

Dato : 15-10-08 11:23

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Per V
>
> --
> Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Du er helt ude i hampen med dit mudder.
Hvor i fundatsen står der man ikke kan debattere skuespillere og deres
virkemidler i film, serier, og tv/radio?
At du er for dum til at tolke fundatsen rigtigt har du bevist så
rigeligt.
Uddrag fra fundatsen:
Velkomne emner omfatter bl.a.:
* skuespillere, instruktører og andre relevante personer

Din krukke er tom og du buldrer temmelig meget og temmelig forgæves.

Fra : Jubii

Dato : 15-10-08 11:12

"Brian Kjeldsen kjeldsen@ mail.dk>" <brauner<punktumFJERN DETTE> skrev i
meddelelsen news:48f5675c$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> diskutere tv-serier på dvd...for jeg synes faktisk der efterhånden
> sker utrolig lidt herinde, så det ville på ingen måde genere mig hvis

Lidt info omkring grupper på det danske usenethierarki.
I dag er det en styregruppe under TDC der bestemmer hvilke grupper der
skal oprettes/ændres.
Man sender et oplæg til debat til dk.admin hvor det debatteres hvorvidt
det er en god ide.
Hvis man vil opretholde ideen skal den sendes til styregruppen i email.
Dette gøres for at få en homogent hieraki hvod debat om et emne er skilt
ud fra alle andre emner som har sin egen gruppe.
For at ændre en vedtaget fundats skal ændringen have været til debat i
gruppen enten fordi der mangler et emne til debat eller der er et emne
man gerne vil skille fra.
Det kan ikke nytte noget at være tolerant og forstående m.m. når en
gruppe spammes af emner der ikke er en del af gruppens vedtagne emner.
Hvis man følger med i dk.admin vil man se hvor svært det er at få
oprettet en gruppe, og det er direkte disrespekt for dem der har
debatteret oplægget til gruppen, ved at tolerere spam i en gruppe eller
give øgenavne til folk der forsøger at hjælpe med at gøre gruppen ren
for spamming.

Som det står i fundatsen:
"Folk opfordres til at føre et pænt og høfligt sprog. Kan man ikke det,
henvises der til dk.snak.mudderkastning.

4. Begrundelse:
Den eksisterende fundats for dk.kultur.film trænger til at blive
revideret, så den dels afspejler gruppens nuværende tilstand,
dels tager hensyn til de grupper, der er oprettet efterfølgende,
og dels følger den nuværende standard for, hvordan en fundats
skal opbygges."

Så teksten er blevet ændret en gang, så f.eks. debat om tv-programmer og
tv-serier henvises til tv-gruppen.
Jeg kan tænke mig at alt om film og tv-serier og tv-programmer blev
debatteres i denne gruppe inden ændringen, og man skilte så
tv-programmer og tv-sereir ud da det tog debat om de emner væk fra
tvgruppen.
Ganske fornuftigt, så vis den respekt der tilfalder forslagsstillerne
for at gøre det.
Forslagsstillere:
David Schjelde
Thomas Christiansen

At få flyttet debat om tv-serier på dvd fra tv-gruppen til film-gruppen
vil være meget meget svært.
Jeg ser heller ikke behovet.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 15-10-08 14:15

Jubii wrote:
[...]
> At få flyttet debat om tv-serier på dvd fra tv-gruppen til film-gruppen
> vil være meget meget svært.
> Jeg ser heller ikke behovet.

Jeg er enig med dig i at det er fjollet at arbejde for en fundatsændring
i den retning.

Der er andre grupper i dk.-hierarkiet der trænger gevaldigt til at få
opdateret deres fundatser idet de er kommet alvorligt bagud i forhold
til den virkelige verden, men fundatserne for dk.kultur.film og
dk.medier.tv er så godt formulerede at det kun er ganske få gakho'der,
som f.eks. dig, der kløjes i dem.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jubii

Dato : 15-10-08 14:34

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> til den virkelige verden, men fundatserne for dk.kultur.film og
> dk.medier.tv er så godt formulerede at det kun er ganske få gakho'der,

Nåh, kom hykleren med et opkast. Synd for gruppen.

Fra : Mr. D

Dato : 15-10-08 16:56

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> er så godt formulerede at det kun er ganske få gakho'der, som f.eks. dig,

.... og derudover er der et begrænset antal brugere i dk hierakiet. Jo mere
vi deler ud i smågrupper, jo mindre trafik bliver der. Vi er nødt til at
værne om få grupper med en nogenlunde tilslutning. Skulle man til at
begrænse debatterne om serieudgivelse på DVD til endnu en gruppe om netop
dette, så ville man jo ikke få nogen reaktion på sine indlæg.

simon

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 05:06

On Wed, 15 Oct 2008 17:55:34 +0200, "Mr. D"
> [...]

>begrænse debatterne om serieudgivelse på DVD til endnu en gruppe om netop
>dette, så ville man jo ikke få nogen reaktion på sine indlæg.

Det er jo det der er så svært problemet med dk.medier.tv er at det
egentligt ikke er en særlig go gruppen og interessen for serie
udgivelser på dvd er større her ind der efter som det anden gruppe
mere ser på hvad der køre i tv

MvH Bo M Mogensen
--
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/

Fra : Henrik Laursen

Dato : 15-10-08 16:58

Fundsatser her og fundsatser der.

Hvorfor prøver folk ikke bare på at få oprettet en NG der direkte handler
om alt mellem himmel og jord angående tv-serier ?

dk.kultur.tvserier

Her kunne så serierne diskuteres, både dem der er på TV og dem man har købt
på DVD, så bliver ingen sure i hverken dk.medier.tv eller dk.kultur.film
fordi tv serierne nu har fået deres helt egen gruppe.

--
Henrik Laursen

Fra : Per Vadmand

Dato : 15-10-08 21:37

Henrik Laursen wrote:

> Her kunne så serierne diskuteres, både dem der er på TV og dem man
> har købt på DVD, så bliver ingen sure i hverken dk.medier.tv eller
> dk.kultur.film fordi tv serierne nu har fået deres helt egen gruppe.

Der var også den udvej, at fundatskværulanterne lod være med at blive sure
og sprang de pågældende indlæg over.

Men det ville nok være for meget forlangt.

Per V
--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Fra : Jubii

Dato : 15-10-08 22:57

> [...]
>
> Per V
> --
> Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Hvilken tom krukke startede denne debat?

From: "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
Newsgroups: dk.kultur.film
Subject: canadisk serie
Date: Thu, 14 Aug 2008 11:34:47 +0200

"Tv sendte for nyligt en canadisk serie, der handlede om et komplot,
hvor USA
ville stjæle Canadas vandressourcer. Kan nogen huske titel etc.?

Per V
--
Der findes ikke neutral klædedragt."

Intet under at krukken vil gøre alt for at fundatser og tekst om
tv-programmer, serier og deslige ikke bliver belyst i denne gruppe.

Hvordan var det nu?
"Der var også den udvej, at" vademanden holdt helt kæft i fremtiden.

Ok, det var over stregen, men provokationerne er kaftige.

Fra : Brian Kjeldsen

Dato : 16-10-08 08:12

> Der var også den udvej, at fundatskværulanterne lod være med at blive sure
> og sprang de pågældende indlæg over.
>
> Men det ville nok være for meget forlangt.

Jeg er enig med dig, jeg kan ikke se problemet. Trafikken her inde er i
forvejen meget lille, så indtil at det giver et seriøst problem at folk
snakker om DVD udgivelser generelt her, så synes jeg sagtens man kan
opfordre til civil ulydighed, og så kan vi sige at Fundamentalisterne siger
til når bare 25% af snakken her går på Tv-serier på DVD, så kan det da godt
være man skal overveje at stramme op, men som det er i øjeblikket, så må
folk da have bedre at bruge sin tid på, en at se rødt over de enkelte indlæg
der kommer, og så bare springe dem over.

Mvh. BK

Fra : Jubii

Dato : 16-10-08 11:08

"Brian Kjeldsen kjeldsen@ mail.dk>" <brauner<punktumFJERN DETTE> skrev i
meddelelsen news:48f6e92a$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> op, men som det er i øjeblikket, så må folk da have bedre at bruge sin
> tid på, en at se rødt over de enkelte indlæg der kommer, og så bare

Det betyder at i vil spamme gruppen, og hvis der er noget udbyderne ikke
bryder sig om er det spamming. Og bevist spamming du opfordrer til, uha
uha.
(bare en service meddelelse)

Fra : Brian Kjeldsen

Dato : 16-10-08 18:12

> [...]
>

> Det betyder at i vil spamme gruppen, og hvis der er noget udbyderne ikke
> bryder sig om er det spamming. Og bevist spamming du opfordrer til, uha

Jeg takker Det var pænt af dig. Lad os nu se om det går så vidt. Men
noget der er påfaldende, det er at tråden om dette bliver "kæmpe" lang,
hvorimod de fleste tråde der er startet om film ikke lever særlig længe,
lige bortset fra tråden om "Flammen og citronen" så er det her da vist en af
de længste tråde i stykke tid i gruppen...Er denne her tråd så også spam,
eller ligger denne diskussion indenfor fundatsen.

Mvh. BK

Fra : Jubii

Dato : 16-10-08 20:16

"Brian Kjeldsen kjeldsen@ mail.dk>" <brauner<punktumFJERN DETTE> skrev i
meddelelsen news:48f775c6$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> lige bortset fra tråden om "Flammen og citronen" så er det her da vist
> en af de længste tråde i stykke tid i gruppen...Er denne her tråd så
> også spam, eller ligger denne diskussion indenfor fundatsen.

Debat omkring usenetregler og deslige incl. fundatshjælp er aldrig OT i
en gruppe.
Den eneste gruppe, debat om usenetregler/en gruppes fundats, måske kunne
henvises til er dk.admin, men kender jeg brugerne der, vil det ikke
falde i god jord.
De har flere gange ment at det skal holdes inden for den gruppe hvori
debat om usenetreglerne startede.
Jeg tror motivet kan være at så lærer gruppens medlemmer, der følger
debatten naturligvis, at f.eks. foretage det rigtige valg af emne eller
andre ting der netop ligger inden for gruppefundatsen præmisser.

Der findes nogle overordnede retningslinier for brug af det danske
usenet hieraki.
F.eks.:
"For at der skal være plads til alle, er det dog nødvendigt med et
reglement for hvad man kan tillade sig at poste hvor. Det kaldes
i usenetregi for fundatser, og deres formål er at gøre grupperne
brugbare for de tiltænkte målgrupper.

En række af de retningslinjer for hvad der hører til i den
enkelte gruppe, er fælles for langt de fleste grupper. I stedet
for at skrive disse ind i hver enkelt fundats, er de samlet i et
overordnet reglement for dk-hierarkiet."

Jeg vil gerne advokere for, at når en fundats er blevet moderniseret
således at emner er skilt fra til fordel for en anden gruppe, så bør det
holdes adskilt.

(jeg har fulgt og deltaget i debatten i dk.admin i mindst 7 år men er
faldet fra nu da man der mener, at alle tænkelige emner har sin egen
gruppe og at der skal temmelig meget til før en ny gruppe kan oprettes.)

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 05:00

On Thu, 16 Oct 2008 21:15:34 +0200, "Jubii" <jubii@msn.com> wrote:

>(jeg har fulgt og deltaget i debatten i dk.admin i mindst 7 år men er
>faldet fra nu da man der mener, at alle tænkelige emner har sin egen
>gruppe og at der skal temmelig meget til før en ny gruppe kan oprettes.)

der kommer ikke flere der sider en hård kerne i dk.admin der har sidet
der siden ruder fidos tid det er mit indtryg at de mener det skulle
være standset ved dk.genral som jeg mener den første gruppe hed

MvH Bo M Mogensen

Fra : Jubii

Dato : 18-10-08 05:10

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> der kommer ikke flere der sider en hård kerne i dk.admin der har sidet
> der siden ruder fidos tid det er mit indtryg at de mener det skulle
> være standset ved dk.genral som jeg mener den første gruppe hed

DKnet som oprettede dk.usenet oprettede vist 5 grupper i starten og
dk.generel blev brugt til at foreslå nye grupper i. Der var der ikke
noget howski snowski, for hvis en dknet medarbejder syntes om ideen, så
blev gruppen oprettet uden debat.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 14:27

On Sat, 18 Oct 2008 06:09:43 +0200, "Jubii" <jubii@msn.com> wrote:

> [...]
>dk.generel blev brugt til at foreslå nye grupper i. Der var der ikke
>noget howski snowski, for hvis en dknet medarbejder syntes om ideen, så

Det var tider så kunne en gruppe komme ud i det virklige liv også
måtte den bære eller briste

MvH Bo M Mogensen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 04:56

On Thu, 16 Oct 2008 12:07:44 +0200, "Jubii" <jubii@msn.com> wrote:

>Det betyder at i vil spamme gruppen, og hvis der er noget udbyderne ikke
>bryder sig om er det spamming. Og bevist spamming du opfordrer til, uha
>uha.
>(bare en service meddelelse)

sunsite har nok den laveste tolerance for brud på fundatserne men de
almindelige danske udbyder smider ikke længer nogen af eller lyfter en
pege finger for en fundats forselse og de udenlandske gør slet ikke

MvH Bo M Mogensen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 04:52

On 15 Oct 2008 15:57:55 GMT, Henrik Laursen
<nomail@dont-like-spam.com> wrote:

> [...]
>på DVD, så bliver ingen sure i hverken dk.medier.tv eller dk.kultur.film
>fordi tv serierne nu har fået deres helt egen gruppe.

jeg har over 800 serie dvdr så jeg vil da være wild med den
en udemærket ide og det er måske lige før trafiken er der - men at få
oprettet en ny gruppe er ca lige så nemt som at trække en kamel igenem
et nøgle huld ... f,eks har d.a.opslag ikke virket i flere år jeg har
forslået den nedlagt ( hvad den måske bliver ) ellers er det mit
indtryg der er ikke er stemning for der skal være flere grupper
man kan altid sige debaterne høre til i en anden gruppe

problemet er at der en stor kultur forskel på admin grupperne og mange
af de øvrige grupper hvor de fleste skribenter ingen interesse og
forståelse har for admin grupperne der ved gud heller ikke er nemme at
begå sig i.

xpost : dk.kultur.film,dk.admin

MvH Bo M Mogensen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 02:53

On Tue, 14 Oct 2008 20:25:58 +0200, "Jubii" <jubii@msn.com> wrote:

> [...]
>Undtagelser er f.eks. debat om de film der sendes på tv-stationerne.
>Plus programmer om film samt filmiske virkemidler i tv-serier.

man kunne også sige hele den her diskusion høre til dan :)

MvH Bo M Mogensen

Fra : Jubii

Dato : 18-10-08 03:18

> man kunne også sige hele den her diskusion høre til dan :)

Tja, men når nu en forviret teenager (is teen) ikke kan finde ud af hvor
man debatterer hvad, så må han hjælpes. At det ikke hjalp, idet han nu
har startet en filmdebat i tvgruppen, er en anden sag.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 05:06

On Sat, 18 Oct 2008 04:17:31 +0200, "Jubii" <jubii@msn.com> wrote:

>Tja, men når nu en forviret teenager (is teen) ikke kan finde ud af hvor
>man debatterer hvad, så må han hjælpes. At det ikke hjalp, idet han nu
>har startet en filmdebat i tvgruppen, er en anden sag.

jamen det er jo heller ikke nemt hvis det er tv aktuelt eller har
været i tv så ...+ jeg synes skribenterne her ved mere ind i den anden
gruppe hvorfor den er mere nærligende at bruge

MvH Bo M Mogensen

Fra : isteen

Dato : 18-10-08 08:54

Jubii <jubii@msn.com> wrote:

> Tja, men når nu en forviret teenager (is teen) ikke kan finde ud af hvor
> man debatterer hvad, så må han hjælpes. At det ikke hjalp, idet han nu
> har startet en filmdebat i tvgruppen, er en anden sag.

Det er længe siden nogen har kaldt mig teenager. Tak for det. Jubbi!
Har du lagt mærke til, at det kun er dig der holder liv i denne tråd?
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 15:08

On Sat, 18 Oct 2008 09:53:51 +0200, isteen@gmail.rygeloven.com
(isteen) wrote:

>Det er længe siden nogen har kaldt mig teenager. Tak for det. Jubbi!
>Har du lagt mærke til, at det kun er dig der holder liv i denne tråd?

jeg har skrevet på news i ca 12 år den slags debater om hvad man bør
kan og må der kommer folk tit op i det røde felt - men kan ellers godt
være udemærkede skribenter

MvH Bo M Mogensen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 02:28

On Tue, 14 Oct 2008 19:34:33 +0200, "Brian Kjeldsen"
<brauner<punktum>kjeldsen@<FJERN DETTE>mail.dk> wrote:

> [...]
>udgivet på dvd, det er der da blevet mange gange herinde, fx. Twin Peaks,

de serier du omtaler der har alle film hæftet til sig og så længe det
er en film så ....

MvH Bo M Mogensen

Fra : Jubii

Dato : 18-10-08 03:09

> de serier du omtaler der har alle film hæftet til sig og så længe det
> er en film så ....

Hvornår er der lavet en film der hedder twin peaks?
Hvornår er der lavet en film der hedder Battlestar Galactica?
De er begge startet og end som serier.
Star trek er eneste med film og serier på dvd, men hvornår er der
debatteret star trek serien på dvd herinde?

Og hvis man vil debattere tv-programmer og serie på dvd på trods af
fundats, så er det spamming.
Der er en speciel gruppe til den snak om serier på dvd og tv-programmer.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 05:04

On Sat, 18 Oct 2008 04:09:07 +0200, "Jubii" <jubii@msn.com> wrote:

>Hvornår er der lavet en film der hedder twin peaks?

der findes en pilot på 1 t 50 min + Laura palmers sidste dage

>Hvornår er der lavet en film der hedder Battlestar Galactica?

pardon jeg blander den sammen med en anden ...en western agtig sf
serier der kun holdt en sæson + en film

>De er begge startet og end som serier.

ikke TP

>Star trek er eneste med film og serier på dvd, men hvornår er der
>debatteret star trek serien på dvd herinde?

det kan jeg ikke huske

>Og hvis man vil debattere tv-programmer og serie på dvd på trods af
>fundats, så er det spamming.
>Der er en speciel gruppe til den snak om serier på dvd og tv-programmer.

jeg mener der er en forksled på om det køre aktuelt i tv eller kommet
på tv - spaming er da også kun reklamer ?

MvH Bo M Mogensen

Fra : Jubii

Dato : 18-10-08 05:29

> der findes en pilot på 1 t 50 min + Laura palmers sidste dage

Hvis den kun blev vist på tv som indledning til serien, så er det ikke
en film, efter min mening. Film er efter min mening noget der vises i
biografer.
De er naturligvis ikke mindre film ved at blive vist senere i tv. Men
først i biffen.

> pardon jeg blander den sammen med en anden ...en western agtig sf
> serier der kun holdt en sæson + en film

> ikke TP

Mener du TP har været i biffen? Den blev vist i tv som: Season 1,
Episode 1: Pilot. (18 år siden)

En pilot til en serie er jo kun lokkemad til serien. Er det en udbredt
misforståelse at den slags er film?

> det kan jeg ikke huske

Der er lavet ca. 841 indlæg i gruppen siden 20 juli og jeg tror ikke
mere end 30 indlæg (indtil fornylig) handler om serier og tv-programmer,
og så vidt jeg kan se ingen af dem om serier på dvd.

Fra : John Hinge

Dato : 18-10-08 08:32

On 18 okt 2008 Jubii was heard to say:

> Mener du TP har været i biffen? Den blev vist i tv som: Season 1,
> Episode 1: Pilot. (18 år siden)

Der er lavet en film "fire walk with me", som faktisk blev vist
til Cannes film festival og havde biograf premierer i adskillige
lande.

En anden serie/film er Firefly, som er tv serien, og så filmen
Serenity som i høj grad er en biograffilm.

Der er X-files, med 9 sæsoners tv og 2 biograf film..

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 14:46

On 18 Oct 2008 07:31:47 GMT, John Hinge
<sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> wrote:

>En anden serie/film er Firefly, som er tv serien, og så filmen
>Serenity som i høj grad er en biograffilm.

ja det var den jeg tænkte på og forvekslede med BG

den er skide go ...

MvH Bo M Mogensen

Fra : Jubii

Dato : 18-10-08 15:24

> ja det var den jeg tænkte på og forvekslede med BG
>
> den er skide go ...

Har jeg set den? Men clint eastwood?
Googler Serenity: Nej, den har været for mærkelig til mig.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 15:48

On Sat, 18 Oct 2008 16:23:44 +0200, "Jubii" <jubii@msn.com> wrote:

>Har jeg set den?

ja det :)?

>Men clint eastwood?

nej

>Googler Serenity: Nej, den har været for mærkelig til mig.

altså man skal være til sfi hvis det skal være noget det er længe
siden jeg har set den men husker den som go

MvH Bo M Mogensen

Fra : Jubii

Dato : 18-10-08 16:00

> altså man skal være til sfi hvis det skal være noget det er længe
> siden jeg har set den men husker den som go

Jeg er til sci-fi om nogen, bare se min dvdhylde.
Shyyy, mange er serier på dvd.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 17:36

On Sat, 18 Oct 2008 16:59:46 +0200, "Jubii" <jubii@msn.com> wrote:

>"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Jeg er til sci-fi om nogen, bare se min dvdhylde.
>Shyyy, mange er serier på dvd.

Ha ha ja det bliver jo til noget med tiden ...jeg har samlet siden
1990 (whs også dvd ) ....

de er alle vegne hvis jeg regner serie afsnit og film sammen så har
jeg over 3000 titler :-0

men jeg kan nu ikke forstå du ikke kan lidt serinity bevares det er
ikke det bedste der er kommet men go er den da ...

MvH Bo M Mogensen

Fra : Jubii

Dato : 18-10-08 18:40

> de er alle vegne hvis jeg regner serie afsnit og film sammen så har
> jeg over 3000 titler :-0

Så mange kommer jeg nok ikke op til i min levetid. Jeg har valgt at være
kræsen med hvad der købes hjem. Og det er jo smag og behag som har
mangfoldige udgaver,

> men jeg kan nu ikke forstå du ikke kan lidt serinity bevares det er
> ikke det bedste der er kommet men go er den da ...

Jeg læser filmanmeldelser flere steder og lader dem være min guide.
Jeg ved ikke hvad anmeldelserne sagde da den kom i biffen, men en google
i dag siger mig at den ikke er noget for mig.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 18:54

On Sat, 18 Oct 2008 19:40:15 +0200, "Jubii" <jubii@msn.com> wrote:

>Så mange kommer jeg nok ikke op til i min levetid. Jeg har valgt at være
>kræsen med hvad der købes hjem. Og det er jo smag og behag som har
>mangfoldige udgaver,

Nahh men jeg havde en periode hvor jeg optog alt muligt fra tv lagde
det på whs og har sener lavet nogen af bånenden til dvdr - det er jo
heller ikke 3000 film titler det er inkl serier ( og dem har jeg mange
af ) der er jo f.eks på Charmed typisk så hut jeg visker 24 afsnit på
pr sæson x 8 det tæller op al sammen ... film der har jeg måske lidt
over 2000 ...

>Jeg læser filmanmeldelser flere steder og lader dem være min guide.
>Jeg ved ikke hvad anmeldelserne sagde da den kom i biffen, men en google
>i dag siger mig at den ikke er noget for mig.

ja ok ....jeg har det mere sådan jeg går i blockbuster lejer en MASSE
ser om det er noget keder det mig så ryger det af også har jeg haft
mange film kanaler

MvH Bo M Mogensen

Fra : Brian Kjeldsen

Dato : 19-10-08 08:17

> [...]
> Jeg ved ikke hvad anmeldelserne sagde da den kom i biffen, men en google i
> dag siger mig at den ikke er noget for mig.

Synes nu altså du skal give Serinity en chance, det var en af de bedre
oplevelser jeg har haft længe. Men start med serien, og giv ikke op før
efter 3 afsnit, så tror jeg du bliver grebet, og når først man er blevet
grebet af serien, så er filmen altså en gangske god afslutning på det hele,
men se serien først.

mvh. BK

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-10-08 17:07

On Sun, 19 Oct 2008 09:17:18 +0200, "Brian Kjeldsen"
> [...]

>grebet af serien, så er filmen altså en gangske god afslutning på det hele,

ja det er rigtigt de hænger ligesom sammen og man for størst udbytte
ved at se dem sammen - men jeg mener nu også Filmen kan stå aflene

egentligt underligt den ikke holdt længer ( folk har en hmm smag jeg
ikke helt forstår ) BH90210 kørte i 10 år - men en fed ting som
Jeramya ( spørg mig ikke hvordan det staves ) med Luke parry
levede heller ikke længe og den var altså også go - den var undeligt
nok ikke leve stærk nok til at komme i pal format jeg fik min hjem fra
usa ...Nå det er jo det her serie snak som vi - jeg ved ikke om vi
blev enige om det skulle holdes i den anden gruppe ...

ikke for at puste ild til debaten - men måske vi kunne lave noget med
at når en serie ikke længer er tv aktuel at den så kunne finde plads
her ?

MvH Bo M Mogensen

Fra : isteen

Dato : 18-10-08 08:54

Jubii <jubii@msn.com> wrote:

> [...]
> biografer.
> De er naturligvis ikke mindre film ved at blive vist senere i tv. Men

Det var da en sjov definition på en film - den har jeg godtnok ikke hørt
før. En film er en (film) der først har gået i biografen - ellers er det
ikke en (film)
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Brian Kjeldsen

Dato : 18-10-08 13:04

> Det var da en sjov definition på en film - den har jeg godtnok ikke hørt
> før. En film er en (film) der først har gået i biografen - ellers er det
> ikke en (film)

Ja det er altså noget skidt. Skal den så være vist i biffen i DK, for jeg
har nogle film, som ikke havde biograf premiere i DK, men som røg direkte på
video...er det film? Eller er det kun tv-film der ikke er film...`NEJ NEJ
jeg forstår det ikke...jeg bliver forvirret. Hvad må jeg nu tale om her i
gruppen...

BK

Fra : isteen

Dato : 18-10-08 13:47

"Brian Kjeldsen" <brauner<punktum> wrote:

> [...]
> jeg forstår det ikke...jeg bliver forvirret. Hvad må jeg nu tale om her i

Tror jeg skifter til tv-gruppen, der er lidt højere til loftet - og så
har jeg gjort jubbimanden glad

--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Jubii

Dato : 18-10-08 14:13

"Brian Kjeldsen kjeldsen@ mail.dk>" <brauner<punktumFJERN DETTE> skrev i
meddelelsen news:48f9d096$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> direkte på video...er det film? Eller er det kun tv-film der ikke er
> film...`NEJ NEJ jeg forstår det ikke...jeg bliver forvirret. Hvad må

I har jeres definitioner, jeg har mine og svarer derefter. Er usenet
ikke sjov på det punkt?
At starte debatter om personlige meninger fører straks til
mudderkastning.
Er usenet ikke sjov på det punkt?

Fra : Brian Kjeldsen

Dato : 18-10-08 15:25

> [...]
> sjov på det punkt?
> At starte debatter om personlige meninger fører straks til mudderkastning.

Jeg er ikke ude på at kaste med mudder Jubii, men synes for det første at
det er underligt at du bruger sig meget krudt på den smule debat der er om
tv-serier i gruppen, og blandede mig for at få et billede af om det var
største delen af gruppen der havde det som dig, eller I var nogle enkelte,
for vi bliver vist ikke enige på det punkt.

Men mht. definitioner så er jeg da helt enig, du må i princippet definere
som du vil...og så alligevel ikke, for når du siger vi kun må debatere film
herinde, så er det da vigtig at vide hvad der definerer en film, og så er
det jo ikke kun noget pjat når jeg skriver at jeg ikke er sikker på hvad du
mener må debateres her, biograffilm (film der har gået i biffen i Danmark?
eller skal filmen bare have gået i biffen på et tidspunkt?) Tv-film,
Direct-to-video, osv.

Mvh. BK

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 15:56

On Sat, 18 Oct 2008 16:25:16 +0200, "Brian Kjeldsen"

> [...]
>største delen af gruppen der havde det som dig, eller I var nogle enkelte,
>for vi bliver vist ikke enige på det punkt.

jeg tror aldrig folk bliver enige på usnet endsig det er meningen

men hele den her debat om serier for og i mod

erfaring byder mig at de fleste grupper med faste skribenter udvikler
et slags "socialt liv" i gruppen - hvor der nemt kommer som en skrev
højt til loftet når ellers tingene bliver skrevet på en pæn måde og
der ligger et go vilje bag ...

> [...]
>mener må debateres her, biograffilm (film der har gået i biffen i Danmark?
>eller skal filmen bare have gået i biffen på et tidspunkt?) Tv-film,

der er ofte et overlap skuespiller har lavet noget i en film og noget
andet i en serie

nogen stephen king film f.eks er lavet både som bio/dvd film og som tv
serie

Goodfather 1+2+3 + matrix er film selv om man måske nok kunne sige
hvis man ser dem i rap at det er en slags serie nahh det er vist noget
sludder men ...

MvH Bo M Mogensen

Fra : Brian Kjeldsen

Dato : 18-10-08 16:14

Fra : Jubii

Dato : 18-10-08 16:19

> [...]
> et slags "socialt liv" i gruppen - hvor der nemt kommer som en skrev
> højt til loftet når ellers tingene bliver skrevet på en pæn måde og

Nu er det så meningen at dk.usenet er til for alle og at en klike
brugere ikke skal dominere i grupperne med meninger om hvad der kan
eller ikke kan debatteres på grundlag af kutyme i gruppen. Der må være
plads til at der kan henvises til en speciel gruppe til et specielt
emne.
95% af debatten herinde handler om film, tv-film, faktuelle programmer
om film samt filmiske virkemidler i tv-serier. Løseligt gennemgået af
ca. 850 indlæg jeg kan se.
Burde det ikke fortsætte, måske op til 100%?
Jeg kan ikke tro det er en mindretalsmening.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 17:49

On Sat, 18 Oct 2008 17:19:17 +0200, "Jubii" <jubii@msn.com> wrote:

>Nu er det så meningen at dk.usenet er til for alle og at en klike
>brugere ikke skal dominere i grupperne med meninger om hvad der kan
>eller ikke kan debatteres på grundlag af kutyme i gruppen.

det vil altid være sådan at folk der er med i den daglige debat eller
hvad som elst her i livet for derres egen måde at snakke sammen på

det er der ikke noget galt med så længe folk ude fra bliver mødt med
seriøsistet ..

> [...]
>ca. 850 indlæg jeg kan se.
>Burde det ikke fortsætte, måske op til 100%?
>Jeg kan ikke tro det er en mindretalsmening.

Nu har der været en debat om det her med serier som jeg lige hoppede
på fordi det ligger mig på sinde - men jer er helt sikker på når denne
debat er forbi så vil gruppen forsætte som den har været hele tiden

men jeg tror bare regiditet kan være noget farligt noget ...

MvH Bo M Mogensen

Fra : Jubii

Dato : 18-10-08 16:45

"Brian Kjeldsen kjeldsen@ mail.dk>" <brauner<punktumFJERN DETTE> skrev i
meddelelsen news:48f9f1c7$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> der har gået i biffen i Danmark? eller skal filmen bare have gået i
> biffen på et tidspunkt?) Tv-film, Direct-to-video, osv.

Ja, ser du, der er jo 2 definitioner. 1 definition i fundatsen om hvad
der må debatteres og ikke, og så 2, min definition af hvad film er.
Og i fundatsen står der intet om at der kun må debatteres film her. Og
det har jeg så vidt jeg husker ikke skrevet heller.
Husk ordene "Dog kan f.eks. tv-film, faktuelle programmer om film samt
filmiske virkemidler i tv-serier diskuteres i gruppen."
Skønt ikke?

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 15:12

On Sat, 18 Oct 2008 14:03:38 +0200, "Brian Kjeldsen"

> [...]
>jeg forstår det ikke...jeg bliver forvirret. Hvad må jeg nu tale om her i

imho har en film en begyndelse og en slutning så må det være en film

MvH Bo M Mogensen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 14:39

On Sat, 18 Oct 2008 06:28:31 +0200, "Jubii" <jubii@msn.com> wrote:

> [...]
>biografer.
>De er naturligvis ikke mindre film ved at blive vist senere i tv. Men

Laura palmer sidste dage er skam en rigtig film
mht Piloten til tp så er det en film der køre fra start til slut
også mener jeg det må være en film ..

jeg har dog kun set den en gang i midten af 90 erne
jeg tror aldrig den har været vist i biffen eller blev lavet på dvd

den blev "bare" lavet som en smags prøve til producenter de skuspiler
der ikke var med fra før seriern jeg mener f.eks ikke cooper er med

den er så hut jeg visker ikker så god igen - men som samler ville jeg
meget gerne eje den ...

>Mener du TP har været i biffen?

ja det har den da både filmen og serien ikke lansdækende
men som en advent hvor fans for mulighed for at komme ind og se de ca
27 timer over et par dage ...

> Den blev vist i tv som: Season 1,
>Episode 1: Pilot. (18 år siden)

+ div genudsendelser dvd / whs udgivelser

>En pilot til en serie er jo kun lokkemad til serien. Er det en udbredt
>misforståelse at den slags er film?

Nahh hvis en film som sagt har en negyndelse og en slunting så må det
ære en film

>Der er lavet ca. 841 indlæg i gruppen siden 20 juli og jeg tror ikke
>mere end 30 indlæg (indtil fornylig) handler om serier og tv-programmer,
>og så vidt jeg kan se ingen af dem om serier på dvd.

Hmm jeg kan huske flere tråde .... der var en snak om Lost for nogen
år siden også var den en der skrev noget om hvad for en serie han
skulle begynde at se nu ...begge tråde forløb smertefrit

MvH Bo M Mogensen

Fra : Jubii

Dato : 18-10-08 15:42

> Hmm jeg kan huske flere tråde .... der var en snak om Lost for nogen
> år siden også var den en der skrev noget om hvad for en serie han
> skulle begynde at se nu ...begge tråde forløb smertefrit

Nu skal man også have i mente hvornår den nye fundats blev til, hvor
tv-programmer blev udskilt. Jeg kan af gode grunde ikke se debat flere
år tilbage når jeg benytter news.tele.dk via TDC.
Jeg kan ikke lide når svagpisere får lov til at bruge ord
som"almindeligvis" i en fundsts, det giver straks mulighed til at tolke
at så kan man alligevel debattere det der ellers var meningen ikke
skulle debatteres.
Det er som at bruge "måske" i færdseldloven.
"Måske er det ulovligt at køre frem for rødt"
"Måske er det ulovligt at køre mod ensretningen"
Det 2 ting er noget mange tror vitterlig er skrevet ind i færdselsloven
for de farer over for rødt og fiser lige forbi indkørsel forbudt
skiltet.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 16:05

On Sat, 18 Oct 2008 16:42:17 +0200, "Jubii" <jubii@msn.com> wrote:

>Nu skal man også have i mente hvornår den nye fundats blev til, hvor
>tv-programmer blev udskilt.

ok jeg var ikke klar over der havde været en fundats opdatering
men det må være længe siden efter som dk.admin styregruppe osv har
ligget stort set stille i flere år

> [...]
>som"almindeligvis" i en fundsts, det giver straks mulighed til at tolke
>at så kan man alligevel debattere det der ellers var meningen ikke

jeg mener også man skal i det store hele holde sig til fundatsen
men jeg mener også der skal være højt til loftet -
sagen med serier og film er at der er et overlap når det kommer til
film samler - hvor som jeg lige har skrevet i et andet indlæg
så kan en skuespiller fint har præsteret noget godt både i en serie og
på film og jeg for en synes ikke der er noget til hindre for man kan
skrive sammen om serie præstasionen og film præstasionen i samme
indlæg om en skue spiller ...

> [...]
>Det 2 ting er noget mange tror vitterlig er skrevet ind i færdselsloven
>for de farer over for rødt og fiser lige forbi indkørsel forbudt

jo men på den anden side så er det nok forbudt at gå over for rødt men
der sker ikke det store ved det hvis der ikke er nogen trafik
....Trafik lyset er jo ikke sat op for at genere folk men for at holde
en orden der reder liv når der er trafik

MvH Bo M Mogensen

Fra : Jubii

Dato : 18-10-08 16:45

> [...]
> ...Trafik lyset er jo ikke sat op for at genere folk men for at holde
> en orden der reder liv når der er trafik

Du overså vist jeg skrev "køre"? Jeg går skam selv over for rødt lys når
det kan ske uden fare for mig selv eller andre. Jeg mener at have set
den pasus et sted. Der er gerne ophold i selv stærk trafik i byerne med
de mange lyskryds.
Men når kørende i stærk trafik farer over for rødt, så er det i høj grad
til fare for dem selv og andre. Jeg snakker jo ikke midt om natten med
kim larsen.

Nu snakker vi heller ikke om fare og livstruende situationer når der
snakkes om uheldigt sprogbrug i fundatser. Bare at tolkning kan føre til
debat.
Jeg mener bare, helt stille og roligt, hvis man ellers kan få lov, at
debat om et specielt emne hører til i den gruppe hvor det specielle
emner hører til.
Nu til dags kan jeg se at fundatser anses som vejledninger, men jeg tror
ikke jeg behøver fortælle dig at de er blevet taget meget alvorligt.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 18:05

On Sat, 18 Oct 2008 17:45:11 +0200, "Jubii" <jubii@msn.com> wrote:

>Du overså vist jeg skrev "køre"?

Øhh ja ..

> [...]
>Men når kørende i stærk trafik farer over for rødt, så er det i høj grad
>til fare for dem selv og andre. Jeg snakker jo ikke midt om natten med

nej nej

> [...]
>Jeg mener bare, helt stille og roligt, hvis man ellers kan få lov, at
>debat om et specielt emne hører til i den gruppe hvor det specielle

jamen det skal da også tistræbes men jeg mener nu stadigt de åbenbart
ganske få serie debater der har været elller snak om projektor - eller
film databaser ... det er jo ikke for at genere fundatsen eller få
gruppen til at gå neden om og hjem - men slet og ret for at trægge på
en gruppe af bruger der har noget erfaring med det

>Nu til dags kan jeg se at fundatser anses som vejledninger, men jeg tror
>ikke jeg behøver fortælle dig at de er blevet taget meget alvorligt.

det er ikke længer som i 99 hvor folk fik skåret derres forbindelse
for at være på kolisions kurs med fundatsen - reelt tror jeg kun jeg
kender til 3 der har fået det Johansen - Warming og den her Mosgaard
Hvor det kun var Warming og Mosgaard der fik den skåret igenem lang
tid

ellers er der en del der har fået læst kunde vilkårende højt at derres
isp igenem tiden og har taget det til sig ...eller er forsvundet

men jeg tror forselsen skal være til alvorlig gene for alle/mange
bruger før isp foretager sig yderliger og den slags net terrorister
bruger som regl udenlandske news løsninger der er helt ligeglade
med mindre den der skriver en klage er meget go til det !
og villig til at brug en del tid på det ...

Jeg for en tror ikke på du for nogen lukket eller en advarsel for at
skrive om serier i denne gruppe , som f.eks hvis der var en der skrev
test 127 gange ...ikke der med sagt det er en go ide
hvis der er varm stemtning for det så kan man / vi / dem der er
interesseret i det forslå at få det indskrevet i fundatsen - men jeg
for en ser ingen skade i at emenet puffer op en gang i mellem og du
kan jo også se af debaten her at der er faktisk ikke rigtigt nogen der
har noget i mod det ....

så det med abuse tror jeg ikke der sker noget ved ..

jeg har fået medhold i nogen klager selv men det har været fordi jeg
kunne påvise at det der var skrevet var i strid med Dansk lov og det
synes isp ikke er sjovt ,,,

MvH Bo M Mogensen

Fra : Jubii

Dato : 18-10-08 18:48

> [...]
>
> jeg har fået medhold i nogen klager selv men det har været fordi jeg
> kunne påvise at det der var skrevet var i strid med Dansk lov og det

Jeg vil lade teksten stå, stik mod reglerne, og bøje mig for dine
argumenter.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 19:02

On Sat, 18 Oct 2008 19:47:47 +0200, "Jubii" <jubii@msn.com> wrote:

>Jeg vil lade teksten stå, stik mod reglerne, og bøje mig for dine
>argumenter.

ha ha jeg undredere mig godt nok i starten for du plejer da godt at
kunne citere - jeg skrev nu ikke for at få ret men slet og ret fordi
det er min erfating ...at det er sådan ....

når det så er sagt så synes jeg at gruppens skribenter faktisk alle
sammen er angaeret og seriøse og det er en glæde at læse med

så en lille rask debat om hvad man kan og bør skader ikke

fut snak.snik

MvH Bo M Mogensen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 15-10-08 04:36

Brian Kjeldsen skrev:

> [...]
> efterhånden sker utrolig lidt herinde, så det ville på ingen måde genere mig
> hvis gruppen område blev udvidet lidt...

Man kan selvfølgelig ændre fundatsen. Man kan også ignorere den, men
det er jo svært, når der er nogle, der protesterer. Spørgsmålet er, om
det nemmeste ikke er at begynde at læse dk.medier.tv, som er en
udmærket gruppe, og som i forvejen har ganske meget seriesnak.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 04:42

On Wed, 15 Oct 2008 03:35:59 -0700 (PDT), Peter Brandt Nielsen
<peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote:

> [...]
>det nemmeste ikke er at begynde at læse dk.medier.tv, som er en
>udmærket gruppe, og som i forvejen har ganske meget seriesnak.

jeg synes ikke dk.medier.tv er nogen særlig go gruppe måske fordi jeg
ikke har tv signal

men der er også forskel på at følge med i en serie på tv også eje den
på dvd .... jeg tror dem der samler serier på dvd og samler dvdr i
almindelighed går i biffen læser mere i den her gruppe ind i tv media
.... og der har været nogen snak om serier uden der er sket nogen skade
ved det ... det er meget godt med fundatser
og selv skal man ikke i nærværende gruppe debatere om hvordan man
tilbereder en harre .... men hvis gruppen skribenter har det fint med
at snakke serier så er det et bruger ønske og brugernes ønsker må veje
lige så tungt som fundatsen - specilt efter som dk.admin og styre
gruppen praktisk talt har ligget stille i flere år og der er et status
q der ikke åbner mulighed for udvikling men slet og ret at få det
bedste ud af det der er at gøre godt med ...

MvH Bo M Mogensen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 15-10-08 12:45

Henrik Laursen skrev:

> [...]
> på DVD, så bliver ingen sure i hverken dk.medier.tv eller dk.kultur.film
> fordi tv serierne nu har fået deres helt egen gruppe.

Der er ingen i tv-gruppen, der bliver sure over snak om tv-serier. Der
er enkelte i filmgruppen, der bliver sure. En ny gruppe er der næppe
grundlag for.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-10-08 02:23

On Tue, 14 Oct 2008 09:59:02 +0200, isteen@gmail.rygeloven.com
(isteen) wrote:

> [...]
>fandt jeg en godt gemt/glemt nyhedsgruppe.
>dk.serier.dvd - bare en opfordring til at bruge den, hvis man ikke vil

måske men der har nu være go serie snak her uden nogen døde af det

MvH Bo M Mogensen