Nilventil lukker ikke ordentligt
Fra : fam.Hougaard@gmail.c~

Dato : 13-10-08 04:26

Jeg har nogel Nil-ventiler, der ikke kan lukkes helt. Dvs. vandhanen
står stadig og smådrypper selvom Nil-ventilen er lukket.

Det oplagte er selvfølgelig at udskifte Nil-ventilerne, men kom så på
om, der er noget med at man kan stramme "hætten" man drejer på. Så
beskrevet i et andet indlæg, at "hætten" kan afmonteres, og der måske
var mulighed for at stramme noget derunder.

Hvis de skal skiftes, er det vel at lukke for vandet, afmontere dem,
og sætte nye på (naturligvis pakket med pakgarn og pasta - og huske at
rifle gevindet med en nedstrygerklinge).

De er monteret ind i en letbetonvæg, men der sidder vel en form for
dåse muret ind, som ventilen er skruet ind i ? Jeg kan komme til at se
det for rosetten. Kan man risikere, at den går løs, når man afmonterer
ventilen (så er en vis person jo løs, da det så er inde i væggen).

Fra : fam.Hougaard@gmail.c~

Dato : 13-10-08 04:28

> Jeg kan komme til at se
> det for rosetten. Kan man risikere, at den går løs, når man afmonterer
> ventilen (så er en vis person jo løs, da det så er inde i væggen)..

Skulle være: "Jeg kan IKKE komme til at se det for rosetten".

Fra : Erik Olsen

Dato : 13-10-08 18:40

fam.Hougaard@gmail.com skrev:

> Skulle være: "Jeg kan IKKE komme til at se det for rosetten".

Du må pille rosetten af for at se hvordan det ser ud inden under.

Vi havde på gæstetoilettet monteret to Ballofixer i væggen som skulle
skiftes. Jeg prøvede at løsne dem, men den ene føltes forkert. Jeg kunne
trække rosetten langt nok frem til at se de fittings der sad bagved. Det
så ikke ud til at være af den slags som skrues fast i væggen. Det turde
jeg ikke lave selv.

Nogen tid efter fik vi en VVS'er til at skifte Ballofixerne. Han
advarede om at kobberrøret måske ville knække når han forsøgte at skrue
den ene ud. Det gjorde det også, han måtte hugge ud på murens anden side
for at skifte en del af røret plus muffen.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen