Flammen & Citronen - stor skuffelse for mi~
Fra : Ukendt

Dato : 13-10-08 08:49

Filmen var en stor skuffelse for mig.

Der var meget få spændings momenter i filmen, og sære fejl rigtigt mange
steder, som ødelagde det for mig.

Hvordan slap Citronen egentligt ud af ambulancen? Han har lige skudt en
fjende i hovedet, og chaufføren kører bare videre? Come on! Hvorfor løber
tyskerne VÆK fra den flygtende bil, da de kommer ud fra restauranten?
Hvordan slipper Flammen & Citronen egentligt helskindet væk fra mange af de
ting de laver, når det er så tydeligt, at tyskerne er stort set overalt?
Hvor er al spændingen henne, når de skal VÆK fra likvideringerne og alle de
svære situationer de kommer i? Da Citronen vil hoppe over hegnet og bliver
skudt, GÅR alle de andre bare væk fra stedet?? Hvad fanden sker der? Der er
fyldt med tyskere og et helt Schalburg korps! På magisk vis, kommer de to
fyre altid, uden problemer, væk fra deres gerninger.

Og hvad var det lige med det dumme rip-off af en scene fra Face/Off, hvor
Flammen og tyskeren står på hver sin side af en væg, og snakker (og snakker
og snakker i en uendelighed). I det hele taget er der uendelig meget snak i
den film. Langsomme dialog scener, der bare bliver ved og ved.

Og Mads Mikkelsen's underlæbe kryber længere og længere ned af hans ansigt i
filmen. Har den mand kun to udtryk at arbejde med, når han laver film?
Frustrerende.

Jeg fandt det meste af filmen prætentiøst og kunstigt. Hvorfor skal de
allermest simple ting, pumpes op og gøres svulstige, bare fordi det skal se
flot ud på film? Introen med Flammen, i slowmotion og tåge. Kunne det VÆRE
mere helteagtigt og kedeligt? Næppe.

Så vil jeg sgu meget hellere se Drengene fra Sankt Petri igen. Dén havde
gedigne spændings momenter, og prøvede ikke at pumpe en 110 minutters film,
op i næsten 2 en halv time.

--
/ Thomas

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 13-10-08 14:08

AMEN!!!.

Fra : Zeki

Dato : 14-10-08 07:55

"Thomas M" <OMGWTF> skrev i en meddelelse
> Filmen var en stor skuffelse for mig.

Jeg synes den var ganske god. Fik præcist hvad jeg havde forventet.

Fra : Per Vadmand

Dato : 14-10-08 08:31

Zeki wrote:
> "Thomas M" <OMGWTF> skrev i en meddelelse
>
> Jeg synes den var ganske god. Fik præcist hvad jeg havde forventet.

"Salig er den, der intet forventer, thi han bliver aldrig skuffet."

(Kungfutse)

Per V
--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Fra : Zeki

Dato : 14-10-08 14:31

> "Salig er den, der intet forventer, thi han bliver aldrig skuffet."

Øhh...hvor skriver jeg at jeg intet havde forventet?

Fra : Per Vadmand

Dato : 14-10-08 17:25

Zeki wrote:
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Øhh...hvor skriver jeg at jeg intet havde forventet?

Ingen steder, det var bare en almen betragtning.

Per V
--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 14-10-08 23:36

On 13 Okt., 09:48, "Thomas M" <OMGWTF> wrote:
> [...]
> gedigne spændings momenter, og prøvede ikke at pumpe en 110 minutters film,

Jeg synes også det var en frygtelig skuffende film. Jeg har givet en
et 3-tal på en skala fra 1 til 10.

- Tue

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-10-08 12:21

In news:cfb9240b-0c52-4d4b-8a3f-719cd80e4aac@c36g2000prc.googlegroups.com,
Tue Sørensen <sorensonian@gmail.com> typed:

> Jeg synes også det var en frygtelig skuffende film. Jeg har givet en
> et 3-tal på en skala fra 1 til 10.
>
> - Tue

Det vil jeg godt tilslutte mig. Jeg havde ventet mig meget af den film, men
sad tilbage med en del undren over, at den var blevet udråbt til et
mesterværk. Det var den absolut ikke.

Jeg var barn under krigen (boede i Nyboder) hvor vi havde mange af
begivenhederne tæt inde på livet, og jeg kunne da også nikke genkendende til
de steder hvor filmen var optaget. Det passede meget godt med, hvordan der
så ud på gader og veje dengang. Det er egentlig utroligt hvor meget jeg
husker fra besættelsesårene, selvom jeg ikke var så gammel.

Mine største helte var netop Flamme(n) og Citronen, og efter krigen læste
jeg alt hvad jeg kunne få fat i af publikationer der beskrev dem. Jeg
anskaffede mig siden 3 store tykke og tunge bøger om "Danmark under
besættelsen", som bl.a. giver et godt billede af de to modige danskere. Jeg
synes at filmen beskrev dem som en art lystmordere der bare skød vildt om
sig. De likviderede tilsammen 11 forrædere, resten var tyskere og man bliver
sikkert nok en del forhærdet, når man har taget andres liv selvom de fleste
af dem var fra besættelsesmagten. De blev desværre kun hhv. 23 og 34 år og
de gav sammen med mange andre unge danskere deres liv for os andre.

Jeg har troligt hvert eneste år siden d. 4. maj 1945 sat lys i mine vinduer
om aftenen på den dato. Først i mine forældres hjem og siden i mit eget.
Det er en smuk skik, stadig at mindes dem der ikke er her mere, selvom det
er mange år siden. Man har vist et helt andet syn på krigen, når man selv
befandt sig i den.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 17-10-08 19:40

Thomas M wrote:
> [...]
> skal se flot ud på film? Introen med Flammen, i slowmotion og tåge.
> Kunne det VÆRE mere helteagtigt og kedeligt? Næppe.

Den mindede mig om et bedaget hørespil, og da jeg først var kommet på den
tanke blev lidelserne (mine) mindre, når jeg lukkede øjnene.