Vaskemaskinen går i stå midtvejs?
Fra : Morten

Dato : 13-10-08 09:33

Hej med jer

Min vaskemaskine driller - for nyligt begyndte den på at sige nogle "klik"
lyde når den startes. Det kan godt lyde som låse-mekanismen til lågen, og
den gør det ved at sige "klik (1 sek) klik (1 sek) klik (1 sek)" normalt 3-4
gange, og så går den i gang....

Nogle gange kører programmet igennem uden problemer, men andre gange stopper
den halvvejs, og står enten bare helt stille med "x minutter tilbage" eller
kører bare langsomt den ene vej og den anden vej .. igen uden at komme
videre...

Jeg har prøvet at smække lågen, og prøvet at give den et ekstra skub i osv.
men det lader ikke til at have nogen effekt ...

Nogen ideer?

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 13-10-08 09:51

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> stopper den halvvejs, og står enten bare helt stille med "x minutter
> tilbage" eller kører bare langsomt den ene vej og den anden vej .. igen

Har du tjekket om den varmer rigtigt når den har fejlen?

Steen.

Fra : Morten

Dato : 13-10-08 10:40

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> wrote in message

> Har du tjekket om den varmer rigtigt når den har fejlen?

Hmm nej - det er jo ikke altid jeg lige opdager det, da den går i stå på
forskellige tidspunkter - skal jeg bare prøve at åbne den og mærke om tøjet
er varmt eller hvordan?

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-10-08 12:25

> [...]
>
> Hmm nej - det er jo ikke altid jeg lige opdager det, da den går i stå på
> forskellige tidspunkter - skal jeg bare prøve at åbne den og mærke om

Mærk på glasset.

- Martin

Fra : Morten

Dato : 13-10-08 14:13

"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> wrote in message

> Mærk på glasset.

Jaa .. jo - det kræver jo bare at jeg er der lige når den går i stå, da der
vel ikke går mange minutter fra den stopper, til glasset er kølet ned igen,
men jeg vil da give det et forsøg.

Fra : Erik Olsen

Dato : 13-10-08 18:29

Morten skrev:
> [...]
> vel ikke går mange minutter fra den stopper, til glasset er kølet ned igen,

Hvis den stopper mens der varmes (eller burde varmes), er det med vand i
maskinen. Så køler glasset ikke hurtigt ned.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen