Håndværker til udskiftning af vinduer
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 14-10-08 09:09

Hej

Er der nogen der ved hvad det sådan cirka koster at få en tømrer til
at udskifte tre vinduer på 1*1 meter i stueplan?

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Holst

Dato : 14-10-08 09:14

Trine Kornum Christiansen wrote:

> Er der nogen der ved hvad det sådan cirka koster at få en tømrer til
> at udskifte tre vinduer på 1*1 meter i stueplan?

Så vidt jeg erindre, betalte jeg lidt over 4.000 kr. pr. vindue for nyt
vindue og montering deraf. Det var så dog nok ikke områdets billigste
tømrer.

Vinduerne var lidt større end dine, nok 1,3x1,3, men det gør næppe den
store ændring.

Men kontakt én eller flere tømrer og indhent et tilbud.

Fra : Tomas .

Dato : 14-10-08 09:45

Holst <newsfeb08@shelter.dk> skrev:

>Så vidt jeg erindre, betalte jeg
> [...]

Prøv www.byggestart.dk. Det har vi haft held med mht. anlæg af
dræn

--
Mvh.

Tomas

Fra : Klaus G.

Dato : 14-10-08 16:29

> Er der nogen der ved hvad det sådan cirka koster at få en tømrer til
> at udskifte tre vinduer på 1*1 meter i stueplan?
Det er meget forskelligt.

Levere han vinduerne eller ej? Gør han ikke, så er det jo fuld timepris.
Levere han vinduerne, så tjener han jo lidt derpå og lidt mindre hidsig med
timeprisen sikkert.

Hvor ryddet er der, der hvor der skal arbejdes? Hvis der står en masse lort
som først skal væk, sofa, skrivebord, akvarie osv., så ryger der hurtigt
noget tid på den konto jo. Hvad med udvendigt? Rosenbed, springvand osv. Alt
sammen emd til at besværeliggøre arbejdet jo :)

Skal han rydde op efter sig, eller gør du selv det? Her kan du spare en del
penge jo, hvis du selv støvsuger osv..

Kort sagt, der er maange ting som spiller ind. Og manden vil sikkert se
stedet inden han giver pris.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 14-10-08 16:59

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> writes:

> Kort sagt, der er maange ting som spiller ind. Og manden vil sikkert se
> stedet inden han giver pris.

Så lad mig spørge på en anden måde: Hvor mange timer skal en tømrer
bruge på at skifte tre vinduer på 1*1 meter hvis der er helt frit både
indvendigt og udvendigt, rengøringen skal vi nok selv klare.

Jeg har ikke selv skyggen af en ide om det er 4 eller 24 timer der
skal bruges.

Fra : Ralph

Dato : 14-10-08 17:22

> Jeg har ikke selv skyggen af en ide om det er 4 eller 24 timer der
> skal bruges.

Jeg vil da gerne give et bud: 24 timer a kr. 540,- + moms og kørsel

Undskyld.

--
Ralph

Fra : Martin Bak

Dato : 14-10-08 18:00

> [...]
> indvendigt og udvendigt, rengøringen skal vi nok selv klare.
>
> Jeg har ikke selv skyggen af en ide om det er 4 eller 24 timer der

Hvis det kun er udskiftning af vinduerne og intet andet, så ca 2 timer pr.
vindue incl. udtagning af det gamle. Længere tid må det ikke tage.
Stedet efterlades så blot med et isat nyt vindue og skum eller isolering i
mellemrummet.
Der mangler altså fortsat udvendig mørtelfuge og lysninger indvendigt.
Hvis lysningerne skal medtages er det håblest at give et bud på, for der er
meget stor forskel på hvor lang tid det kan tage afhængig af detaljer som
skrå lysninger, indervægge, særlige krav til lysningsplade osv. osv.

Men 4 vinduer burde en tømrer snildt kunne udskifte på en dag og rydde pænt
op efter sig.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : SB

Dato : 15-10-08 21:33

> [...]
> Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
> Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Kan man vist ikke sige med bestemthed, kommer helt an på hvilke forhold der
er.
Falder væggen fra hinanden når vinduet bliver taget ud, bliver det jo klart
dyrere at få det re-etableret end ellers
men tømrer giver gerne tilbud på arbejdet, og nu er de igen til at få fat i

Søren

Fra : Twinm.tdp@gmail.com

Dato : 14-10-08 11:09

2 tømrere kan sagten klare opgaven på 6 effektive timer. Selve
udskiftningen vil ikke tage så meget af tiden, men finish arbejder
(opsætning af liste, fuge...), der tager tid.

Mvh
//Tom