Thailand - Koh Samui - Dec januar
Fra : mdl

Dato : 13-10-08 16:58

Hej NG

Vi er 2 voksne som skal på en "romantisk" hyggetur uden børn hehe

Vi har kikket på Koh samui ,
Chaweng Beach
Muang Samui Resort & Spa
Royal Suite Garden View pris pr døgn 2937 kr (12 overnatninger = 35244 kr )

Rejse dato 28.12.2008 og 14. dage

Vi kan få en færdig pakke med Apollo for ca. 52700,00 kr

Er det helt i skoven ?
Er der noget sparet ved at book fly selv, vi skal jo flyve indenrigs også.
Er det muligt at finde et lækkert værelse i samme klasse hvis vi selv tager
derned, selv om det er høj sæson ?

Er der steder som i mener er bedre end Koh Samui for 2 voksne som kan lide
at hygge sig med lidt aftenliv, altså ikke en øde Ø men heller ikke Phuket ?

Mvh Mai-Britt og Bjarne

Fra : jk

Dato : 14-10-08 10:21

On Mon, 13 Oct 2008 17:57:56 +0200, "mdl" <mdl9@balbo.dk> wrote:

> [...]
>Muang Samui Resort & Spa
>Royal Suite Garden View pris pr døgn 2937 kr (12 overnatninger = 35244 kr )

3000 kr. pr. døgn i Thailand. Mon ikke der er nogen der griner r.... i
laser et eller andet sted. Der følger vel 10 opvartende personer med
så.

Visse mennesker lever for 3000 kr. pr. måned derude.

Bare min mening. Er det ikke en lidt passiv ferie ?

http://www.kiplingtravel.dk/Everest2009_Amnesty_International.pdf

mvh

John

Fra : mdl

Dato : 14-10-08 15:44

> [...]
> så.
>
> Visse mennesker lever for 3000 kr. pr. måned derude.
>
> Bare min mening. Er det ikke en lidt passiv ferie ?

Hej John tak for dit svar.
Grunden til jeg skriver her er min tvivl om man kan gøre det billigere eller
det er "prisen på grisen"
kan godt være at nogle griner men virker ikke som om at du kender en
billigere måde ?

Jeg formoder du har forstået at vi ikke rejser for at leve som de lokale,
men for at nyde stedet og blive forkælet i hoved og r..

Det er en passiv ferie som vi ønsker det, ferie med stort F og så passiv som
overhovedet muligt

Mvh Bjarne

Fra : Ulvir

Dato : 14-10-08 16:04

"mdl" <mdl9@balbo.dk> skrev i meddelelsen

> Det er en passiv ferie som vi ønsker det, ferie med stort F og så passiv
> som overhovedet muligt

Mmm.. Jeg vil hellere ligge i koma med stort K i 14 dage, end betale godt
50.000 bobs til en Thailandtur. Men, vi har nok ikke samme smag eller
økonomi..

Fra : jk

Dato : 14-10-08 17:01

On Tue, 14 Oct 2008 16:43:42 +0200, "mdl" <mdl9@balbo.dk> wrote:

> [...]
>men for at nyde stedet og blive forkælet i hoved og r..
>
>Det er en passiv ferie som vi ønsker det, ferie med stort F og så passiv som

Jeg HAR prøvet luksushoteller i Thailand. I Hua Hin.

Men i f.eks. Quy Nong i Vietnam boede vi for ca. 1000 kr. pr. person
max. pr. døgn med mad, og det syntes vi var meget luksuøst. Der er kun
eet luksushotel der.

http://www.vietnamstay.com/hotel/lifequynhon/

mvh

John

Fra : B. Sørensen

Dato : 14-10-08 18:49

"mdl" <mdl9@balbo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Visse mennesker lever for mindre end det... herhjemme...

B. Sørensen

Fra : evh

Dato : 15-10-08 12:03

Mærkeligt at ingen endnu ikke har skrevet det som jeg har hørt fra mange
sider : at Koh Samui er et kedeligt sted

Ved det ikke selv, så............
men synes også at prisen er noget høj.

Vh/VHA

Fra : jk

Dato : 15-10-08 12:58

On Wed, 15 Oct 2008 13:03:24 +0200, "evh" <evinkler@kabelmail.dk>
wrote:

>Mærkeligt at ingen endnu ikke har skrevet det som jeg har hørt fra mange
>sider : at Koh Samui er et kedeligt sted
>
>Ved det ikke selv, så............
>men synes også at prisen er noget høj.

Ja, rockerne er træt af pataya og flytter nu til koh samui. IMO.

mvh

John

Fra : Carsten Keller

Dato : 16-10-08 08:00

"mdl" <mdl9@balbo.dk> wrote in message
> [...]
> Er det muligt at finde et lækkert værelse i samme klasse hvis vi selv
> tager derned, selv om det er høj sæson ?

Det er efter min erfaring altid muligt at frinde ekstrem luksus også i
sidste øjeblik, men jeg har kun prøvet det i Bangkok og det har været til
lavere priser end I quoter. Umiddelbart lyder 3K helt ekstremt i mine ører,
vi synes somregel der næsten bliver pinligt luksuriøst når vi krydser
1000-kroners grænsen i Thailand. Flybilletterne kan I jo prøve om I kan
finde billigere. De lige godt 8000 I har fået tilbud på er ikke noget
voldsomt billigt tilbud, men det er jo højsæson.

> Er der steder som i mener er bedre end Koh Samui for 2 voksne som kan lide
> at hygge sig med lidt aftenliv, altså ikke en øde Ø men heller ikke Phuket
> ?

I må nok definere aftenliv lidt nærmere. Nogen slags aftenliv findes kun på
de store turistdestinationer, hvorimod ekstrem luksus dukker op de mest
afsides steder.

Keller

Fra : povl erik olesen

Dato : 16-10-08 12:11

Hej
Som flere andre skriver, så er det noget af det mest afsindige jeg nogen
sinde har hørt for at bo på luxushotel i Thailand. Men har man for mange
penge , så er det da OK. Tænk på thailænderne, der arbejde i mindst 9 timer
og får 200 baht/dag.

Jeg har selv været på Koh Samui omkring 15 gange siden 1993 og bruger max
100-150 kr. pr. døgn til hotel/guesthouse/bungalow.

Jeg kunne anbefale Koh Chang, som liggerøst-sydøst for Bangkok lugfthavn.

Du er meget velkomme til at kontakte mig direkte, har været ret mange steder
i Thailand siden 1993. Dog ikke Patpong og Pattaya.

sawasdee krap
Povl Erik

Fra : mdl

Dato : 16-10-08 16:09

Mange tak for jeres svar
Nogle mere posetive end andre (vel den danske jantelov), grunden til vi
skriver her er jo fordi vi selv
syntes prisen var lidt høj men vi fik desværre ikke nogle konkrete billige
forslag på Koh samui på den tid vi ønskede at rejse.

Vi bestilte denne og glæder os meget.

Chaweng Beach
Muang Samui Resort & Spa
Junoirl Suite
Rejse dato 28.12.2008 og 14. dage
Færdig pakke med Apollo
Mvh Bjarne

Fra : Carsten Keller

Dato : 17-10-08 06:56

"povl erik olesen" <povlerik-format@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> sinde har hørt for at bo på luxushotel i Thailand. Men har man for mange
> penge , så er det da OK. Tænk på thailænderne, der arbejde i mindst 9

Det er vel ikke rigtig noget argument for at holde sig fra luksushotellerne.
Med de priser og serviceniveau sørger man jo for at holde endnu flere lokale
beskæftiget

> [...]
>
> Du er meget velkomme til at kontakte mig direkte, har været ret mange
> steder i Thailand siden 1993. Dog ikke Patpong og Pattaya.

Nu er jeg ikke lige på vej til Thailand, og hvis/når jeg skal tilbage dertil
regner jeg ikke med at skulle til Samui. Men det kan være Mai-Britt og
Bjarne kan bruge det til noget.

Keller

Der ved nærmere eftertanke jo satser på at tage et par dage i BKK i foråret
når turen forhåbentlig går til det hjørne af verden igen.

Fra : johnt

Dato : 25-10-08 16:20

> [...]
> at hygge sig med lidt aftenliv, altså ikke en øde Ø men heller ikke Phuket ?

Hej,

I kan godt glæde jer.

Jeg har boet på Muang Samui 4 gange, og har hver gang mødt flere andre
gæster, som ligeledes har været der før. Hotellet er omkring 5 år
gammelt, så det siger vel noget om, at de fleste gæster er meget
tilfredse med hotellet.

Hotellet er ret godt. 53 værelser, 180 ansatte.

Prisen lyder som rigtig for en royal suite. Royal suite værelserne er
meget lækre. Jeg kan godt lide den private terrasse og det udendørs
spa bad, men de er også cirke dobbelt så dyre som de almindelige
værelser, som også er gode.
Har i booket direkte ved hotellet?

Hvis det skal være kombinationen af lækkert hotel, og noget natteliv,
så mener jeg ikke der er bedre valg på Koh Samui. Det er netop dette
de fleste kan lide ved hotellet, at der er stille og fredlig på
hotellet og stranden, mens man faktisk står midt i byen det øjeblik
man går ud af hotellet.

Du kan læse anmeldelser af hotellet her:
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g293918-d563365-Reviews-Muang_Samui_Spa_Resort-Koh_Samui.html

Et par tips:
Hotellets restaurant på stranden er rigitg god, og det er et godt sted
til en romantisk middag. Samui Seafood som ligger på den anden side af
gaden ved hotellet er også en del af hotellet, så man kan få skrevet
sin aftensmad på hotelletværelset. Denne restaurant er også rigtig
god. Der er to chefkokke, en schweizer og Thailænder. Der er et menu
kort med måske 500 retter, så det tager lidt tid at komme igennem.
Vedrørende natteliv:
Coco Blues bar. Live band fra kl. 22 alle dage. Gå til højre når I går
ud af hotellet, cirka 200 meter. Lidt blandet kvalitet af bandsene,
men de er tager mod ønsker fra publikum, så man få dem til at spille
det meste.
Red Snapper: Her er en restaurant foran baren. Live musik fra 22, alle
ugens dage. Mere stille musik end Coco Blues bar. Gode drinks. Gå til
venstre når I går ud af hotellet.
Tropical Murphy: Irish pub med livemusik cirka kl. 22 fra forskellige
bands, alle ugens dage. Ligger et stykke fra hotellet, gå til venstre,
ligger overfor nr. McDonalds. Kan være meget underholdende:
http://www.tropicalmurphys.com/ Stort udvalg af øl.
Ellers gå til venstre når I går ud fra hotellet, og i vil hurtigt
kunne finde adskillige barer/pubs/diskoteker.

Hvis du har flere spørgsmål, er du velkommen til at stille dem i her,
eller sende en mail.

Hilsen
Johnt